fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

Erkayalar -10

Bundan yaklaşık 3 hafta önce makinamdaki gece çekimlerinde yaşadığım sorun sebebiyle Bimeks'ten aldığım makinayı arada zaman kaybı olmasın diye onca yolu gidip Erkayalar'a elden verdim ki sorunumu biran önce çözsünler.

Makinayı götürdüğümde teknik servisteki bayan beni dinlemeden garantideki bir ürünü garantisiz diye kel alaka bir sorundan işleme koymuş bana verdiği takip formunu incelediğimde farkedip durumu düzeltim.Biz size sorunu haber vereceğiz dediler.

Aradan bir hafta geçti ne arayan ne soran ben aradım resimler bize ulaştırılmalı dediler kardeşim ben zaten size resimleride getirmiştim neden bakma gereği bile duymadınız maille teknik servise yollayın dediler yolladım.Yine ses seda yok ayrıca siteden takip etmeye başladım hala "resimler bize ulaştırılsın" uyarısı yer alıyor yeniden aradım teknik servisi teknik servisin mailine ulaşamıyoruz resimler görünmüyor özel mailime yollayın dediler yolladım.

Yine ses yok geçen hafta aradım ustalarda ilgileniliyor dediler.

Bugün tekrar defalarca aramam ve telefonda bekletilmem sonucunda sisteme ulaşabilmişler makinayı perşembe günü gelip alın dediler.Biraz evvel mesaj göndermeyi akıl etmişler "ürününüzde arıza bulunmamıştır" demişler

Koskoca erkayalar denen firma arızası olmayan bir ürünü 3 haftada anlıyorsa arızalı ürünleri ne kadar sürede çözdüklerini bilmek bile istemiyorum.





#fuem' tarafından 22.08.2006 00:14:59 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 21 Ağustos 2006, 21:49 - İp: 88.***.**1.205
fotoman
fotoman (üye)
Yurtdışı / Reklam Fotoğrafçısı

Başkasının da yapması bu tür davranışları hoş görmemizi mi gerektiriyor?

Nasılsa diğerleri de böyle diyip sineye mi çekeceğiz.
Hangi firma olursa olsun insanların hakkını araması en doğrusu değilmi?

 

Tarih: 29 Ağustos 2006, 14:57 - İp: 195.***.**7.2
fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

Makinamı aldım malesef hala aynı sorunlar devam ediyor.Biraz evvel canon a700 çok daha düşük kalitede bir makina ile aynı ayarlarda fotoğraf çektik kalitesi düşük olan çok daha net çıkarken benim fotoğrafta aynı sorunlar devam ediyordu.

Bu makinayı almadan önce yurt dışında fiyat araştırdık.Burdakinden fiyatı daha uygundu ama biz garantili bir ürün almayı yeğleyerek fazla para ödedik.Ben eğer imkanım varken daha ucuza sırf sorunumda daha iyi hizmet alayım diye fazla fiyat ödüyorsam bazı beklentiler içerisinde olacağım bu benim müşteri olarak hakkımdır.Hakkımı ararken karşımdakileri kırmamaya özen göstermek bir insan olarak üzerime düşer.

Erkayalar'a iki kez gitmiş oldum (makinayı bırakırken ve alırken) her iki ziyaretimde de gözlemlediğim alt katta sizi güler yüzlü çok kibar beyler karşılıyor.Yukarı teknik servise çıktığınızda yüzleri hiç gülmeyen bıkmış bir ifade ile ama yinede kibar olmaya çalışan bayanlarla karşılaşıyorsunuz.

Alt katta kalan müşteri veli nimettir ürün alabilir güler yüzü hak ediyor yukarı çıkan müşteri sorunludur başa beladır hissine kapılabiliyorsunuz.Evet teknik serviste çalışmak kolay değil hele bir bayanın bu işi yapması biraz daha zor.Ama oraya kadar sorunlarına çözüm aramak için gelen insanlarda çok zor şartlarla gelmiş olabilir orda çalışanlarında bunu göz önünde bulundurması gerekiyor bu ister Erkayalar olur ister x bir firma farketmez

Eleştirilmeyi genelde sevmeyen bir toplumuz.Hayatım boyunca eleştirildiğimde gelişeceğime inandım bu sebeble hatamı söyleyen dostumdur ve bende bir hata görüyorsam bunu söylemeliyim.Bu eleştirilerim bu şekilde değerlendirilirse sevinirim.Erkayalar'ın web sitesinde öneri ve şikayetler bölümü yer alsaydı bu düşüncelerimi orayada yazardım.

Daha önce aldığım bir ürünün ayıplı mal olduğunu gördüm firmaya sorunumu bildirdim düzeltmelerini istedim söz verdiler aylarca oyaladılar sabırla bekledim.Sonunda verilen sözlerin oyalamacadan başka birşey olmadığını anladığımda tüketici mahkemesine başvurdum yaklaşık 2 yıl süren bir davayı kazandım.Firma hırsını alamadı beni dava etti onuda kazandım hemde avukat bile tutmadan çünkü ben tüketici olarak haklarımı biliyorum bu ülkede güzel şeylerde var son yıllarda tüketiciler korunuyor yeterki biz hakkımız olanı doğru şekilde istemesini bilelim.Burukay'ın dediği gibi eğer biz ürünü elimizden düşürüp çizip yada su kaçırıp bu üründe sorun var dersek istediğimiz kadar mücadele edelim zaman kaybından başka işe yaramaz.

En kısa zamanda aynı marka bir makina ile aynı ayarda resimler çekeceğim eğer sorun her ikisinde de varsa tamam ama bu akşamki gibi bir sonuç alırsam Canon'un ana merkeze resimlerle birlikte sorunumu bildirip sorunumu çözmelerini isteyeceğim.Ben bu makinayı alırken Bimeks'te bizle ilgilenen beyede söylemiştim ben gece çekimleri ve manzara resimleri için istiyorum netliği nasıl diye gayet olumlu konuşmuştu.Şuan ben makinayı elime bile almak istemiyorum çünkü beklentimi vermiyor yinede zaman zaman farklı ayarlarda deniyorum bakalım sorun inşallah çözülür.

Bir diğer sorun sistemi bilmiyorum ama bayilik sistemi ile bu ürünler dağıtılıyorsa o bayide çalışanların bu konuda bilgilendirilmesi ve ürün neyse onun aktarılması gerekiyor eğer bana olduğu gibi satılsın da ben paramı alayım mantığı olursa Dağıtıcı firmada daha çok bu tür sorunlar yaşanır.

Bu konuda bundan başka cevap yazmayacağım farkına varmadan kırdığım arkadaşlar olduysa özür dilerim.

Sorunsuz ve sağlıklı günler diliyorum

 

Tarih: 29 Ağustos 2006, 22:32 - İp: 81.***.**8.42
azya
azya (üye)
İstanbul / Meraklı

fotoman aslında benim demek istediğim tam olarak o değildi
tabiki herkes hakkını arıyacak en doğal şey ama aliv bidaha
canondan hiç bişey almam demiş bu bir çözümmü ona göre onu sordum...

 

Tarih: 29 Ağustos 2006, 23:26 - İp: 85.***.**4.156
e0s
e0s (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

Sevgili dunesea Merhaba..

Ortada aslında Teknik hizmet yetmezliği gibi bir şey yok,kişilerin tahammülsüzlüğü sözkonusu.Teknik servis arıza tespit ve onarım süresi Maksimum 1 aydır.Ve bu süre içersinde ürün teslim edilmiştir.Herhangi bir suçlamayı kabul etmeyişimin sebebi budur.Ürün kullanıcı bilgisizliğinden dolayı şüphelenilerek teknik servise gönderildiyse ( bu bir varsayım böyledir demiyorum) diğer bekeleyenler gibi o kişide bekleyecektir.Herkesin bir sırası var.

Siz 1 milyar küsür verip ürün alıp ,takıldığınız bir yer olduğunda tabiki gönderin Teknik servisimize.Ancak biz alınan ürünün eğerine göre değil sırasına göre,alınan ürün 200€ luk bir a430 modeliyse bile sıra onda ise ona bakıyoruz.

5D servise gelse, yaa adam 3600€ vermiş almış şimdi bunun işini önce yapalım bağrış çağrış olmasın demiyoruz.Sizin söyleminiz bence bencilce,Herkes ben o kadar para verip aldım bide bekleyecekmiyim desede,Evet gerekiyorsa beklenecek.Elden başka birşey gelmez.Teknik servis hizmetlerininde kuralları vardır.Fuem haklımıdır bu tartışılır,üründe ayıp varsa sonuna kadar haklıdır.Ama ürün diğer tüm aynı modellerle aynı performansı sunuyorsa sorun yoktur.

Ben yazdıklarımı gözden geçiriyorum,Erkayalar çalışanıyım son derecede objektifim,sadece Fuem,arkadaşımızı yatıştırmaya ve elimden gelirse yardımcı olmaya çalıştım.

Zaten bundan sonra hiç bir konuyada yazmayacağım,Dürüst olduğum için Erkayalar çalışanı olduğumu dürüstçe söyledim ( Aslında yazmayabilirdim gizli bir firma elemanı gibi davranabilirdim.) Ama insanımıza hiç bir şekilde yaranılamıyor,Ne karışırım bundan sonra,nede yok sen Erkayalar çalışanısın Zaten objektif olmazsın laflarını çekerim.

Hoşçakalın.

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 12:29 - İp: 85.***.**3.100
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili Eos kardeşim,
Ben senin yazılarını ilgiyle takip ediyorum ve inan senden de bilgileniyorum.
Bundan sonra sı içinde lütfen burda yazmaya devam et çünkü sen dürüstçe kimliğini açıkladın "ben erkayalar çalışanıyım" dedin bu sitede bir de pozitif var (pozitif Sn Mustafa Hoşbakan fujifilm optik ürünler müdürü) Ceyhun var sony yetkili satıcısı vs...Asıl sorun kaçak dövüşenlerde Ve sen mert ve açık yürekli olduğun en azından burda kalmalısın yazılarınla bizi aydınlatmaya devam etmelisin...

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 13:33 - İp: 88.***.**4.230
dunesea
dunesea (üye)
İstanbul / Amatör

Teknik servis arıza tespit ve onarım süresi Maksimum 1 aydır

sevgili eos bu sölemiş olduğun süre zaten yasal süreç..üzerine çıktığında kanunda belirtilen maddeler devreye girer....


ama bilgilenmek adına sizi arayan kişileri 2 saat telefonda bekletirseniz...atılan maillere cevap vermezseniz..şikayet gelir...

o kadar para verip aldım, neden getirmeyecek mişim sersive derken..ne demek istediğim açıktı...kullanıcılara aman efendim sizde bi açın kullanım kılavuzunu bi bakın..orda basit arızalara müdahale yolu yazıyor...her bişi olduğunda getirmeyin servisimize...yoruluyoruz canım biz de insanız şeklindeki yaklaşıma idi....

biraz abartmış olabilirim ama durum bu

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 14:28 - İp: 85.***.**0.21
e0s
e0s (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

Sevgili Burkay abi,

Yazdığın cevap,beni grurlandırdı çok teşekkür ederim.Ama sende takdir edersin ki sitede bilgi; paylaşılmaktan çok İnsanların birbirlerine karşı kullandıkları koz gibi olmuş.Sürekli bir lafı gediğine koyma,benden senden daha bilgiliyim havaları, vs.vs.,Doğru dürüst insanlarda çok eminim ama çorbaya düşen sinek misali içsen ne olur ölmezsin ama miden bulanır.

Bu şekilde Erkayalar çalışanıyım diye objektif olmadığımdan yana birşeyler söylediler.Canon taraflı olduğum bariz ama bunun Erkalayalarla alakası yok onu anlayamadılar,ayrıca Canon taraflı olmamda Göreceden başka birşey değil.

Aslında gizlice girip Canon Erkayalar adına pofpoflamak lazımmış.
Diğer firmalarada inceden çamur yapmak lazımmış,diyesi geliyor insanın ama tarzım değil.

Siteye üye olurken Erkayalarda çalışıyorum derken bunları düşündümde,ama sonradan ortaya çıkması beni çok utandırırdı.

Bir kullanıcının teknik serviste yaşadığı bir problemiyle ilgili yardımcı olmaya çalışmak isterken diğer insanların yaklaşımı ortada,sizde bilirsiniz ki neleri ile karşılaşılıyor.
Bu millete yaranılmak çok zor,

Fuem sanırım şöyle demiş,(söyleyeceklerim fueme özel değil tüm tüketicilere özel)Satış temsilcileri güleryüzle karşılıyor çünkü ürün satacaklar,Teknik servise gelen müşteriye sorunlu bizi uğraştıracak yaklaşımı var gibi birşeyden bahsetmiş.

Fazla üzerine gitmek istemedim,ama bu madolyonun kendi tarafından baktığı yüzü,diğer yandan da hep söylediğim gibi müşterilerde şöyle,Satış temsilcisi güler yüzlü evet ama müşteride indirim koparabilmek için onun karşısında nezaket gösterileri ve bazen samimiymişcesine şakalaşmalar,ama teknik servise gelince bi arslan gibi kükrerler,seslerini yükseltip karşılarındaki insanlara saygısızca davranırlar.
O kadar para verip aldık teknik servisi sizsiniz,sanki teknik servisteki kişi o ürünü evinin bahçesinde yaptı,kaldıki o insan zaten yardımcı olmaya çalışıyor,Elinden gelen özveriyi gösteriyor.

Bunları fuem yaptı babında Söylemiyorum.(eminim fuem in problemi çözülür,bu kadar tartışıldıysa bizimde kendimizi incelememiz gerekir.)böyle insanlar yüzünden teknik servisler suratsız, o işten bıkmış gibi gözüküyorlar.Verdikleri örnek bir bakıma doğrudur ama,madalyonun diğer yüzündeki açıklamasıda bu ama bunu görmüyorlar çünkü.

İŞLERİNE GELMİYOR.

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 14:30 - İp: 85.***.**3.100
dunesea
dunesea (üye)
İstanbul / Amatör

Burkayda sende sevgili eos ne yazıkki şu konuyu anlamamakta ısrarlısınız...

Türkiyede tüketiciler sürekli mağdur oluyorlar...

hangi sektörde olursa olsun....yıllardır böle...adam yazmış satılan mal geri alınmaz...

ayıplı malsa bak nasıl alıyon çatır çatır hemde...

bilmiyo ki satanda...saldım çayıra mevlam kayıra

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 14:36 - İp: 85.***.**0.21
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili Dunesa dostum,

"1 milyardan fazla para verdiğim...bir tarafımı sıkarak aldığım makinamda bir sorun olduğunu düşünüyorsam ve makinamın garanti süreside devam ediyorsa...istdiğim an hemde kullanma kılavuzuna felam bakmadan o makinayı o servise getiririm" Bu cümle sana ait değil mi?
Sen ki bu ülkede pek az kişiye nasip olan bir olanaktan yararlanmış ve üniversite bitirmiş bir kimsesin...Üniversal eğitim almış olan kimse öncelikli sorumluluğu çevresine örnek olmasıdır. Sen şimdi çıkarda "istediğim zaman çıkar servise gelirim dersen başımızın üstünde yerin var buyur çık gel ama dersen ki "...hemde kullanma kılavuzuna falan da bakmadan gelirim...." o zaman mindersiz oturusun....Biz burda kaç kere diyoruz ki o kullanma kılavuzu kıllanma kılavuzu değil...Ne demek "ben o kılavuzu okumaya bile gerek duymam???? Sen bir malı satın almakla o mala hizmet veren herkesi mi satın aldığını düşünüyorsun? Herkes senin karşında el pençe mi durmalı ?? Senin için geceleri de nöbetçi teknisyen mi bulunduralım burda?? Öyle ya ne gerek var kullanma kılavuzuna niye okuyasın ki?
Sen zaten o bilgileri doğuştan gelen bir yeteneğin sayesinde hepsini biliyorsun...O kılavuzun sayfalarını sen katlayıp gemi yada uçak yapar sonrada fotograflarsın....

Sevgili dostum ,
Tüketicilere sonuna kadar saygımız var ve burda da örneğini gördüğün gibi binden fazla yazdığımız yazıyla her zaman yanlarındayız hangi marka olursa olsun yeterki bir fotograf sever olsun
(biliyorsun ben aynı zamanda ankarada canon servisiyimde)

Senin anlamakta zorlandığın konuya gelince : Tüketicinin her zaman yanındayız her zaman bilgilenmesinin taraftarıyız onlar başımızın tacı ...ancak bir de tüketiciler var ki onlar senin "hemde o kılavuzu okumadan gelirim.." diyen tipler "onlar gelirken biz gidiyorduk sevgili dunesa....









 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 15:39 - İp: 88.***.**4.230
dunesea
dunesea (üye)
İstanbul / Amatör

sevgili burkay...bende yazılarınızı okuyorum..çoğundan bir çok şey öğreniyorum...

sağolasın...

bazı konularda ne yazıkki aynı doğruda değiliz...

sizin servis olarak kullanıcılara o kılavuza bakmadan gelmeyin deme hakkınız ne yazık ki yok !!

örneğin : kullanıcı yaw bu alet neden çalışmıyor neden elektirik gelmiyor dediğinde hemen akabinde makinanın piline, pil yuvasına , pilinin şarj durumuna bakmalı...

ama o tüketici bunları yapmadan servisede gelirse..adama bak yaw pili takmayı unutmuş diyip sinirlenmek gibi bir hakkınız yok...e çünkü işiniz bu...ve ne olursa olsun güler yüzlü olmak zorundasınız, güven veren bir tutumunuz olmalı, çünkü bu aletler pahalı...

evlilik hazırlıkları yaptığım için 350D makinamı çok amaaa çok üzülerek..hatta için kan ağlayarak sattım...

ve bilemiyorum bir daha ne zaman alırım...çünkü çok pahalı...

durum böle iken...bu kadar karmaşık elektronik yapısı olan bu alette bir sorun çıktığında,Gözüm arkadan kalmadan teknik servisime güvenmeliyim....

erkayalar'da malı teslim alan hanımın o hali ne yazıkki içime kurt düşürür...yaw bunlar ne yapacak acaba uff puff olurum...

ve sevgili burkay ustam..hangi yoldan döndüğünüzü bilemiyorum ..ama unutmayın,mesleğiniz kolay değil...kolay olmadığınıda bilerek bu mesleğe adım attınız....

her zaman her an güvenilir,sıcak, alakadar vede işinizi çok iyi yapan biri olmak zorundasınız...

Saygılarımla

 

Tarih: 30 Ağustos 2006, 16:00 - İp: 85.***.**0.21