fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

Erkayalar -10

Bundan yaklaşık 3 hafta önce makinamdaki gece çekimlerinde yaşadığım sorun sebebiyle Bimeks'ten aldığım makinayı arada zaman kaybı olmasın diye onca yolu gidip Erkayalar'a elden verdim ki sorunumu biran önce çözsünler.

Makinayı götürdüğümde teknik servisteki bayan beni dinlemeden garantideki bir ürünü garantisiz diye kel alaka bir sorundan işleme koymuş bana verdiği takip formunu incelediğimde farkedip durumu düzeltim.Biz size sorunu haber vereceğiz dediler.

Aradan bir hafta geçti ne arayan ne soran ben aradım resimler bize ulaştırılmalı dediler kardeşim ben zaten size resimleride getirmiştim neden bakma gereği bile duymadınız maille teknik servise yollayın dediler yolladım.Yine ses seda yok ayrıca siteden takip etmeye başladım hala "resimler bize ulaştırılsın" uyarısı yer alıyor yeniden aradım teknik servisi teknik servisin mailine ulaşamıyoruz resimler görünmüyor özel mailime yollayın dediler yolladım.

Yine ses yok geçen hafta aradım ustalarda ilgileniliyor dediler.

Bugün tekrar defalarca aramam ve telefonda bekletilmem sonucunda sisteme ulaşabilmişler makinayı perşembe günü gelip alın dediler.Biraz evvel mesaj göndermeyi akıl etmişler "ürününüzde arıza bulunmamıştır" demişler

Koskoca erkayalar denen firma arızası olmayan bir ürünü 3 haftada anlıyorsa arızalı ürünleri ne kadar sürede çözdüklerini bilmek bile istemiyorum.





#fuem' tarafından 22.08.2006 00:14:59 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 21 Ağustos 2006, 21:49 - İp: 88.***.**1.205
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma


Sevgili dunesa ben de evlenirken çok sevdiğim orgumu satmıştım ...KORG KN 1000 o zamanlar bir ayrıcalıktı bu orga sahip olmak şimdi ise çok daha iyilerini aldım..Üzülme şimdi sattığından çok daha iyilerini alırsın ilerde inan bana ama ne olur kullanma kılavuzunu okumayı ihmal etme...
Eğer okumadan gelirsen ve makinenin çalışmamasının sebebi de senin pili kart yuvasına takmaya çalışmandan kaynaklandığını görürsem seni sosyeteye rezil ederim bilmiş ol...

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 16:21 - İp: 88.***.**4.230
e0s
e0s (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

"Burkayda sende sevgili eos ne yazıkki şu konuyu anlamamakta ısrarlısınız...

Türkiyede tüketiciler sürekli mağdur oluyorlar... "

Sende atlıyorsun bazı şeyleri bence,muhakkak sen bir tüketici olduğun kadar aynı zamanda tüketiciye bir bakıma hizmet veriyorsundur.

Daha önce Gold Bilgisayarda çalışıyordum,Monitör kablosunu bilgisayar bağlamayan,görüntü gelmiyor daha sıfır aldık diye Teknik servise bağıran tipler vardı.

Şimdi soruyorum gerçi Burkay abi çok güzelce söylemiş,1 milyar küsür ürün satın aldığınızda,Satın aldığınız ürünü ithal eden firmayıda satın almıyorsunuz yada Teknik servis size özel değil,Hizmet vermekle yükümlü,bu konuda haklısınız ancak kurallar çerçevesi içersinde,makinasına sadece pil takmayan siz değilsiniz yada monitör kablosunu bağlamayan(saçma sebeplerden dolayı gönderenler için konuşuyorum),bu türde ağrızalardan dolayı teknik servisler kitleniyor,Halbuki teknik servisin işi üründe bir problem olduğunda sorunu çözmektir,ürün eğitimi nasıl kullanılacağını göstermek değildir.İsterseniz teknik servisten emrinize bir kişi verilsin uzun pozlama konusunda manzara çekiminde portre çekimindeki teknikleride göstersin.Aslında o kullanma klavuzu sizi bilgilendirmek için ingilizcesinden türkçeye çevrilmiş elinizin altına sunulmuş ki,olmadık bir sebep yüzünden teknik servise gidip yorulmayın diye.Burada bile olaya güzel tarafından bakmak yerine çirkin tarafından ,okumam ben gelirim teknik servise hizmet alırım.Buyur gel ama sıra varsada şikayet etme.sırf bu sebepten gerçekten ürününün bakıma ihtiyacı olan,yada arızası olanlar bekletilebiliyor.

Müşteri her zaman haklıdır diye bir geyik var kimse kusura bakmasın,hak kiminse o haklıdır.

İşin yasal boyutu ile ilgili verdiğim bilgiyi herkes biliyor,Sıkıştığım için yasal bilgilerden bahsetmedim,ancak şunuda belirteyim anlayışlı olmayan kaba müşteriler bundan anlıyor.

Bu başlık boyutunu aştı,

Lütfen biraz daha duyarlı ve anlayışlı olalım bu her iki tarafından işini kolaylaştırır.Üreticininde tüketicininde.

Üretici ve tüketici adına söylediklerim durumun genel portresidir,Lütfen kimse yanlış anlamasın.

Hoşçakalın.

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 21:38 - İp: 88.***.**0.22
fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

Cevap vermeyi düşünmüyordum ama "madolyon" olayına cevap vermek istiyorum

"Arkadaşlar orada çalışanlar İnsan..
Anlayışınız size bir ayna gibi yansır.İnsanlar neden Satış temsilcileri karşısında İndirim yapan onlar olduğu için çok kibarken,teknik servislere aslan kesilir anlamam."

e0s yukarda alıntıladığım cevabınızda yer alan söz üzerine bende öyle bir örnek verdim.Satıcılar böyle düşünebiliyorsa müşteri firmaya gittiğinde gördüğü davranış için dediğim gibi düşünürse normaldir ki bana göre ne satıcının nede müşterinin bu düşüncesi doğru değildir.Madolyonun her iki tarafıda hoş görünmüyor.

1- teknik bilgim yetersiz diye servise yönlendirilmedim.Ürünü aldığım firmada aynı sorunu çektiği fotoğrafta görünce beni servise yönlendirdi.

2- sorunuma çözüm ararken karşımdaki kişilere saygısızlık edip bağırıp çağırmadım.Aksine telefonlarımda ve gittiğimde her şartta güler yüzle konuştum.

3- Bu olayda empati yapıp karşımdakini anlamaya çalıştım ona göre davrandım.Karşımdaki kişiler de empati yapabilseydi keşke.

4- garantili bir ürün alırken teknik servislik ücretinide peşin ödüyoruz.Bu sebeble hangi firma olursa olsun tüketiciler olarak bazı şeyleri beklemeye hakkımız vardır (tüketici kanunlarında belirtilen şartlar içerisinde)

5- Ne alırsam alayım yaptığım ilk şey kullanma klavuzunu okumaktır.Bu olayda da aynısını yaptım.

Burkay ve e0s sizlerin bu sitede gösterdiği ilgiyi teknik serviste görseydim bu forum açılmamış olacaktı.Abi ben en son Erkayalara gitmişsem ürünüme bakılmadan bu servise alınıyorsa ve sonrada bana arızası yoktur deniyorsa bu ve benzeri olaylar yüzünden serviste yığılma oluyorsa kusura bakmayın ama bu benim ve benim gibi müşteriler yüzünden değil önüne gelen makina servise alındığı içindir - not vermemde doğaldır siz böyle bir davranışta + mı verirsiniz?



#fuem' tarafyndan 31.08.2006 01:56:02 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 01:47 - İp: 85.***.**9.115
azya
azya (üye)
İstanbul / Meraklı

sevgili dunesea arkadaşım kendinizden çok emin bir şekjilde konuşumuşsunuz ama ne yazııkki işin içinde olmayan yani dijital bir ürünle ilgili işin içinde olmadğınızdan dolayı diyorum ne yazıkki bizi anlayamassınız bilmiyorum belkide bu işin içindesiniz belkide değil ben o şekilde tahmin ediyorum ama ne yazıkki türkiyece biz dijital ürün özürlü insanlarız(lafım fueme değildir) ve ne yazıkki üzülerek söylüyorum ister kabul et ister etme çaba göstermeyi ve okumayı bilmeyen türk insanım olduktan sonra türkiyede işler bu şekilde yürüyecek bunu eminim sende biliyosun.Tabiki insandır hata yapar belki gerçekten bu olayda fuem haklı olabilir ama canım türkiyem haklı değil...

#azya' tarafyndan 31.08.2006 03:30:43 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 03:21 - İp: 85.***.**0.252
aliv
aliv (üye)
İstanbul / Amatör

Sayın AZYA maalesef bu ülke sizin kafa yapısindaki insanlar yüzünden ileri gidemiyor...BANANE DİĞER MARKALARDAN? Ben Canon aldım ve bana bedava vermediler!!!!! Eğer bir markanın ürünleri ambalajından bozuk çıkıyorsa veya kullanım esnasında çok çabuk bozulabiliyorsa distribitörününde ona göre teknik servisi kurması lazım...

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 08:37 - İp: 193.***.**3.5
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sayın aliv
Hoşgeldiniz aramıza....
Ben sevgili azya nın hangi görüşünü beğenmediğinizi merak ediyorum.
Sizce azya nın hangi kafa yapısı türkiyenin ilerlemesine engel teşkil ediyor ve siz hangi markanın yada markaların teknik servislerinin olmadığını yada yetersizliğini düşünüyorsunuz?

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 10:45 - İp: 81.***.**5.217
dunesea
dunesea (üye)
İstanbul / Amatör

Sevgili burkay usta ve eos..şöle bir hava oluştu..sanki ben direk hop dervise geliyormuşum gibi yok öle bişi..

bakın çok güzel bir örnek var elimdeTıkla

http://forum.netfotograf.com/tuketici_sorunlari.asp?msg_id=10449

hemen bir sayfa geride..canon 350D nin battery grip sorunu ile ilgili...tam dolu pil taktığım halde makina tek çizgi gösteriyordu...

allah allah diyordum bende..ve ne servisi aradım neden birilerini...ve direkt buraya yazdım konuyu..sağolsun arkadaşlar yardımcı oldular...bu sorun daha önce 20D lerde gözüken battery grip sorunu ile aynı sorun...ardından bütün internetin altını üzerine getirdim..ve sorunu araştırdım yabancı forumlarda..tabii benim ingilizcem olduğu için sorun yaşamadım...ama olmayan kullanıcılarıda unutmayalım lütfen...neyse ardından Erkayaları aradım..sorunu mu sölediğimde

bakın abartmıyorum ve hatta üzülerek sölüyorum allah allah öle bir sorun mu varmış dediler bana...
bende sanırım battery grip kullanan kişi sayısı az o yüzden bilmiyorlar dedim...ne yapmamı öneriyorsunuz dediğimde makinenin yazılımını güncelleyin dediler (burkay ustam nolur bağırıp çağırma biliyorum senin bu konuda cidden büyük hassasiyetin var ama bana erkayalar yapın dedi telefonda ) güncelledim...lakin geçmedi...bende önemsemedim.. zati sona sattım....

neyse uzatmayalım...herkes alsın şapkasını önüne bir düşünsün iki dk...ben bir kullanıcı olarak değil. kılavuzu okumak...ki bu sorun kılavuzda yazmıyor...bütün interneti çorba etmişim...servise gitmeden önce...

ama istesem giderdim servise..ve emin olun hiç araştırma yapmadan gelenlerde olacaktır...

bu iş böle..herkesin kapasitesi aynı değil

bu arada teşbihde hata olmaz sevgili EOS ama kimse sizden uzun pozlama nasıl yapılır diye hoca filan istemiyor

abartmayalım lütfen


Saygılarımla


ya bu arada eos ne oldu harbi bu grip sorunu ?????

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 11:24 - İp: 193.***.**7.23
aliv
aliv (üye)
İstanbul / Amatör

Sayın Burkay, öncelikle teşekkür ederim...
Azya:`acaba başka x bir marka aldığında değişik bir muamelemi göreceğini zannettin acaba bunu merak ediyorum???`demiş...Yani bana atfettiğiniz düşünce ona ait...Eğer farklı bir marka alsaydım ve aynı durum yaşansaydı ben aynı tepkiyi verirdim. Zaten tepkisiz olduğumuz için bu durumlar başımıza geliyor...

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 12:19 - İp: 193.***.**3.5
azya
azya (üye)
İstanbul / Meraklı

sevgili aliv sanırım konuları takip etmekte biraz zorlanıyorsun ki ben senin daha önce yazdığın paragrafı tekrar düzenlemiş olduğunu gördüm.Eğer o paragfafı düzeltmeseydin ki ben bunun cevabını verdim ama okumamışsın sanırım bu soruyu veya cevabı yazmazdın.




daha önceki cevabım

"fotoman aslında benim demek istediğim tam olarak o değildi
tabiki herkes hakkını arıyacak en doğal şey ama aliv bidaha
canondan hiç bişey almam demiş bu bir çözümmü ona göre onu sordum..."

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 13:24 - İp: 85.***.**0.252
azya
azya (üye)
İstanbul / Meraklı

dunesae sanırım eosun yazdıklarını görmedin eos arkadaşımız
bazı laflardan dolayı kendini rahatsız hissetti ve bir daha forum yazmıyacağnı dile getirdi benim için hatta abartmıyorum belki site için önemli bir arkadaşımızdı(bilgileriyle)ama çoğu kez dile getirdiği çok kez tekrarladığı "dürüst bir şekilde ürünleri kıyaslıyorum erkayaları savunmuyorum" lafı yetmedi bazı arkadaşlar sen canon da çalışıyosun o yüzden böyle konuşuyosun şeklinde konuştukları için eos arkadaşımızda bi daha forum yazmama kararı aldı...

 

Tarih: 31 Ağustos 2006, 13:32 - İp: 85.***.**0.252