Fotoğrafçılık Forumları
Teknosa’nın Ayıbı
Teknosa'nın broşürlerini okuyanların dikkatini çekmiştir. Fotoğraf makinalarının tanıtıldığı sayfaların ortasında kocaman (Teknosa'dan fotoğraf makinası alana 1 GB SD Kart 19 YTL'ye diye) bir reklam vardır. Ancak bu sizi yanıltmasın. Her fotoğraf makinası alana bu imkanı tanımıyorlar. Ben Teknosa'dan FZ5 almıştım, ancak benim bu kamyanyadan eve gidip broşürü inceledikten sonra haberim oldu. Müşteri hizmetlerini aradım, makinayı aldığım mağazayı (Ankara Migros) ararsam yardımcı olacaklarını söylediler. Mağazayı aradam ancak hiç de yardımcı olmadılar. Ben de müşteri hizmetlerine bir mail attım ve neden böyle yanıltıcı şekilde ilan verdiklerini ve neden bu kampanyadan benim yararlanamadığını sordum. Mailimin alındığına ve incelendiğine dair bana bir cevap maili attılar. Ama yaklaşık 1 hafta beklememe rağmen başka bir mail gelmedi. İkinci bir mail attım ve serzenişte bulundum. Baktım yine ses yok. Üçüncü bir mail attım ve müşteriyi enayi yerine koymaktan vazgeçmeleri çağrısında bulundum. Ayrıca kendimin bir basın mensubu olduğumu hatırlatarak tüm çevreme bu olayı anlatacağımı, gerekirse forumlarda başımdan geçenleri anlatacağımı bildirdim. Biraz ürkmüşler olacaklar ki bu sefer beni cep telefonumdan aradılar ve müşteri hizmetlerinden birisi bana (bu kampanya sadece SD kart kullanan makinalar için geçerli. Sizinki ise hem SD hem MMC kart kullanıyor) diye, neresinden baksanız saçma sapan bir cevap verdi. Ben de müşteri temsilcisine (Ben sadece SD kart kullanan bir makine bilmiyorum, hemen hemen bütün makinalar hem SD hem de MMC kullanır, kaldi ki Panasonic'in FZ7 ve FZ30 modelleri de hem SD hem MMC kart kullanmalarına rağmen neden onlar bu kampanyadan yararlanıyor) diye karşı sorular yönelttim. Şaşırdı ve araştırıp bana tekrar döneceklerini söyledi. Makinayı aldıktan yaklaşık 20 gün sonra bugün beni tekrar aradılar ve kampanyadan maalesef yararlanamayacağımı tekrarladılar. Geçerli bir sebepleri olup olmadığını sordum, hiçbir geçerli sebep söyleyemediler. Ben de onlara (Teknosa gibi adında Sabancı'nın Sa'sı olan büyük bir şirkete böyle yanıltıcı reklam yapmanın, müşterileri kandırmanın hiç de yakışmadığını) söyledim. Ben makinama SD kartımı internetten iki hafta önce aldım, yani Teknosa'nın SD kartının peşinde değilim, ama insanı enayi yerine koymalarını da içime sindiremedim. Siz de benzer durumlarla karşılaşabilirsiniz, hakkınızı aramaktan vazgeçmeyin ve enayi yerine konulmaya razı olmayın. Ben belki uğraşımdan istediğim sonucu elde edemedim ama en azından bu forumda Teknosa hakkındaki düşüncelerimi yazarak okuyanların bilgisine sundum. Özetlemek gerekirse Teknosa'ya güvenmeyin, ilan ve reklamlarına hemen kanmayın, işlerine gelmeyen durumlarda verdikleri sözleri tutmuyorlar bunu da bilin. Onlar benim söylediklerimi yapamayacağıma inanıyorlardı ama unuttukları bir şey vardı o da internetin ve iletişimin gücü.
evet haklısın ama unutmaki kanunen aldığın ürünü 30 işş günü içersinde iade ete hakkına sahipsindir iade almazlarsa tüketici hakklarını koruma derneğinde 20 ytl harç yapıtırıp hakkını kanunen arayabiliyorsun sadece 20 ytl ye patlıyor sana bu iş avukat devletten eğerki haklı bulunursan işyerine ciddi bir ceza kesiyorlar bu konudada çok ciddidir tüketici haklarını koruma derneği zaten böyle firmalara inatla uğraşıyorlar
teknosada beni en çok güldüren uygulama paketi açarsanız iade edemezsiniz şeklindeki uygulamadır. paketi açmamak ürünü beğenmemekten geçer. beğendinizki alıyorsunuz ancak arızalı filan olup olmadığını ancak ürünü açıp kullanarak öğrenebilirsiniz. yani aldığınız ürünün kutusunu açacaksınız, bu durumda da iade kabul etmiyorlar. ve sizi aldığınız ürünün yetkili servislerine yönlendirip sorunlarınızı orası ile halletmenizi istiyorlar. ürünü sattıktan sonra kesinlikle ilgilenilmiyorsunuz bazı modellerin yetkili servisine ulaşmak türkiyede zaten tam bir ızdırap. fotograf makinelerinin ben teknoloji mağazalarından alınmasını onaylamıyorum. fotografçılık konusunda bilgili, işi gerçekten bu olan ve müşteri ile ilgili yerlerin tercih edilmesi en doğru olanı. müşteri ve satıcı sürekli temasta olup birbirini tanıdıkçada daha faydalı olur.
#gucsav' tarafyndan 02.07.2006 23:56:12 tarihinde düzenlendi.
teknosanın en son ürün kataloğu şuan elimde. ve sizin bahssettiğiniz kampanya her model makineler için geçerli değil. zaten koca harflerle sandisk kart hediyeli diye kampanyalı örünlerin östünde bir ibare var. tabi kampanyasız modellerde var. ama sizin aldığınız modeli ben katalokta bulamadım. belkide sizinki bunu kapsamıyordur diye düşünüyorum.
yoksa sabancı gibi bir kuruluşun böyle bir; kandırmaca demiyelimde, dikkatsizliği yapacaklarına inanmıyorum.
ama bunda birazda sizin suçunuz var düşünüyorum. makineyi almadan önce daha ayrıntılı araştırma yapabilirdiniz.
Sevgili Bruss benim aldığım makinadan bir şikayetim yok ki iade etmeyi düşüneyim. Ben sadece insanları yanıltıcı reklam yapmalarından şikayetçiyim.
Sevgili gucsav aslında haklısın ben de senin gibi fotoğraf makinalarının bu işle doğrudan uğraşan müşteriye değer veren firmalardan alınmasından yanayım ama Teknosa'nın fiyatı çok iyi olduğu için oradan aldım. Biliyorsun bu devirde ekonomi her şeyin önünde geliyor.
Sevgili orhan yum. Sanırım farklı şeylerden söz ediyoruz. Benim elimde makinayı aldığım tarihte geçerli olan broşür ve o broşürde tanıtımı yapılan fotoğraf makinalarının sayfalarının tam ortasında (Fotoğraf makinası alanlara 1 GB SD kart 19 YTL'ye) diye bir reklam var. Yani ben herhangi bir marka fotoğraf makinasının yanında bedava verilen hafıza kartlarından söz etmiyorum. Broşürde herhangi bir kısıtlamadan söz etmeksizin yapılan reklamdan bahsediyorum. Sözkonusu reklamın yer aldığı sayfanın en altında küçük yazılarla (süper fırsat ürünleri bu kampanyaya dahil değildir) diye bir yazı yazmışlar, ama benim aldığım makina da süper fırsat ürünü değildi zaten. Dediğim gibi ben 19 YTL'lik SD kart peşinde değilim. Ben insanların göz göre yanıltılmasına razı değilim. Bu ülkede kimse hakkını aramaya çalışmadığı için bu tür firmalar (ben yaptım oldu) anlayışıyla hareket etmekte sakınca görmüyorlar. Benim basın mensubu olmam belki onları biraz ürküttü ve bana cevap vermek zorunda hissettiler kendilerini. Ama beni yine de ciddiye almadılar ve bana geçerli bir sebep söyleyemediler.
(birazda sizin suçunuz var düşünüyorum. makineyi almadan önce daha ayrıntılı araştırma yapabilirdiniz) demişsiniz. Ben zaten böyle bir kampanyadan haberdar değildim ve aslında pek umurumda da değildi bu kampanya. Ben SD kartımı zaten almıştım. Ben sadece yapılan reklamı görünce neden benim makina bu kampanyaya dahil değil diye sordum.Mantıklı ve geçerli bir cevap alabilseydim, ortada zaten sorun kalmazdı. Ama bana ilk mesajımda söylediğim gibi komik ve geçersiz mazeretler ileri sürdüler. Teknosa gibi bir firmaya bu tür yanıltıcı reklamlar ve çağdışı bir müşteri ilişkileri departmanı yakışmıyor.
Bir önerim var.Herkes teknosa com. a girsin orada musteri hizmetleri kısmı var.O formu doldursun.Acıklama kısmına da bu sayfanın lınkını atıp. bu konu hakkında bilgi istiyorum desin.En fazla 3 dakıkanızı alır.Ben bunu az once yaptım.Ne kadar cok form o kadar cok etkı demektir.haydı hep birlikte onlara gucumuzu gösterelım.Form atan sonra bu forma form attıgını belırten mesaj yazsın.Biz de gucumuzu bilelim.sevgiler
Valla yolumun üzeriydi aklıma geldi ben doldurdum Turkce. Pressmen sizede geçmiş olsun diyorum. Şahsen başıma gelen bunun gibi birkaç olayda sonuna kadar işin takipçisi oldum ve hakkımı fazlasıyla aldım. Beymen'de pantolonumun paçasını kısa yaptılar, bedava vermek zorunda kaldılar. Çarşı mağazasından cüzdan aldım alarmını sökmemişler rezil oldum, aradım hakkımı hediye çeki verdiler binbir özürle. CarrefourSA arızaya verdiğim ürünü (Kodak CX7220) 30 iş gününde teslim edemedi, ürünün üst modellerinden birini (Kodak Z740) bedelsiz vermek zorunda kaldılar. Kısacası bu gibi durumlarda tüketici sonuna kadar hakkını aramalı diyorum, firma eğer ciddi ise mağdur olmanızı mutlaka önlüyorlar. TeknoSA'nın size yaptığına gerçekten şaşırdım, tekrar geçmiş olsun...
Sizin yerinizde olsam Makineyi İade ederdim!
evet,ben de tekno sa dAN ÇOK URUN ALDIM.yukarıda bir arkadaşın dedigi gibi,15 gün içinde paketı acmazsan geri alırız demeleri beni ço sasirtmıştı.Ben de tuketici yasasını iyıce çalişip onlara anlatmıştım.böyle buyuk bir fırmanıın anlamsız şeyler söylemsı çok sasırtıcı.
turkce arkadaşın söylediği şeymantıklı teknosa.com un müşteri hizmetleri bölümüne bir mail... hadi amatör fotoğrafçılar dayanışmaya.. bu gün ona yarın size.. yaşanabilir ve hakkını arayan bir toplum için... bir form dolduracaz sadece...
aşağıdaki maili attılar ama teknosadan sanırım bu otomatik bakalım ne cevap verecekler..
""Merhaba,
Internet sitemiz araciligi ile yapmis oldugunuz basvurunuz tarafimiza ulasmistir.
En kisa sure icinde gerekli inceleme yapilarak, sizinle iletisime gecilecektir.
İlginiz ve paylasiminiz icin tesekkur ederiz.
Saygilarimizla,
Teknosa Musteri Hizmetleri
Iletisim Bilgileri :
Musteri Hizmetleri Numaramiz : 444 00 78 ( 7 gün 24 saat ulasabilirsiniz )
Web Adresimiz : www.teknosa.com
Email Adresimiz : [email protected] ""