Fotoğrafçılık Forumları
Nikon D90 I D7000 İle Değiştirmek
Değerli üyeler bir kaç evvel Nikon D90 almıştım ve severek de kullanıyorum. Ancak kısa süre önce D7000 alan bir arkadaşım aklıma girdi. Daha doğrusu D7000 in kendisi aklıma girdi
D90 a göre artıları Magnezyum alaşımlı gövdesi olması, 16.2 MP lik yeni sensörü ki bir çok sitede en yüksek puanları almış bu sensör (gerenk dinamik aralık, gerek iso başarımı gerek color reproduction açısından)
Beni özellikle 39 noktalı yeni AF sistemi cezbetti. Ciddi bir esneklik sağlıyor çünkü. Saniyede 6 kare sürekli çekim hızı, 1/8000 shutter hızı, çift hafıza kartı alması ki birine jpeg diğerine RAW atayabiliyorsunuz, bu gibi özellikleri ile D90 dan bir adım ileride bir makine.
Video anlamında da ciddi artıları var ama ben onlarla pek ilgilenmiyorum açıkçası.
Bu makineyi kullanan ya da tanıdığı birileri kullanan değerli üyelerden d90 ile kıyaslama rica edeceğim. 1.000 TL civarı bir fark ödeyerek almaya değer mi?
sen makinayı yurt dışından almışssın o yüzden bu amerika seçeneğini deneyebiliyorsun biz türkiye den aldık paralel ithalat sözde garanti hiçbir işe yaramıyor. deneye bileceğimiz kanalları denedim sana adamlar hatayı kabul etmiyor izmirdeki servisede nikon resmi servisine de gitim adam konuyu ne dinliyor nede anlıyor makinayı bırak git istersen şekklinde abuk sabuk laflar... Yani uğraşmamış değiliz ama servislerdeki yaklaşım parada versen ben bu makinadan anlamam ama orasını burasını kurcalarsam belki sonuç alırım tavrı adam beni 5 dakika bile dinlemedi izmir servisi bırak git vaktim seni dinleyemem gibi bir yaklaşımı var O SERVİSE MAKİNAYI BIRAKMAK İÇİN GEREİ ZEKALI OLMAK LAZIM HİÇKİMSE BİR ŞEY YAPMAMIŞ DEĞİL, SÜREKLİ SAĞI SOLU SUÇLAMKTAN VAZGEÇİN BİR ÇÖZÜM VARSA ortak olarak ulaşmaya çaışıyoruz ben gitmeden önce İzmirdeki servisi aradım bir anlamda bunu7n için 750 kilometre yol yaptım aynı gün mutlaka ilgilenirim diyen adam servise gidince abuk sabuk konuşmaya başladı , birşey yapmıyorsunuz muhabbetini geç, NASRETTİN HOCA BENZERİ HIRSIZIN HİÇMİ SUÇU YOK!!!! bU ARADA ben makinayı burada sürekli reklam yapan bedava shop tan almıştım, onların ithalatçısını ve servisini aradım baktım servis diye birşey yok , karfonun servisi daha ciddi diye dusunup onalrı aradım ama onlarda çok farklı değil. Bedava shopda bu garantiye girmez makina çalışıyor işte gibi yaklaşım sergiledi.. Bizim ithalatçının servisi anlamayabilir ben sana istanbuldan başka telefon vereyim gibi bir yaklaşımı oldu aradım adamların beni bir dövmediği kaldı zaten parasız bakmayız deiler tamam ucretini öderim makinayı göndereyim focus chartta şukadar sapma oluyor back focus şu mmilimetrede bu kadar deyince adam backfocusda ne kardeşim işte focusun arakad aolması diye bir saat telefonda onu anlattım, baktım adamın hiçbir şey anladığı yok göndermekten vazgeçtim birdahada ne bedava shop u ararım nede muhatap olurum.... ANLADINMI UĞRAŞMIYOR DEĞİLİZ.. AMA tuketici koruma mekanizması türkiyede bu kadar çalışıyor, resmi ithalat garantili diyede adam malum gg sitesinde ve burada reklamlarını göklere çıkarıyor, ben böyle garantiyi neyleyim , o kağıdı çöpe at başın daha az ağrır..
#buzlucam' tarafından 10.08.2011 20:47:16 tarihinde düzenlendi.
#buzlucam' tarafından 10.08.2011 20:49:39 tarihinde düzenlendi.
ben sizin yerinizde olsam madem türkiyeden almışsınız makineyi ve faturanız var ozaman verin il hakem heyetine orada bilirkişiye derdinizi anlatın raporunuzu tutturun firmaya para iadesi isteyin kabul etedimi direk tüketici mahkemesine başvurun zaten %99 hakem heyeti lehinize karar verir ve bu karar tüketici mahkemesinde önemli bir delil teşkil eder tüketici mahkemesi için avukat tutmanıza harç yatırmanıza falan gerek yok yani tamamen masrafsızdır yani siz bu sorunu ilk farkettiğinizde başvurunuzu yapsaydınız anfazla 1,5 ay içinde hakem heyeti kararı çıkar takip eden 6 ay içindede mahkeme kararıyla paranızı faiziyle geri alırdınız yani sizin durumunuzda olsam benim benim takip edeceğim yok bu olurdu
ayrıca karfo servisi konusundada şunu söyleyebilirim türkiyedeki en gelişmiş ve donanıma sahip servis sirkecideki servistir ...
Arkadaşlar bence bu sorunun Türkiyede çözüm yok. Garantilide olsa , garantisizde olsa makinanızda fokus sorunu varsa, makinayı öyle kullanmaya devam edeceksiniz.
aselsis; sanırım photodigital fuarında karfo nun Nikon D7000 kullanıcılarının şikayetlerine ne dediğini daha önce yazdığım mesajlarda okumadın !
Türkiyenin en gelişmiş servisi dediğin Sirekecideki Karfo merkez servis fuarda idi. Şikayetlerede " ne, fokus sorunumu, biz böyle bir şey duymadık, lensleriniz garanti altındaysa kalibre edelim, makinada bir sorun varsa öyle kullanmaya devam edin, çünkü Japonyadaki depremden dolayı fabrika kapalı, makinanızı oraya gönderirsek gelmesi çok uzun sürer makinasız kalırsınız" dediler. Yani bunun ne anlama geldiğini sanırım anlamışsındır. Önceki yazıları okursan, methettiğin servis hakkında fikir sahibi olabilirsin...
Ayrıca son mesajında Tüketici hakem heyeti diye akıl vermişsin. Bu heyetlere başvuru için ürün değerinde maximum sınırının varlığından haberin yok.
Bir ürünün değeri 1.031,87 TL ( Küçük şehirlerde 1.031,87 TL. Büyük şehirlerde 2.693,78 TL) veya üzerinde ise Tüketici hakem heyetine başvuramazsın. Ama sen D7000 ni .1.031,87 TL den daha ucuza aldıysan ( Yaşadığın şehir Artvin olduğuna göre miktar bu) sen başvurabilirsin...
buzlucam daha önce makinasına 4000 Tl civarı para verdiğini yazmıştı. Onun böyle bir hakkı yok. Ama sen Tüketici Hakem heyetine başvurun diyorsan demekki makinanı 1.031,87 TL. den ucuza almışsın. O halde Amerikalardan çözüm arayacağına hakem heyetine sen başvur.
Tabii bu fiyata aldığın makina D7000 mi yada başka bir şeymi veya sen hiç makina aldınmı, almadınmı önce onu bir kontrol et...
1.031,87 TL. ye gerçekten D7000 aldıysan yerini söylede bozuk mozuk, bizde aynı fiyata bir tane alalım...
#turk' tarafından 11.08.2011 10:43:00 tarihinde düzenlendi.
sayın türk
öncelikle sirkecideki servisi övmek yüceltmek gibi bir amacım yok zira çalışanların hiçbirisi akrabam veya tanıdığım değil ben türkiyedeki servisler arasında en iyi donanıma sahip servis olduğunu söyledim bunu daha açık nasıl anlatabilirim bilmiyorum...
diğer konuya gelince hakem heyetine başvuramaz demişsiniz ki bu konuda yanlış bilgisahibi olduğnuzu düşünüyorum çünkü belirttiğiniz fiyatların altında olan bir ürün için başvuru yapar ve sonuç lehinize çıkarsa mahkemeye gitmeden paranızı söke söke alırsınız çünkü sizinde belirttiğiniz fiyatların altındaki ürünler için hakem heyetlerinin verdiği kararlar bağlayıcıdır ve firma itiraz etse bile icra yolu ile paranız tahsil edilir diğer bir konu ise ürünün fiyatı yine sizinde belirttiğiniz fiyatların üzerindeyse hakem heyetine BAŞVURABİLİRSİNİZ fakat karar lehinize çıksa bile fiyat yüksek olduğu için karar bağlayıcı olmaz yani karşıtaraf isterse kararı dikkate almaz ancak hakem heyetinin verdiği karar tüketici mahkemesinde kararın %99 lehinize çıkmasını sağlayacak önemli bir delil olarak kullanılır. benim tab olarak anlatmak istediğim konu budur
son olarak benim hakem heyetine başvuru yapmama nedenim makineyi yurt dışından almış olmam yani türkiyede garantisi olmaması ama BUZLUCAM arkadaşımız makineyi türkiyeden almış ve faturası vardır diye düşünerek bu şekilde bir öneri yaptım...
yaklaşık 2 sene önce 1500 tl ye aldığım bir ürünü hakem heyeti sayesinde iade attim ve paramıo son kuruşuna kadar geri aldım tabiki firma karara itiraz etmedi itiraz olsaydı tüketici mahkemesine gitmek zorunda kalacaktım...
sonuç olarak kimseye akıl vermek gibi bir niyetim kesinlikle yok sadece düşündüklerimi faydalı olabilir diye sizlerle paylaştım..
ayrıca şunu belirtmeden geçemeyeceğim forumda daha önceden yazılan yorumlarıda okudum ve görüyorumki kişilerin üslub konusunda ciddi sıkıntıları var karşı ratafa cevap verirken kırıcı olamzsak ve daha sakin olursak sanırım daha yapıcı oluruz
herkese saygılar...
ya benım anlayamadıgım bu d7000 dekı sorun sadece turkıyeye gelen makınalarda mı var ? usa de kullanan arkadaslarım makıneyı ovup duruyolar bana revıewlerı okuyorum olumsuz bır sey yok yanı dırek gıdıp alacam makıneyı ama yorumlardan dolayı cesaret edemıyorum bu sorun tam olarak nedır cozumu yokmudur ?
saygılar
arkadaslar ben bır sey daha sorucam size,
bu backfocus olayından emın olmanın bır yolu yokmudur makıneyı almadan ?
yanı satın almadan test edemez mıyız kutusundan cıkarıp ?
google a 2 ayrı arama yaptır ''nikon d7000 focus problem'' , '' nikon d7000 soft (blurry) photo'' bak bakalım sonuçlara... fazla şey yazmaya gerek yok ama çok amatorsen makinadaki sorunu anlamazsın zaten...
Merhaba arkadaşlar sitede yeniyim bu başlıkda yazılanların neredeyse tamamına yakınını okudum ve bende daha yeni bir d7000 sahibiyim. makineyi yurt dışından daha yeni aldım çok memnunum aslında daha önce nkon d70 kullanıyordum ve makinemden çok memnun olmama rağmen video özelliklerinden dolayı d7000 tercih ettim, iyi bir video kamerayada ihtiyacım vardı açıkçası ayrıca body kalitesi ve iso başarısıda cezbetti beni. simdi burada bir çok problemden bahsedilmiş makine ile ilgili bende bunları okudumve aldığımda gerekli testleri yaptım hemen belirtmeliyimki benim makinemde back focus problemi yok üç değişik lens ile denemeler yaptım ve burada buzlucam arkadaşımızınbahsettiği gibi bir problem göremedim açıkçası. ayrıca hot piksel testide yaptım onunla ilgilide bir problem yok makinada. tam herşey güzel derken bu sensördeki yağ lekeleri ile ilgili bir çok sitede sorunu olanları gördüm ve bende test etmek istedim ve malesef gördümki benim henüz doğru dürüst kullanmadığım makinemde de sensör üzerinde yağ lekesi sorunu var. şimdi bu normal bir sorun diyenleride gördüm ama bence can sıkıcı bir soruni ha çözümsüs de değil ama ben şuan ayrıca bir temizlik kitine para verip bununla upraşmakda istemiyorum o nedenle tekrar yurtdışına çıktığımda servise götürmem şart. işin garip tarafı aldığım ülkedeki servis ve avrupa merkez ofisi ile yazıştım ve hatta bu durumun insanların nikona olan güvenini alt üst ettiğinide belirttim. ama gelen cevaplar tamamen yüzeysel ve tatmin edici değil. Öğrendiğime görede sensör temizlense bile daha sonra tekrar yağ sıçraması söz konusu ve düşündürücü bir durum nereye kadar servise gidip habire sensör temizletilir ki? nikon yetkilisine de bir kullanıcının bu veya benzer sorunları olduğunu ve acilen nikondan kalıcı bir çözüm beklediğimizide belirtim açıkçası...
şimdi benim merak ettiğim ise ben makineyi servis merkezine götürene kadae bu sensördeki yağ lekeleinin herhengi bir zarar verip vermeyecei makineye?
Maalesef bu da D7000'in tescillenmiş sorunlarından biri haline geldi forumlarda gördüğüm kadarıyla . Diğer sorunlar artık giderilmişken , bir süre kullanım sonrası gerçekleşen sensör yağlanması daha baş ağrıtacağa benzer .
Öncelikle bir test yapıp hangi diyaframlarda yağ lekesinin fotoğraflarda gözüktüğünü belirleyin . Muhtemelen f22,f16 gibi değerlerde bariz görürken , f8 altında farketmezsiniz . Bakın bakalım yurt dışşına gidene kadar tolere edilebilecek boyutlarda mı.
Yine de yurt dışına gittiğinizde temizletmek pratik bir çözüm değil . Makinayı bir süre bırakmanız gerekebilir , üstelik 1-2 kere aynı sorunun tekrar etme ihtimali de büyük .
Sirkeci'de işi bilen bir ustaya temizletip , 10 dakikada problemden kurtulun derim.
durum tolare edilecek seviyede. bahsettiğiniz gibi f16 ve üzerinde belirgin bir hale geliyor ve şuan benim gördüğüm 5-6 adet küçük nokta şeklinde leke var fotoğraflarda. Ama endişe ettiğim konu en yurtdışına çıkana kadar bu sensör üzerindeki yağ noktalarının sensörün üzerindeki filtre katmanlarına zarar verip vermeyeceği? çünkü zarar veririse o taktirde bunu ispat etmekde zorlaşır kanımca...
sirkecide temizletmekde aklıma geldi ama kim nasıl temizler bilmiyorum zira hiç tanıdığım kimse yok oralarda. birde herhangi bir hata olması ve garanti dışı kalmasıda korkutuyor açıkçası.
İlgili olabilecek konular
-
Baki Kılıçarslan Anam Türküsü Bozlak
24 Kas. 2024, 21:05 prodersler
03624 Kas. 2024, 21:05
prodersler -
Ülkelere Göre Araba Markaları Ve Logoları
22 Kas. 2024, 15:47 prodersler
04922 Kas. 2024, 15:47
prodersler -
Caz'ın Kadrajı'nın Bu Haftaki Konuğu Cenk Mirat Pekcanattı
15 Kas. 2024, 13:35 miratcenk
024715 Kas. 2024, 13:35
miratcenk -
-
4x6 Vesikalığı 10x15 Kağıda Action
25 Eyl. 2007, 23:47 adzs
171725831 Eki. 2024, 14:09
mucahit2331 -
Microsoft Word Kenar Boşluklarını Düzenleme Değiştirme
24 Eki. 2024, 20:20 prodersler
012624 Eki. 2024, 20:20
prodersler -
Gmail Hesabı Açma Android Telefona Mail Hesabı Oluşturma
21 Eki. 2024, 20:38 prodersler
018521 Eki. 2024, 20:39
prodersler -
Tapuda Sizin Adınıza İşlem Yapılmasını Engelleme
20 Eki. 2024, 19:30 prodersler
013420 Eki. 2024, 19:31
prodersler -