as
as (Üye)
İzmir / Doğa Fotoğrafçısı

Sony Dsc R1 2. Bölüm. Yorumlar.

Arkadaşlar Sony DSC-R1 Test İlk İzlenimler topiği sayfa okunma sayısının 51000 e mesaj sayısınında 3500 e yaklaşmasından dolayı kullanımı zorlaşmış sayfalar çok yavaş açılmaya başlamıştı.Son sayfada yaşanan sayfa yapısındaki bozulmadan sonra topiğe 2 bölüm yorumlar adı altında devam etme zorunluluğumuz doğdu.Bundan sonra mesaj ve örnek fotoğraflarımız bu başlık altında devam edecek.

Kamuoyuna duyurulur.

Sony DSC-R1







#as' tarafından 18.08.2006 00:15:37 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 11 Temmuz 2006, 22:56 - İp: 85.***.**3.16
rokomet
rokomet (üye)
Ankara / Amatör

Osmanlı... çok teşekkür eline koluna sağlık hocam

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 19:11 - İp: 85.***.**5.232
malcom
malcom (üye)
İstanbul / Amatör

Adam siir gibi yazmıs bilginin gozu kor olsun

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 19:48 - İp: 85.***.**2.4
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

herkese selamlar..

sanirim yine uzun bir yazi olacak..

makulmurat merhaba.. sana kisaca murat diyecegim, umarim alinmazsin..

sordugun sorularin cevaplarini forumumuzun "fot. terimleri sozlugu" nde bulabilirsin mutlaka, ama ben yine de cevaplayayim..

f-stop nedir?

lensin fokal uzunlugunun, lensin capina bolumudur.. mesela 100mm f/4 lensini ele alalim.. iste lensin isigi alan yerin capi burada, 100/4, yani 25mm'dir..
lensin arkasindan bakarsan, eger ki yuksek diyafram degeri alabiliyorsa lens, gorursun; bayagi genistir capi.. mesela f/2.8 lensi..
iste lensin capi 25mm ve fokal uzunluk da 100mm oldugunu bildigimizden, lensin f/stop'u 4'dur deriz.. yani f/4..

stop farkliligi ise sundan kaynaklanmakta..

isigi toplayacak yerin capinin uzunlugu 25mm dedik.. o halde yaricap, 12.5mm olur degil mi?
iste o dairenin alanini hesapladigimizda pi x yaricapin karesinden;
yaklasik 500mm kareyi buluruz.. (pi'yi 3 alabilirsin yaklasik..)

iste eger ki f/4 degil de f/2 olsaydi; o halde capin genisligi 50mm olacakti ve yaricap da 25mm olurdu.. yine pi x yaricapin karesinden; bu sefer, yaklasik 2000 mm kareyi bulurduk..

simdi soyle dusun.. 500mm karelik alandan isik geciyor ve 2000mm karelik yerden.. hangisinden daha cok gecer birim zamanda? tabii ki 2000mm kare olanindan.. ne kadar fazla isik gecer? 4 kat fazla.. 2000/500'den..

iste diyafram acildikca (ki acik diyaframin anlami kucuk degerli f demek..) lensden iceri giren isik miktari artar..

f-stop diye soylenen, iste o farkdir.. f/1'den baslayacak olursak sayet,
f/1-f/1.4-f/2-f/2.8-f/4-f/5.6-f/8-f/11-f/16-f/22-f/32.... diye gider.. her bir f degeri arasindaki fark bir stop farkliliktir..

mesela..

f/2.8 ile f/5.6 arasinda 2 stop farklilik vardir.. yani 4 kat daha fazla isik alir lens f/2.8'de..
stop farkina gore, 2 uzeri diye hesaplayabilirsin.. eger ki 5 stop fark varsa, 2 uzeri 5'den 32 kat az veya cok isik alinir diyebilirsin..

iste burada baska bir deyim de isin icine giriyor, o da, enstantane.. enstantane de o acikligin ne kadar sure ile acik tutulacagini ifade eder..

yukaridaki ornegi dusunursek, mesela, f/2.8 ile f/16 arasinda 5 stop fark vardir.. ve 32 kat daha fazla isik girer lensden iceri f/2.8'deyken, degil mi?
iste sen enstantaneyi eger ki,
f/2.8'deyken 1 saniye pozlama gerekiyorsa dogru pozlama icin.. f/16'ya kadar kistiginda diyaframi 32 saniyelik pozlamaya ihtiyac duyarsin..

f/16'da 32 saniye ile f/2.8'de 1 saniye arasinda stop farki yoktur.. ama f/stop dersen, vardir, o da f/2.8 ile f/16 arasindaki farktir, yani 5 stop fark vardir..

umarim cok da karisik olmadi.. daha iso'ya girmedim bak..

....

dynamic range diye bahsedilen olay da, fotografda en acik data ile en koyu data arasindaki farklilikdir.. en koyu alandaki bilgi eger ki en acik alandaki bilgiden, diyelim 1000 kez daha koyu ise, iste orada 10 stops farklilik var demektir.. stop farkini bulabilmek icin yine 2 uzeri diye hesaplama yapman gerekiyor.. 2 uzeri 10, 1024'dur, yani yaklasik 1000.. eger ki en koyu alandaki bilgi, en acik alandaki fotograf bilgisinden 4000 kat koyuysa, o zaman 12 stop derdik..
iste genis dyanmic range diye bahsedilen konu, sensorun fotografi olustururken, en acik alanlardaki goruntuleri yakmamasi veya en koyu alandakileri de siyah olarak gostermemesi olarak aciklayabiliriz.. yani, beyaz olan bir alani, ayrintilarinin gorulebilmesi gibi.. veya golgelik bir yerdeki ayrintilarin gorulebilmesi gibi..
genis dyanmic range iyibirseydir diyerek noktalayayim..
daha genis bilgi istersen sonra anlatabilirim uygun oldugumda..

............

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:18 - İp: 62.***.**2.10
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

dusgezgini merhaba..

sanirim sana olayi gostermek gerekiyor ki anlayabilesin r1'in lensinin genisligini..

http://www.tamroneurope.com/flc.htm
adresine gidip altta 35mm'yi sec.. sonra r1'in lensi ile nasil gorecegini ogrenebilmek icin 24mm'den 120mm'ye kadar degistir..
iste o kadar zoom yapar..

makro mesafesini adnan 24 santim mi dedi bilemiyorum, ama r1, internette gorebildigim kadariyla genis acida en fazla 35 santimetreden, tele'de de 40 santimetreden fokus yapabiliyormus..
maksimum buyutme orani ise 1:4.8'mis.. 0.21x olarak geciyor..
bu ne anlama geliyor?

simdi r1'in 21.5x14.4mm'lik sensorunu dusun.. eger ki 21.5x14.4mm'lik bir hayvanin macrosunu cekseydin, cikacak fotografda eger ki hayvan tam tamina fotografin boyutunda olsaydi; iste o zaman cektigin makinenin buyutme faktoru 1x derdik.. yani 1:1..
ama iste r1'i dusundugumuzde, ki buyutme faktoru 1:4.8; yani.. soyle ornekleyeyim.. 20mm'lik hayvani 1x buyuten lens ile tam ekran gordugunu dusun, ama 1:4.8 olan lensle iste o hayvanin 20mm degil 20x4.8 yani 96mm olmasi gerekiyor ki tam ekran gorebilesin.. umarim anlatabildim..

sensoru fotografin son hali gibi dusun.. iste o makrosunu cekecegin hayvani alip sensorun uzerine yerlestir.. eger ki hayvan, sensorun buyuklugunden 5 kat daha buyukse, sen r1 ile tam fotograf boyutunda gorursun hayvani..
karincalar biraz ufak dogrusu.. o yuzden nasil gorursun hayal et iste..

ama close-up lensi takma sansin var.. ki r1'in close-up lensi ile 35cm'den degil 20cm gibi yerden fokus yapabiliyormussun.. yani iki kat fazla yaklasabiliyorsun makrosunu cekecegin objeye.. bu ne demek? 1:4.8 ya normalde, iste iki kat yakindan cekince, 1:2.4 gibi olur..

belki biraz canlandirmakta gucluk cekebilirsin..
soyle soyleyeyim, eger ki gercekten makro fotografi cekmek istiyorsan, r1 degil bir dslr almalisin.. cunku, dslr'a takabilecegin macro lensleri var.. 1:1'de cekim yapabilen.. hatta canon'un mesela bir macro lensi var, 5:1 oraninda macro yapabiliyor.. yani 20mm mi genisligi sensorun, iste sen 4mm'lik bir hayvani cektiginde, tam fotografin icine o 4mm'lik hayvani koymus oluyorsun.. ne kadar kocaman gorunecegini tahmin edersin sanirim..

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:34 - İp: 62.***.**2.10
gantry
gantry (üye)
Aydın / Amatör

video çekimi yapıyorsa,o makinadan fotoğraf kalitesi açısından çok büyük bir beklentiye girmemek lazım.
...................................................şimdi yanlışım varsa düzeltin: ccd sensörler kaliteli video çekimi ve cmos a göre daha iyi fotoğraf çekimi yapabilir.dslr de cmos sensör kullanılmasının sebebide ccd sensörler büyüdükce daha fazla enerjiye ihtiyacı olmasından ve bu nedenle noiz miktarının artmasından dolayı tercih edilmemektedir.gün gelirde ccd sensördeki bu sorun teknolojik olarak aşılırsa daha büyük ccd sensörlü makinaları görebiliriz.bir diğer etkende ccd sensörlerin maliyeti cmos a göre daha fazla.

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:35 - İp: 88.***.**0.187
osmanlı
osmanlı (üye)
İzmir / Amatör

Yani decoder ile İlkerin demek istediğini açıklarsak diyor ki;
Zaten makulmurat uzun bir isim.Madem uzun yazı yazıyorum birde makul olan yerleri crop'layayım da parmaklara zeval gelmesin demek istiyor.E haliyle bu yazıda kısaltılacak en makul yer,muratın başı oluyor

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:37 - İp: 88.***.**7.141
gantry
gantry (üye)
Aydın / Amatör

of

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:39 - İp: 88.***.**0.187
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

rokomet merhaba..

kivanc cevaplamis aslinda, ama ben de birseyler ekleyeyim..

R1'in video cekimi yok, cunku video cekiminde buyuk sonsor cok daha fazla isinmakta.. bunun onune gectikleri zaman, r1 gibi buyuk sensorlu kompact makinelere video cekme ozelligi eklenecektir..
yani r1 ile video cekmeyi bekleme..

dslr makineler video cekemezler.. simdilik..

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:46 - İp: 62.***.**2.10
osmanlı
osmanlı (üye)
İzmir / Amatör

Gantry hatamı düzelttiğin için teşekkürler.

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:49 - İp: 88.***.**7.141
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

kivanc guzel espriydi..

"ccd sensörler kaliteli video çekimi ve cmos a göre daha iyi fotoğraf çekimi yapabilir.dslr de cmos sensör kullanılmasının sebebide ccd sensörler büyüdükce daha fazla enerjiye ihtiyacı olmasından ve bu nedenle noiz miktarının artmasından dolayı tercih edilmemektedir.gün gelirde ccd sensördeki bu sorun teknolojik olarak aşılırsa daha büyük ccd sensörlü makinaları görebiliriz.bir diğer etkende ccd sensörlerin maliyeti cmos a göre daha fazla."

ccd sensorleri buyudukce noise miktari artar diye birsey soylenemez gantry.. ccd sensorler asil olarak noise konusunda cok daha basarilidir cmos sensorlere gore..
gun gelir de demeye gerek yok, cunku cmos sensor asil ugrasilmasi gereken.. cunku dogru planlama, dogru arastirma ve ugrasla, cmos sensorler ccd sensorler kadar basarili yapilabilir.. ki artik yapiliyor da.. iste canon iste sony.. cmos sensor kullaniyorlar ve cok basarili sensorler..

daha buyuk ccd veya cmos sensor cikmasi beklenemez, cunku sensorun buyuklugu en fazla 36x24mm olmasi gerekiyor.. 36x24mm'den daha buyuk olacak olursa, lenslerin toptan degismesi gerekir..
daha buyuk sensor olayi orta format'da var.. 36x24mm'lik sensorun iki misli buyuklugunde sensorler kullaniyorlar.. 36x48mm'lik..

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 20:55 - İp: 62.***.**2.10