Fotoğrafçılık Forumları
Nikon D7100 İncelemesi
Değerli fotoğraf dostları yeni edindiğim Nikon D7100 fotoğraf makinesi ile ilgili ilk izlenimlerimi sizlerle de paylaşmak istedim. Belki bu makineye ilgi duyan ya da almayı planlayan arkadaşlara ışık tutar, fikir verir. Bende uluslar arası sitelerdekine benzer bir yöntem izleyeyim; önce gövde ve tutuş özelliklerinden başlayalım,
Gövde, Tasarım ve tutuş;
D7100 ciddi bir makine, gövde kalitesi itibariyle d7000 den bir çıt yukarıda olduğunu söyleyebilirim. Evet D7000 de (kısmen) magnezyum alaşımlı gövde idi, ancak 7100 de gövdenin alaşım kısımları D4 ve D800 ile aynı kaliteye ulaşmış. Elinizde cidden kaliteli bir ekipman tuttuğunuzu hissediyorsunuz. Hand grip biraz daha iyi, ancak yine de bir 7D tutuşuna sahip olmadığını söyleyebilirim.
Tuş düzeni özellikle arkada biraz daha farklı livewiew switch tuşu aşağıya alınmış bu anlamda yeni nesil Nikon DSLR ın tarzı izlenmiş. Bu da başparmağı koyduğumuz alanı biraz daha büyük ve ferah kılmış ki ben adapte olmakta hiç zorlanmadım bu yeni tuş düzenine. Makinenin üstünde ise artık atanmış bir Video tuşu var, pop up flaş yuvasının üzerinde stereo miktofon mevcut, bunlar dışında çok önemli fiziksel değişikler yok, ancak d7000 den daha ileri gittiğini söylemekte sakınca olmaz tek bir istisna ile; Nikon artık yarı-pro makinelerine ekran koruyucu mahiyetindeki plastik kapağı koymuyor. Daha evvel D80-D90-D300S-D7000 gibi modellerde gördüğümüz ekran koruyucu plastik kapak D7100 modelinde bulunmamakta, kapağı gövdeye tutuşturan çentiklerde bulunmadığı için kapağı sonradan almak gibi bir şans da yok. Artık Canon kullanıcıları gibi eğer ekran korunmak isteniyor ise 3.parti ekran koruma stikerlarından almak gerekecek demektir.
Makinenin asıl önemli gelişmeleri gövdesinin içinde elbette, bu modelde Nikon un Canon 7D ye daha ciddi bir rakip olmak istediğini düşündüren gelişmeler var. Birincisi bu ürünle birlikte artık tüm Nikon ürün line'ında standart hale gelen 24 MP lik sensör. Sensör d7000 den farklı olarak bu kez sony firmasına değil Toshiba firmasına ürettirilmiş, ana hatları ile yine klasik Nikon renklerini ürettiğini söylemek yanlış olmaz, ancak bu sensörün Mavi tonlardaki yorumu biraz daha farklı bu yönüyle Canon sensörleri hatırlattı bana, kim bilir belkide Canon renklerine alışan kullanıcıları cezbetmek adına bilinçli bir tercihtir.
Sensörle alakalı asıl önemli konu bu sensörün low pass filter yani Anti Aliasing filter içermemesi. Bu filtre moire efekt denilen ve kumaş detayları gibi yoğun tekrarlayan detayların bulunduğu görüntülerde oluşan bir olumsuzluğu ortadan kaldırmak için kullanılan ve görüntüyü çok küçük de olsa bulandırarak bu etkiyi ortadan kaldıran bir elemandır. Son yıllarda üretilen Nikon dahil tüm DX makinelerde bu filtre standart idi, İlk kez Nikon D800E modelinde bu filtrenin olmadığı bir alternatif üretmişti, Nikon D7100 AA filtresinin olmadığı standart ilk ve tek model. Bu filtrenin olmayışı teorik olarak sensör çözünürlüğünü ve keskinliğini artırmalı, ancak ben kullanımda 18-105 kit lens gibi vasat bir optik kullandığım için bariz farklar görmedim, belki daha iyi optiklerle bu farkı bariz ortaya çıkarmak mümkün olabilir.
AF sistemi D300S den transfer ancak geliştirilmiş ve D4 de kullanılış olan sistemin aynısı olduğu belirtiliyor. AF nokta sayısı 51 gibi çok ciddi oranda artmış, aynı şekilde Vizörde-sensörde kapladıkları alan geliştirilmiş. nesne takibi konusunda mükemmele yakın bir performansı var, ilk bir kaç yüz karedeki izlenimime göre D7000 modelinde çokça konuşulmuş olan back focus benzeri sorunlar bu kez ortadan kalkmış, AF sistemi son derece hızlı ve sorunsuz çalışıyor. D90 dan hatta D7000 den sonra devrim niteliğinde diyebiliriz. Bu arada vizör içindeki bilgi göstergelerini de artık OLED bir ekran sağlıyor ve çok daha aydınlık çok daha kolay izlenebilir olmuş. Aynı şekilde artık vizör içinde klavız çizgilerini ve ivme ölçeri görebilmek de mümkün. Daha önce kullandığım makinelerde ivme ölçer genelde ana ekranda veya livewiew modunda kullanılabiliyordu. Bu modelde ivme ölçer Vizörde ve hem yatay hem düşey eksende izlenebiliyor, ufuk çizgisini yakalamak adına büyük kolaylık bence.
Gerek gövde yapısı gerek gelişmiş AF sistemi 24 MP lik sensörü ve diğer kullanım özellikleri ile D7100 ün Pro bir makine olmak yönünde D7000 den bir kaç adım ileriye gittiğini rahatlıkla söyleyebilirim. İlk bir kaç yüz kare sonunda ne AF sorunu problemi, ne sensör tozlanması ne sensör yağlanması nede overexpose sorunu yaşamadım. D7100 ün ölçüm sistemi de tüm diğer DSLR makineler gibi kontrast farklarının fazla olduğu sahnelerde biraz fazla pozlama eğilimli (bu Canon 7D, 600D gibi modeller içinde geçerli idi) Ancak D7000 modelinde olduğu kadar bu eğilimin aşırı olmadığını söyleyebilirim. Tam güneş ışığı bulunan öğle saatlerinde bie 0,3 EV lik düzeltmeler işi kurtarabiliyor.
Makinenin bence devrim sayılabilecek diğer özelliği ise 1.3 crop modu. Gövdeye yeni eklenen İ tuşu ile kolayca geçebildiğiniz bu modda makine sensörün daha küçük bir kısmını kullanarak (bu alanı vizörde de izleyebiliyorsunuz) mevcut DX çarpanına ilave 1.3 çarpan daha sağlıyor. Şöyle özetleyebilirim, DX yani croplu bir Nikon gövdede 300mm lens 450mm gibi hareket eder 1.5 çarpanı nedeniyle. D7100 ile gelen bu özellik sayesinde 300 mm lens ile 585mm lik bir performans elde etmek mümkün. Üstelik bu seçenek ile görüntü kalitesi yalnız 15 mp e düşüyor yani D7000 ile neredeyse aynı. Ayrıca 1.3 crop modunda 51 focus noktası tüm alanı kaplıyor, çekim hızı ise 7 fps ye yükseliyor. Özellikle spor ve doğa fotoğrafçıları için (kuş vb) inanılmaz bir özellik olduğunu düşünüyorum. Şöylede örneklenebilir, artık herhagi bir teleconverter kullanmadan 300mm lensleri 400mm gibi kullanabiliyor olacaksınız bence bu çok önemli bir avantaj.
Görüntü kalitesi yani IQ konusunda söylenecek çok söz yok, renkler, dinamik aralık mükemmele yakın. İso performansı kağıt üzerinde D7000 den ileride. Ancak kullanımda fine detail/noise rasyosunu biraz daha detaydan yana tercih etmiş Nikon bu modelde. Yani D7000 e kıyasla (elbette JPEG sonuçlarında) daha yüksek İSO rakamlarında biraz daha fazla noise ama çok daha fazla detay yakaladığını söyleyebilirim. 6400 iso da çekilmiş ve İSO azaltma NORM modundaki kareler standart bilgisayar ekranında gayet sorunsuz ve kullanılabilir görünüyorlar, evet noise var, ancak detay kaybı neredeyse sıfır düzeyde.
Sonuç olarak Nikon son bir kaç modelinde yaptığı hataları kalite kontrol sorunları sanıyorum bu modelde tekrarlamamış. AF sistemi sorunsuz, pozlama görece daha dengeli, sensör kiri tozu vs görünmüyor. Son derece kaliteli ve sıkı bir gövdede iyi özelliklerle gelen bu makine Nikon markasının özellikle D7000 modeli ve sonrasında D600 modelinde yaşanan üretim hataları ile ilgili tedirginlikleri ortadan kaldırabilmiş olursa (ki öyle görünüyor) tüm zamanların en çok satılan DX makinesi olmaya kolaylıkla aday olabilir.
2008 ylının bestseller cihazı D90 dan sonra aynı başarıyı çeşitli vesilelerle tekrarlayamayan Nikon bu kez doğru ürünü doğru kalite standardında yapmış gibi görünüyor.
Benim izlenimlerim bunlar, sizlerin merak ettiği başka hususlar olursa cevaplamaya çalışırım.
full frame makinelerin alan derinliğinin daha az olduğu gibi bir yanılgı var. ama değil. sorun odak çarpan etkisinden kaynaklanıyor.
sensör boyunun alan derinliğine doğrudan etkisi yoktur. alan derinliğini odak değeri diyafram değeri ve çekilen objeye olan mesafe belirler.
Iyi de full frame'e full frame, APS-C'ye APS-C yapan o carpan / o sensor ebadi degil mi zaten FF olup da baska bir carpana sahip olamayacagina gore, FF makinalarin daha sig alan derinligi verdigi bir yanilgi degil .... Acemi arkadaslarin kafasi bosuna karisacak
ben de d7100+18-105 aldım bir de 50 mm 1.8d lens aldım. acemiyim çok fazla teknik detay bilmiyorum ama birçok yerde yazılan çizilen şeylerin karalamak adına yapıldığını düşünüyorum.
birçok karşılaştırmada birbirine eşdeğer gövdelerin birbirine bariz bir üstünlük sağlamadığı görülüyor.
mesele basit nikonun renkerini sevdim ve aldım
sn paperman, eşdeğer ortamda apsc daha sığ net alan veriyor.
internette dof calculatör hesaplayıcısına aynı değeleri girin
örneğin 90mm f:2,8 2m obje uzaklığı değerlerini bir apsc de bir de ff de görün. ff nin daha büyük alan derinliği verdiğini göreceksiniz.
değerler aynı ama aynı mesafede ff nin kadrajı daha geniştir. ff yi bir objeye miktar yakınlaşarak aps c nin kadrajına eşitlediğinizde ff nin alan derinliği azalacaktır.
genel kanıya göre ff nin daha dar alan derinliği vermesi gerekiyor.
dolayısı ile sorun sensörden değil odak değeri ya da mesafeden kaynaklanıyor.
bunu doğrudan sensör büyüklüğüne bağlamamamk lazım. aynı şey zumlu lensin zumunu değiştirdiğimizdede oluyor. sensör değil odak neden oluyor buna.. sensörün büyük olması odak çarpanı oluşturduğu için dolaylı olarak neden olmuş oluyor. kastettiğiniz bu sanırım.
#kesim00' tarafından 26.04.2014 10:19:06 tarihinde düzenlendi.
Tami tamina ayni konu aslinda daha once uzun tartismalara konu oldu ...
"eşdeğer ortamda apsc daha sığ net alan veriyor."
Mesele esdeger ortamin ne oldugu... Esdeger ortami olusturani hem APS-C hem FF'in uzerinde AYNI OBJEKTIF kullanilmasi olarak belirleyip, 90 mm lens APS-C uzerinde daha sig alan verir demek ne kadar dogru ? . Alinan kadraj ayni mi - degil. Bakildiginda 2 makina ile ayni fotograf mi cekiliyor - hayir ... (
Fotografi fotograf yapan kurulan kompozisyon/kadraj ...O kadraji kurdugunda hangi sistem daha sig alan derinligi veriyor, ona bakmak lazim. Yani esdeger ortamdan kasit - illa oyle bir kiyaslama yapilacaksa - esdeger fotograf / ayni KADRAJ olmali ...
Ayni DOF hesaplayicida, APS-C ve FF'de ayni kadraji kurabilmek icin gereken degerleri girdigimizde ( diyelim birine 60mm, digerine 40mm ) hangi sistem daha az alan derinligi veriyor - ona bakmak lazim ...
Erlaky kesinlikle haklısın, spekülasyon amaçlı yazıldığını düşünüyorum birçok şeyin.. peperman ve kesim00 , yardımlarınızı saygıyla karşılıyorum, çok teşekkür ederim. ikinizin söylemek istediğini de anladım =)
Şimdi ben kesim arkadaşımızın da dediği gibi bir hesap yapıp kafamı karıştırmayacağım Bu sene Aöf fotoğrafçılık ve kameramanlık bölümünün ikinci dönemini okuyorum.Tamamen öğrenme amaçlı tabi 50 yaşından sonra diplomanın bana artı bir getirisi olurmu bilemem.
İkinci dönem film ve video yapımı sayfa 117 de şöyle bir ifade geçiyor aynen yazıyorum.Tabi bu hereketli görüntüyle ilgili bir derstir ama fotoğraf makinaları içinde geçerli bir ifadedir diye düşünüyorum.
''Film yada video formatı ile alan derinliği arasında ters bir orantı vardır.Film boyutu yada CCD alıcısı büyüdükce alan derinliği azalır,küçüldükce artar örneğin 16 mm bir filmle çalışmak 35 mm bir filmle çalışmaya göre daha geniş bir alan derinliği yaratır.Benzer şekilde videoda 1/3 yada 1/2 inch CCD de çekim yapmak 2/3 CCD dili bir kamera ile çekime göre daha büyük alan derinliği sağlar.
yağ ve toz lekesi ayrımı örneklerini aşağıdaki sayfada görebilirsiniz..
net fotograf d7100 forum sayfası
Atilla bey o bölümü yeni bitirdim bende sizin gibi bir niyetle başlamıştım ama devam edince, size bildiklerinizin yanında fazla bi katkısı olmadığını göreceksiniz. bilmiyorum bana fazla yüzeysel geldi, beklentiyi yüksek tuttuğum içinmidir nedir, beklediğim gibi olmadı. bölüm dersleri dışındaki derslere çalışmakta ayrı bi sıkıntı oluyor o yüzden 3 senede ancak bitirdim
Levent bey doğrusu aslında benimde çok yüksek bir beklentim yok ama bi hevesle girdik ama katkısıda yok değil en azından sanatsal açıdan bazı kazanımlar var..Teknik açıdan zaten derslerden hiç zorlanmıyorum.Dediğiniz gibi bir çok ders oldukça sıkıcı ama azmediyorum.Birinci dönem 8 dersin yedisini verdim.İki senede bitirmeyi hedefliyorum hayırlısıyla inşallah.
alan derinliğini anlatan ornek sayfalardan guzel bir ornek fx ve cx sensor karşılaştırması aşağıda: NIKON D800-NİKON 1 V2
TIKLA
SAYFADAKİLERİ İNCELERSENİZ GUZEL ORNEKLER VAR..
#buzlucam' tarafından 02.05.2014 20:03:25 tarihinde düzenlendi.
İlgili olabilecek konular
-
-
Nikon F55 Türkçe Kullanma Kılavuzu
06 Ağu. 2006, 19:27 tekin43
3325112 Nis. 2023, 13:15
sametcan97 -