Fotoğrafçılık Forumları
Sony A100 : İlk İzlenimlerim.
Elimde; biri 28-80mm zoom, diğeri 50mm sabit, iki adet Minolta lensim bulunduğundan, bu makineyi sadece gövde olarak aldım. Lens seçimi konusunda kendime biraz daha zaman tanıdım.
Bu yazıyı, makineyle daha uzun bir süre geçirdikten sonra yazmayı arzu ederdim. 10-15 Ağustos tarihlerinde kısa bir Karadeniz turu yapacağımdan, ileride daha fazla detaya girebileceğimizi düşünerek şimdilik sadece ilk izlenimlerimi yazıyorum.
Fiyat olarak bütçeme, gövde yapısı olarak da elime iyi oturdu. Ele oturuş açısından; halen kullanmakta olduğum SLR olan, Minolta Dynax7?den pek bir fark hissetmedim.
Pil kapağı sağlam ve iyi kapanıyor. Kapak yanlışlıkla açılsa bile, bir kilit mekanizması sayesinde, pilin düşme ihtimali yok. Küçük, mavi bir mandalı iterek pili çıkartıyorsunuz. Pilin normal şarj süresi yaklaşık 3 saat, tam şarj için bu süreyi 1 saat kadar uzatmanız öneriliyor.
Vizörü gayet büyük ve rahat ama benim gibi gözlük kullananlar, her köşeyi aynı anda görmekte bir miktar zorlanabilirler.
2.5 inçlik LCD ekranı ilk bakışta göze çok büyükmüş gibi geliyor, hele daha önce daha küçük ekranlı bir makine kullanmışsanız. Gövde dikey konumda tutulduğunda, LCD üzerindeki bilgiler de dikey konuma dönüşüyor. Bu özellik de seçimli, yani istenildiğinde kapatılabiliyor. LCD görüntüsü, ayrıntılı veya büyütülmüş olarak ayarlanabileceği gibi istenildiğinde tamamen de kapatılabiliyor.
Gözünüz vizöre yaklaştığında, LCD ekranın otomatik olarak kapanma özelliğine ilaveten, otomatik netleme sistemi devreye giriyor ve deklanşöre yarım basılana kadar, netleme aşamasının büyük bir kısmı (veya tümü) tamamlanmış olduğundan, otomatik netleme çok kısa bir sürede yapılabiliyor. Bu fonksiyon seçimli, isterseniz kapatabiliyorsunuz. Bu özellik kapalıyken bile, otomatik netleme sisteminin çok hızlı olduğunu söylemeliyim.
Mod Kadranı ve Fonksiyon Kadranı metalik gri renkde tasarlanmış, onlar da siyah olsaydı daha mı güzel görünürdü diye düşünmeden edemedim.
Fonksiyon Kadranı bence çok güzel düşünülmüş ve çok işe yarıyor. Menüler içinde dolaşmaya gerek kalmadan, değiştirmek istenen ayarlara çok kısa zamanda ulaşmaya yarıyor.
Ayrıca, gövde üzerinde DOF Preview, yani alan derinliği önizleme düğmesi, kullanmak isteyenlerin hizmetinde.
Deklanşör düğmesinin, yarım basma ile tam basma kademelerinin arası bayağı açık. Bu, yarım basma ile tam basma arasındaki tereddütü ortadan kaldırıyor, kendinizden daha emin bir şekilde fotoğraf çekmenizi sağlıyor. Ayrıca, isterseniz, netlik yapılmadan fotoğraf çekilmesini engelleyebiliyorsunuz.
RAW, RAW+JPEG haricindeki JPEG çekimlerde boyut olarak L (10 MP), M (5.6 MP) ve S (2.5 MP) seçenekleri var.
Bulb modunda herhangi bir süre kısıtlaması yok, tam dolu bir pil ile yaklaşık 4 saat çekim yapılabileceği belirtilmiş.
Elle beyaz ayarı da dahil olmak üzere, programlanmış beyaz ayarlarına ilaveten, Kelvin değeri girilerek de beyaz ayarı yapmak mümkün.
Drive (sürücü) düğmesinin yeri iyi seçilmiş. Fonksiyon Kadranı dışında, sağ tarafta ayrı bir yerde konumlandırılmış olması büyük kolaylık sağlıyor. 2 saniyelik zaman ayarlı çekimde, gerçek Mirror Lock Up (MLU) yani çekimden 2 saniye önce aynanın kaldırılması özelliğinden de bahsetmeden geçmek olmaz.
Flaş kullanmak istendiğinde, flaşın el ile tutulup kaldırılması yeterli, ayrıca bir düğmeye basılması gerekmiyor. AF Assist Lamp, yani otomatik netleme destek ışığı, yaklaşık bir saniye süreyle flaştan gönderiliyor. Gerçek flaş ışığı kadar kuvvetli olmasa da, karanlık ortamlarda kısa süreli el feneri olarak kullanılabilir seviyede. Makinenin özelliklerini okuduğumda açıkçası bu hiç hoşuma gitmemişti. Birinci nedeni, karanlık ortamda netleme yapmak için flaşı kaldırmak zorunda olmak, ikincisi ise, bazı durumlarda fotoğrafı çekmeden önce flaştan gönderilen beyaz ışığın, fotoğrafı çekilecek canlıları, kırmızı ışıktan daha fazla rahatsız edebileceği idi. Çok fazla deneme yapmadan, otomatik netlemenin başarısını buna bağlamak istemesem de, kullanımda gördüm ki, bu ışık
Yanlış yere mi tıkladım dedim,
Cüneyt Bey avatarı değiştirmiş, sağlıklı günlere
Teşekkürler Mesut Bey. 3 senedir aynı avatardı, değiştirmek lazım.
cüneyt abi gözlerim yeni avatara bir türlü alışamadı
abi allah uzun ömürler versin...
Teşekkür ederim Süheyl, hepimize inşallah. Seninki de değişmiş bu arada.
Ayyıldız,
Bu akşam Venüs ile Ay bir arada olacak. İşlerim yüzünden fotoğrafa zamanım yok. İlgilenen arkadaşlar bu buluşmayı kaçırmasınlar. Ayyıldız görüntüsü yakalanabilir.
Merhaba Sayın Üstadlarım... Özellikle ocaklilar, toratarsus, merson, fipar, buffalo, antika
Şu ana kadar sadece forumdaki testler, tartışmalar ve özelliklede Sayın Cüneyt Ocaklılar'ın Sony A100 : İlk İzlenimlerim. bölümünde yazılan mesajların tamamını okumakla yetindim. Fotoğrafa karşı inanılmaz bir merakım var ve şu anda Sony H1 kullanmaktayım fakat lens problemi yüzünden artık DSLR'ye geçmenin zamanı geldi diye düşünüyorum. Bu konuda lens konusunda bilgim olmadığı için sizlerden küçük birer mesajla fikir vermenizi rica ediyorum. Sony Alpha DSLR-A100 + 18-70mm lens + 75-300mm Sony Telephoto Zoom Lens almayı düşünüyorum. 75-300mm lens konusunda gayet olumlu görüşler varken genelde 18-70mm lens yani kit lensinin iyi olmadığı ve pek bir işe yaramadığı konusunda görüşler bildirilmiş.
Peki
- 18-70mm ile 75-300mm arasındaki fark nedir?
- 75-300mm lens ile macro çekim yapmak mümkün müdür.
- 18-70mm lens ile en az ne kadar mesafeden makro çekim yapabilirim.
- 18-70mm lens nerelerde işime yarar.
Beni bu konuda aydınlatırsanız çok sevinirim... Şimdiden çok teşekkürler
Merhaba PiriReis.
Ben de Sony H2 kullanıyordum ve şu an A100 kullanıyorum
18-70 Kötü bir objektif değil, makineyle birlikte 100 dolara verilen bir objektif. Performansı 100 dolarlık bir lens için çok iyi. Ama daha pahalı lensler kadar iyi fotoğraf üretemiyor, bu da normal. Ancak çok kötü olduğunu söyleyemeyiz, işe yaramaz bir lens de değil.
1-18-70 ve 75-300 ün farkı:H1 sahibisin madem, onunla kıyaslayarak açıklamaya çalışayım. 18mm filmli makineler için geçerli, bunu dijital makinelere takınca 27mm oluyor. H1 in objetifi mesela, yaklaşık 24-330mm lik bir objektiftir. Ama dijital makinelerde 35-430 mm oluyor. Bu işin teorik kısmı, pratiğe gelirsek ;
H1 i açıp hiç zoom yapmadan bir fotoğraf çektiğini düşünelim. 18-70 o fotoğraftan daha geniş bir açıya sahiptir, mesela H1 de kadraja sığdıramadığın bir binanın tamamını sığdırabilirsin, çünkü daha geniş bir açısı var.
Yani 18-70 H1 in zoom yapılmadan çektiği açının biraz daha geniş olanından başlar, H1 in yaklaşık olarak 3x durumunda biter. 75-300 H1 in 3x zoom yaptığı konumdan başlar, H1 in 12x konumundan biraz daha fazla zoom yapmanı sağlar.
2-75-300 in makro modu yok, yani makro özelliği de yok. Ama ağaçtaki kiraz, yerdeki gül gibi fotoğrafları 1,5 metreden çekebilirsin.
3-18-70 de makro objektif değil. Yanlış hatırlamıyorsam en yakın 45 santimetreden odaklayabiliyor. DSLR makinelerle birlikte verilen objektiflerin hiç biri maalesef makro moduna sahip değiller. Ama ne yapabilirsin, 18-70 için 50-60 liraya satılan bir close-up filtre alırsın, bu daha yakından makro çekmeni sağlar. Ya da 75-300 Sony yerine makineni yalnızca 18-70 objektifle birlikte alırsın, daha sonra Sigma 70-300 ü alıp makro konusunu da halledebilirsin. Fiyatları yaklaşık olarak aynı. Sigma 70-300 APO diye tabir edilen objektifin makro modu var. Ama makro mantığı H1 gibi değil. H1 de makro çekmek için 1-2 cm yaklaşıyorsun. Bununla 75cm den yaklaşık aynı etkiyi sağlayabilirsin. H1 'i 12x zoom konumuna aldığını ve yarım metreden fotoğraf çektiğini düşün, hemen hemen aynı yani.
4-18-70 ile manzara çekebilirsin, aslında yaklaşık 3,5x zoom yapan bir objektif düşün. O aralıkta ne istersen çekersin.
- 18-70mm ile 75-300mm arasındaki fark nedir?
A100'un de dahil oldugu ortalama DSLRlarin sensorunun boyutlari yaklasik 24x16mm'dir. Sensoru bir pencere olarak kabul edersek, pencereden 18mm uzakliktaki bir gozlemcinin gorus acisi nedir? 70mm uzakliktaki bir gozlemcinin gorus acisi nedir ? Veya pencereye 300mm uzakliktaki bir gozlemcini disariyi kac dereceli bir aci ile gorur ?
Yukaridaki ornegi gozunuzde canlandirirsaniz, pencereye ne kadar yakinsaniz, pencerenin disarisini o kadar genis aciyla gorebileceginizi anlarsiniz. Dolayisi ile 18mm, genis aci, 70mm daha dar aci anlamina gelir. Ayni pencere uzerine izdusumu olarak dusunurseniz, 70mm, 18mm'ye gore cisimleri yaklasik 4 kere daha buyuk gosterir (70/18=~4)
- 75-300mm lens ile macro çekim yapmak mümkün müdür.
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=316
Bu sayfadaki bilgilere gore 75-300'un minimum fokus mesafesi 1.5m , bu durumda buyutme orani 1:4'mus. Sensor boyutu 24x16mm olduguna gore ve buyutme orani 4 olduguna gore, gercek hayatta net olarak goruntuleyebileceginiz, kadrajin tamamini dolduruan en kucuk cismin boyutlari 96x64mm olacaktir.
- 18-70mm lens ile en az ne kadar mesafeden makro çekim yapabilirim.
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=312
Bu sayfadaki verilere gore buyutme orani 75-300 ile ayni, yani macro karakteristigi de ayni. Gorus acisi itibari ile 75-300'den biraz daha farkli perspektif sergileyecektir. Macro cekimde cisimler uzaktan daha iyi gorunur, dolayisi ile 75-300 ayni miktarda buyutmekle beraber, daha iyi goruntu saglayacaktir.
- 18-70mm lens nerelerde işime yarar.
Halihazirda H1 kullanicisi oldugunuza gore bunu yanitlamak kolay: 18-70mm lens, H1'de zoom yapmadiginiz veya az zoomladiginiz acilara tekebul eder. x4 x10 gibi uzaktaki cisimlere cok zoomladiginiz araliga 75-300 tekabul eder. Siz soyleyin H1'inizi cogunlukla zoomlayarak mi kullanirsiniz, yoksa genellikle genis acida mi takilirsiniz.
Genellikle zoom yaparak kullanıyorum. Özelliklede gece ay çekimlerinde. Hatta 12x optik zoom'un yanında 12x'te dijital zoom kullanarak. Fakat bunun haricinde çiçek böcek çekimlerinde ise genelde nesneye yaklaşık çakmek gerekiyor. çünkü makro modda zoom çok iyi değil. Makro modda zoom'u maksimum 40cm'ye kadar yaklaştırabiliyorum. Biraz daha yaklaştırmak istediğimde görüntü direk bulanık bir hale dönüşüyor.
1. Dijital zoom diye birsey yoktur, tamamen satis aldatmacasidir. Temel anlamda kucuk bir resmi (ki bu buyuk bir resmin kucuk bir parcasi da olabilir) bilgisayar ekranin zoom-in yaparak kocaman goruntulemekten farki yoktur.
2. Benim Panasonic FZ5 makinamda 12x zoomladigimda (35mm film icin 450mm odak uzunluguna tekabul ediyor), ay kadrajin sadece 1/3'unu falan kapliyor. Standart DSLRlarin 35mm filmin 2/3'u boyutunda sensore sahip olduklari dusunulurse 450x3x(2/3)=900mm'lik lense ihtiyacin var. Istersen bu odak uzunlugundaki kaliteli lenslerin fiyatlarini soyle bir kontrol et. Bu odak uzunlugunda kalitesiz lensler gercekten ise yaramaz oluyorlar. Makul bir butceyle yapilacak en iyi is "refleks" lens kullanmak veya T2 mount adaptorle makinayi teleskopa baglamak.
3. Macro fotograflar icin senin aradigin lens 1:1 buyutme oranina sahip Tamron 90mm Macro veya Sigma 105mm Macro veya en iyisi Minolta/Sony 100mm Macro objektiflerdir.
İlgili olabilecek konular
-
Sony Ccd-tr502e Pal Handycam Kristal Sorunu
28 Eki. 2024, 23:57 romantikhaydut
222629 Eki. 2024, 15:14
romantikhaydut -
Sony Zve-10 İçin Lens Önerisi
27 May. 2024, 10:30 zeynelvardar
0108127 May. 2024, 10:30
zeynelvardar -
Fotoğrafın Geleceği: Bugünüm Var mı Ki, Yarınım Olsun!
04 Ara. 2023, 21:07 miratcenk
073404 Ara. 2023, 21:08
miratcenk -
-
Fujifilm: Yapay Zeka Fotoğrafçılığı Nasıl Değiştiriyor?
30 Oca. 2023, 15:35 miratcenk
2131015 Mar. 2023, 10:41
miratcenk -
Mustafa Kemal: Savaşta Ve Barışta Devrim
19 Şub. 2023, 21:31 serdar102
039619 Şub. 2023, 21:31
serdar102 -
Yapay Zeka: Yoksa Teknoloji İtekliyor...
03 Oca. 2023, 19:52 miratcenk
088003 Oca. 2023, 19:53
miratcenk -