Fotoğrafçılık Forumları
Sony A77 Piyasayı Sallayacak Gibi
Sony a77 bu ay piyasaya girdi. DSLR bir makine ve Orta seviyede, diğer bir deyimle yarı profesyönel APSC formatında üretilmiş son derece şık bir dizayn ile karşımızda. Pentax k20 benzeri bir tasarım. Ancak magnezyum alaşımlı bu gövdenin içinde son geliştirilmiş teknolojinin örnekleri sunulmuş. Sony bu piyasadan çekilmeyeceğini ve ciddi biçimde rekabete girdiğinin göstergesi. Lensleri son derece kaliteli. 16-50 f2.8 objektif sanırım gülümsüyor kullanıcıya. özelliklerini aşağıya veriyorum.
Fiyat (Sadece gövde)
(16-50mm F2.8)
• ABD: $ 1399
• ABD: $ 1999
Gövde malzemesi
Magnezyum alaşımlı ve yüksek kaliteli plastik dış
Algılayıcı
• APS-C "Exmor" HD CMOS
• 23.5 x 15.6 mm
• 24,7 milyon toplam piksel
• 24,3 milyon etkin piksel
• RGB (İlköğretim) renk filtresi dizi
Toz önleme sistemi
Low-pass filtre ve Görüntü Sensor-Shift mekanizması şarj koruma kaplaması
Resim boyutları
• 6000 x 4000 (3:2)
• 4240 x 2832 (3:2)
• 3008 x 2000 (3:2)
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4240 x 2400 (16:9)
• 3008 x 1688 (16:9)
Panoramik Çekim
• Geniş: dikey, yatay 12416 x 1856 (23M), 5536 x 2160 (12M)
• Standart: 8192 dikey, yatay x 1856 (15M), 3872 x 2160 (8.4M)
3D Panoramik
• Geniş: 7152 x 1080 (7.7M)
• Standart: 4912 x 1080 (5,3 M)
• 16:9: 1920 x 1080 (2.1M)
Resim boyutları (Video)
NTSC:
• AVCHD: 1920 x 1080 (60p / 28Mbps / PS / 60i / 24Mbps FX, 60i / 17Mbps / FH, 24p / 24Mbps / YP, 24p / 17Mbps / FH)
• MP4: 1440 x 1080 (30fps / 12Mbps), VGA: 640 x 480 (30fps / 3Mbps)
PAL:
• 1920 x 1080 (50p / 28Mbps / PS, 50i / 24Mbps / FX, 50i / 17Mbps / FH, 25p / 24Mbps / FX, 25p / 17Mbps / FH)
• MP4: 1440 x 1080 (25fps / 12M), VGA: 640 x 480 (25fps / 3M)
Boy oranları
• 3:2
• 16:9
• Değişken (Panoramik Çekim & 3D Panoramik)
Dosya formatları
• RAW
• RAW + JPEG
• JPEG - Standard
• JPEG - Fine
• JPEG - Extra Fine
Dosya formatları (Film)
• AVCHD 2.0 (Progressive) / MP4
• MPEG-4 AVC (H.264)
Lensler
• Sony A-mount
• Konica-Minolta AF montaj
Odak modları
• Auto Focus (19 nokta faz algılama AF sistemi)
• Manuel odaklama
• Direkt Manuel Odaklama,
• Yüz Algılama
• AF izleme
AF modları
• Tek çekim AF (AF-S)
• Sürekli AF (AF-C)
• Otomatik AF (AF-A) seçilebilir
AF yardımcı lamba
Evet, adanmış lamba
Görüntü sabitleme
SteadyShot INSIDE
Pozlama modları
• Program AE
• Diyafram öncelikli AE
• Enstantane öncelikli AE
• Manuel
• Otomatik
• Otomatik +
• Yüksek hız modu (10 fps)
• Panoramik Çekim 3D
• Panoramik Çekim
• SCN (aşağıya bakınız)
• Sürekli İlerleme Öncelikli AE
Sahne modları
• Portre
• Spor Aksiyon
• Makro
• Yatay
• Gün Batımı
• Gece görünümü
• El Alacakaranlık düzenlenen
• Gece portre
Resim efekti
• posterleştirme (Renkli, S / B),
• Pop Renk
• Retro Fotoğraf
• Kısmi Renk (R, G, B, Y)
• Yüksek Kontrast Monochrome
• Oyuncak Kamera
• Yumuşak Yüksek anahtar
• Yumuşak Odak
• HDR Resim
• Zengin tonu Monochrome
• Minyatür
Duyarlılık
• Otomatik
• ISO 100
• ISO 200
• ISO 400
• ISO 800
• ISO 1600
• ISO 3200
• ISO 6400
• ISO 12800
• ISO 16000
• ISO 25600 (multi-shot NR mod - sadece JPEG)
ISO adımları
1 / 3 veya 1,0 EV
Ölçüm aralığı
-2 Ila 17 EV
Ölçüm modları
• 1200-bölgeli, çok kademeli
• Merkez Ağırlıklı
• Nokta
AE Kilidi
• AEL / AFL düğmesine
• deklanşöre yarım basın
AE Braketi
• 3 veya 5 kare
• 2.0, 2 / 3, 1 / 2, 1 / 3, 3.0 EV
Pozlama telafisi
• -5 - +5 EV arasında
• 1 / 3 EV, 1 / 2 EV adımları seçilebilir
Obtüratör hızı
• 30 -1/8000 sn.
• Ampul
• Flaş X-senkron 1 / 250 sn
Beyaz dengesi
• Otomatik
• Yaz
• Gölge
• Bulutlu
• Ampul
• Floresan (Sıcak Soğuk / beyaz beyaz Gün / beyaz / Günışığı)
• Flaş
• sıcaklığı Kelvin (2500 - 9900K, 100K adımları)
WB İnce Ayarı
Evet (kırmızı / yeşil sapması)
WB Dizeleme
3 kare, H / L seçilebilir
Renk aralığı
• sRGB
• Adobe RGB
Resim parametreleri
• Standart
• Canlı
• Nötr
• Clear
• Derin
• Işık
• Portre
• Yatay
• Gün Batımı
• Gece Manzarası
• Sonbahar yaprakları
• Siyah & Beyaz
• Sepya (Kontrast (-3 3 adım)
• Doygunluk (-3 3 adım)
• Netlik (-3 3 adım)
Sürücü modları
• Tek
• Sürekli Hi (8 fps)
• Sürekli Lo (3 fps)
• 12 fps yüksek hız modu ile
Sürekli tampon
• 13 JPEG Extra Fine görüntüleri
• 18 JPEG Fine Resimler
• 18 JPEG Std görüntüleri
• 13 RAW görüntü
• 11 RAW + JPEG görüntüler
Zamanlayıcı
• 2 sn
• 10 sn
Flaş
• Otomatik op-
• flaş ADI / Ön flaş TTL / Manuel flaş
• Kılavuz no. 12 (ISO 100)
• Flaş kapalı, Otomatik flaş, Dolu flaş, Arka senk, Yavaş senkron, kırmızı göz azaltma (Açık / Kapalı), Kablosuz
• Flaş pozlama telafisi: + / - 1 / 3, 1/2EV adımlar 3EV
Flaş X-senkron hızı
1 / 250 sn
Harici flaş
• Hot shoe
Vizör
• Göz düzeyinde sabit XGA TFT, 1.3 cm (0.5 "tipi) elektronik vizör
• 2.359.296 nokta çözünürlüğü
• Büyütme approx.1.09x
•% 100 çerçeve kapsamı
Canlı görünümü
• Ekran Gerçek zamanlı görüntü ayarı ekran (pozlama telafisi, beyaz dengesi, Yaratıcı Stil yansıtan)
• Odak Büyüteç: 5.9x, 11.7x
DOF önizleme
Evet
Yönlendirme sensörü
Evet
LCD monitör
• 3.0 "TFT LCD monitör eğim
• TruBlack teknolojisi ile Xtra Fine LCD
• 921.600 nokta
• Yaklaşık 100% çerçeve kaplama
• Otomatik / Manuel (-2 ve +2 arasında 5 basamak) / Güneşli Hava
Çalma işlevleri
• Tek (çekim bilgisi olan veya olmayan)
• RGB histogram ve vurgulamak / shadow uyarı
• 4/9-frame ana sayfa görüntüsü
• Büyütülmüş ekran modu (L: 13.6x, K: 9.9x, S: 6.8x)
• Otomatik İnceleme (10/5/2 sn, Kapalı)
• Görüntü oryantasyon (Açık / Kapalı) Slayt gösterisi
• Panorama kaydırma
• Klasör seçim (Hareketsiz)
• İleri / Geri Sar (film)
• Sil
• koruyun
Bağlantı
• USB 2.0 (High Speed)
• HDMI C tipi
• harici mikrofon
Baskı uyum
• Exif Baskı
• Baskı Görüntüsü Eşleştirme III
• DPOF ayarı
Depolama
SD / SDHC / SDXC / MemoryStick Pro Duo
Güç
• NP-FM500H Lityum-Ion şarj edilebilir pil (1650 mAh)
• Pil şarj cihazı dahil
• İsteğe bağlı AC adaptör
Live view modu (CIPA standardı) vizör 530 • Pil ömrü: Yaklaşık 470 çekim
Boyutlar
143 x 104 x 81 mm
Ağırlık (kamera gövdesi)
Yaklaşık. 653g (1 lb 7 oz)
Ağırlık (fotoğraf makinesi gövdesi, kart ve pil) Yaklaşık. 732g (1 lb 9.8 oz)
Kusura bakmayın yanlış yerde açtığımı farkettim. değiştirme gereği duymadım. DSLR altında açılmalıydı.
#afrikalı' tarafından 30.08.2011 20:41:43 tarihinde düzenlendi.
düşük mega pixelde kullansan sonuç değişmez çünki sensörde ışık düşen diyotların üzerine düşen ışık miktarı değişmiyor alan aynı sen sadece dışardaki pixelleri kullanmıyorsun ornek 1cm2 yere 100 tane toplu iğne yerleştirsen veya 1000 tane yerleştirsen bir toplu iğne başına düşen ışık hangisinde fazladır tabiki 100 tane olanda ama aynı alandaki 1000 tane toplu iğne yerleştirilmiş olsa bunun içinden ben 100 tanesini kullanacğımda desen sıkışıklık değişmeyeceği için ışık yine az olur dolayısıyla iso arttıkça noise de artar ışık düşük olacağı için...
bu makinada hareketsiz tam geçirgen bir aynadan bahsediliyor bu teknolojik ayna kirklendiğinde temizlemek sade vatandaş için imkansız ... çünki low pass filter gibi normal bir cam değil uzun vadde bu çok büyük zorluklara yol açabilir...
Bügün Zaman gazetesinde bir köşe haberi vardı A77 ile ilgili. Dünyanın en hızlı dslr'ı diye başlık yapmışlar 3. sayfada. Reklam falan değil düpedüz haberdi. Düşündüm bu tam geçirgen aynalı sistem çok kötülendi. Tu kaka dendi. Özellikle de bu sitede Nikon kullanıcısı olan Uğur abi (paperman) tarafından. Haklı tarafları var tabiki eleştirilerinin ama düşündüm de biz bu kaka yönlerinde dururken bu teknolojinin kazandırdığı diğer yönleri göz ardı ettik. Hem de Sony bu yönleri yüzümüze bas bas bağırırken. Tam geçirgen ayna teknolojisinin en önemli özelliği her koşulda sürekli af sağlaması. Saniyede 12 kare çekiyor çekmesine ama diğerlerinden farklı olarak 12 karenin 12si de pozlama ve odaklama olarak farklı kareler olabiliyor. Yani saniyede 12 kare çekerken saniyede 12 defa odaklama (servo af) ve 12 defa ışık ölçümü yapabiliyor. Hemde bu 12 karenin her biri 24MP çözünürlükte devasa boyutta.
Misal ben A580 kullanıcısıyım artık. A580 geleneksel aynalı bir dslr ve saniyede 7 kare çekiyor. Yalnız daha ilk karede pozlama ve odaklamayı kilitliyor. Diğer 6 kareyi bu değerlere göre çekiyor. Bu da çekilen cismin her karede net çıkması için durağan yada aynı düzlem üzerinde hareket ediyor olaması ve ortam ışığının homojen olması gerekliliğini getiriyor. Bu da günlük hayatta pek mümkün değil. Video da durum daha da vahim. A580 videoda Af yapamıyor. Manuel ayarlayacaksınız.
İşte Sony nin tam geçirgen ayna teknolojisinin getirisi bu. Ve bu performans daha da arttırılabilir. Saniyede 24 kare çeken 48 MP lik makineler uzak değil. Sony nin tüm tam geçirgen aynalı slt leri A77 nin bu performansına sahip. Canon ve Nikon da maalesef değil bu performans Bu çözünürlükte ama 10fps lik makineleri çok üst sınıf oluyor. Yani 1Ds mark III gibi. D800E gibi. Hem bu çözünürlükte hem bu hızda hem bu fiyata orta seviye makineleri yok bu markaların. Olamazda çünkü hepsi geleneksel aynaya sahip. Videda Af yapıyorlar bir çok makinesi bu markalrnın ama yavaş olan kontrasta göre ve sürekli değil. Oysa A77 sürekli yapıyor.
Tam geçirgen ayna teknolojisinin bu avantajlara göre dez avantajları %30 luk ışık kaybı, tozlanma, aynanın aşınması, geleneksel optik vizörden uzaklaşma.
Değer mi değmez mi düşünmek lazım.
Badboy, once bana 12 fps hizi nerede kullanacagini anlatman lazim
Benim okuduklarim bu hizin sadece krop modda mumkun oldugu.
Muhtesem denen AFnin bir turlu tutmadigi, dogru durust fokus istenirse ancak 3-4 are alinabildigi.
Elektronik vizorun o hiza/aksiyona yetisemeyip korlemesine cekim yapildigi
2 saniyede dolacak bufferi temizlemek icin makinanin 1 dakika kilitli kalacagi vs,vs.
Forumlarda okudugum tabi - kullanmadim hic.
Bu arada Nikonlar hizli cekimde her karede ayri fokus takibi yapiyor- senin Sony'nin de yapabilmesi lazim.
Sony A 77 nin Türkiye fiyatını biliyormusunuz?
bugün hayyama gittim canlısını gördüm gayet şık ele oturuyor
Uğur abi. Tabiki Canon'un ve Nikon'un bir çok modeli seri çekimdeki her karede ayrı AF yapabiliyordur. Ama 12fps hızda değil. Maksimum 4fps giriş seviyelerinde, maksimum 8 fps orta seviyede ve maksimum 10fps ileri ff gövdelerde. A55 10 fps giriş sınıfı A77 12 fps orta seviye olarak yapıyorlar bu hızı. Nerede kullanacağız bu hızı. Aksiyon fotoğraflarının tümünde. Tüm spor fotoğrafçılığında. Ralli, motocros, futbol, 100 metre koşu (hele finişte) ve bütün spor fotoğrafçılığında.
Sadece profesyonel spor fotoğrafçıları değil. Oğlunun futbol maçını çeken amatör babalar içinde. Ne kadar hızlı o kadar iyi.
İnsan gözü bu hıza yetişemiyor elektronik vizör nasıl yetişsin? Ve neden yetişsin? Ne gerek var? Olmaz ama hadi oldu diyelim. Klasik ayna olsa ve 12 fps çekse... O ayna saniyede 12 defa optik vizörün ve af nin önünü kapatacak. Zaten birşey göremeyeceksin. Zaten her hasıl körleme olacak. Ama hayır tam geçirgende ayna af nin önünü kapatmadığı için af sürekli çalışacak, biz o hızda göremesekte makine asla kör olmayacak.
Doğrudur. Klasik aynalı dslr lara alışmış bizler bu teknolojiye daha tam adapte olamayız. Slt ler yaygınlaştıkça kullanmasına hasıl olan kişiler mükemmel işler çıkaracaktır. Misal seri çekimde af yi servo yada autoya almazsanız. Tek shutter af de bırakırsanız ki biz geleneksel aynada hep böyle alıştık. Makine nasıl 12 karede de af yapsın hepsi net çıksın. Af servo olmalı.
Buffer 2 saniyede dolsada 1 dakika beklemek makinenin değil yetersiz ve yavaş hafıza kartının suçu. Bu makine ile seri çekim yapacaksanız 233x ten aşağısı kurtarmaz. Belki o bile kurtarmaz. Her biri 6MB olsa 6x12=72MB saniyede yapar. Class 10 saniyede 10MB demek. Yani Class 80 den bahsediyoruz burada. El insaf.
Şu sıralar fiyatının 16-55 f2,8 ile 2100 TL olduğunu duymuştum bir yerde.
" Nerede kullanacağız bu hızı. Aksiyon fotoğraflarının tümünde. Tüm spor fotoğrafçılığında. Ralli, motocros, futbol, 100 metre koşu (hele finişte) ve bütün spor fotoğrafçılığında. Sadece profesyonel spor fotoğrafçıları değil. Oğlunun futbol maçını çeken amatör babalar içinde. Ne kadar hızlı o kadar iyi. "
Yapma Badboy, ne yapacaksın saniyede 12 kareyi - kaç defa kullanacaksın ? Profosyonel spor/atletizm fotoğrafçısının DX makinayla - hele geçirgen aynalı olanla işi ne ? Olsa olsa amatörler kullanacak . Amatör adam oğlunun futbol maçını saniyede 7 kare çekse ne olur , 12 kare çekse ne olur ? Eski filmli makinalardaki fps hızını ( autowinder veya motor takılı olanlarda ) hatırlıyor musun?
Ben 5 yıllık D80 & D300 kullanımımda gereklilikten 2 kere seri çekim yaptım ( 6fps ) diye biliyorum. Biri şu patlayan top fotoğrafım , diğeri neydi vallahi hatırlamıyorum Bir kaç defa da oynamak için denedim - shutter countım gidiyor diye dayanamadım
Diyeceğim kağıt üstünde eklenen bir çok özelliğin pratikte manası yok. Normal modda zaten bildiğim kadarıyla A77 10 fps'ye düşüyor; 5 yıllık D300/300s zaten 6-7 fps çekiyor yarı geçirgen ayna kaybı ile uğraşmadan.
Buffer dolması sebebiyle 1 dakika kilitle kalmasına sözüm makina yetersizliğinden değil - bir çok makina öyle . Saniyede 12 kare çekildiğinde başa gelecekleri anlatmak istiyorum - 12 karenin kullanılabilirliğinin limitlerini.
O 2100 TL fiyat mümkün değil gibi gözükür bana - makina satmıyor diye Sony "damping"e filan gitmediyse
Uğur abi. Fiyat olayı bu okuduğumdan aklımda kalmış. http://forum.netfotograf.com/dslr/sony-slt-a57-55093-1.html
Sony'nin tam geçirgen ayna teknolojisine eleştirilerinin haklı olabileceğini söylemiştim. Ama henüz hala erken. Ne kadar çok kişi bu tip makineleri alır kullanır ve eleştiri yaparsa bizde o kadar bilgi sahibi oluruz. Henüz ben alıpta memnun olmayan görmedim. En son Sony Alpha klubünden warwick adlı arkadaş A65 almış. Kendisi çok memnun olduğunu vurguluyor. Ama zaten alan amatör olacağı için memnun olmama olayı da olmaz zannetmiyorum. Senin bu eleştirin ancak anketle olur tahminim. Yani bu makineyi kullanan adama bir dizi soru sorarak. Misal "Makineyi ne kadar zamandır kullanıyorsunuz?" dan sonra "Seri çekimi ne kadar kullandınız?" "Seri çekim hızından memnun kaldınız mı?" "Seri çekim size günlük çekimlerde genel anlamda ne kadar yardımcı oldu?" gibi. Ben kendimden örnek vereyim A300 ün 3 fps lik hızı bana pek yardımcı olmuyordu. Çok ta kullanmadım. Ama A580nin 7 fps lik hızını özellikle panaroma çekerken kullanıyorum. Kayadan damlayan su damlasını yakalamak için kullandım. Pek başarılı olamadım. Yani damla damlamadan hemen önce çıkmış. Havada yakalayamamışım. Ama tek çekimde bu şansımda olmazdı.
#BADBOY79TR' tarafından 30.04.2012 09:47:25 tarihinde düzenlendi.
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-
Sony Ccd-tr502e Pal Handycam Kristal Sorunu
28 Eki. 2024, 23:57 romantikhaydut
232229 Eki. 2024, 15:14
romantikhaydut -
Sony Zve-10 İçin Lens Önerisi
27 May. 2024, 10:30 zeynelvardar
0112027 May. 2024, 10:30
zeynelvardar -
-
Nikon D5000 Yerine Nikon D3200 D7000, Canon 600d, Sony A58
27 Oca. 2022, 20:01 muharremuzun
1209719 Eki. 2022, 18:24
fedayi_86 -
Sony Up Cr-10l Snaplab Termal Fotoğraf Baskı Makinesi
25 Ara. 2021, 20:32 mtuncel06
0291225 Ara. 2021, 20:33
mtuncel06 -
Canon Eos Rp Den Sony A7r III E Geçmek ???
12 Şub. 2021, 10:30 arkonac
1315814 Şub. 2021, 16:41
mete007 -