Fotoğrafçılık Forumları
Canon Sahipleri Dikkat!
Selamlar,
Canon'u olanları tek servis Erkayalar konusunda uyarmak istedim.
26 temmuz'da aldığım Canon IXUS 60 fotoğraf makinesini 24 eylül tarihinde ölü piksel oluşması nedeniyle Erkayalar Ankara'ya yolladım.
Sadece yazılımla çözülebilecek bir problem yüzünden gönderdiğim makinem, 11.10 tarihinde kasası açılmış, LED'leri ve A/V girişleri yerine oturtulamamış bir şekilde geri döndü. Bunun nedenini sordum, "makineyi düşürmüşsünüz" dediler. İstanbul'la yaptığım Tüketici mahkemeleri içerikli görüşme sonrası, makinemi yenisiyle değiştireceklerini söylediler.
Değişim için göndediğim makinem, değişik bir seri no ile aynen geri döndü. Bunun eski makinem olduğunu söyledim, kullanılmış tripod izlerini ve eski makinemde olan hataları gösterdim, ellerinde yeni cihaz olmadığından teşhirdeki cihazı yollamış olabileceklerini söylediler. Kabul etmedim teslim almadım.
02.11 tarihinde bu kez "hiç açılmamış yeni bir kutu" geldiğini söyleyerek aradılar. Teslim almaya gittiğimde aynı makineyi tekrar vermeye çalıştıklarını farkettim. Teslim almak istemedim, fakat İstanbul'dan gelen yetkili "bunlar testler sonucu oluşabilecek izler" falan dedi, ben de ispat edemeyeceğim için makineyi teslim aldım.
Bu olaydan bir saat sonra yepyeni! makinemle çektiğim fotoğrafın EXIF bilgisinde kendi adımı görmem üzerine beni gereksiz yere aylarca beklettikleri ve aynı makineyi dalga geçercesine ayrı seri numaralarıyla defalarca teslim ettikleri konusunda kesin kanıta ulaştım.
Hemen telefon açtım, hemen yeni bir makine göndermeyi teklif ettiler. Aynı kazığı bir kez daha yemek istemediğimden para iadesi istedim.
2. aydan itibaren Erkayalar'da kalan makinem, satın alma tarihinden itibaren 3 ay geçtiği için para iadesi yapılamaz dediler.
Şu anda beni defalarca aynı şekilde kandırmaya çalışan Erkayalar'ın çalışma ahlağını Canon Japonya ve Canon Avrupa'yla paylaşmak için fax hazırlıyorum.
Canon'u olanlarla ve almayı düşünenlerle de paylaşmak istedim. Aklına başka çözüm gelen varsa lütfen söylesin..
Ürün orijinal seri no: 3033300507
Sonradan üzerine yapıştırılmış seri no: 3033300940
Yeni diye gelen makinemin detay fotoları ekte... (Teslim aldıktan bir saat sonra çektim)
Bkz. kutudan sökülen etiket (o etiketin üzerinde normalde seri no olur), makineye yapıştırılmış köşesi zedeli seri no, kalite kontrolde kirlenmiş olabileceği söylenen tripod girişi..
Anıl
#anl25' tarafından 19.11.2007 02:30:32 tarihinde düzenlendi.
Değerli arkadaşım öncelikle yaşadığın talihsiz olaylar için geçmiş olsun diyorum.Ben de EOS 400D kullanıcısıym.Kendi makinem arıza yaşamadığı için dolayısıyla henüz bu tür sorunlara bulaşmadım ama gerek netfotograf forumlarında gerekse başka platformlarda(örneğin donanımhaber.com forumlarında) Erkayaların buna benzer birçok rezilliğne şahit oldum.Şikayet dilekçeni yürekten destekliyorum..Başarılı sonuçlar alman dileğiyle..
umarım sonuç alırsın...
bir tane canon yetkilisi çıkıp bu mevzuyu açıklayabilir mi acaba? 3 ay be az buz da değil 3 ay. insanları bıktırırsınız
Teşekkürler..
Erkayalar'a yazdığım ancak para iadesini kabul ettiremediğim detaylı faksım http://www.anilyanik.info/canondilekce.pdf adresinde. En kısa zamanda ingilizcesini de hazırlayıp gerekli yerlere yollayacağım. Seri no değiştirmeyi hoş görmeyeceklerini tahmin ediyorum..
Oradan birşey çıkmazsa tüketici mahkemelerine.. peşini bırakmayacağım çok sinirlendim
Erkayalardan uzak durmak gerek lakin bu okudugum kacinci sikayet konusu boyle bir is ahlakina sahip insanlar herseyden sogutuyor bizi.. Konuyu acmaniz iyi olmus paylasimin icin tesekkurler..
hakkını sonuna kadar ara zaten tüketici olarak hakim seni haklı görür
(oda bir tüketici çünkü) insanları bu kadar aptal zannetmesinler
Bu durumu 0312 4254795 numaralı telefondan Alper beyle paylaş.
Madem makineni Ankraya gönderdin çözümü de o bulsun çünkü o servisin sorumlusu ve Erkayaların iç anadolu temsilcisi kendisidir.Servisinde ki bu lakayıtlıktan mutlaka haberdar değildir.
Alper bey yardımsever ve tüketici dostu bir kimsedir.Mutlaka senin sorununa bir çözüm üretecektir.
Haberdar olmadığını sanmıyorum, çünkü o adrese en az dört kez kendim gittim ve 0312 4254794 no'lu telefonla defalarca konuştum.
En son İstanbul'la görüştüğümde ise İstanbul yetkilisi Orhan Bey elimde kanıt olduğunu anlayıp sıkıştığında hemen ifadesi değişip "O zaman size başka bir makine gönderelim" dedi, ben artık Erkayalar'a güvenmediğimi, bu yüzden Canon kullanmak istemediğimi söyledim. (Ayrıca "yeni makine" anlayışlarını da biliyordum) Para iadesi istediğimi söyleyince şirket sahibiyle konuştu ve "Satın alınalı üç ay olduğu için para iade edemiyormuşuz" dedi.Bana aktarılan bu.
Şirket sahibinin onay verdiği bir düzenden İç Anadolu temsilcisinin haberi olmaması olası gelmiyor, fakat denemekte yarar var. Yarın mesai saatleri içerisinde kendisini arayacağım.
Öneri için sağol.
#anl25' tarafından 06.11.2007 18:41:38 tarihinde düzenlendi.
Küçük bir araştırma yapınca Erkayalar'ın bunu alışkanlık haline getirdiğini öğrendim: http://www.sikayetvar.com/index.php?loc=sikayet&st=b&ara=erkayalar&fno=0&kno=&mno=0&refpage=&no=220668
Alper beye benim selamımı söyle..
Ankaradan Burukay fotograf makinesi tamircisi Murat Özdemir dersen o anlar.
#burkay' tarafından 06.11.2007 20:53:53 tarihinde düzenlendi.
sonuçtan bizi de haberdar eder misin?
İlgili olabilecek konular
-
Canon 600d Görüntü Görüntülenemiyor, Bilgisayarda Yeşil
16 Ara. 2024, 08:32 alarissa
013016 Ara. 2024, 08:32
alarissa -
-
Canon Eos 1d Mark İv İş Görecek Seviyedemi ??
30 Eki. 2022, 00:48 thief_88
080430 Eki. 2022, 00:48
thief_88 -
Nikon D5000 Yerine Nikon D3200 D7000, Canon 600d, Sony A58
27 Oca. 2022, 20:01 muharremuzun
1209119 Eki. 2022, 18:24
fedayi_86 -
Sizce Hangisi Sigma Apo 50-500 / Canon Ef 100-400 Mm
06 Nis. 2022, 16:21 cetoo46
0531606 Nis. 2022, 16:22
cetoo46 -