Fotoğrafçılık Forumları
Şikayet
yaklaşık 3 yıl önce teknosa dan fujifilm 5800 model fotograf makinası aldım.makinamın pil kapagı klipsi kırıldı kapak tutmadıgı için pil durmuyor.ve haliyle makinamı kullanamıyorum.teknosa faturam olmadıı için hiçbirşey yapamayız dediler.bende güneşlideki filmat a bizzat kendim götürdüm onlarda o parça elimizde yok.fabrikada üretmiyor hiç birşey yapamayız diye.makinamı almadılar.peki makınayı ne yapıyım kullanamıyorm dedim.bilemiyorum biz birşey yapamayız dedi ve resmen ne halin varsa gör deyip yolladılar.bu kadar severek aldıgım ve kullanım ve resim kalitesinin hoşuma giden bir makinanın teknik servisinin bu kadar kötü olmasını ve kullanıcıyı caresiz geri gönderilmesini kınıyorum.sizden bu konuyla ilgilen menizi ve bu sorunumun giderilmesi için yardım rica ediyorum.
gecmiş olsun
misal ne yapabiliriz?
Haklısınız hiç hoş bir durum değil. Aklıma gelen Fuji tamiri yapan özel servislere sormanız.
Elinizdeki makinanın garanti süresi dolmuştur.
Keşke satış fişi veya faturasını kaybetmemiş olsaydınız eliniz daha güçlü olurdu.
Ama Fujifilm'in Türkiye yetkili servislerinin; tüketiciyi koruma kanunu 15. maddesi gereğince, satış sonrası hizmetler kapsamında yeterli teknik personel ve yedekparça bulundurmak zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk çerçevesinde ücretli olarak sizin makinanıza yedekparça bulmak ve tamir etmek zorundadırlar. Fabrika üretmiyor bahanesine sığınamazlar.
Hakkınızı bulunduğunuz ilçe kaymakamlıklarındaki TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİ ne başvurmak suretiyle onlara danışabilir, hakkınızı arayabilirsiniz.
Kolay gelsin...
Ne yazikki hakem heyeti de satis aktini ispatlayan belge isteyecek sizden, bizimde basimiza gelen bir olay oldugu icin biliyorum. En iyisi daha fazla sinir sahibi olmadan @hata arkadasin tavsiye ettigi ozel servislere danismaniz. Orjinal olmasa bile iyi bir usta isinizi gorecek birseyler ayarlayabilir.
Fatura, garanti belgesi veya satış fişi gibi belgeler ürünün garanti kapsamında tamiri için istenir. Bu belgeler yok ise servis kendi markasına ait ürünü tamir etmem deyemez. Ücretli tamir edilir. Ama tamir mutlaka yapılır.
Problem yaşayan arkadaşın hakem heyetine başvurma sebebi garanti kapsamında tamir talebi değil...
Başvurma sebebi; aşağıda da değindiğim üzere yetkili servisin gerekli yedekparça bulundurmayışı ve parça yok deye arkadaşa hizmet vermemesidir.
Ürün alınalı zaten üç yıl olmuş. Yani garanti kapsamından çıkmış.
Buna rağmen yetkili servisin ürüne ait gerekli yedekparçayı bulundurması ve ürünü ücretli olarak tamir etmesi gerekirdi.
Benim anlatmak istediğim bu.
Yedek parça ve tamir işlemini reddetme konularında haklısınız @ercan43 bey. Ben sadece hakem heyetlerinin her şartta tüketicinin yanında olamadığını, yine de bazı belgeler isteyerek konuya dair ellerini güçlendirmeye çalıştıklarını söylemek istedim. Bazı problemler belgesiz de çözülebilir aslında.
Garanti suresi doldugundan teknosanin yapmis oldugu islem o sekil olur. ama soyle birsey varki yapmaniz gereken fujifilmin turkiye distrubutorunu bulup onlara aciklamaniz durumu onlarda muhakkak yedek parca vardir. biraz pahaliya patlayabilir ama yaparlar..
- 1
İlgili olabilecek konular
-
Youngnuo Yn 560 Iı Şikayeti Olan Varmı ?
24 Nis. 2014, 20:11 clasey
0160224 Nis. 2014, 20:12
clasey -
Kemal Cevizli Fotoğrafçılık Şikayet
07 Eyl. 2011, 15:54 serdarca
1470419 Şub. 2013, 11:20
ç beyatlı -
-