pressmen
pressmen (üye)
Ankara / Amatör

Teknosa'nın Ayıbı

Teknosa'nın broşürlerini okuyanların dikkatini çekmiştir. Fotoğraf makinalarının tanıtıldığı sayfaların ortasında kocaman (Teknosa'dan fotoğraf makinası alana 1 GB SD Kart 19 YTL'ye diye) bir reklam vardır. Ancak bu sizi yanıltmasın. Her fotoğraf makinası alana bu imkanı tanımıyorlar. Ben Teknosa'dan FZ5 almıştım, ancak benim bu kamyanyadan eve gidip broşürü inceledikten sonra haberim oldu. Müşteri hizmetlerini aradım, makinayı aldığım mağazayı (Ankara Migros) ararsam yardımcı olacaklarını söylediler. Mağazayı aradam ancak hiç de yardımcı olmadılar. Ben de müşteri hizmetlerine bir mail attım ve neden böyle yanıltıcı şekilde ilan verdiklerini ve neden bu kampanyadan benim yararlanamadığını sordum. Mailimin alındığına ve incelendiğine dair bana bir cevap maili attılar. Ama yaklaşık 1 hafta beklememe rağmen başka bir mail gelmedi. İkinci bir mail attım ve serzenişte bulundum. Baktım yine ses yok. Üçüncü bir mail attım ve müşteriyi enayi yerine koymaktan vazgeçmeleri çağrısında bulundum. Ayrıca kendimin bir basın mensubu olduğumu hatırlatarak tüm çevreme bu olayı anlatacağımı, gerekirse forumlarda başımdan geçenleri anlatacağımı bildirdim. Biraz ürkmüşler olacaklar ki bu sefer beni cep telefonumdan aradılar ve müşteri hizmetlerinden birisi bana (bu kampanya sadece SD kart kullanan makinalar için geçerli. Sizinki ise hem SD hem MMC kart kullanıyor) diye, neresinden baksanız saçma sapan bir cevap verdi. Ben de müşteri temsilcisine (Ben sadece SD kart kullanan bir makine bilmiyorum, hemen hemen bütün makinalar hem SD hem de MMC kullanır, kaldi ki Panasonic'in FZ7 ve FZ30 modelleri de hem SD hem MMC kart kullanmalarına rağmen neden onlar bu kampanyadan yararlanıyor) diye karşı sorular yönelttim. Şaşırdı ve araştırıp bana tekrar döneceklerini söyledi. Makinayı aldıktan yaklaşık 20 gün sonra bugün beni tekrar aradılar ve kampanyadan maalesef yararlanamayacağımı tekrarladılar. Geçerli bir sebepleri olup olmadığını sordum, hiçbir geçerli sebep söyleyemediler. Ben de onlara (Teknosa gibi adında Sabancı'nın Sa'sı olan büyük bir şirkete böyle yanıltıcı reklam yapmanın, müşterileri kandırmanın hiç de yakışmadığını) söyledim. Ben makinama SD kartımı internetten iki hafta önce aldım, yani Teknosa'nın SD kartının peşinde değilim, ama insanı enayi yerine koymalarını da içime sindiremedim. Siz de benzer durumlarla karşılaşabilirsiniz, hakkınızı aramaktan vazgeçmeyin ve enayi yerine konulmaya razı olmayın. Ben belki uğraşımdan istediğim sonucu elde edemedim ama en azından bu forumda Teknosa hakkındaki düşüncelerimi yazarak okuyanların bilgisine sundum. Özetlemek gerekirse Teknosa'ya güvenmeyin, ilan ve reklamlarına hemen kanmayın, işlerine gelmeyen durumlarda verdikleri sözleri tutmuyorlar bunu da bilin. Onlar benim söylediklerimi yapamayacağıma inanıyorlardı ama unuttukları bir şey vardı o da internetin ve iletişimin gücü.

Tarih: 2 Temmuz 2006, 19:17 - İp: 81.***.**3.97
mstfckr61
mstfckr61 (üye)
Trabzon / Amatör

Ben bu gibi durumlarda daha ziyade www.sikayetvar.com adresini kullanarak (tabi daha önce firma ile yaptığım yazışmalardan sonuç çıkmaması halinde) sonuç elde etmeye çalışıyorum. Bence daha etkili bi yöntem. Siteye girerseniz eğer burada firma ilgili aynı konuda şikayetlerin olduğunu da göreceksiniz. Bence bir de bu yolu deneyin. (Sitede teknosaya gelen şikayetlerin sayfası burası: http://www.sikayetvar.com/?loc=sikayet_oku&action=co&subaction=Detial&coNo=936 )

 

Tarih: 7 Temmuz 2006, 09:27 - İp: 81.***.**0.51
xtolga
xtolga (üye)
İstanbul / Amatör

Tenosa dan mağdur olan o kadar çok kişi varki site bile kurmuşlar. Bu siteyi ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

http://teknosamagdurlari.blogspot.com/

 

Tarih: 14 Temmuz 2006, 14:34 - İp: 212.***.**0.50
kadirmen
kadirmen (üye)
İstanbul / Amatör

bencede bruus haklı,tüketici haklarını koruma derneğine başvurmak en iyisi.Böylelikle teknosa yetkilileri birdaha böyle bir hata yapmamak için daha dikkatli olurlar.

 

Tarih: 16 Temmuz 2006, 14:15 - İp: 88.***.**0.53
rf
rf (üye)
Bursa / Meraklı

daha birçok insan vardır mağdur olan.ama hakkını aramayan....kişinin,hakkını bilmesi lazım....bu forumlar yardımcı oluyor...

 

Tarih: 17 Temmuz 2006, 10:02 - İp: 88.***.**5.43
ayda
ayda (üye)
Sakarya / Amatör

İlahi arkadaşlar bukadar parayı bunlar helalindenmi kazandılar zannediyorsunuz.? YORUM YOKKKKKK

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 18:53 - İp: 85.***.**7.159
volknakgül
volknakgül (üye)
Antalya / Profesyonel Fotoğrafçı

TEKNOSA DEYİNCE AKLA İLK GLEN KAFİYESİZ ELEMAN VE ÜRÜN PROBLEMLERİ! NE MAL OLDUKLARINI BİLİYORUZ ZATEN! DİKKAT GEREK BİRAZ! BENIM GİBİ AYDINLARDAN YAP SENDE BUNDAN SONRA ALIŞVERİŞİNİ SONRA GÖR ANYAYI KONYAYI! )

HEPSİ AYNI DOLANDIRICI OLMUŞ MİLLET!

 

Tarih: 18 Temmuz 2006, 19:56 - İp: 85.***.**5.48
nemru_t
nemru_t (üye)
Ankara / Meraklı

arkd. mrb.
bugun tesadüf sabah bende bu olayı sordum altda küçük bir açıklamasını göstererek sd kullanan makineler için geçerli oldugunu söylediler ama asıl sölemek istedigim konu şu;
be bi teks. mag. müd. yapıyorum ve tüketici haklarına göre
bir ürünü begenmedim iade etmek istiyorum deme gibi bir şansınız yok.
ayıplı ürün diye tabir edilen bölüme giren bu konuda
ürünü firmaya götürdügünüzde yetkili merciler inceleme yaptıkdan sonra (1aydır enfazla)
ürün sorunluysa
tamir
iade
yerine ürün alam
sözleşmeden dönme seçenekleri sizi bekliyor.
hiçbir gerekce göstermeden iadeyi kapıdan satışlarda 7gün içerisinde yapabiliyorsunuz.
ama bazı firmalar müşteri memnuniyeti adına daha esnek ir tutum içerisine girebiliyor.ama yasayı soruyorsanız bu konu böyle.

genel itibatıyla firmalar elektironikde ilk 15gün içerisinde sorun yaşanırsa satış iptali veya degişim yapıyor ama emin olun yasalar tüketiciyi korumuyor.şayet bir firma eger isterse tüketici karsısında kesin kazanabiliyor(bariz durumlar dışında)(müşteri menuniyetide pek önemli degilse onlar içinde)

 

Tarih: 22 Temmuz 2006, 16:06 - İp: 85.***.**9.24
akdenizli
akdenizli (üye)
Antalya / Amatör

İKİNCİ KISIM: Tüketicinin Korunması ve aydınlatılması

Ayıplı Mal

Madde 4. - Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir......

İŞİN ÖZÜ ŞU ARKADAŞLAR: HERKES NE VAAD EDİYORSA ONU TÜKETİCİYE SUNMAK ZORUNDA. AKSİ HALDE AYIPLI MAL VE HİZMET SAYILIR Kİ AYIPLI MAL KONUSUNDA NELERİN YAPILMASI GEREKTİĞİ AZ ÇOK BİLİNİYOR...
ANCAK TÜKETİCİYİ YANILTICI, ALDATICI REKLAMDA AYNI ZAMANDA CEZAİ-YÜKSEK PARA CEZALARI- SONUÇLAR DOĞURAN RİSKLİ BİR EYLEM.SORUN BİLİNÇLİ TÜKETECİ VE ÖRGÜTLÜ TOPLUMU KURUMSALLAŞTIRMAKTAN GEÇİYOR.

 

Tarih: 3 Ağustos 2006, 23:10 - İp: 85.***.**4.40
derin81
derin81 (üye)
İstanbul / Amatör

Şu paket olayını ben üşenmedim, gittim sordum arkadaşlar. satışdaki görevli bana ürünü kullandıktan sonra ikici ele düştüğü için iadesi olmayacağını söyledi ve haklıydı.Çünkü başka bir yerde yaptığım alışverişlerde kullanılmış olan ürünü bana sıfır diye vermişlerdi.Teknosa da bunu yapmadığı için gayet güzel bişey yapmış.Beni teknosa değil diğer satış nasıl yapılır bilmez mağazalar kandırdırıyor. bu bence anlamsız değil.en azından paramı nasıl bir şeye harcağımı anlıyorum ve eve gidince başkasının kullanmış olduğu ürünü almamış olmakten kendimi ii hissediyorum.

 

Tarih: 18 Mart 2007, 22:41 - İp: 85.***.**0.165
hisli
hisli (üye)
Yurtdışı / Amatör

valla yurtdisinda hic bir firma alipta begenmediginiz urunu suresi icersinde gotururseniz almiyoruz demiyor. sadece cd ve dvd`ler de bazilari ozel uyari koyuyor. hatta bir firma tam 1 ay sure taniyor. ilk oly 8080 almistim, iki gun denedim makinayi, cok temiz kullandim, etiketlerini bile cikartmadim hic seslerini cikartmadan aldilar. kac senedir bir urun alacaksam once o firmayi kontrol ediyorum. daha pahali oldugu durumlarda bile cok buyuk bir fark yoksa o firmayi tercih ediyorum. boyle geri gelen urunleri indirimli olarak satiyorlar. yine full garanti ve 1 ay geri goturme hakki ile birlikte. hicte zarar ettiklerini sanmiyorum, ne zaman gitsem tiklim tiklim.

 

Tarih: 19 Mart 2007, 16:03 - İp: 195.***.**8.198