bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Distribütör Firmalra Küçük Bir Soru

Yurt dısından alınmış ve yurtdısında garantisi geçen fakat türkiye'de geçmeyen bir üründe müşteri bir sorun yaşadığında PARASIYLA bile olsa teknik servis vermemezlik olur mu ya da bunu önleyici bir yasa var mı acaba?

Mesela dışardan aldıgım leica nikon sigma vsvs fotoğraf makinesinde bir sorun yaşadığımda size gelip ben bunu paramla yaptırmak istiyorum dediğimde sizin "hayır kardeşim türkiye'den almadıgın bi ürüne ben sana paranla da olsa servis imkanı sağlamam" deme hakkına sahip midir?

Ya da bu durumda tüketiçiyi koruyan bir kanun var mıdır?

Tarih: 20 Mart 2007, 17:34 - İp: 88.***.**0.152
sigmafoto
sigmafoto (üye)
İstanbul / Firma

Uluslar arası garanti kartına sahip bir ürün almış iseniz ve bu ürünün Türkiye'de resmi distribütörü var ise (veya orjinal firmanın Ofisi) bakım ve tamirat işlemlerinin yapılması zorunluluğu mevcut ancak, bu zorunluluk garanti altında ücretsiz bakım konularında ise ithalatçı firmanın veya ofisin tarafına doğru işlemeye başlıyor

 

Tarih: 2 Nisan 2007, 11:02 - İp: 213.***.**7.138
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Uluslararası garantisi yok sanırım o markanın.. gerçi şimdi hangi markaların uluslararası garantileri var ki diye düşünüyorum da, aslında uluslararası garantisi olup da o uluslararası ülkeler arasında türkiyenin olmadıgı garantiler de var malesef...

Ben parasıyla da olsa da yaptıracak yetkili servisini arıyorum onu bile sağlamıyorlar ki

 

Tarih: 2 Nisan 2007, 11:18 - İp: 88.***.**1.243
panatel
panatel (üye)
İstanbul / Firma

Sayın Bisquit,

Cowon MP3 player lar hakkında söylediğiniz sözler için öncelikle teşekkür ederiz. Garanti konusunu sizin nezdinizde açıklamak isteriz.

Bildiğiniz üzere üzerinde yaşadığımız ülkenin vergi politikalarından dolayı ürün Türkiye'ye girerken fiyatı maalesef ki katlanıyor. Cowon ürünlerinin en düşük modelinde bile FM Radyo olduğu için ürünü getirirken ürün bedelinin %16'sı kadar bandrol ücreti ödüyorsunuz. Buna bir de Özel Tüketim vergisi ekleniyor, ha bir de KDV tabii. Dolayısıyla fiyatlar elbette ki bu tür ürünlere vergi uygulamayan ABD gibi ülkelere kıyasla oldukça yukarılara çıkıyor.
Haklı olarak ABD'den aldığınız ürüne Türkiye'de servis istiyorsunuz. Nihai tüketici olarak eminim ki herkesin tercihi bu olurdu ancak ben bu noktada biraz empati gösterebilmenizi dilerdim. Bizler Panatel olarak bu ürünü Türkiye'de markalaştırmak için ciddi bir yatırım yapıyoruz ve yoğun ve külfetli bir operasyonu karşılamak durumunda kalıyoruz. Bunun karşılığında ise insanlar ürünleri ABD'den almayı tercih ediyorlar. Bir düşünün; yatırımı yapan, para harcayan, servisini veren sizsiniz ancak ürünleriniz yurt dışından alınarak sizden sadece servis bekleniyor.Başka bir deyişle yaptığınız yatırım çöpe gidiyor. Sizce bu ne kadar mantıklı?
Türkiye'de gerçekten kanunlara uyarak çalışmayı tercih ettiğinizde rekabetin böylesine had safhaya ulaştığı, karlılıkların minimize olduğu bir ortamda zaten rekabete bir kaç adım geriden başlıyorsunuz. Bakın size başka bir örnek vereyim; MP3 pazarındaki ismi lazım olmayan bazı markalar ürünleri ithal ederken cihazın üzerindeki yazılımın üzerinden FM radyoyu disable ettiriyorlar ve bandrol ödemeyerek rekabete %16 avantajlı başlıyorlar. Bu ürünleri satarken falanca firmware i yüklerseniz cihazınızda radyo açılacaktır diyorlar. Aslında vergiyi kendileri kaçırmakta oldukları halde bunun tüm sorumluluğunu nihai kullanıcıya yıkmış oluyorlar. Son kullanıcı bunun farkında olmadığı için onun gözünde distribütör firma çok uygun fiyatlı ürün satıyor oluyor. Kanunlara uygun hareket edenler ise yüksek karlılık hedefliyor oluyorlar ne yazık ki.

Konuyu çok fazla dağıtmak istemiyorum ancak bu başlığı açarken biraz daha araştırıp, biraz daha empati göstermenizi ve insanları yanlış yönlendirmemenizi dilerdim. Unutmayın ki herşeyin bir bedeli var ve bir firma bu bedeli karşılayabilirse çok daha iyi hizmet verebilir. Bunu iki taraflı düşünmek gerekli.

Leica konusunda ise söyledikleriniz tamamen hatalı. Leica'nın global garantisi var ve Dünya üzerinde herhangi bir noktadan satın alınmış Leica makinanızın garantisi Türkiye'de de geçerli.

Bilgilerinize,

Saygılarımla,

 

Tarih: 19 Nisan 2007, 15:15 - İp: 193.***.**5.251
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Sayın panatel yetkilisi
İlginize teşekkür ediyorum ve bir şeyler eklemek istiyorum.
Bu gün mp3 player piyasasını sizin kadar hatta belki de sizden daha fazla takip eden insanlar arasındayım.En azından cowon'u takip eden böyle bir grubun olduğunu bilin.
Türkiye'deki vergi oranlarını da biliyorum,bunu firmanızdaki faruk beyle de konuştum önceden zaten.

Diğer markaların firmware'ler ile radyo kazandırdıklarını da biliyorum,radyo eklediğinde eklenen trt damgası falan bu fiyatların yüksek olmasına sebep oluyor.Sizin söyleyemediğiniz markaları ben söyleyeyim.Creative ve sandisk markalarının belli modellerinde bu işlem uygulanıyor. Hatta alenen,satış sitelerinde aynı modelin radyolu ve radyosuz modelleri sergileniyor.

Bu vergiler yüzünden size ya da başka bir firmaya haksızsınız bu ne biçim fiyat deme hakkımız pek fazla yok.

Reklam çalışmalarınızı da takip ediyorum zaten,en son bir klipte görmüştüm. Ama emin olun sizin reklamınızı en iyi kullanıcılarınız yapıyor.Dışardan alsın ya da almasın kullanan insanlar taktir ediyor markayı. Zaten bu gün belli başlı forum sitelerine girerseniz Cowon'un reklamını yaptığımızı görürsünüz.

İnsanları yanlış yönlendirdiğimi düşünmüyorum. Çünkü bu gün yurtdışından sırf fiyatı uygun olduğu için ya da hiç markasını ya da modelini bilmediği halde hediye edilmiş bir mp3 player laptop vb. elektronik ürün alan bir kişi bir problemle karşılaştığında, parasıyla da olsa Türkiye'deki distribütöründe yaptırmak ister. Herhangi bir firma çıkıp da "Paranızla olsa bile Tr'den almadığınız için size servis vermiyoruz" dediğinde, şurada piyasayı bilen durumu anlayan kişilerden daha farklı düşünürler.

İnsanların dışardan mal almalarının belli başlı sebepleri arasında, "Türkiye'den alsam ne olacak doğru dürüst servis hizmeti mi alıyoruz ki, her zaman kullanıcı hatası öne sürülüp mağdur ediliyoruz" tarzı yorumlarla karşılaşıyoruz..

Siz böyle yapıyorsunuz demiyorum ama bu düşünce malesef şu anda yaygın.Bu sebepten dolayı insanlar marka gözetmeksizin dışarıya da yöneliyor. Distribütörlüğü olmamasına rağmen insanları sürüm sürüm süründüren Teknosanın bir çok müşteriyi mağdur etmesi gibi. Gerçi bir yerlerden aldığım duyuma göre kendi mağazalarında sattıkları Sharp lcd tv'leri kendileri getiriyormuş, sırf bu yüzden sharp markasından vazgeçiyorum.

Her şeye rağmen benim cowona saygınlığım kaybolmayacak,ben önceden de tr garantili cowon aldığım gibi yine bekleyip daha fazla para biriktirip tr garantili alacağım.Gönül ister ki yeni çıkacak Q5 ve A3 modellerini almak, ama A2'nin fiyatını görünce bile hayallerimiz suya düşüyor.

Bu arada siz daha iyi bilirsiniz ama Westone marka mp3 player kulaklıklarının distribütörlüğü henüz Türkiye'de yok.
Bu ürünleri getirtme imkanınız olabilir mi?

İlginize tekrar teşekkür ediyorum.
İyi çalışmalar

 

Tarih: 19 Nisan 2007, 16:29 - İp: 88.***.**9.221