serkanbo
serkanbo (üye)
İzmir / Amatör

Sony Hakkında

Geçtiğimiz günlerde Sony, Türkiye pazarında da satışa sunulan Cyber-shot dijital kameraların 8 modelinin LCD ekranında bir sorun tespit ettiklerini, algılayıcıdan kaynaklanan sorundan dolayı çekilen fotoğrafların ekranda doğru bir şekilde görünmediğini bildirmişti. Bunun üzerine, Sony’nin sözcüsü Chisato Kitsukawa yaptığı açıklamada, sorunla karşılaşılan kameraları ücret almadan tamir edeceklerini belirtmiş, ancak şirket, sorun tespit edilen kameraların eşdeğeri ile değiştirilmeyeceğini, sadece bedava onarım hizmeti verileceğini söylemişti.

Bunun üzerine Sony’e bir uyarı yazısı gönderen TÜBİDER yazıda, konu hakkında Sony tarafından yapılan açıklamada, sadece ücretsiz onarım yapılacağının belirtildiği, ancak 4077 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanunun 4. maddesine göre, tüketicilerin Sony tarafından verileceği duyurulan ücretsiz onarım haklarını talep edebilecekleri gibi, bedel iadesi, misliyle değiştirme gibi seçimlik haklarından birini de talep etme hakkına sahip oldukları belirtildi.

Açıklamada, “Türkiye’de yürürlükte bulunan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4. maddesine göre, Sony tarafından sorun yaşandığı söylenen dijital fotoğraf makineleri ‘ayıplı ürün’dür. İlgili yasa ‘ayıplı ürün’ sorunuyla karşı karşıya kalan tüketiciler için; “bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakları”nı tanımlamıştır. Üretici, ithalatçı, dağıtıcı ve satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekten müteselsilen sorumludur. İlgili sorumlular, tüketicinin talebini yerine getirmekle yükümlüdür”, deniyor.

TÜBİDER'in açıklamasının tam metni şöyle:

Sony Eurasia Pazarlama A.Ş.
Genel Müdürlüğüne
İstanbul

Konu: Sony Digital fotoğraf makinelerinin taşıdığı ayıplı ürün özelliği hk.

Sony tarafından, ülkemiz pazarında da satışa sunulan, bazı digital fotoğraf makineleri modellerinde üretimden gelen sorunlar olduğu ve bu modelleri satın almış olan tüketicilere ücretsiz onarım hizmeti verileceği duyuruldu.

Türkiye’de yürürlükte bulunan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4. maddesine göre, Sony tarafından sorun yaşandığı söylenen digital fotoğraf makineleri ‘ayıplı ürün’dür.

İlgili yasa ‘ayıplı ürün’ sorunuyla karşı karşıya kalan tüketiciler için; “bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakları” nı tanımlamıştır. Üretici, ithalatçı, dağıtıcı ve satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekten müteselsilen sorumludur. İlgili sorumlular, tüketicinin talebini yerine getirmekle yükümlüdür.

Konu hakkında SONY tarafından yapılan açıklamada, sadece ücretsiz onarım yapacağınız belirtilmektedir.

İlgili yasaya göre tüketiciler Sony tarafından verileceği duyurulan ücretsiz onarım haklarını talep edebilecekleri gibi, bedel iadesi, misliyle değiştirme gibi diğer seçimlik haklarından birini de talep etme hakkına sahiptirler.

Ayıplı ürünün üreticisi olarak SONY, tüketicilerin bu taleplerinin tümünü karşılamak zorundadır.

İlgili yasa hükümlerini ve ülkemiz tüketici mevzuatının üreticilere yüklediği yükümlülükleri de dikkate alarak, tarafınızdan yapılan açıklamayı düzeltmeniz ve tüketicilerin tüm seçimlik haklarını karşılayacağınızı duyurmanız gerekmektedir.

Açıklamanın, tüketicilerin tüm seçimlik haklarını kapsayacak biçimde düzeltilmemesi halinde, TÜBİDER, tüketicilerin yasal haklarının kullanılması için yetkili merciler nezdinde gerekli girişimlerde bulunacaktır.
Saygılarımızla.
01/12/2006

TÜBİDER Piyasa Gözetimi Çalışma Grubu



TÜBİDER, Sony’nin, bu uyarıya yanıt vermesini bekliyor.

Tarih: 4 Aralık 2006, 20:03 - İp: 88.***.**3.243
mete007
mete007 (üye)
Kocaeli / Doğa Fotoğrafçısı

bilgilendirmeniz için, teşekkürler...


 

Tarih: 6 Aralık 2006, 11:44 - İp: 85.***.**4.210
serkanbo
serkanbo (üye)
İzmir / Amatör

Sony’nin, TÜBİDER’in uyarısı üzerine yaptığı açıklamanın tam metni şöyle:

TÜBİDER Bilişim Sektörü Derneği

Sony Eurasia, tüketici memnuniyetine ve güvenliğine öncelik veren bir firma olarak ürünlerin servis ve garanti koşullarını kurumsal standartlar ve yasal yükümlülükler çerçevesinde düzenlemektedir. Üretimden dağıtıma, pazarlamadan satış sonrası hizmetlere kadar her aşamada tüketici odaklı hareket ederek koşulsuz müşteri memnuniyeti ilkesiyle hizmet vermektedir.

Sony Eurasia, üstün kalitede ürün sunma konusundaki faaliyetlerini sürdüren ve üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmek için çalışmalarına devam eden bir firma olarak, söz konusu cihazı alan tüketicilerden gelecek talepleri de 4077 sayılı yasa çerçevesinde ifa etmeye çalışacaktır.

Tüketicileri koruma konusundaki yaklaşımınız ve göstermiş olduğunuz hassasiyet için teşekkür eder, Sony Eurasia olarak her türlü konuda sizi ve kamuoyunu bilgilendirmekten memnuniyet duyacağımızı belirtiriz.

Saygılarımızla,

Sony Eurasia Pazarlama A.Ş

 

Tarih: 14 Aralık 2006, 00:30 - İp: 88.***.**0.163
chopsuey
chopsuey (üye)
Sivas / Amatör

Teşekkürler bilgiler için.

 

Tarih: 15 Aralık 2006, 14:36 - İp: 85.***.**1.95
  • 1