muzafferacar
muzafferacar (üye)
Manisa / Meraklı

Nikon D7100 İncelemesi

Değerli fotoğraf dostları yeni edindiğim Nikon D7100 fotoğraf makinesi ile ilgili ilk izlenimlerimi sizlerle de paylaşmak istedim. Belki bu makineye ilgi duyan ya da almayı planlayan arkadaşlara ışık tutar, fikir verir. Bende uluslar arası sitelerdekine benzer bir yöntem izleyeyim; önce gövde ve tutuş özelliklerinden başlayalım,

Gövde, Tasarım ve tutuş;

D7100 ciddi bir makine, gövde kalitesi itibariyle d7000 den bir çıt yukarıda olduğunu söyleyebilirim. Evet D7000 de (kısmen) magnezyum alaşımlı gövde idi, ancak 7100 de gövdenin alaşım kısımları D4 ve D800 ile aynı kaliteye ulaşmış. Elinizde cidden kaliteli bir ekipman tuttuğunuzu hissediyorsunuz. Hand grip biraz daha iyi, ancak yine de bir 7D tutuşuna sahip olmadığını söyleyebilirim.

Tuş düzeni özellikle arkada biraz daha farklı livewiew switch tuşu aşağıya alınmış bu anlamda yeni nesil Nikon DSLR ın tarzı izlenmiş. Bu da başparmağı koyduğumuz alanı biraz daha büyük ve ferah kılmış ki ben adapte olmakta hiç zorlanmadım bu yeni tuş düzenine. Makinenin üstünde ise artık atanmış bir Video tuşu var, pop up flaş yuvasının üzerinde stereo miktofon mevcut, bunlar dışında çok önemli fiziksel değişikler yok, ancak d7000 den daha ileri gittiğini söylemekte sakınca olmaz tek bir istisna ile; Nikon artık yarı-pro makinelerine ekran koruyucu mahiyetindeki plastik kapağı koymuyor. Daha evvel D80-D90-D300S-D7000 gibi modellerde gördüğümüz ekran koruyucu plastik kapak D7100 modelinde bulunmamakta, kapağı gövdeye tutuşturan çentiklerde bulunmadığı için kapağı sonradan almak gibi bir şans da yok. Artık Canon kullanıcıları gibi eğer ekran korunmak isteniyor ise 3.parti ekran koruma stikerlarından almak gerekecek demektir.

Makinenin asıl önemli gelişmeleri gövdesinin içinde elbette, bu modelde Nikon un Canon 7D ye daha ciddi bir rakip olmak istediğini düşündüren gelişmeler var. Birincisi bu ürünle birlikte artık tüm Nikon ürün line'ında standart hale gelen 24 MP lik sensör. Sensör d7000 den farklı olarak bu kez sony firmasına değil Toshiba firmasına ürettirilmiş, ana hatları ile yine klasik Nikon renklerini ürettiğini söylemek yanlış olmaz, ancak bu sensörün Mavi tonlardaki yorumu biraz daha farklı bu yönüyle Canon sensörleri hatırlattı bana, kim bilir belkide Canon renklerine alışan kullanıcıları cezbetmek adına bilinçli bir tercihtir.

Sensörle alakalı asıl önemli konu bu sensörün low pass filter yani Anti Aliasing filter içermemesi. Bu filtre moire efekt denilen ve kumaş detayları gibi yoğun tekrarlayan detayların bulunduğu görüntülerde oluşan bir olumsuzluğu ortadan kaldırmak için kullanılan ve görüntüyü çok küçük de olsa bulandırarak bu etkiyi ortadan kaldıran bir elemandır. Son yıllarda üretilen Nikon dahil tüm DX makinelerde bu filtre standart idi, İlk kez Nikon D800E modelinde bu filtrenin olmadığı bir alternatif üretmişti, Nikon D7100 AA filtresinin olmadığı standart ilk ve tek model. Bu filtrenin olmayışı teorik olarak sensör çözünürlüğünü ve keskinliğini artırmalı, ancak ben kullanımda 18-105 kit lens gibi vasat bir optik kullandığım için bariz farklar görmedim, belki daha iyi optiklerle bu farkı bariz ortaya çıkarmak mümkün olabilir.

AF sistemi D300S den transfer ancak geliştirilmiş ve D4 de kullanılış olan sistemin aynısı olduğu belirtiliyor. AF nokta sayısı 51 gibi çok ciddi oranda artmış, aynı şekilde Vizörde-sensörde kapladıkları alan geliştirilmiş. nesne takibi konusunda mükemmele yakın bir performansı var, ilk bir kaç yüz karedeki izlenimime göre D7000 modelinde çokça konuşulmuş olan back focus benzeri sorunlar bu kez ortadan kalkmış, AF sistemi son derece hızlı ve sorunsuz çalışıyor. D90 dan hatta D7000 den sonra devrim niteliğinde diyebiliriz. Bu arada vizör içindeki bilgi göstergelerini de artık OLED bir ekran sağlıyor ve çok daha aydınlık çok daha kolay izlenebilir olmuş. Aynı şekilde artık vizör içinde klavız çizgilerini ve ivme ölçeri görebilmek de mümkün. Daha önce kullandığım makinelerde ivme ölçer genelde ana ekranda veya livewiew modunda kullanılabiliyordu. Bu modelde ivme ölçer Vizörde ve hem yatay hem düşey eksende izlenebiliyor, ufuk çizgisini yakalamak adına büyük kolaylık bence.

Gerek gövde yapısı gerek gelişmiş AF sistemi 24 MP lik sensörü ve diğer kullanım özellikleri ile D7100 ün Pro bir makine olmak yönünde D7000 den bir kaç adım ileriye gittiğini rahatlıkla söyleyebilirim. İlk bir kaç yüz kare sonunda ne AF sorunu problemi, ne sensör tozlanması ne sensör yağlanması nede overexpose sorunu yaşamadım. D7100 ün ölçüm sistemi de tüm diğer DSLR makineler gibi kontrast farklarının fazla olduğu sahnelerde biraz fazla pozlama eğilimli (bu Canon 7D, 600D gibi modeller içinde geçerli idi) Ancak D7000 modelinde olduğu kadar bu eğilimin aşırı olmadığını söyleyebilirim. Tam güneş ışığı bulunan öğle saatlerinde bie 0,3 EV lik düzeltmeler işi kurtarabiliyor.

Makinenin bence devrim sayılabilecek diğer özelliği ise 1.3 crop modu. Gövdeye yeni eklenen İ tuşu ile kolayca geçebildiğiniz bu modda makine sensörün daha küçük bir kısmını kullanarak (bu alanı vizörde de izleyebiliyorsunuz) mevcut DX çarpanına ilave 1.3 çarpan daha sağlıyor. Şöyle özetleyebilirim, DX yani croplu bir Nikon gövdede 300mm lens 450mm gibi hareket eder 1.5 çarpanı nedeniyle. D7100 ile gelen bu özellik sayesinde 300 mm lens ile 585mm lik bir performans elde etmek mümkün. Üstelik bu seçenek ile görüntü kalitesi yalnız 15 mp e düşüyor yani D7000 ile neredeyse aynı. Ayrıca 1.3 crop modunda 51 focus noktası tüm alanı kaplıyor, çekim hızı ise 7 fps ye yükseliyor. Özellikle spor ve doğa fotoğrafçıları için (kuş vb) inanılmaz bir özellik olduğunu düşünüyorum. Şöylede örneklenebilir, artık herhagi bir teleconverter kullanmadan 300mm lensleri 400mm gibi kullanabiliyor olacaksınız bence bu çok önemli bir avantaj.

Görüntü kalitesi yani IQ konusunda söylenecek çok söz yok, renkler, dinamik aralık mükemmele yakın. İso performansı kağıt üzerinde D7000 den ileride. Ancak kullanımda fine detail/noise rasyosunu biraz daha detaydan yana tercih etmiş Nikon bu modelde. Yani D7000 e kıyasla (elbette JPEG sonuçlarında) daha yüksek İSO rakamlarında biraz daha fazla noise ama çok daha fazla detay yakaladığını söyleyebilirim. 6400 iso da çekilmiş ve İSO azaltma NORM modundaki kareler standart bilgisayar ekranında gayet sorunsuz ve kullanılabilir görünüyorlar, evet noise var, ancak detay kaybı neredeyse sıfır düzeyde.

Sonuç olarak Nikon son bir kaç modelinde yaptığı hataları kalite kontrol sorunları sanıyorum bu modelde tekrarlamamış. AF sistemi sorunsuz, pozlama görece daha dengeli, sensör kiri tozu vs görünmüyor. Son derece kaliteli ve sıkı bir gövdede iyi özelliklerle gelen bu makine Nikon markasının özellikle D7000 modeli ve sonrasında D600 modelinde yaşanan üretim hataları ile ilgili tedirginlikleri ortadan kaldırabilmiş olursa (ki öyle görünüyor) tüm zamanların en çok satılan DX makinesi olmaya kolaylıkla aday olabilir.

2008 ylının bestseller cihazı D90 dan sonra aynı başarıyı çeşitli vesilelerle tekrarlayamayan Nikon bu kez doğru ürünü doğru kalite standardında yapmış gibi görünüyor.

Benim izlenimlerim bunlar, sizlerin merak ettiği başka hususlar olursa cevaplamaya çalışırım.

Tarih: 1 Nisan 2013, 10:06 - İp: 62.***.**4.1
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

Turk'un soylediklerinin cogunun dogru oldugunu " uzulerek " bildirdikten sonra, 1-2 duzeltme yapayim. Sonucta 1.3x crop devrim olmasa da tamamen kullanissiz da degil.

7D'deki crop modu, CEKIM SONRASI fotografi kroplamak icin kullaniliyor. Bu da ilk defa Canon 7D'de sunulmus bir yenilik degil. Benim 2008 model D300'umde, ondan onceki 2006 model D80'de bile olan bir ozellik. Makina ici resim ayar/mudahelelerinde ( ilk baslarda ) Canon hep arkadan gelmistir. D80'de bile ust uste kareler bindirilerek, makina ici bir nevi HDR bile yapilabiliyordu. Ayni sekilde 7 yil onceki D80'de olan "limitlenebilir/minimum hiz belirlenebilir" gercek anlamda AUTO ISO, 2012 yilinda 7D'ye firmware ile daha yeni eklendi ( forumlarda insanlar sevinc cigligi atmislar ) .

D7100'un 1.3x crop moduna gelirsek ... Farki, cekim aninda secilmesi. Benim gibilere bu hic bir avantaj getirmiyor ama bu ozellikle kuscular dusunerek eklenmis bir mod. Ucan/kacan bir kusu , sonradan kroplamak yerine basindan crop modu ile cektiginizde bir takim ( yine buyuk diyemeyecegim ) avantajlar var . En basitinden kadraji basindan kurmus oluyorsunuz, hayvani ideal noktaya yerlestiriyorsunuz .

Yakinlastirma sayesinde fokus ve fokus takibi kolaylasiyor. 51 nokta kadrajda cok daha buyuk alan kapliyor ; detay daha fazla oldugu icin AF hizlaniyor. Kullanici da daha yakini gordugu icin, duruma daha hakim.

Lensin en kaliteli orta kismi kullanilmis oluyor - sonradan kroplarsaniz , ozensiz kadrajlarda kenarlara kalabilirsiniz.

Dedigim gibi, kullanim alani kisitli olsa da kuscularin isine yarayabilecek bir mod.

Alan derinligi / makro ilgili bir duzeltme daha ...

" Aynı kadrajda, aynı objektifle, sensör alanı büyüdükçe alan derinliği azalmaz, aksine büyür. Bu durum bahsettiğiniz gibi makro çekimde avantaj sağlamaz, dezavantaj sağlar. "

1.cumle/genel bilgi kismi dogru - 2.cumle/yorum yanlis ...

Makro'da zaten cekim cok yakin oldugundan istendiginden fazla alan derinligi var. Makrocularin en buyuk zorlugu ( cogu durumda ) arka plani oldurmek degil, objenin/kelebegin/bocegin tamamini net alabilmek. Sitedeki ustalarin makro fotograflari incelendiginde, gerektiginde ISO'yu yukseltmek pahasina olsa bile cekimleri f5.6-f8 diyaframlarla yapitigi gorulebilir ( f2 - f2.8 lenslerde ). Diyaframi fazla acip , fokusu siglastirmaktansa , ISO'nun yukseltilmesi - getirecegi kalite kaybina ragmen - sasirtici degil.

 

Tarih: 6 Nisan 2013, 08:34 - İp: 207.***.**8.4
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

paperman;
"" Aynı kadrajda, aynı objektifle, sensör alanı büyüdükçe alan derinliği azalmaz, aksine büyür. Bu durum bahsettiğiniz gibi makro çekimde avantaj sağlamaz, dezavantaj sağlar. " 1.cumle/genel bilgi kismi dogru - 2.cumle/yorum yanlis ... Makro'da zaten cekim cok yakin oldugundan istendiginden fazla alan derinligi var. Makrocularin en buyuk zorlugu ( cogu durumda ) arka plani oldurmek degil, objenin/kelebegin/bocegin tamamini net alabilmek. Sitedeki ustalarin makro fotograflari incelendiginde, gerektiginde ISO'yu yukseltmek pahasina olsa bile cekimleri f5.6-f8 diyaframlarla yapitigi gorulebilir ( f2 - f2.8 lenslerde ). Diyaframi fazla acip , fokusu siglastirmaktansa , ISO'nun yukseltilmesi - getirecegi kalite kaybina ragmen - sasirtici degil."

Yorumda bir hata yok.
Bahsettiğim dezavantaj büyük sensörler için değil, croplu sensörler için.
Muzaffer bey croplu sensörün makroda avantaj sağlıyacağını söylediği için ifade o şekilde yazıldı.

Ayrıca konu makina içinde cropu ilk kim buldu tartışması değildi. Yine konuyu başka yerlere çekmişsin.

Konu Muzaffer beyin daha önce kullandığı 7D de olan bu özelliğin ne olduğunu bilmemesinden dolayı, D7100 deki benzer bir özelliği devrim gibi algılaması. Eski makinasındaki bu özelliği biliyor veya kullanıyor olsaydı, yeni makinasında bunu devrim olarak nitelemezdi.

Bu arada beni doğrulamak zorunda kalmanın seni ne kadar üzdüğünü tahmin edebiliyorum.
Üzüldüğün için sevindim


Yazdığın yazı ile ilgili bende bir düzeltmede bulunayım.

AutoIso ilk kez 2012 de gelmedi. Öncedende vardı ama üst sınırı kullanıcı belirleyemiyordu ve bu sınır 3200 ıso idi.
Ayrıca tam olarak hatırlamıyorum ama 2012 yılından önce üst sınırı belirlenebilir, AutoIso 60D de vardı.
7D kullanıcıları, 60D de olan bu sınırlamayı kendi makinalarında da talep edince, firmware ile bu özellik makinaya ilave edildi.

Canon nun makina içi atraksiyonlara pek önem vermeyip bunu, makinanın yanında verilen yazılımla yapmaya çalışması bir gerçek. Bu yaklaşım senin gibi Nikon fanatikleri için eksiklik olarak görülebilir.
Ama işi bilen fotoğrafçı bu atraksiyonların kendi kontrolünde olmasını ister ve bunu bilgisayarda yapmayı tercih eder. En azından bu benim için böyle.
Örneğin şuan kullandığım makinanın içinde pozlama miktarlarını ayarlayarak HDR ve fotoğrafları üst üste bindirme özellikleri olmasına rağmen, ben bu özellikleri hiç kullanmadım. HDR yapacaksam bunu Canon nun kendi yazılımında veya PS de her türlü ayarı, gözümle kontrol ederek, kendim yapmayı tercih ederim.
Makinanın bana verdiği ile yetinmem.






#turk' tarafından 07.04.2013 00:58:40 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 00:09 - İp: 78.***.**6.46
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

" Aynı kadrajda, aynı objektifle, sensör alanı büyüdükçe alan derinliği azalmaz, aksine büyür. Bu durum bahsettiğiniz gibi makro çekimde avantaj sağlamaz, dezavantaj sağlar. "

Bu bilgi aslinda tamamen yanlis ve ben cumlenin ilk bolumunun dogru, ikinci kismin yanlis oldugunu bildiren yorumumu geri aliyorum. Yazilanlari tekrar okuyunca Turk'un tamamen yanildiginin farkina vardim.

Zira sensor alani BUYUDUKCE , alan derinligi artmaz, AZALIR . Artan alan SIGLIGIGIR.

Buna ilave olarak , makroda alan DERINLIGININ ARTMASI , avantaj saglar . Alan SIGLIGI / SIGLASMASI ise isi zorlastirir.

Turk demis ki :

" Bu konu hep yanlış bilinir.

Söylediğim şeyin denemesi ise çok basit.
Aşağıda linkini verdiğim DOF hesaplama sayfasına gidin, aynı fokal uzunlukta, aynı diyaframda, alan derinliğini bir croplu gövdede ölçün, birde FF gövdede ölçün. Bakın bakalım sensör büyüdükçe net alan nasıl artıyor. "


Bak bakalim Turk, sensor buyudukce net alan artiyor mu, AZALIYOR MU ?

FF sensorlerde alan derinliginin crop sensorlerden daha AZ oldugu optik kuralini yerle bir etmissin Fotografcilik 1,2,3.

Nasil Canon 5DMIII kullanirsin anlamadim ... Eski makinandan daha az alan derinligine sahip oldugunu bilmiyor musun ?

Amacim seninle tartismak degil ama devamli boyle yanlis bilgiler gelince mecburen duzeltiyorum.

-------------

Auto ISO konusunda yanilmiyorum - cumlemi cok ozenle asagidaki ayrintiyla kurmustum o sebeple - senin gibiler yanlis anlamasin diye

" ... "limitlenebilir/minimum hiz belirlenebilir" gercek anlamda AUTO ISO ..."







#paperman' tarafından 07.04.2013 02:40:54 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 02:18 - İp: 207.***.**9.75
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

paperman;
" Aynı kadrajda, aynı objektifle, sensör alanı büyüdükçe alan derinliği azalmaz, aksine büyür. Bu durum bahsettiğiniz gibi makro çekimde avantaj sağlamaz, dezavantaj sağlar. "

Bu bilgi aslinda tamamen yanlis ve ben cumlenin ilk bolumunun dogru, ikinci kismin yanlis oldugunu bildiren yorumumu geri aliyorum. Yazilanlari tekrar okuyunca Turk'un tamamen yanildiginin farkina vardim. Zira sensor alani BUYUDUKCE , alan derinligi artmaz, AZALIR . Artan alan SIGLIGIGIR. Buna ilave olarak , makroda alan DERINLIGININ ARTMASI , avantaj saglar . Alan SIGLIGI / SIGLASMASI ise isi zorlastirir.
Turk demis ki : " Bu konu hep yanlış bilinir. Söylediğim şeyin denemesi ise çok basit. Aşağıda linkini verdiğim DOF hesaplama sayfasına gidin, aynı fokal uzunlukta, aynı diyaframda, alan derinliğini bir croplu gövdede ölçün, birde FF gövdede ölçün. Bakın bakalım sensör büyüdükçe net alan nasıl artıyor. "
Bak bakalim Turk, sensor buyudukce net alan artiyor mu, AZALIYOR MU ? FF sensorlerde alan derinliginin crop sensorlerden daha AZ oldugu optik kuralini yerle bir etmissin
Fotografcilik 1,2,3.
Nasil Canon 5DMIII kullanirsin anlamadim ...
Eski makinandan daha az alan derinligine sahip oldugunu bilmiyor musun ?
Amacim seninle tartismak degil ama devamli boyle yanlis bilgiler gelince mecburen duzeltiyorum."


============================================================

paperman;

Alan derinliği konusunda yaptığım açıklamada link verdim. Girip oradan bir hesap yaptınmı ?
İsteyen oradan veya aşağıdaki linkten girip baksın, kim haklı.

LİNK


Verdiğim linkten rastgele bir hesap.

Fokal uzunluk 50mm.
Diyafram 3.2
Nesnenin uzaklığı 50cm.

Nesnenin önünde ve arkasında oluşan toplam net alan;

FF makina 5D Mark için 1.71cm.
Croplu makina 7D için 1.09cm.

Rasgele girdiğimiz bu değerlerde büyük sensörün toplamda 62cm daha fazla net alan derinliği verdiği açıkça görülüyor.

Sen farklı değerlerde girip istediğin şekilde test edebilirsin.

Bu arada eski makinam falan olmadı. İlk aldığım makina FF.

Kullandığım makinaya laf atacağına gir linke de kontrol et.

Bende senin kullandığın makinaya laf atardım ama senin zeka düzeyine inip, benim makinam senin makinanı döver gibi, çocukça bir tartışmaya girmek istemiyorum.




#turk' tarafından 07.04.2013 04:35:28 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 03:32 - İp: 78.***.**6.46
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

Alan derinliginin sensor buyudukce azaldigini sen de , ben de biliyoruz. Bu belirtilirken de genelde farzedilen , ayni kadraji/ayni goruntuyu verecek esdeger fokal uzunluklar. Sonucta belirli bir kadraj ( obje ayni buyuklukte olacak sekilde ) dusunulur , onun alan derinliginden bahsedilir - ayni kadrajda da defalarca dedigim gibi , her zaman buyuk sensor daha fazla alan sigligi saglar. FF makinalar , sinemaya uygun sig goruntu verdigi icin , o sebeple tercih edilir. Kucuk sensorlu DSLR-like kullananlar da , o sebeple ayni kadrajlarda alan sigligi elde edememekten yakinirlar . Gidip 1/2.5" sensorun 50mm'si dusunulmez , zira o fokal uzunlukta kiyaslanacak bir kadraj kurulamaz .

FF makinalarin daha fazla alan sigligi sagladigi kabul edilirken de goz onunde tutulan ayni " kadrajdir " - sonucta ayni goruntu daha sig elde edilmeye calisilir. %50 yakinlastirilmis kadraj degil.

Benim atladigim, senin sensor buyudukce alan sigligi artar derken , " ayni lens ile " ibaresini cumlende yazmis olman . Lens ayni kaldiginda, haliyle FF'de goruntu daha genis, obje daha kucuk , alan sigligi daha fazla ( genis acilara gidildikce olustugu gibi ). Ama Ayni kadraji cekmiyorsan, alan derinligini nasil kiyaslayabilirsin ki - fotograflar ayni degil !

Ayni kadraji cekeyim dediginde, APS-C'nin 50 mm'si, FF de esdeger olan 75mm'den 1 stop fazla alan derinligi verir.

#paperman' tarafından 07.04.2013 11:57:48 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 11:41 - İp: 96.***.**5.17
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

peparman;
"Benim atladigim, senin sensor buyudukce alan sigligi artar derken , " ayni lens ile " ibaresini cumlende yazmis olman . Lens ayni kaldiginda, haliyle FF'de goruntu daha genis, obje daha kucuk , alan sigligi daha fazla ( genis acilara gidildikce olustugu gibi )."


Evet aynen öyle.
Lens aynı kaldığında FF makina, lensi croplu makinaya göre geniş açı olarak kullanacaktır. Bu yüzden de alan derinliği artacaktır. İşin özeti bu.

Yazıyı dikkatli okumadan, yok sen nasıl MarkIII kullanıyorsun, yok optik kurallarını yıktın vb. bir sürü laf ettin.
Neyse bu sözlerine cevap vermek istemiyorum, artık sana laf yetiştirmekten sıkıldım.

Bugün misafirlerim olduğu için diğer konuya fotoğrafları ekleyemiyorum, vaktim yok. Onu da bugün-yarın hallederim.
O zamanda, hakikaten böyleşmiş, turk haklıymış dersin, konuyu kapatırız.




#turk' tarafından 07.04.2013 18:57:45 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 18:13 - İp: 78.***.**6.46
baberti
baberti (üye)
İstanbul / Meraklı


maç kaça kaç?..
paperman mı önde, turk mu?..
arasıra uğrayıp bakıyorum düelloya...

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 18:16 - İp: 176.***.**1.69
paperman
paperman (üye)
Yurtdışı / Amatör

Tutarsizlik zaten yazdigin cumlede diyecek iken, sen de celiskinin farkina varmis olmalisin - cumleyi silmissin.

" Aynı KADRAJDA, aynı objektifle ve ayni fokal uzunlukta, sensör alanı büyüdükçe alan derinliği artar " gibi bir seydi - onceden de yazdigin aynen bu zaten.

FF ve APS-C sensorde, ayni lens/fokal uzunluk ile ayni kadrajin kurulabilmesi, ayni MESAFEDE mumkun degildir. Ayni kadraji kurabilmen icin FF'ye crop orani kadar daha yakina gelmen lazim.

Bu durumda da MESAFE AZALIR ; azalan mesafede de FF sensorde daha fazla ALAN SIGLIGI elde edilir, tersi degil .

Celiski burada ... Sen hem AYNI KADRAJ - ayni fokal uzunluk dedin , hem de gidip DOF hesaplayiciya AYNI MESAFEYI girdin. Boyle bir sey - yani ayni mesafede ayni kadraj mumkun degil ; dolayisiyla yaptigin kiyaslama mumkun degil.

"Aynı kadrajda, aynı objektifle, sensör alanı büyüdükçe alan derinliği azalmaz, aksine büyür."

Bu cumleyi boyle - yani AYNI KADRAJI kurmayi esas alarak - yazdiginda da, sonuc kismi YANLIS olur , zira ayni objektifle ayni kadraj kuruldugunda, objeye crop orani kadar yaklasilmis olunur. O zaman da buyuk sensorde alan derinligi ARTMAZ, AZALIR .




#paperman' tarafından 07.04.2013 21:57:20 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 19:02 - İp: 96.***.**5.17
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

Yazdığım cümlede tutarsızlık yok. Sen aynı kadraj lafını farklı anlıyorsun. Bana en başında aynı kadraj ile neyi kastediyorsun diye sorsan, aşağıdaki ifadeyi söyler, konuyu bu kadar dallandırıp budaklandırmazdın.

Aynı kadraj;
Yan yana biri FF makina, diğeri Croplu bir makinaya örneğin 50mm.lik objektifleri takıp aynı noktayı hedefleyip çekmek aynı kadraj.

Senin anladığın bu çekimde aynı kadrajı sağlamak için FF makinanın crop faktörü kadar objeye yaklaşması.

Konuyu eşeledikçe içinden çıkılmaz hale getiriyorsun. Yazdığım yazı çok açık ve net.
Yazmadığım şeyi kafanda farklı canlandırıp farklı anlam çıkartıyorsun. Çünkü illa hata bulmaya çalışacaksın ya.
Benim yazımda objeye yaklaşmak gibi bir ifade varmı, yok. Bunu sen çıkardın.
Ya bunu kasıtlı çıkarıyorsun, ya da aynı kadraj ifadesini yanlış anlıyorsun.

Tekrar ediyorum.

Aynı kadraj;
Yan yana biri FF makina, diğeri Croplu bir makinaya örneğin 50mm.lik objektifleri takıp aynı noktayı hedefleyip çekmek aynı kadraj.

Böyle bir çekimde FF makina, üzerindeki lensi, croplu makinaya göre geniş açı olarak görecek ve FF makina croplu makinaya göre objenin önünde ve arkasında daha fazla net alan derinliği verecektir.

Öyle, öne git, arkaya git, mesafeyi değiştir, objektifi crop faktörüne göre değiştir;
iki sayfadır yazdığım yazılarda böyle bir şey yok.




#turk' tarafından 07.04.2013 22:44:44 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 22:38 - İp: 78.***.**6.46
badboy79tr
badboy79tr (üye)
Kırklareli / Doğa Fotoğrafçısı

Allahım iyiki Sony seçmişim. Şükürler olsun yaaa! Milletin tartıştığı konulara bak yaaa.

 

Tarih: 7 Nisan 2013, 23:11 - İp: 88.***.**4.215