Fotoğrafçılık Forumları
Teknosa Ve Mahkeme Kararı...
Bir arkadaşın başından geçen bir olayı alıntı yaparak aktarmak istiyorum...
Almıs oldugu laptop'da yasadıgı bir türlü düzelmeyen problemler.. İşin garip tarafı o problemler aynı marka model laptopların neredeyse hepsinde gözlemlenen bir sorunmuş.. ve Bunu distribütör firma kabül etmesine rağmen bir sürü problem yaşanmışş.Yaklaşık olarak 1 yıl mücade etmiş..Güler misiniz ağlar mısınız
"Teknosa aleyhine Fujitsu Siemens Amilo Pro V2045 iadesi için açtığım dava bugün bitti. Hakim iade kararı verdi. Avukat tutmadım dilekçeleri kendim hazırladım, savunmamı kendim yaptım. Pul parası, bilirkişi ücreti, mahkemeye gidiş- gelişler vs. toplam masrafım 200 YTL civarında oldu. Öncelikle etkili bir dilekçe yazdım, mağdur kullanıcılardan şahitler gösterdim ve mahkemede dinlendi.teknosa 3 avukat ile dosyalarını hazırladı En önemlisi bilirkişi raporu cihazın problemli olduğu yönündeydi. Sonuçta süreç biraz uzadı ama 7 ayda sonuca ulaştım. Şİmdi yasal faizi ile ödediğim 1.849 YTL yi alacağım.
Ben davamın temelini o dönem sattıkları bu üründe SATA disk olduğunu kataloglarında ve tanıtımlarına belirtmedikleri ve profesyonel olmayan kişilerin işletim sistemi kuramayacağı yönünde oluşturdum. Ayrıca ısınma, klavyede tuş atlama sorunlarını ilave ettim. Öncelikle tüketici hakem heyetine başvurdum buradan çıkan karar iadeydi fakat teknosa uygulamadı. Sonra mahkeme süreci başladı. Bilirkişi diskin sata olduğunun belirtilmesi gerektiğini, tuş atlama problemi olduğunu yazmış. sonuçta şahit ifadeleri ile birlikte iade kararı çıktı.
Bu arada mahkeme dileçkesini de yazmış arkadaş onu da yazayım..
Davacı : .....
Adresi : .....
Tel / Faks : .....
Davalı : 1) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş.
: 2) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş. MANİSA Mağazası
Adresi : 1) Ankara Asfaltı E-5 Karayolu üzeri Gülsuyu Mevkii 34846 Maltepe/İstanbul
: 2) Yarhasanlar Mahallesi Dogu Caddesi No:24 / A
Şikayetin Parasal Değeri : 1.849,88 YTL.
Dava Konusu : Satın alınan malın ayıplı çıkması
OLAY : 11.11.2005 tarihinde Manisa teknosa mağazasından 1.849,88 YTL ödeyerek Fujitsu Siemens Amilo Pro V2045 notebook aldım. Notebook u satın alma aşamasında mağazada özellikleri abartılı olarak anlatıldı. Notebook u aldıktan sonra aşağıda maddeler halinde yazdığım problemleri yaşadım.
1) Pil ömrü 4,5 saat olarak belirtilmesine rağmen en fazla 2 saat sürmektedir. İnternette yaptığımız araştırmada ürünü satan ve delillerde yer alan www.hepsiburada.com sitesindeki ilanda ürünün teknik özelliklerinde pil ömrü 3 saat olarak belirtilmiş, bu özellik teknosa ilanlarında belirtilmediği gibi mağazada yanlış bilgi olarak 4-4,5 saat olarak verilmiştir.
2) Cihazı kullanmaya başladığım ilk gün klavyede tuş atlama problemi ile karşılaştım. Mağazadan ve internetten yaptığımız araştırmada problemin software kaynaklı olduğunu öğrendik, mağazdan servis e gitmesi gerektiğin öğrendik fakat ilk günden servise göndermek istemediğimden bu hatayı kabullenerek kullanmaya devam ettim.
3) DVD writer sürücüde mekanik sesler olduğunu ve bazı DVD ve DIVX leri okumadığını döngüsel hata verdiğini gördüm.
4) Aldığım ürünün yanında hediye olarak verilen Bluetooth arızalı çıktı ve 15.11.2005 tarihinde Manisa teknosa tarafından yenisi ile değiştirildi.
5) Cihazda standart notebooklardan çok daha fazla fan sesi geldiğini fark ettim. Özellikle sessiz ortamlarda fan sesi kullanıcının dikkatini dağıtacak derecede kuvvetli geliyor.
6) Bütün bu problemlere rağmen kullanmaya devam ettiğim notebook a WINDOWS2000 server işletim sistemi kurmak istediğimde bu işletim sistemi kurulmadı. Ürünü götürdüğüm mağaza personeli tarafından da kurulamayacağı söylendi. (normal bir bilgisayarda kullanıcı işletim sistemini kendi kurabilir.) Mağaza personeli tarafından verilen bilgide notebook üzerinde verilen S-ATA harddisk yüzünden başka işletim sistemi kuramayacağımı, servise göndermem gerektiğini öğrendim. Gelişen teknolojide her yeni çıkan işletim sistemi için servise başvurmak zorunda bırakılamayacağımı belirterek mağazaya 16.11.2005 tarihinde ürünü iade etmek istediğimi belirttim, fakat mağaza personeli bunun mümkün olmadığını söyledi. Tüketici kanununa göre buna hakkım olduğunu belirttiğimde bunun özel bir ürün olduğunu ve tüketici kanununa tabi olmadığı mağaza personeli tarafından beyan edildi. Teknosa müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmelerden sonuç elde edemeyince mağazaya tekrar yaptığım başvuruda hiç birşey yapamayacaklarını ve iade kabul etmediklerini beyan ettiler. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada birçok tüketicinin aynı nedenden dolayı mağdur olduklarını gördüm. Cihazın reklamlarında ve teknosanın internet sitesinde cihaz özelliklerinden harddisk kapasitesi belirtilmiş fakat SATA özelliği belirtilmemişti. Başka satış yerlerinde örneğin, delillerde yer alan www.hepsiburada.com internet sitesinde ürün özelliklerinde harddisk’in S-ATA olduğu belirtilmiş. Ürün şuan satıştan kaldırıldı, satışta bulunduğu süre içinde sürekli kampanya yapılarak yanında hediyeler verilerek ve fiyat sürekli aşağı çekilerek ürün çok kısa sürede tüketiciye ulaştırıldı. Şuan internet sitelerinde ve bizzat Fujitsu Siemens in yetkili servisi Datapro nun kayıtlarında yüzlerce tüketicinin bu üründen dolayı mağdur olduğu görülmektedir, ekte 75 adet aynı ürün arıza kaydı yer almaktadır. Ayrıca firma farklı müşterilerine farklı uygulamalarda bulunmaktadır. Şahit olarak gösterdiğim .... isimli müşteriden aynı ürün için benzer şikayetlerde dolayı cihazı koşulsuz olarak geri alıp parasını iade etmişlerdir. Aynı şekilde şikayetçi olan ..
işguzarlık yapmaya calısan magaza personelimi desek? yoksa baslıbasına magaza zincirinin politikasımı desek???
arkadasınızı kutlarım hakkını sonuna kadar aramıs ve yanlarına bırakmamıs..teknosanın bu şekilde davranmasına uzuldum gercekten ama sasırdıgımı soyleyemem..ornek olması dilegiyle..
paylastıgın için tesekkurler..
tebrık ederım sayın arkadaşım.herkes sizin gibi ayıplı mal,a dava açıp hakkını ararsa,hiç bir satıcı biz tuketıcilere tabirı caizse kazık atamaz.tekrar tebrık edrim.
Başlı başına mağaza zincirinin politikası o garjin...
Tamam bir yerde olur baska bir yerde olur ama neredeyse her magazada olur mu ya? Bu kadar sorun yaşayan insanı bir arada görmedim...
tekonosa bunu hep yapıyor;
konuyla ilgi deil ama bende 3 ay önce teknosadan cep telefonu aldım
vitrinde beğendiğim telefon metalik griydi...
depodan getirdikleri telefona bakamadan bir etiket yapıştırdılar açıldığı takdirde iadesi alınmaz diye
1.si telefonu çalışıp çalışmadığını kontrol etmediler.
2.si evde telefonun kutusu açtığımda metalik gri deil siyah olduğunu gördüm
teknosa ankara arcadium mağazasına götürdüğüm de satış temsilcisi engin yorgunoğlu telefonu iade alamayacaklarını çünkü ikinci el durumuna düştüğünü söyledi
ve son derece ukala ve terbiyesiz bir ifadeyle telefonun grisinin olmadığı bildikleri halde veriyorlar
bu nasıl bir satış anlayışı ben anlamadım satana kadar binbir takla atıyor satış sonrası müşteri adam yerine bile koymuyor ...
sonrasında telefonun kızılötesinin çalışmadığını farkettik teknosa bu sizin hatanız diyerek reddiyor...
bende mi dava açsam
www.sikayetvar.com sitesine yaz bakalım ne diye cevap verecekler..
Ayrıca telefonun garantisini kim veriyor kvk genpa?
bence faturayla beaber ilk olarak oraya gidin
öncelikle tebrik ederim hakknızı aradıgınız için şunu bende belirtmek isterim arkadaşlar teknosa gibi magazalarda urunlerın tam ozellikleri hiçbir zaman yazılmıyor çok çok pahalı bir üründe bile tam olarak bilgi veremiyorlar musterıye...
teknolojik ürünler satan ve para basan bir firma bu kadar teknoloji cahili olabilir...
www.sikayetvar.com
tüketici dostu gibi gözüken fakat firma dostu bir sitedir.
orada en yüksek puanlı firmalar aslında tüketicinin canını en çok yakan firmalardır.
firmalar sizi genellikle telefonla arar. ama aramaları yeterlidir.sorununuz çözülmez genelde. ama sorun çözülmüştür diye utanmadan yazarlar oraya.başka bir şey yazman hakkınız yok.
''iyi günler hakan bey. hakkmızda bir şikayette bulunmuşsunuz, 2 aydır telefonumu yapmadığımızı iddia ediyorsunuz''.
evet aynen öyle hanımefendi.
''fakat beyefendi, biz sizi aradık''
aramadınız.
aradık.
aramadınızz.
aradık.
varsayalım aradınız bu neyi değiştirir, garanti sözleşmesi der ki''1 ay içinde onarılması mümkün olmayan telefon olması halinde tüketiciye geçici olarak bir telefon verilir''
ama beyefendi, sizin telefon garanti kapsamına girmiyor.
neden?
şarj ederken hatalı davranmışsınız....
eeee.?
80 ytl tamir parası lütfen.
telefonu geri yollayın.
.....
ertesi gün siteye baktığımda benim ismimin yanında gülen bir adam resmi konmuş ve sorun çözüldü yazıyordu. bu tip diyaloglara internette araştırma yaparak rahatlıkla ulaşabilirsiniz. mesela açın ekşi sözlüğü, www.sikayetvar.com
yazın bakalım milletin nasıl ahını alıyorlar.
yukarıdaki diyalog gerçektir. benim başımdan geçti.ben kısaltarak yazdım. konuşma çok uzamıştı, telefondaki bayandan fırça bile yemiştim....
şikayetvar dan hiç uğraşmayın abi bende puma ile baya cebelleştim 3 ay uğraştırdılar şikayetvar danda denedim olmadı sadece bir mektupla işim bir günde halledildi tüketici hakları 1 günde işimi çözdü ayıplı ürünü iade aldılar...
araştırın arkadaşlar ozamn TEKNOSA BUNU HEP YAPIYOOOOOORRRRR.
BİLMEYEN BAŞINA GELMEYEN YOKKK....GİBİ NERDEYSE
BANADA OLDU BENZER BİRŞEY ANLATIRSAM DESTAN OLUR UZATMAYAYIM.
HER MAĞZASI AYRI BI GICIK GOLD VE BİMEKS I TERCIH EDIORUM GENELDE GICIK BI BAND SISTEMI BULMUSLAR...
İlgili olabilecek konular
-
Ens. Değeri Düştükçe Resim Kararıyor
22 Oca. 2014, 23:54 selcuk950
4301228 Oca. 2014, 00:41
selcuk950 -
-
Teknosa Basıyor, Fotoğrafçılar Uyuyor
26 Oca. 2011, 23:44 turkfan
402919515 Mar. 2012, 23:19
kka023 -