Fotoğrafçılık Forumları
Sony A77 Piyasayı Sallayacak Gibi
Sony a77 bu ay piyasaya girdi. DSLR bir makine ve Orta seviyede, diğer bir deyimle yarı profesyönel APSC formatında üretilmiş son derece şık bir dizayn ile karşımızda. Pentax k20 benzeri bir tasarım. Ancak magnezyum alaşımlı bu gövdenin içinde son geliştirilmiş teknolojinin örnekleri sunulmuş. Sony bu piyasadan çekilmeyeceğini ve ciddi biçimde rekabete girdiğinin göstergesi. Lensleri son derece kaliteli. 16-50 f2.8 objektif sanırım gülümsüyor kullanıcıya. özelliklerini aşağıya veriyorum.
Fiyat (Sadece gövde)
(16-50mm F2.8)
• ABD: $ 1399
• ABD: $ 1999
Gövde malzemesi
Magnezyum alaşımlı ve yüksek kaliteli plastik dış
Algılayıcı
• APS-C "Exmor" HD CMOS
• 23.5 x 15.6 mm
• 24,7 milyon toplam piksel
• 24,3 milyon etkin piksel
• RGB (İlköğretim) renk filtresi dizi
Toz önleme sistemi
Low-pass filtre ve Görüntü Sensor-Shift mekanizması şarj koruma kaplaması
Resim boyutları
• 6000 x 4000 (3:2)
• 4240 x 2832 (3:2)
• 3008 x 2000 (3:2)
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4240 x 2400 (16:9)
• 3008 x 1688 (16:9)
Panoramik Çekim
• Geniş: dikey, yatay 12416 x 1856 (23M), 5536 x 2160 (12M)
• Standart: 8192 dikey, yatay x 1856 (15M), 3872 x 2160 (8.4M)
3D Panoramik
• Geniş: 7152 x 1080 (7.7M)
• Standart: 4912 x 1080 (5,3 M)
• 16:9: 1920 x 1080 (2.1M)
Resim boyutları (Video)
NTSC:
• AVCHD: 1920 x 1080 (60p / 28Mbps / PS / 60i / 24Mbps FX, 60i / 17Mbps / FH, 24p / 24Mbps / YP, 24p / 17Mbps / FH)
• MP4: 1440 x 1080 (30fps / 12Mbps), VGA: 640 x 480 (30fps / 3Mbps)
PAL:
• 1920 x 1080 (50p / 28Mbps / PS, 50i / 24Mbps / FX, 50i / 17Mbps / FH, 25p / 24Mbps / FX, 25p / 17Mbps / FH)
• MP4: 1440 x 1080 (25fps / 12M), VGA: 640 x 480 (25fps / 3M)
Boy oranları
• 3:2
• 16:9
• Değişken (Panoramik Çekim & 3D Panoramik)
Dosya formatları
• RAW
• RAW + JPEG
• JPEG - Standard
• JPEG - Fine
• JPEG - Extra Fine
Dosya formatları (Film)
• AVCHD 2.0 (Progressive) / MP4
• MPEG-4 AVC (H.264)
Lensler
• Sony A-mount
• Konica-Minolta AF montaj
Odak modları
• Auto Focus (19 nokta faz algılama AF sistemi)
• Manuel odaklama
• Direkt Manuel Odaklama,
• Yüz Algılama
• AF izleme
AF modları
• Tek çekim AF (AF-S)
• Sürekli AF (AF-C)
• Otomatik AF (AF-A) seçilebilir
AF yardımcı lamba
Evet, adanmış lamba
Görüntü sabitleme
SteadyShot INSIDE
Pozlama modları
• Program AE
• Diyafram öncelikli AE
• Enstantane öncelikli AE
• Manuel
• Otomatik
• Otomatik +
• Yüksek hız modu (10 fps)
• Panoramik Çekim 3D
• Panoramik Çekim
• SCN (aşağıya bakınız)
• Sürekli İlerleme Öncelikli AE
Sahne modları
• Portre
• Spor Aksiyon
• Makro
• Yatay
• Gün Batımı
• Gece görünümü
• El Alacakaranlık düzenlenen
• Gece portre
Resim efekti
• posterleştirme (Renkli, S / B),
• Pop Renk
• Retro Fotoğraf
• Kısmi Renk (R, G, B, Y)
• Yüksek Kontrast Monochrome
• Oyuncak Kamera
• Yumuşak Yüksek anahtar
• Yumuşak Odak
• HDR Resim
• Zengin tonu Monochrome
• Minyatür
Duyarlılık
• Otomatik
• ISO 100
• ISO 200
• ISO 400
• ISO 800
• ISO 1600
• ISO 3200
• ISO 6400
• ISO 12800
• ISO 16000
• ISO 25600 (multi-shot NR mod - sadece JPEG)
ISO adımları
1 / 3 veya 1,0 EV
Ölçüm aralığı
-2 Ila 17 EV
Ölçüm modları
• 1200-bölgeli, çok kademeli
• Merkez Ağırlıklı
• Nokta
AE Kilidi
• AEL / AFL düğmesine
• deklanşöre yarım basın
AE Braketi
• 3 veya 5 kare
• 2.0, 2 / 3, 1 / 2, 1 / 3, 3.0 EV
Pozlama telafisi
• -5 - +5 EV arasında
• 1 / 3 EV, 1 / 2 EV adımları seçilebilir
Obtüratör hızı
• 30 -1/8000 sn.
• Ampul
• Flaş X-senkron 1 / 250 sn
Beyaz dengesi
• Otomatik
• Yaz
• Gölge
• Bulutlu
• Ampul
• Floresan (Sıcak Soğuk / beyaz beyaz Gün / beyaz / Günışığı)
• Flaş
• sıcaklığı Kelvin (2500 - 9900K, 100K adımları)
WB İnce Ayarı
Evet (kırmızı / yeşil sapması)
WB Dizeleme
3 kare, H / L seçilebilir
Renk aralığı
• sRGB
• Adobe RGB
Resim parametreleri
• Standart
• Canlı
• Nötr
• Clear
• Derin
• Işık
• Portre
• Yatay
• Gün Batımı
• Gece Manzarası
• Sonbahar yaprakları
• Siyah & Beyaz
• Sepya (Kontrast (-3 3 adım)
• Doygunluk (-3 3 adım)
• Netlik (-3 3 adım)
Sürücü modları
• Tek
• Sürekli Hi (8 fps)
• Sürekli Lo (3 fps)
• 12 fps yüksek hız modu ile
Sürekli tampon
• 13 JPEG Extra Fine görüntüleri
• 18 JPEG Fine Resimler
• 18 JPEG Std görüntüleri
• 13 RAW görüntü
• 11 RAW + JPEG görüntüler
Zamanlayıcı
• 2 sn
• 10 sn
Flaş
• Otomatik op-
• flaş ADI / Ön flaş TTL / Manuel flaş
• Kılavuz no. 12 (ISO 100)
• Flaş kapalı, Otomatik flaş, Dolu flaş, Arka senk, Yavaş senkron, kırmızı göz azaltma (Açık / Kapalı), Kablosuz
• Flaş pozlama telafisi: + / - 1 / 3, 1/2EV adımlar 3EV
Flaş X-senkron hızı
1 / 250 sn
Harici flaş
• Hot shoe
Vizör
• Göz düzeyinde sabit XGA TFT, 1.3 cm (0.5 "tipi) elektronik vizör
• 2.359.296 nokta çözünürlüğü
• Büyütme approx.1.09x
•% 100 çerçeve kapsamı
Canlı görünümü
• Ekran Gerçek zamanlı görüntü ayarı ekran (pozlama telafisi, beyaz dengesi, Yaratıcı Stil yansıtan)
• Odak Büyüteç: 5.9x, 11.7x
DOF önizleme
Evet
Yönlendirme sensörü
Evet
LCD monitör
• 3.0 "TFT LCD monitör eğim
• TruBlack teknolojisi ile Xtra Fine LCD
• 921.600 nokta
• Yaklaşık 100% çerçeve kaplama
• Otomatik / Manuel (-2 ve +2 arasında 5 basamak) / Güneşli Hava
Çalma işlevleri
• Tek (çekim bilgisi olan veya olmayan)
• RGB histogram ve vurgulamak / shadow uyarı
• 4/9-frame ana sayfa görüntüsü
• Büyütülmüş ekran modu (L: 13.6x, K: 9.9x, S: 6.8x)
• Otomatik İnceleme (10/5/2 sn, Kapalı)
• Görüntü oryantasyon (Açık / Kapalı) Slayt gösterisi
• Panorama kaydırma
• Klasör seçim (Hareketsiz)
• İleri / Geri Sar (film)
• Sil
• koruyun
Bağlantı
• USB 2.0 (High Speed)
• HDMI C tipi
• harici mikrofon
Baskı uyum
• Exif Baskı
• Baskı Görüntüsü Eşleştirme III
• DPOF ayarı
Depolama
SD / SDHC / SDXC / MemoryStick Pro Duo
Güç
• NP-FM500H Lityum-Ion şarj edilebilir pil (1650 mAh)
• Pil şarj cihazı dahil
• İsteğe bağlı AC adaptör
Live view modu (CIPA standardı) vizör 530 • Pil ömrü: Yaklaşık 470 çekim
Boyutlar
143 x 104 x 81 mm
Ağırlık (kamera gövdesi)
Yaklaşık. 653g (1 lb 7 oz)
Ağırlık (fotoğraf makinesi gövdesi, kart ve pil) Yaklaşık. 732g (1 lb 9.8 oz)
Kusura bakmayın yanlış yerde açtığımı farkettim. değiştirme gereği duymadım. DSLR altında açılmalıydı.
#afrikalı' tarafından 30.08.2011 20:41:43 tarihinde düzenlendi.
selam evet yanlış yerde açmışsınız ama bende size katılayım.
a77 bir sony sever olarak benimde incelediğim bir makina ama aps c sensörde 24 mpbiraz fazla gibi bence sony canon nun 600d-550d-7d gibi aps c sensör de 18mpllik makinalarına cevap olsun diye çıkartıyor bu makinayı ancak sensördeki pikseller ufaldığı için gren problemi renklerde kararsızlık yaşanabilir bu konuyu ele alacak olursak ben kullandığım canon 500d nin sonuçlarını 550d den daha olumlu bulmuştum zannedersem bu yüzdendi. malum pikseller ışık ister boyutlarından dolayı gerekli ışığı alamazlarsa detayda ve renkte problem çıkartırlar tabi firmalar bunu kendi iç yazılımlarında halletmeye çalışabilirler ancak ne kadar başarılı olur bilemem .
kullandığım makinaların verdiği sonuçlara göre baktığımda bence aps c sensörde 12-14 mp arası sınır geresi biraz bozuyor gibi hatta 10 mp ccd sensörlerin renk ve keskinliklerini çok beğeniyorum. illa 24 mp bir sony alınacaksa a850 - a900 bece daha mantıklı yani fullframe sensör
Sn. emircetiner,
Tespitleriniz doğru. Sensör algılayıcıları renklerde mor saçılma etkisi ile birbirlerini etkilemekte. Bu makine bir de aynadan ışık geşirmeye çalışacak ki bilirsiniz, bir skylight filtrenin bile etkisi vardır ki, bu düzenek daha baskın bir etki ile görüntü performansında olumsuzluklar yaratacaktır. Zaten yabancı sitelerde bunları açıkladılar ve dediğiniz gibi yazılımla nereye kadar göreceğiz.
evet firmalar bu megapiksel olayını aslında araç (tuzak) olarak kullanıyorlar
aynı sistem kompaklardada var . Hele kompakları anlamıyorum bile yahu zaten sensör mercimek kadar adam gerine gerine 14mp - 16mp diyor . mercimek kadar sensördeki mikrop kadar piksellerde 100 asa da bile sorun çıkartıyor bırakın 400 - 800 asayı bende 14 mp hemde 1/1.7 inç yani o kategoride baya büyük bir sensörü olan kodak z1485 ıs var ama aynı zamanda 5mp sony v1 rimin verdiği performansı bir türlü yakalayamıyor . ışık güçlü iyi olunca güzel (hani 40-50cm bilemediniz 1 metre yakından flaşla çekerseniz gibi) ama normal şartlarda o görüntü yok hatta biraz oda içine girince çamur gibi görüntü veriyor. sony v1 ama cam gibi matematiksel olarak olaya baktığınızda aralarında nerdeyse 3 kat fark var ama pratikte iş öyle olmuyor işte.
ama millet tabiki tam bilemediği için bu fazla megapiksele takılıyor. Birde şu olay var okadar megapikseli nerde kullanıcaksın zaten yazıcıların çoğu 300dpi basıyor normal bir amatör kullanıcı kaç defa büyük baskı alacak ki 60 cm x 40 cm baskıda ha 10 mp lle çekmişsin ha 24 le farkı göremez bile. ama dediğimiz gibi bakalım a77 neyapacak
A77 ile kit olarak verilecek yeni 16-50 carl zeiss lens çok iddialı. A65 gene iyi bir alt model olacak. Sony elektronik vizörde çok yol katetti ama bakalım sabit ayna ve yüksek megapiksel fotoğraf kalitesini düşürecek mi?
İddalıda
http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/albums/sony-slt-a77-preview-samples
bu adreste örnek fotoğraflarını yüklemişler ben pek beğenmedim tabiki kullanmak lazım ama ilk görünüş çok olumlu olmadı benim için
sanki kompakmakina ile fotoğraf çekilmiş grenler ve detay kayıpları görünüyor
100 asada bile gök yüzünde gren basmış bazıkarelerinde ki bu bariz küçük sensörlü ufak pikselli bol megapikselli kompak makinalarda sıkça karşılaşılan bir durum zannedersem pikseller tam ışığa doymuyorbu makinada
bence illa sony ve illa 24mp alınacaksa fullframe a850 veya a900 daha mantıklı birseçimolur.
Bu kadar pikseli doyuracak ışık bir yana objektif bulmak zor olacak. 16-50 iddealı bir lens olmasının yanısıra a77 de kullanılan objektiflerin ne kadar açık diaframlı olması gerektiğini de gösteriyor. Çok piksel çok detay barındırır. Çok detay çok yer kaplar. Belki bilgisayarı bile yenilemek gerekebilir. Ama bu makine teknolojide nereye gelindiğinin bir kanıtı.
Evet teknoloji açısından öyle ancak zaten bu pikseli hatta aps c de 120-160 mp li yakalayacak teknoloji var ama sonuçlar megapikselle eşit oranda iyileşmiyor örnek 1/2.33 inç sensörde adamlar 16mp üretiyorlar metematiksel açıdan bakıldığında okadar ufak sensörde 16mp li üreten adam aps c gibi kendisinden nerdeyse 10 kat aha büyük sensörde zaten 60-100 mp lleri teknolojik olarak alır ancak kompaklardaki ortak olan görüntüdeki bozuklukları hepimiz biliyoruz. aynı durum artık dslr lerde de karşımıza çıkacaktır. Bence nasıl ccd de aps c de 10 mpli sınır olarak kabul ettiler ki bence çok mantıklıydı cmosda da 14-16mp arası sınır olacaktır. 24 mp biraz fazla gibi duruyor
Elbette fazla. Sadece diffaraction ve noise sorunu değil. Bunları aşmasalar zaten böyle orta segment bir makinede 24 mp ye çıkmazlardı. Diffaraction ile keskinlikten kaybettiğini detayla kazanıyor makine. Yani 24 mp de keskin fotoğraflar elde edemesekte bu 24 mp lik fotoğrafı 15 mp ye indirdiğimizde yeterince keskin olur. Noise sorununu sensörünün teknolojisi ve işlemcisinin gücü ile aşmış Sony. A77 nin yüksek iso da çekilmiş örneklerini inceledim. 1600 e kadar gözü kapalı çıkılır.
Diğer sorun bu yüksek verinin işlemciyi yorması, makineyi yavaşlatması ve bataryayı çabuk tüketmesi. Bu sorunlarda işlemcinin kapasitesi yükseltilerek aşılmış. Değil yavaşlama, 12 fps, 0,32 ms deklanşör gecikmesi ile sınıfının en hızlı makinesi. Yanlızca bataryası 550 fotoğraf kapasitesi ile dslr lar içinde en düşük verimlisi. Sırf bu makine için yeni bir batarya tasarlamalıydı sony.
Bir diğeride 24 mp lik bir jpeg fotoğrafın kapladığı yer herhalde 8 mb tan az değildir. raw ı ise 30 mb a kadar varır.
Velhasıl yapmış artık sony. Mp olayını bu kadar abartmayıp 16 da tutsaydı daha sağlıklı olurdu. Hatta 12 mp de bırakıp bir iso canavarı yapabilirdi. Ama reyini yüksek mp den yana kullandı. Sonuçta da bence kompakt kalitesinde fotoğraf üreten bir dslr değil, sınıfında devrim yaratan bir radikal ortaya çıktı. gayri gerisini canon, nikon düşünsün.
Merhabalar Sony A77'nin bütün incelemelerin tek yakınılan sorun yüksek iso değerlerinde düşük performansının olması hatta A55'in bile yüksek iso değerlerinde A77'den daha iyi sonuçlar elde ettiği karşılaştırmalı testlerde de görülüyor. Bu sorunun en büyük sebebi sanırım 24 MP'lik algılayıcı. Sorum şu acaba yüksek iso kullanırken makinayı 24 MP'in altındaki değerlere ayarlarsak bu sorun giderilir mi?
Kısa bir zaman da olsa A55 kullandım ve performansından memnun kaldım A77'yi beklerken bu sorun beni Nikon D7000'e yöneltmeye başladı; bu konuda sizin de fikrinizi alabilir miyim?
Ne yazık ki düşük MP kullanarak ISO sorunundan kurtulamazsınız. Sadece detaylar daha kaliteli olur ve fotoğrafın kapladığı alan azalır. Bu arada bazı uzmanlar fotoğrafların 4 kat küçültülmesinin farkedilir detay kaybı yaratmayacağı görüşünde, buna neden olarak ise 1 kırmızı 1 mavi 2 yeşil piksel dizilimi gösterilmekte.
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-
Sony Ccd-tr502e Pal Handycam Kristal Sorunu
28 Eki. 2024, 23:57 romantikhaydut
232229 Eki. 2024, 15:14
romantikhaydut -
Sony Zve-10 İçin Lens Önerisi
27 May. 2024, 10:30 zeynelvardar
0111927 May. 2024, 10:30
zeynelvardar -
-
Nikon D5000 Yerine Nikon D3200 D7000, Canon 600d, Sony A58
27 Oca. 2022, 20:01 muharremuzun
1209619 Eki. 2022, 18:24
fedayi_86 -
Sony Up Cr-10l Snaplab Termal Fotoğraf Baskı Makinesi
25 Ara. 2021, 20:32 mtuncel06
0291225 Ara. 2021, 20:33
mtuncel06 -
Canon Eos Rp Den Sony A7r III E Geçmek ???
12 Şub. 2021, 10:30 arkonac
1315814 Şub. 2021, 16:41
mete007 -