netfotograf
netfotograf (Yönetim)
İzmir / Firma

Pentax Ve Fotoğraf Dostluğu...

Değerli üyelerimiz.

Netfotoğraf sitesi olarak ürün incelemesini yaptığımız Pentax K10D incelemesi Türkçe ve İngilizce olarak kullanıma açılmıştır.

Pentax ın Türkiye temsilcisi Bükey fotoğrafçılığa bu incelemenin gerçekleşmesi için gösterdikleri ilgi ve destek için teşekkür ederiz.

AS (Adnan) arkadaşımızın yaklaşık iki aylık çalışması sonucunda ortaya çıkan bu inceleme hakkında görüş ve düşüncelerinizi bu forumdan paylaşabilirsiniz.

İncelemeyi hazırlayan AS (Adnan) ve Dadanagast (İlker) arkadaşımıza galeri bölümüne kendi çektikleri fotoğrafları gönderen ime (İlhan),amati (Ahmet) ve Hüsnü bey' (Hüsnü Atasoy) arkadaşlarımızın yanı sıra incelememizin İngilizce çevirisini yapan cfiliz (Cem) arkadaşlarımıza ,verdikleri destek ve katkıdan dolayı sitemiz adına teşekkür ederiz.

Pentax K10D ürün inceleme sayfasına BURAYA TIKLAYARAK da ulaşabilirsiniz.

Saygılarımızla Netfotoğraf.



Tarih: 18 Temmuz 2007, 09:23 - İp: 88.***.**3.85
onixon
onixon (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

ironsailor senin çektiğin yerleri gördükçe , evden çıkasım yok valla,

güzel gezi kareleri.

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 13:23 - İp: 88.***.**6.248
sea_gull3
sea_gull3 (üye)
Kocaeli / Amatör

kratos arkadasım
mail adresim [email protected]
buraya mail atarsan fiyatta anlaşabiliriz umarım

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 13:50 - İp: 85.***.**6.254
acemi38
acemi38 (üye)
İstanbul / Amatör

hamsiköy mantar herhalde VL ile, hakkını veriyorsunuz

kad-ir sedatında dediği gibi plug-in çok güzelleştirmiş fotoyu.

magggma çok güzel bir anı yakalamışın ama biraz titreme var gibi.

foxfo estağfirullah üstadlık makamına erişemedik, aranızda yetişmeye çalışıyoruz.

ironsailor dün akşam ahmed ile kulaklarınızı çınlattık şimdi yine aynı lezzette kareler geldi, gerçekten çok kaliteli fotolar gönderiyorsunuz tebrikler.

Recep ÜSTAD samimiyetin ile ilgili kesinlikle şüphem yok olurmu öyle şey, saygısızlık konusunda kendimden şüphe ederim senden asla, gıyaben çok iyi tanıyorum seni, şimdi sen böyle yazınca acaba ben istemeyerek yanlışmı anlaşıldım

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 14:20 - İp: 81.***.**5.69
hamsikoy
hamsikoy (üye)
İstanbul / Amatör

ReDynaMix midir redynamic midir şu Plug-in'i geçmiş sayfalarda aradım bulamadım. Adının doğru yazılışı nasıl? Yoksa onixon'dan özel mesaj marifeti ile midir?

sevgili foxfo, sağda ve üstte kenarlardan aynı mesafe kalmasını sağlayacak kadar çok az bir crop var, parlak kısmın öne doğru üç boyutlu izlenim vermesini hedeflemiştim.

sevgili acemi38, VL tahmininiz doğrudur.

Makroculara bir sorum var: odaklarken net alan derinliği hemen objenin en önünden başlayacak şekilde ayarladığım halde net kısım çok dar olmuş. Odaklamayı tam açık diyaframla yaptığımızdan net alan derinliğinin bir kısmının objenin de daha önünde heba olduğunu düşünüyorum. Çekmeden önce açma kapama düğmesini ters tarafa çevirerek vizörden yada LCD ekrandan kontrol etmemiz gerekiyor sanırım, sizler böyle mi yapıyorsunuz yoksa bu düşüncem ütopik, gerçekleşemeyecek, pratik uygulaması mümkün olmayan bir şey mi? Yoksa o düğmenin oraya konma amacı zaten bu mu?Doğrusu bu mantarı çektiğim ıslak, kaygan dik, eğimli zeminde aşağıya yuvarlanma tehlikeleri yaşadığımdan bir an önce işi bitirmeye çalıştım.

sevgili magggma, arıyı iyi kıstırmışsın, hele bir de bir hayvan yada böcek yada insan olsun göz göze gelinen fotoğraflar çok etkileyici oluyor, eline sağlık. Gözleri net olmasına net ama dikkati toplamaya yetmiyor gib geldi bana, kanat daha parlak olduğu için daha fazla dikkat çekiyor, ilgiyi gözlerden alıyor dağıtıyor.

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 15:01 - İp: 213.***.**1.171
realfriend
realfriend (üye)
İstanbul / Meraklı

Naci abi estağfurullah, samimiyetinizdendir.

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 15:02 - İp: 212.***.**7.114
ironsailor
ironsailor (üye)
İstanbul / Amatör

Hamsiköy, dönüp değiştirdiğin çerçeveye baktım. Gayet iyi olmuş. Çerçeveyi yaparken o son pencerede diğer seçenekleride mutlaka arada bir dene derim ilginç şeyler cıkıyor hoşuna giden başka şeyler bulabilirsin. Sonuçta benim yaptığım basit bir şey. Sedat bir ara renk geçişli birşeyler yapmıştı. Bakma burada alçak gönüllülük yapıyor, daha iyi biliyor o bu işi bence. AS bir ara bir link vermişti actionlar için o linkten çerçeve ile ilgili olarak değişik aksiyonlar indirilebiliyor. Adamlar ne çerçeveler yapmışlar uğraşıp sanat eseri gibi. VL konusundaki soruna gelince evet ben alan derinliğini bazen bahsettiğin yerden kontrol ediyorum. Ama VL de f degerini yükselttikçe o kadar kararma oluyorki o bir işime yaramıyor. Ama düşük f değerleri için faydalı. Redynamix 565.sayfa

Kadir, son redynamixli fotoğraf oldukça etkileyici olmuş. Bu efektler fotografları çok değiştirebiliyor.

Maggma, Biraz titreme olmuş ama yinede güzel kare olmuş.

Serkan, ben anca tatilde gezip fotograf cekiyorum geri kalan zamanda pek bir yere kıpırdamıyorum, siz buralardan ne güzel kareler çıkartıyorsunuz. Ben de sizi gıpta ile izliyorum.

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 15:56 - İp: 193.***.**5.60
amati
amati (üye)
İstanbul / Amatör

Hamsiköy merhaba;

Alan derinliği meselesini birazcık açarak soruna cevap vermeye çalışayım.Bağzı bilgiler zaten bildiğin şeyler olabilir bu sebeple kusuruma bakma.Okuyan bağzı arkadaşlar da istifade edebilirse ne mutlu bize.

Net alan derinliğini 3 şey belirler.

1.Lensin odak uzaklığı.
Örneğin 300mm bir lens 50mm bir lense göre daha az net alan derinliği verir.Bunu sebebi yığılma etkisidir.Bu etki aynı zamanda nesneler arasındaki mesafe farkını da azaltır.Örneğin Rambo filmlerinde kahramanımızın arkasındaki tepeden bir anda havaya fırlayan helikopter sanki adamın omuzunun arkasından fırlamış gibi gözükür.İşte bu yığılma etkisidir.İki konu arasındaki mesafeyi ortadan kaldırırlar.İşte bu yığılma etkisi net alan derinliğini de sınırlar.Bu konuyu daha önce örneklerkla açıkladığım için geçeyim şimdilik.

2.Diyafram
Bildiğimiz üzere diyafram açıldıkça(küçük f değeri) alan derinliği azalır.Diyafram kısıldıkça(büyük f değeri) net alan derinliği artar.

3.Konuya olan uzaklığımız
Konuya yaklaştıkça net alan derinliğimiz azalır.


Aslında bu 3 parametre birbiri ile ilişkili çalışır.Yani örneğin 50mm bir lens ile diyafram 5.6 da 5 metre uzaktaki bir konuyu netliyorsak,elde ettiğimiz alan derinliği farzı misal X birim olur.Parametrelerden herhangi biri değiştiğinde aynı X birim net alan derinliğini yakalayabilmek için diğer parametrelri değiştirmek zorundayız.Mesela lensimiz 50mm yerine 100mm olursa o zaman X i yakalamak için ya konudan belli bir miktar uzaklaşmak zorundayız ya da diyaframı kısmalı yani daha yüksek bir f değeri seçmeliyiz.Ya da diğer tüm parametreler sabitken sadece konuya olan mesafemizi 5 metreden 3 metreye düşürüp konuya yaklaşırsak bu sefer de yine diyaframı kısmamız ya da 50mm den daha küçük bir odak uzaklığına düşmemiz gerekcek X birim alan derinliğini yakalamak için.

Macro lensler ise genelde hem uzun odak uzaklığına ( örn. VL 125mm) hem de macro lenslerin karakteristik özelliği olan konuya fazlaca yakınlaşarak netleme yapabiliyor olmalarından kaynaklanan çok sınırlı net alan derinlikleri vardır.Bu durumda normalde kullandığımız diyafram değerlerini arttırmak hatta ikiye katlamak zorunda kalırız.Bu sefer de titreme oluşmaması için daha yüksek iso değerlerine ya da muhakkak bir tripod a ihtiyaç duyarız.

Net alan derinliği hepimizin bildiği gibi netlediğimiz konunun 2 birim arkasında 1 birim önünde oluşur.Buradan senin soruna bağlıyayım abicim.Şimdi senin de farkettiğin gibi konuya yaklaştıkça alan derinliği azalıyor ve netleme yaptığımız noktanın 2 birim arkası 1 birim önü netleniyor.Bu durumda eğer konu ile lensimiz arasında başka bir nesne yok ise netlediğimiz konunun önünde kalan 1 birimlik netlik havada kalıyor.Az önce anlatamaya çalıştığım gibi sınırlı net alan derinliği veren macro lens sebebi ile de arkada kalan 2 birim konunun istediğin kadar kısmının net olmasını sağlamaya yetmiyor.Bu noktada macro üstadlarının yıllardır kullandığı bir yöntem olan manuel foku ile fokus noktasını ileri kaçırıp geriye doğru netleme yöntemi devreye giriyor.Şöyle ki;Makineyi manuel fokus moduna aldığımızda makinedeki AF asistant bize makineyi konuya yaklaştırıp uzaklaştırdığımızda netlik yakaladığı ana bibip sesi ve krımı bir kare ile uyarı verir.Bu özellik bu teknikte hayat kurtaran kısım.Şimdi daha açık anlatmak gerekirse;Manuel fokusta iken,makine elimizde ya da tripod üstünde iken konuya doğru vizörden bakarak ileri geri hareket ediyoruz.Konuya yaklaşırken netlik oluştuğu noktada makine bizi uyarıyor art vizörde de kendi gözümüzle netliği görebiliyoruz.Buraya kadar zaten hepimizin bildiği ve uyguladığı birşeyi anlattım.Asıl yapacağımız ise makine yaklaşmamız sırasında netliği görüp bizi uyardığı halde biz yaklaşmaya devam ediyoruz.Bu durumda vizörde bulanıklık başlıyor.İşte bu noktada bu sefer yavaş yavaş konudan uzaklaşmaya başlıyoruz.Netliğin gelmeye başladığını gördüğümüz an daha dikkatli ve daha yavaş bir şekilde uzaklaşmaya devam ediyoruz.Netlik oluştuğu ve makine bizi netlik için uyardığı noktad

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 17:21 - İp: 81.***.**8.226
hamsikoy
hamsikoy (üye)
İstanbul / Amatör

sevgili Ahmed, ağzına sağlık... aradığım cevapları yazında buldum.

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 17:30 - İp: 213.***.**1.171
kadirirkin
kadirirkin (Objektif)
İzmir / Profesyonel Fotoğrafçı

Amati çok güzel bilgiler veriyorsunuz ,Arkadaşlar bu güzel bilgilendirmeler topik içinde kayboluyor,buna nasıl bir çözüm bulunmalı.Ayrı bir topikte stoklamak lazım aslında.

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 17:56 - İp: 85.***.**9.67
foxfo
foxfo (üye)
Ankara / Meraklı

Recep, Ahmed bilgiler için teşekkürler.

Ironsailor yine birbirinden güzel kareler Teşekkürler.

 

Tarih: 9 Kasım 2007, 20:33 - İp: 85.***.**5.95