Fotoğrafçılık Forumları
Sony Dsc R1 İlk İzlenimler 1. Bölüm.
Arkadaşlar merhaba.
Bu hafta içinde almış olduğum Sony dsc-r1 için ilk izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Orijinal kutusunun içinden Şarj adaptörü,power kablosu,NP-FM50 model şarj edilebilir pil,objektif kapağı (lens hood),lens camını koruma başlığı,usb kablosu,video kablosu,omuz askılığı,türkçe kullanma kılavuzu ve 2 adet yazılım cd leri çıkıyor.Ayrıca makinenin yanında birde deri çanta veriliyor.R1 almayı düşünenlere tavsiyem bu deri çantayı pazarlık sırasında 50-60 ytl. fiyattan indirim yapabilirlerse almasınlar.Kullanımı hiç rahat değil onun yerine kullanımı daha rahat bir çantayı 10-15 ytl.ye dışarıdan alabilirler.
Yaklaşık 926 g. ağırlığı olan makinenin daha önce compact sınıfı makine kullananlara ağır geleceğini belirtmeliyim.
Benim şuan slr sınıfı bir makinamda olduğu için ağırlık konusunda bir sıkıntım olmadı.
Dış yapısı oldukça kaliteli siyah plastikten yapılmış olup tuşların yerinde ve kullanımında bir kaç günlük alışmadan sonra bir sıkıntı ile karşılaşmadım.
Elektronik vizörü (EVF) LCD ekrandaki tüm bilgileri gösteriyor.Geniş ve parlak evf de görüntüde piksel noktacıkları oluşmuyor.235.000 pixel ile görüntü kalitesi DSLR in optik vizör kalitesini aratmıyacak derecede iyi.Sony bu konu üzerinde bayağı çalışmış.
Serbest açılı LCD ekran 2" olup makinanın üst tarafında bulunuyor.Makinayı ilk defa görenlerin en çok şaşıracağı nokta burası.Kullanımı oldukça rahat ama 2.5" gibi olsaydı çok daha iyi olabilirdi.Çünkü insanlar bu makinaları live preview yüzünden alıyor.
LCD de isteğe bağlı olarak ekran 9 a bölünüp kılavuz cizgileri çıkartılabiliyor.Bu özellikle ufuk çizgisini tutturmakta zorlananların ve çektiği objeyi foto üzerinde istediği yere yerleştirmede kullanacakları yararlı bir özellik.
Ayrıca LCD ve EVF de yine isteğe bağlı olarak ışık histogramı,3 renk histogramı (kırmızı,yeşil,mavi)ayrı ayrı renkler için,birde zebra deseni çekim bilgileri ile birlikte gösterilebilmekte.Bu zebra fonksiyonu çekilecek fotoğraftaki aşırı parlak yerleri yatay çizgiler halinde gösterip çekim öncesi ışık patlamalarını uyararak aşırı pozlamalar için ayar imkanı sağlıyor.
R1 de tek tuşla bas çek ten başka tüm ayarlar manuel olarakta yapılabiliyor.24mm. 120mm.lik 5* Carlzeis T* sınıfı lensi ve DSLR makinalarda bulunan APS-C boyutlu sensörü (21.5-14.4mm.) R1 i diğer dslr-like sınıfı makinalardan ayıran en büyük özelliği.Kaliteli lensi renk kaymalarını ve fotoğrafın köşelerinde ki bozulmaları en aza indirirken keskin görüntüler de verebilmekte.CMOS sensörlü R1 büyük sensörü ile dslr kalitesinde noise performansı sunabilmekte.
Manuel focus ve zoom objektifin üzerindeki ,üzeri kabartmalı plastikle çevrili iki geniş bilezikle yapılabilmekte.
R1 profesyonel dslr e göre en büyük zaafı olan seri çekim ve raw formatlı çekimlerdeki yavaşlığını 2 ay kadar önce piyasaya çıkan msx serisi memory stick pro hafıza kartları ile gidermiş görünüyor.
Diğer memory stick kartlarına göre yazım hızı iki kat arttırılmış bu kart makine alımında tercihiniz olsun.Yaptığım testlerde 24 mb. lık raw +10mp.fine jpeg görüntüsünü 1.5 saniyede,seri çekim modunda deklanşöre tek basışta 3 adet 10mp.fıne jpeg görüntüyü 2sn. de çekip tekrar çekime hazır hale geldiğini gördüm.
Bu değerler R1 in piyasaya ilk çıktığında yapılan testlerine göre yaklaşık iki misli daha hızlı olduğunu gösteriyor.İlerde daha hızlı hafıza kartları ile bu performansın artacağı aşikar.
MSX serisi kartlar şuan için extrem111 cf kartlarından daha hızlı, alacakların dikkatine.
0.68.sn açılış süresi 0.0075 sn. deklanşör gecikme süresi ile R1 açılır açılmaz aynı saniye içinde çekime başlıyabiliyor.
Etkili 8-9 metre flaş menzili olan R1 1/2000 e kadar flaş senkronunu sağlıyor.Bu özelliğin bir çok dslr de olmdığını ve gece çekimlerinde ki en büyük artısı olduğunu görüyoruz.Karanlık ortamlarda auto focus flaşın hemen yanında bulunan ve turuncu renk te ışık veren bir lamba sayesinde yapılıyor.Bu ışığın 5-6 metre ye kadar hızlı bir focus daha uzağında ise focus ta gecikme ve zorlanma söz k
Ne olacağı belli.
Odak yapılan biri net diğerleri FLU
Peki bu paralar aynı düzlem üzerinde olduğuna göre neden hepsi net çıkmadı.
Mesafe ileriye doğrumu yan yana mı
Paraları masanın üzerine birer cm. aralıkla yerleştir ve tam tepeden fotoğraflarını çek.
Senin söylediğin doğru ise paralar aynı düzlem üzerinde yer aldığı için hepsininde aynı netlikte çıkması gerekir.
Benim söylediğim doğru ise Close-up lensin mercekli yapısından dolayı paraların kadrajın kenar kısımların denk gelen yani dış kısımlarında netlik kaybı olması gerek.
Eğer uygun olarak yay çeklinde dizilirse makineye aynı mesafede HEPSİ DE NET
tekrar bişeyler söylesem...
close-up'ları tak martinik mesela,,,F:2.8 ile 10 cm'den çek masa üstünde titretmeden...
sonra yine close-up'larla f:11 yap mesela titretmeden ve zamanı ayarla bakalım sonuç ne olacak...
ben söylesem ...
F:11 de bile çeksen yine kenarlarda flu'luk olur...
selamlar...
Yay şeklinde dizmek te nerden çıktı.Sen aynı düzlemde olduktan sonra fotoğrafın her tarafı aynı netlikte çıkar demiyormuydun.
sEN BU NOTU KAÇIRMIŞSIN HERHALDE:
Buradaki dış bükey konkav değerlendirmesini unutma!!!!!
Ayrıca her tarafı net bir macro almak için netlik düzlemi ile birebir örtüşen ve her noktasının ışığın makineye girdiği noktaya tam ve tam eşit uzaklıkta olan bir
K O N K A V
alan bulman gerekir.
Macro da en ufak bir mesafe diğişikliği dahi mutlaka belirgin oranda fluluk oluşturur. Hatta gece çekimleri gibi deklanşör baskısı sırasında ki hatalar dahi belirgin hatalar oluşturabilir. Onun için istinatdan sonraki ezme faktörü ve bu aradaki el mukavemeti çok önemlidir.
Belkide yanılma noktası düzlem benzetmesi oldu. DAHA DETAYLI AÇIKLAMAK GEREKİRSE :
Işık giriş noktasının merkez olduğu ve yüzeyinin de odak mesafesi kadar mesafede olduğu bir küre düşün. Küre yüzeyinin her noktası net çıkar.BU NOKTADA ARTIK YANLIŞ ANLAMAYI ENGELLEMEK İÇİN için odak düzlemi değil dış bükey konkav odak yüzeyi kelimesi daha uygun olur.
#martinik' tarafyndan 26.05.2006 03:03:14 tarihinde düzenlendi.
Peki senin çektiğin seri haldeki fotoğraflarda konkav dediğin düzlem mevcutmuydu ki,ben fotoğrafın close-up lens ile çekildiğinde en net yeri ortası olur,kenarlara doğru merceğin yapısından dolayı bozulma olacağını söylediğimde itiraz ettin.
tabi şunu unutmamak lazım...
makinanın çok noktaya netleme seçeneği mutlaka olmalı...
eğer tek noktalı netleme , olursa iş yine değişir tabi...
şimdilik bu kadar...Mesela benim bir makro fotom vardı...
çok yakından 2 cmden ve 2x zoom yaparak çektiğim halde tam net çıktı...Çünkü f:5.0 idi....tabi close-up yoktu...eğer olsayfı bir miktar kenarlada flu olurdu mutlaka...
Birde close-up olmadan deneme yap ...1 mt'den , full zoom yap F:2.8 olsun ortadaki obe'nin dışında yanlardaki objeler nasıl görünecek bir bakalım mesela....
birde close-up takarak aynı işlemi dene...o zaman daha iyi anlaşılır...
iyi geceler....bu sondu...yarın görüşürüz...
İlgili olabilecek konular
-
Sony Ccd-tr502e Pal Handycam Kristal Sorunu
28 Eki. 2024, 23:57 romantikhaydut
233029 Eki. 2024, 15:14
romantikhaydut -
Sony Zve-10 İçin Lens Önerisi
27 May. 2024, 10:30 zeynelvardar
0113027 May. 2024, 10:30
zeynelvardar -
-
Nikon D5000 Yerine Nikon D3200 D7000, Canon 600d, Sony A58
27 Oca. 2022, 20:01 muharremuzun
1214219 Eki. 2022, 18:24
fedayi_86 -
Sony Up Cr-10l Snaplab Termal Fotoğraf Baskı Makinesi
25 Ara. 2021, 20:32 mtuncel06
0293025 Ara. 2021, 20:33
mtuncel06 -
Canon Eos Rp Den Sony A7r III E Geçmek ???
12 Şub. 2021, 10:30 arkonac
1317214 Şub. 2021, 16:41
mete007 -