Fotoğrafçılık Forumları
S9500 Fun Club Şu An Kurulmuştur!
Arkadaşlar benimde S9500 modelini bugün almamla faal olarak S9500 fun club'ın kurulması şart olmuştur.Dilek,
şikayet,öneri,bilgi paylaşımı,kullanım,test,görüşler,
teknik sorunlar,fotoğraflar üzerine yorumlar,yeni gelişmeler vb. birçok konuyu burada hızlı bir şekilde tartışacağız.Bilinmeyenlere ışık tutup,profesyonelliğin peşinden gideceğiz.
Bu forumda yorumlarını,yardımlarını,bilgisini ve emeğini bizimle paylaşan herkese teşekkür ederim
#osmanlı' tarafından 15.07.2006 22:45:01 tarihinde düzenlendi.
fiyati sanirim hazine civarinda.. barry lyndon filminde stanley kubrick bu lensi kullanmis..
http://www.luminous-landscape.com/essays/ten-movies.shtml
adresine bir bak..
filmin bir sahnesinden goruntu..
...............
İlker olmuş herşey maddiyat.Ne var sanki bize sevabına verseler.Doğumgünü hediyesi namına
İlker bu diyafram ile ilgili kafama takılan şeyler var.Şimdi sen kısık diyaframı açma diyorsun.Çünkü kalite kaybı olur diye.Yüksek diyaframa da aynı şeyleri söylüyorsun.Niçin bu şekilde bir düşüncen var?
Çok merak ettim.
Bunun dışında lens seçimi yaparken diyaframın en açık değerini koruyup koruyamadığına mı bakacağız?
Yani 20mm de f/1.4 ise 120mm'de de f/1.4 olması mı iyi bir özellik?
120mm de f/2 yada f/5.6 olursa bu tam olarak ne anlama gelir?
Makinanın lensinin yüksek diyaframı koruyamadığına.Pratikte ise nedir yani ve niye koruyamaz o açıklığı?
Çünkü kimi lens koruyabiliyor.İlginç öyle değil mi?
İlker dikkat ettiysen 911 nolu mesajı sen atmışsın.R1'deki 1000. yorumu ben yazıp senin kalene gol atmıştım.
911 ! Sihirli sayı.
Alo 911.
Bende bunun intikamını 1000. sayı ile alırım
osmanlı kardeş yorumun için sağol verdiğin adrese yükleme yaparken 1024 e 768 seçiyorum ama çözünürlük otomatik değişiyor bide bilgisayarda çözünürlüğü düşürüyorum webde yayınlamak için yoksa dosya boyutu çok yüksek oluyor oda biraz kaliteyi düşürüyor gibi geldi bana.Bu ara ahmet hoşbakan ın kitabını aldım ondan ders çalışıyorum inşallah daha iyi foto çekerim
teknik bilmiyorum kardeş ben dadanagast gibi bi arkadaşımızda yokki yanımızda öğretsin kaba düzen çekiyoruz sonuç bu işte
selamlar arkadaslar..
kivanc ozur dilerim hemen cevaplayamadim..
kivanc, lensler genellikle en acik diyafram degerlerinde en yuksek performanslarini vermezler.. ama benim sana soyledigim olay, manzara fotografi cekerken orta dereceli diyafram degerlerini kullanmandi.. dolayisiyla daha fazla alan fokus ici olacaktir.. ayrica lensi biraz kistigin icin de fotograflar daha kaliteli olacaktir..
yalniz yanlis anlasilma olmasin, kaliteli lensler -mesela 85mm f/1.2 II L gibi..- en acik diyafram degerlerinde bile doktururler.. mesela L serisi lensler.. mesela Sp, mesela EX serisi lensler..
(her ne kadar dokturseler de, bu yine de bir-iki stop kisilmis halinden daha kotudur.. mesela bendeki tamron 17-50, f/2.8'de harika ama f/4'e bir aliyorum, iste o zaman dokturuyor resmen.. )
diger yandan soyledigin gibi, en kisik degerlerinde de kalite iyi olmaz.. cunku isin icine diffraction denen meret giriyor.. bu da ne demek simdi?..
simdi makinenin lensini bir hortuma benzet.. hortumdan su aktigini dusun.. suyu akittigin yer de sensor olsun.. eger ki hortumun agzini daraltirsan ne olur? su daha genis alana dogru yayilir.. halbuki duz tutsan hortumu, direk sensorun uzerine dusecek su degil mi?.. (umarim anladin..)
iste diffraction olayinda da, sen kisik diyafram kullaninca, su bir yana bir bu yana duser..su burada isik..
kompact makinelerde, mesela senin s9500'unde veya digerlerinde en fazla f/8, f/11'e kadar kisabilirsin, cunku sensor ufaktir.. cok fazla kisarsan diyaframi ortada fotograf motograf kalmayacagindan, kompact'larda en fazla f/8-11 kullaniyorlar..
dslr'larda ise yine sensor buyuklugune gore degisken.. mesela 350d gibi 1.6x crop faktoru bulunan makinelerde f16'den sonrasi bozulur.. o yuzden f/22'ye falan cok nadir inmek gerekir..
ama bir 5d'de mesela veya 1ds'de, f/22'den sonrasi..
orta formatlara falan ciktiginda, olay f/45'lere falan geliyor.. onlara gerek yok bilmemize..
o yuzden f/2.8 yapiyorsa lensin, mesela f/4'e veya f/5.6'ya kistiginda maksimum kaliteyi elde edersin..
kivanc, lens eger ki sabit diyaframa sahipse bu harika bir olay.. mesela tamron 17-50.. tum fokal uzunluklarinda f/2.8.. 17mm'de de.. 50mm'de de.. veya bedeki 70-200.. her degerde f/4 olabiliyor..
simdi senin makinenin sanirim f/2.8-4.9'du degil mi? yani 300mm'ye ciktiginda en fazla f/4.9'a kadar acilabiliyor diyaframi.. o yuzden kullanacagin enstantane suresi iyice duser..
soyle soyleyeyim.. eger ki f/5.6 yapabilseydi mesela.. 300mm'de.. ve senin makinen sana 1/100 enstantane degerini verdi diyelim..300mm f/5.6'da 1/100.. halbuki f/2.8 yapabilseydi.. 300mm ve f/2.8'de 1/400 enstantane kullanabilecektin.. (f/2.8'den f/5.6'ya iki stop fark var.. f/2.8-f/4-f/5.6.. bir stop sonrasini bulmak icin 1.4 ile carp rakami.. yani 5.6x1.4'den f/8..) iki stop oldugu icin de bu enstantane turunden 2 uzeri 2'dir.. yani 4 kat hizli enstantane kullanabilecegin anlamina geliyor..
ama sen ne yaparsin bu durumda? iso'yu 100'den 400'e yukseltirsin.. ve 1/400'u elde edersin f/5.6'da.. (tabii iso'yu yukseltmek de yurek istiyor.. ozellikle kompact makinelerde..)
.........
neden koruyamaz diyafram acikligini?
korumasina koruaybilir de lensin agirligi, boyutu falan bayagi bir artar.. diyafram nedir oncelikle? diyafram, lensin fokal uzunlugunun lensin arkasindan baktiginda gorulen camin (anlasilmasi kolay olsun diye oyle soyluyorum..) cap uzunluguna bolumudur.. yani 200mm lensin varsa eger, ve f/4 yapabiliyorsa lens, o halde cap uzunlugu 50mm'dir.. yani yaricapi 2.5 santimetredir.. (kompact'larda olay daha farkli.. onlarinki de lens mi?.. )
(bunda sensor buyuklugunun onemi de devreye giriyor tabii.. kucucuk sensor oldugunda kocaman lense de ihtiyac olmuyor haliyle.. neyse..)
ama 200mm'de f/1.8 olsaydi lens, canon'un var mesela oyle bir lensi.. o zaman yaricap, f/2 diyelim, 5 santimetre olacakti.. lensin kalinligini dusunebiliyor musun?..
kompact makinelere gecelim..tabii ki koruyabilir.. lensin dizaynina ve kalitesine bagli olarak.. mesela panasonic fz20'nin 35-420mm'lik lensi vardi ve f/2.8 sabit diyaframa sahip bu lens.. 35mm'de de f/2.8 yapabiliyor 420mm'de de..
ama koymuyorlar, sanirim cok daha pahaliya geldiginden firmalara.. yine de s3 is, h5 gibi makinlerde bildigim kadariyla, f/2.8-3.5 gibi lensler var.. hic yoktan iyidir..
sana bir soru.. sen simdi makineni f/2.8'e getirdiginde ve f/4.9'a getirdiginde, lcd'deki goruntulerde farklilik oluyor mu?
mesela dslr'larda bir kadraja f/2.8 ile bakmak farkli f/5.6 ile bakmak farkli.. f/2.8'de cok daha acik bir goruntu olusur viewfinder'da.. yani ne cektigini cok rahat gorursun..
85mm f/1.2 II L ile nasil olacagini dusun istersen..
İlker şimdi verdiğin bilgilerin yararlı olduğuna şüphem olmadığını söyleyerek başlayayım.
Bana sorduğun soruya gelince;
Yok ayarları değiştirince sanırım Lcd ekranda bir değişme olmuyor,çekilen fotoğrafta farkı anlamak mümkün olabiliyor.
Yoksa ekranda fark oluyormuydu?
Orko kendine haksızlık etme fotoğraflar konusunda.
Bol bol fotoğraf yüklersen siteye,yüklediğin oranda eleştiri alırsın.Bu da senin gelişmene çok katkı sağlar.
ah kivanc ah..
yarali olduguna suphen yok demek.. sen nasil diyorsan oyle olsun..
senin isine yaradiysa ne mutlu bana..
İlgili olabilecek konular
-
Fuji S9500 Denklanşör Kablo Bağlantısı ?
14 Ağu. 2014, 22:25 fesyen
1232814 Ağu. 2014, 22:47
fesyen -
-
Fujifilm S9500 İçin Pil Tavsiyeleri
15 Nis. 2011, 23:35 ridvantunc
7332829 Oca. 2012, 22:37
guney06 -
Fuji S9500-canon 400d-olympus E500 ?
30 Oca. 2011, 19:14 heartofgold
6169931 Oca. 2011, 17:17
g.emre -