bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Distribütör Firmalra Küçük Bir Soru

Yurt dısından alınmış ve yurtdısında garantisi geçen fakat türkiye'de geçmeyen bir üründe müşteri bir sorun yaşadığında PARASIYLA bile olsa teknik servis vermemezlik olur mu ya da bunu önleyici bir yasa var mı acaba?

Mesela dışardan aldıgım leica nikon sigma vsvs fotoğraf makinesinde bir sorun yaşadığımda size gelip ben bunu paramla yaptırmak istiyorum dediğimde sizin "hayır kardeşim türkiye'den almadıgın bi ürüne ben sana paranla da olsa servis imkanı sağlamam" deme hakkına sahip midir?

Ya da bu durumda tüketiçiyi koruyan bir kanun var mıdır?

Tarih: 20 Mart 2007, 17:34 - İp: 88.***.**0.152
yilmaz47
yilmaz47 (üye)
Batman / Amatör

Bu bence apaçık insanlar arasında ayırım yapmak demektir.
bunun sonu bence mahkemeliktir.
ÇÜNKÜ kendilerinin alternatifi yoktur.

 

Tarih: 20 Mart 2007, 18:42 - İp: 81.***.**2.130
droral
droral (üye)
Ankara / Amatör

Burayı bilmiyorum ama Amerika'da gray market, yani Türkiye'deki deyimiyle spot veya yurtdışı aldığınız bir ürünü servisinde ücretiyle dahi yaptıramıyorsunuz.

 

Tarih: 20 Mart 2007, 20:48 - İp: 195.***.**0.251
liebster
liebster (üye)
Kütahya / Firma

bisguit sen bu konuyu neden dert ediyorsun anlamadım.gönder bana ben yaptırırım .kardeşim..

 

Tarih: 20 Mart 2007, 22:08 - İp: 88.***.**8.101
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Aslında öğrenmek istediğim tüketiciyi bu gibi bir durumda koruyan kanun var mı Türkiye'de... Eğer varsa bilmek istiyorum tam mp3 player almada karar aşamasındayım biliyon kanka

 

Tarih: 21 Mart 2007, 00:13 - İp: 88.***.**1.101
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Yani bisquit allah senin iyiliğini versin emi.....
Leica sigma nikon diye fotograf makinesi markası sıralayıp bunu mp 3 almakla bağdaştırıyorsun ya

Ben yetkili servis olarak sen makineni nerden alırsan al sana teknik destek veririm.

 

Tarih: 21 Mart 2007, 01:05 - İp: 88.***.**8.0
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Murat abi bunu yapan malesef Panatel Mp3 playerıma da tamir edecek misin abi

Yine aynı şey oluyo abd'de 169 dolar +kdv
Tr'de 319 dolar +kdv

Tamam yine fazla vermeye rağzıyım vergisi mergisi tamam onu da anlıyorum da hem bu kadar fark var hem de pilini değiştrimek istediğinde türkiyede almamışsan paranla bile değişim yapmıyor(muş)

 

Tarih: 21 Mart 2007, 01:09 - İp: 88.***.**1.101
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

ben yardımcı olurum sana merak etme....

 

Tarih: 21 Mart 2007, 01:27 - İp: 88.***.**8.0
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Abi ilgin için sağol da, biraz uygun olsa o kadar cok alacak olan var ki... Cowon markası dünyanın en iyi mp3 playerı olarak her zaman saygı duyuluyo ama insan o fiyatları da görünce zoruna gidiyor.

389 ytlik playerı 6 ay sonra 290a düşürebiliyolarsa niye bu kadar insan almak isterken şunu baştan biraz daha uygun fiyata yapmıyorlar

 

Tarih: 21 Mart 2007, 01:35 - İp: 88.***.**1.101
sigmafoto
sigmafoto (üye)
İstanbul / Firma

Sayın Bisquit
Temsil ettiğimiz markada internasyonal garanti altında yurtdışından alınan ürünlerine teknik servis desteği vermekteyiz. Ancak garanti süresinden faydalanılması gerekiyor ise ürününüzün adınıza kesilmiş yutdışı satış faturası ve kimlik fotokopiniz ile firmanıza başvurmanız yeterlidir.
Levent Evlice
Sigma Uygulama Uzmanı

 

Tarih: 28 Mart 2007, 14:38 - İp: 213.***.**7.138
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

Sayın sigma yetkilisi sorun o değil aslında...

Sorun ben böyle bir şeyi paran olsa da yapmam git yurtdısında yaptır nasılsa oradan aldın gibi bir söz söyleme hakkına KANUNEN sahip mi? Yurtdısından aldıgıma dair faturam oldugu halde parasıyla bir şey yaptırmak istediğimizde firmaların böyle bir söz söyleme hakkı bulunuyor mu? Yoksa yapıp yapmamak firmaların insiyatifine mi baglı?

Bunu merak ediyorum,Çünkü bu gün panatel firması Cowon mp3 player'lara böyle bir uygulama yaptıgına göre yine distribütörü olan Leica için de aynısını yapabilir...

Beni ilgilendiren kısım mp3 player kısmı ama sorun firmanın tutumu

 

Tarih: 28 Mart 2007, 14:45 - İp: 88.***.**0.45