Fotoğrafçılık Forumları
Tarihten Konuşalım
Hastayım
Uykusuz bir gece beni bekliyor
Bu yüzden bir yandan fotoğraflara bakarken bir yandan da şurada sevdiğim birşeyi yapıp tarihten konuşasım var.......
Az sonra bir Hasankeyf fotoğrafı yükleyeceğim için birden içimden geldi.
"Sorun cevaplayayım" gibi bir tavır içinde değilim tabikide
ama benim gibi "tarihten konuşası olanlar" var ise aramızda beri gelsin yav vallahi canım sıkılıyor
Selahaddin Eyyubi'yi, Alparslan'ı, Kılıçarslan'ı anıverelim gecenin bu vaktinde de hoş bir sohbet ve bilgilendirmeyle dolu dolu geçsin şu gökkubbenin altında akan su gibi zaman....... dimi ama?
Yalnız hacı matriksin ön çamurluğu acayip kötü tasarlamışlar. Zaten sırf o çamurluğun teker yuvasının antidairesel tasarımı yedi bitirdi beni. Araba üretse ne olur üretmese ne olur.
Zaten gariptir, uzakdoğulular araba tasarlayamıyor. Genelde Japon arabalarının tasarımı Avrupa menşeilidir. Bir ara Toyota kendi tasarladı, hani 3 önceki kasa toyotalar. Ne çirkin arabalardı, hiç tutmadı. Oysa en iyi motor da onlardaydı (VVTI).
Evet o toyota dünyanın en çirkin arabasıydı. Bedava verseler içime sine sine binemezdim.
Yeni laguna yı niye o kadar kötü tasarladılar peki. Fransızlardamı anlamıyor bu işten.
Tasarım deyince sadece şekil şemalmi anlamalıyız. Yoksa işlev, kullanış erkonomi, malzeme cinsi vs. gibi diğer kıl tüy mevzularda dahilmi tasarıma.? Ben oturup araba çizsem onun adı tasarım olurmu. Olursa ne kadar olur.
Aslında Fransızlar bu işi en iyi yapanlar, özellikle de Renauld. Dikkat edersen günümüzdeki modellerin genelde ilk halleri hep Renauld tur. Mesela bak, Scenic sınıfında bir ilk tir, Kango öyle, Traffic öyle (Opel Traffic i almış sadece opel yazmış neredeyse).
Tasarım deyince aslında görsellik değil de hem işlev hem de aerodinamik hesaplar, mekanik analizler giriyor işin içine. Mesela görsel olarak araba tasarlanıyor ancak kapının içine dünyanın mekanizması girecek, ayrıca ergonomi önemli. Bir araba görsel taslak olarak tasarlanıyor ancak son aşamaya kadar çok fazla değşiyor. Ayrıca ben ürün tasarladım dedim ya. Tasarladığım ön kapı içindeki koruma barlarıdır mesela. Şimdi iki çubuk gibi geliyor adama ama değil. Onların kapıya bağlantı parçaları bile dünyanın hesabını içeriyor.
-pazaremmi, Nova al şavrole al ama eskilerinden beyaz yanaklı,direksiyondan vitesli felam..Hani yıldırımgencer tarzı araba..Tampon desen o biçim,genişlik desen tam sana göre, gir şefer [şoför] kapısından çık sağ ön kapıdan pantolonu sürte sürte gali..
Kapılarıda fıyy fıyy ötmeyiveri emme..Altındeş'te gezerkene arkadan acaip tozda çıkarır, arkıdeşlerin de foturafını çeker bir güzel..
Pleymutlar vardı ne yaylanırdı eskiden,,
..
t yaman abi, ben civic lerin tasarımını her zaman beğeniyorum, ayrıca efsane kasa 93-98 corolla ların da.. mazda her zaman spor dur.. şimdi sen niye japonlar araba tasarlayamaz, çizemez dedin... hatta çocukluğum gençliğim reno ile geçti benim, reno zihniyetini benden iyi kimse bilemez, ben bile reno dan nefret ederim, hep japon arabalarına özenmişimdir.. şimdi "sol" cu olduk, pazarbey in deyimi ile, inan dünyanın en mutlu insanıyım, hele şükür, 0-100 km ye 10 sn de çıkan bir aracımız var kahrolsun reno, 24 yılımı yedi
bu arada, en meraklısı olduğum konu, arabalar, hayalimdeki mesleği yapıyorsun t yaman abi...
#fujisever' tarafından 11.03.2009 09:12:59 tarihinde düzenlendi.
ha bu arada makyaj dediğin bir yere kadar , motor önemli tıkla
güzel video ymuş fuji sağol
Honda ların tasarımını ben de çok beğeniyorum, o efsane toyotalarıda çok severdim. Ancak onların dış tasarımı hep Avrupa dır, hatta büyük olasılıkla yeni SOL unuzun da. Ben de en çok Japon arabalarını seviyorum. Bu arada yanlış anlaşılmak istemem, en iyi arabayı Renauld ya da Fransızlar yapar demek istemedim. Renauld u hiç sevmem, almam da ancak yeni sınıf araba tasarımı hep onlardan çıkar. Ford Connect yaparken, Ford fabrikasında heryerde Kango vardı. Hatta ABD li bir tasarımcıyla beraber kafa buluyorduk niye uğraşıyoruzi yazalım şunun üstüne Ford olsun bitsin diye
Bir de eskiden yapıyordum o işi, 9 yıl önce, şimdi tekstil aksesuarları ve kalıplarını tasarlıyorum. Otomotiv de çalışmak zevkli ama çok kırılgan sektör, krizden çok çabuk etkileniyor.
ya o fiat linea yı kim tasarlamıştır, ne iğrenç bir araba o ya... Türk iyede galası yapılmıştı , işte bilmem kaç adet üretilip avrupaya satılacaktı... reno megan II yi , yeni kasa toyota corolla d4d yi geçemedi sanırım....
ama albea larımız güzel, kuzenimde var , taksici, çok memnun, işlerim düzeldi diyor bunu alınca, hem az yakıyor, hem yeterince geniş , bağajı falan, hem de sorunsuz, yedek parçası ucuz..kim akıl ettiyse bu albeaların üretimini ; allah ondan razı olsun....
Fiat ı İtalyanlar tasarlar, zaten tasarımcı millet. AlfaRomeo ları çok beğeniyorum. Üniversitede stajımı Bursa Tofaş ta yapmıştım, içerisi İtalyan dolu, Linea yı da onlar tasarlamıştır, ancak beğenmemene şaşırdım bence güzel. Ayrıca Linea sadece Türkiye de üretiliyor diye biliyorum, o nedenle çok önemli bir araba. Ama ne sattı bilmiyorum, Toyotayı filan yakalayamaz mümkündeğil bence. Derlerki Japonya daki tüm araba şirketlerinin cirosu bir yana, Toyota nınki diğer yana. ABD'de de piyasanın canını okudu Toyota.
Fiat zaten o az yakan multijet motoru sayesinde kurtuldu diyebiliriz yoksa bir ara gümlüyordu resmen.
İlgili olabilecek konular
-
Pentax Mx Modeli Hakkında Konuşalım.
25 Tem. 2013, 13:30 nazi_
12490422 Ağu. 2013, 10:04
turntablis