anl25
anl25 (üye)
Ankara / Amatör

Canon Sahipleri Dikkat!

Selamlar,

Canon'u olanları tek servis Erkayalar konusunda uyarmak istedim.

26 temmuz'da aldığım Canon IXUS 60 fotoğraf makinesini 24 eylül tarihinde ölü piksel oluşması nedeniyle Erkayalar Ankara'ya yolladım.

Sadece yazılımla çözülebilecek bir problem yüzünden gönderdiğim makinem, 11.10 tarihinde kasası açılmış, LED'leri ve A/V girişleri yerine oturtulamamış bir şekilde geri döndü. Bunun nedenini sordum, "makineyi düşürmüşsünüz" dediler. İstanbul'la yaptığım Tüketici mahkemeleri içerikli görüşme sonrası, makinemi yenisiyle değiştireceklerini söylediler.

Değişim için göndediğim makinem, değişik bir seri no ile aynen geri döndü. Bunun eski makinem olduğunu söyledim, kullanılmış tripod izlerini ve eski makinemde olan hataları gösterdim, ellerinde yeni cihaz olmadığından teşhirdeki cihazı yollamış olabileceklerini söylediler. Kabul etmedim teslim almadım.

02.11 tarihinde bu kez "hiç açılmamış yeni bir kutu" geldiğini söyleyerek aradılar. Teslim almaya gittiğimde aynı makineyi tekrar vermeye çalıştıklarını farkettim. Teslim almak istemedim, fakat İstanbul'dan gelen yetkili "bunlar testler sonucu oluşabilecek izler" falan dedi, ben de ispat edemeyeceğim için makineyi teslim aldım.

Bu olaydan bir saat sonra yepyeni! makinemle çektiğim fotoğrafın EXIF bilgisinde kendi adımı görmem üzerine beni gereksiz yere aylarca beklettikleri ve aynı makineyi dalga geçercesine ayrı seri numaralarıyla defalarca teslim ettikleri konusunda kesin kanıta ulaştım.

Hemen telefon açtım, hemen yeni bir makine göndermeyi teklif ettiler. Aynı kazığı bir kez daha yemek istemediğimden para iadesi istedim.

2. aydan itibaren Erkayalar'da kalan makinem, satın alma tarihinden itibaren 3 ay geçtiği için para iadesi yapılamaz dediler.

Şu anda beni defalarca aynı şekilde kandırmaya çalışan Erkayalar'ın çalışma ahlağını Canon Japonya ve Canon Avrupa'yla paylaşmak için fax hazırlıyorum.

Canon'u olanlarla ve almayı düşünenlerle de paylaşmak istedim. Aklına başka çözüm gelen varsa lütfen söylesin..

Ürün orijinal seri no: 3033300507
Sonradan üzerine yapıştırılmış seri no: 3033300940

Yeni diye gelen makinemin detay fotoları ekte... (Teslim aldıktan bir saat sonra çektim)

Bkz. kutudan sökülen etiket (o etiketin üzerinde normalde seri no olur), makineye yapıştırılmış köşesi zedeli seri no, kalite kontrolde kirlenmiş olabileceği söylenen tripod girişi..



Anıl

#anl25' tarafından 19.11.2007 02:30:32 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 5 Kasım 2007, 23:15 - İp: 85.***.**0.207
anl25
anl25 (üye)
Ankara / Amatör

Alper Bey'le cepten görüştüm, olaydan haberi var. Yine İstanbul'a aktardı. Oradan çıkan sonuç da "Şirket sahibimizle görüştük son kararımız budur"

#anl25' tarafından 07.11.2007 14:11:10 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 7 Kasım 2007, 13:19 - İp: 195.***.**2.98
anl25
anl25 (üye)
Ankara / Amatör

Bir de dilekcemi (http://www.anilyanik.info/canondilekce.pdf) çok tehditkar bulmuş hiç hoşlanmamış onu söyledi.

 

Tarih: 7 Kasım 2007, 14:23 - İp: 195.***.**2.98
anl25
anl25 (üye)
Ankara / Amatör

Canon Regional Headquarters'a (Avusturya),Doğu Avrupa Bölge sorumlusu'na (Macaristan) ve Canon Europe'a (Hollanda) şikayetimi faxladım fakat Canon Japonya'nın sadece telefonunu buldum, mail ve fax bilgisi yok.. acaba tesadüfen birinizin bu konuda bilgisi olabilir mi? :}
Biraz abartmış olabilirim ama aptal yerine konmaya çok kızdım..

 

Tarih: 7 Kasım 2007, 17:29 - İp: 195.***.**2.98
hata
hata (üye)
Ankara / Meraklı

Sizi tebrik ediyorum bana kalırsa hiçte abarmış değilsiniz az bile yapıyorsunuz Canon gib bir dünya devinin bu rezilliği kabul edilemez.

 

Tarih: 7 Kasım 2007, 18:00 - İp: 85.***.**2.141
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

yazık,demek ki sitede kamera tavsiyesi bulundurmak için birilerini göndermekle olmuyormuş bu işler..

 

Tarih: 7 Kasım 2007, 18:13 - İp: 88.***.**6.105
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

sevgili bisguit,
Lütfen sevgili EOS'u bu işe katma ..Çünkü o bu siteye çoğunlukla mesai saatlerinin dışında kendi imkanlarıyla sizlere birşeyler paylaşmak adına giriyor..

 

Tarih: 7 Kasım 2007, 20:06 - İp: 88.***.**8.233
gaijin
gaijin (Objektif)
İstanbul / Meraklı

arkadasım hakkını sonuna kadar ara.
yaptırabilirsen şikayetını bir tercumanla japoncayada cevirtip o sekildede yolla.mutlaka bir yolu vardır ulasmanın
erkayaların ciddiyetsizligi uzerıne soylenen ne ilk ne son seyler bunlar.
tekel olmanın verdigi umursamazlık ne yazıkki.
herzaman dedigim sey,turkiyede garantili mal alacagına spot almak cok daha mantıklıdır.
bozulursa zaten garantı kapsamına gırmıyor,kimse ilgilenmiyor salak yerıne koyuluyorsun, bozulmazsada yarı fıyat odemıs oluyorsun.
adamların aynı makineyı uc kere farklı dıye yutturmaya calısmalarını ise aklım hayalim almıyor bukadar buyuk bır terbiyesizlik yapıp nasıl bukadar buyuk bır marka imajı yarattıklarını anlayamıyorum.

butun kurumlarıyla koylu kurnazı kafasıyla iş yapan,ama nedense hala daha gelişmemişligimizin bıze haksızlık edilmesinden oldugunu dusunen bir milletiz.

haklı davanda basarılar.
bu işi tuketıcı mahkemesıne tasırsan sonuclarını buradan duyurmanı rıca ediyorum..

 

Tarih: 7 Kasım 2007, 21:48 - İp: 88.***.**1.21
anl25
anl25 (üye)
Ankara / Amatör

@gaijin
Teşekkür ediyorum..
Japoncaya çevirmeme gerek yok, ingilizce yazdığım dokümanı aynen yollayacağım yeter ki oraya ait bir fax numarası bulayım.

Bu arada bir avukatla görüştüm ne yapabileceğim konusunda, o bile "nasıl yani böyle bir şey yapmaları mümkün mü" diyerek şaşkınlığını beyan etti..

 

Tarih: 8 Kasım 2007, 00:05 - İp: 81.***.**6.145
ati2001
ati2001 (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

ben söylerim size nedenini..

bu servisler böyledir..bende bilgisayarcı olduğum dönemlerde..aynı malı 2-3 defa bu şekilde yaptılar..ve bunlar büyük firmalar ithalatçı..adam gibi kanun olmazsa..adam gibi mahkeme ve yaptıyımcı bir kanun olmazsa..bu böyle devam eder..

türkiyenin nesi doğruki......böyle sebeplerden dolayı halk sürekli mağdur ve güzensiz..oluyor..

o saydıklarınız CANON un ayıpları değil.. TÜRKİYENİN ayıplarıdır..

halbuki tüm bu şikayetler CANON japonya merkeze ulaşsa..ki yapılması gerek budur..

o zaman adamın ipiniçekerler..bunuda biliyormusunuz..

CANON için kötü reklam mal satamamaktır..O zaman ERKAYALAR DİYE BİR ŞİRKET OLMAZ... ne olurmuşşşşş...


ERKAYARLAR ADAMA BÖYLE OLURMUŞ...

... BUDA BÖYLE İŞTE.. ORDAN MAL ALAMAMK LAZIM DEMEKKİ...

BENDE YENİ SİSTEMLER ALMAK İSTİYORDUM YENİ YILDA..
hemde baya bi tutar o sistem...o zaman almıycam erkayalardan...


anlaşılan budur yani...


herkes hakkını almakta kararlı olursa bu işler çözülür diyemem.... kesinlikle çözülmez.. bu düzen değişmez..arkadaş...


bu böyle biline...


hoşçakalın ...

 

Tarih: 8 Kasım 2007, 02:26 - İp: 88.***.**9.99
ati2001
ati2001 (üye)
İstanbul / Reklam Fotoğrafçısı

anl25 kardeşimm senide sabrın için takdir ediyorum..

gereçekten uğraşıyorsun...sana kolay gelsin..umarım bu isteklerinde başarılı olursun...çok ama çok üzüldüm bu kadar olayların başına gelmesine..

fotograf sevgin devam etsin ama ..


saygılar..

 

Tarih: 8 Kasım 2007, 02:29 - İp: 88.***.**9.99