Fotoğrafçılık Forumları
Samsunga (bt Servis) Yazıklar Olsun
Ellerine 13,06,2008 günü geçen samsung gx 10 marka slr makinamla alakalı şimdiye kadar bana hiçbir iblgi vermeyen, defalarca aramama rağmen yapılan ve yapılacak işlemle ilgili hiçbir bilgi vermeyen , makinamın durumunu öğrenmek için teknik servise bile beni ulaştırmayan samsung teknik servisini kınıyorum.
Bİr aya yakın süre geçti. Tüm böceklerin en aftif olduğu zaman geçti. Benim makro yatırımı heba oldu yani. BU hususu özellikle belirtmiş idim kendilerine halbuki. Sözde en kısa zamanda gelecekti makinam.
Gönderirken makinanın değişimini talep ettim. Eminim tamir ettiler. DEğişim hususunda Tüketici kanununun tanıdığı tüm hakları kullanacağım.
Samsung çok büyük ayıp etti gerçekten. samsung gx 10 alın diye ettiğim tavsiyelerden utanıyorum. Madem beceremeyeceksiniz gidin beyaz eşya satın.
Vahhhhh ağam vaahhhh
NF dostlarının medarı iftiharı pazarbeğ ağamıza bu yapılırmı?
ağam ver şikayet dilekçeni hemen alalım görsünler kütahya eşrafından bazar beğle uğraşmak ne dimek!..
Ağam unutmadan kelepire düşen samsungtan seni kurtarabilirim!...
#mechul75' tarafından 08.06.2008 01:50:33 tarihinde düzenlendi.
Makine tamirden sağlam gelsin ben 50ytl veririm. Ha pazarbey ne dersin?? Ama şunu da söyleyeyim: önce makineyi alır 2 hafta kullanırım,sorun çıkmazsa 50ytl'ni o zaman veririm
Sevgili Pazar bey ,
Bt servisten kiminle görüştün?
Sevgili Gorbi Pentax markası Kont bilişime değil Beyazbilgisayara geçti Haziran ayının başından itibaren Beyazbilgisayar Pentax satışına resmen başlayacak.
Ya dağlı abi böyle işte. Anında gidip canon veya nikon alıyorum.
Mechul sizin arakadaşlardan yokmu hani şöyle topuklarına falan küçük bir operasyon yapcek. O zaman kelepir meselesini düşünürüz.
Fırsatçı aman ... mgirgin arkadaşım. Makinaya zaten şu and a 900 ytl veriyorlar.
Burkay hocam sağolun söylediğiniz arakadaşın ilgisi yokmuş. Onunla konuştum. Makinaya bakan tek bir kişi varmış onunla konuştum. HEmen göndereceklerini söylemişlerdi.Lakin bir ay oldu.
O zaman tamir veya yazılım yüklemeyi bile kabul edebilirdim. Lakin artık değişimden başka hiçbir eyi kabul etmeyeceğim. Bu benim hakkım. Tüketici kanunu 4. madd e idi sanırım.
Ayıplı Mal
Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.
Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.
Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.
Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır. Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
Merhaba Pazarbey, şaka bir yana yaşadığın sorun gerçekten üzücü bir durum.
Uzun süre elektronik gurubunda teknik servis hizmeti veren biri olarak şunu söyleye bilirimki bu tür hizmetlerde malesef bu sıkıntılar hangi sektör ve markada olursa olsun yaşanıyor.Yani burada A markası veya B markası alsaydın bu olmazdı açıkçası bu idda laftan öteye gitmez.Öyle olaylar duyup yaşamışımdırki bu sorunlar burada üretilen basit bir alet için dahi geçerlidir.
Burada suç fotoğraf makinesi ürün gurubu ile alakası olmayan bir firmaya distribütörlük verilmesi.Esas sıkıntı burada.Emin olun ithalatçı firma sadece distribitörlügü alıp var olan beyaz eşşa servislerinide bakanlığa servis olarak gösterip gerekli şartları sağladığını beyan etmiştir.O servisteki abiler bukadar komplike teknolojiyi içinde barındıran cihazı ne bilsinler.Acaba o abiler merkez servisten gx10 eğitimi almışlarmıdır.Hayır malesef
İşte sorumlu tutulması gereken sizin ürünü götürdüğünüz servis değil ithal eden amcalar.
Ben o makinenin sorununu çözebilecek kapasitede kaliteli teknisyenlerinin bile olduğunu düşünmüyorum açıkçası.Makine tamirinin birinci şartı, fotoğraf çekmeyi bilmek gerekir.Birde hünerli elektronige uygun eller tabii
Eğitimi söylemeye gerek yok.
Eğer makine yedek parçadan bekliyorsa tabi yasal süre çerçevesinde beklemek gerekiyor.Ama galiba size sorunun ne olduğunu dahi söylememişler.
Sonuç olarak o üretici firmalar malesef çok satalım derdindeler.Türkiyede işlerin nasıl yürüdüğünden bi haber durumdalar.Sadece satalım kaygısı.
Ulan çorap değiştirir gibi ithalatçı firmamı değiştirilir.Bak bi hele senin ürünün iyi temsil ediliyormu o firma servis verebilecek alt yapıyı adam gibi kurabiliyormu.? Avrupalının kafası malesef mekanik çalışıyor.Ülke bazında ticaret yapmayı beceremiyorlar.
Bir dönem çalıştığım bir firmada Yamahanın elektronik gurubunda bunu yaşamıştım.Tabi az satıyorsunuz deyip distribütörlügü aldılar ve X bir firmaya verildi.Durum iyi mi oldu hayır? Servis hizmeti sıfır.Alıp sorun yaşayanlar Yandı........Ağzı demeye başladı.
Sözün özü buna malesef üreticilerinde dikkat etmesi gerekiyor.Sadece satalım kaygısı malesef şu anda bu hakim.
Canonmuş Nikon muş bunlar laf....Heryerde her zaman butür şikayetler oluyor ve okuyoruz.Her marka her sektörde her zaman yaşanabilir. inşallah hallolur.
Gorbi son derece haklısın. Yav benim hakkım yokmu makinamın arazasını öğrenmeye nolduğunu bilmeye. Akibetine öğrenmeye hakkım yokmu.
Niye bana bilgi verilmiyor. İllaki sürenin sonunu mu bekleyecekler. Bugün 9 u. 13 ünde göndermiştim. 8 gün kaldı. Zİra 30 işş ginünden bahsediyorlar. BEkleyeceğim o süreyi. Makina geldikten hemen sonrada eğer değişim olmamış ise değişim talep edeceğim.
Ben bu teknik servisler yüzünden ha baba dava kaybediyorum. Adamlar alıyorlar makinayı ne süre ne birşey hak getire 30 gün 50 gün paşa gönülleri ne zaman isterse o zaman gönderiyorlar. tüketicide haklı olarak 30 iş günü geçti değişim veya para iadesi istiyorum diyor al başına belayı. Tüketicide her zaman haklı olduğuna göre davaları sürekli kazanıyorlar teknik servis yüzünden bizim firmalar para ödeyip duruyorlar. Bizde kötü avukat oluyoruz.
PAZARBEY 30 işgünü dolduğu gün değişim değil fatura bedelinin iadesini iste vermezlerse almanın yolunu biliyorsun zaten. Öyle değişimle falan uğraşma nakit tahsilat yap onunlada güzel bir makina alırsın diye düşünüyorum.
Haklısın hata bende zaten öyle bir fırsat arıyorum. Ayıp değilmi emme yaptıkları bana.
Millet zamzon ismini bilmezken ben onlara yüzlerce yorum alan fotoğraflar hediye ettim. Teşekkürü bu mu olmalı idi.
Abi geçmiş olsun valla çok üzüldüm..İnşallah en kısa sürede makinene kavuişursun..
1 ay oldu hoca. Kısası buysa.
İlgili olabilecek konular
-
Mınılab Tamir Lazer Analoğ Tamir Servis
17 Kas. 2015, 14:27 caner25
0229617 Kas. 2015, 14:27
caner25 -
İzmir Prizma Görsel Ürünler Nikon Servisi
05 Ağu. 2015, 17:07 ouzhancal
1367005 Ağu. 2015, 23:34
ercan43 -
-
Shutter, Obtüratör, Enstantane, Perde Ha
12 Nis. 2015, 17:12 tutastes
4200014 Nis. 2015, 12:00
tutastes -
Lcd Monitör Sorunu Ve Servisin Cevabı
09 Tem. 2014, 13:50 siesta23
6183012 Tem. 2014, 19:16
mustafali -