billuri
billuri (üye)
İzmir / Meraklı

Bükey Fotoğrafçılık? Tekrar Düşünün

Yaklaşık olarak 8 ay önce Gold Bilgisayar'dan Pentax Optio A30 fotoğraf makinesi aldım. O sıralarda distribütör firma Bükey Fotoğrafçılıktı.

Ürünüm 1.5 ay önce arızalandı. Teknik servise verdim. Ürünüm 1.5 aydır teknik serviste parça bekliyormuş. En sonunda ben de 30 işgünü dolduğu için yasal hakkımı kullanıp yeni bir ürün talep ettim.

Gold bilgisayar bana ürünün artık Türkiye'ye gelmediğini ve muadil bir ürün verebileceklerini söyledi. Makinemin aynısından istiyorum. Bu yüzden de başka marka bir fotoğraf makinesi almayacağım.

Bükey Fotoğrafçılığı arayıp ve gerçekten ürünün Türkiye'de olup olmadığını sorduğumda; bana Pentax'ın distribütörlüğünü bıraktıklarını; bundan sonra sadece teknik servislere parça sağlama şeklinde hizmet vereceklerini söylediler.

Kısacası, Şu an ben TAM ANLAMIYLA ortada bırakılmış durumdayım. Madem Bükey Fotoğrafçılık parça tedariği konusunda hizmet verecek, makinem neden 1.5 aydır teknik serviste parça bekliyor?

Bu kadar güzel fotoğraf makinesi üreten bir firmanın ciddiyetsiz ve niteliksiz; amatörce işleyen tedarikçiler, distribütörler yüzünden müşteri kaybetmesi çok yazık...

Pentax daha ciddi distribütörlerle çalışana dek bu markadan uzak duracağım.
Hem Gold Bilgisayardan hem de özellikle Bükey Fotoğrafçılıktan şikayetçiyim..

Tarih: 19 Kasım 2008, 23:08 - İp: 78.***.**3.69
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Peki sevgili t yaman o zaman şu kısmı irdeleyelim : "bu süre mala ilişkin arızanın......üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. " diyor yani sen bulunduğun yerde VARSA teknik servise Teknik servisin OLMAMASI DURUMUNDA (bu cümlede zaten birinci önceliğin teknik servis olduğu anlamı sarihtir.) satıcıya "senden satın aldığım fotoğraf makinem arızalandı " demen ve ürünün arızalı olduğunun tespitinin de yapılması için ürünü beraberinde getirmen gerekir zira öncelikle tamir hakkını kullanman gerkiyor .
(yok eğer satın aldığın cihaz beraberinde taşıyamayacağın kadar büyük ise o zaman ilgililer cihazın bulunduğu yerde hizmet vermesi gerekir ama konumuz bu tür cihazlar değil )

Peki senin anlayışına göre " Zaten ürünü teknik servise götürme zorunluluğu olmadığı " nı gerçek varsayarsak ürünün arızalı olduğu tespitini yapacak olan teknik servis bu tespiti nasıl yapacak ve hatta bu ürünü tamir edecek ? eğer ilk 15 günde edemezse nasıl sana yedek bir makine verecek vs..???

Gold bilgisayar örneğine gelirsek :billuriyi aydınlatmamakla ve ürünü teslim almakla hata yapmıştır. Yasada (eğer şeytanın avukatlığını yaparsak) bulunulan ilde yetkili servis varken müşteri ürünü satıcıya teslim ettiğinde o satıcının bahse konu ürünü "xx günde yetkili servise ulaştırır " diye amir hüküm yoktur.


#burkay' tarafından 01.12.2008 09:29:28 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 09:26 - İp: 88.***.**3.234
t_yaman
t_yaman (üye)
İzmir / Amatör

Sevgili Burkay;
Burada bahsedilen arıza tesbiti, "arızanın tam olarak ne olduğu"ndan ziyade "ürünün arızalı olup olmadığıdır". Malı satan pili dolumu, on off a basında makina açılmıyor mu diye bakacak, içini sökmesine gerek yok. Arızalı olduğuna kanaat getirmesi yeterli. Zaten aracılık yapmakla yükümlü, kaldı ki Gold, Vatan Teknosa gibi yerlerde zaten "teknik servis" bankoları var ve işleri bu ürünleri inceleyip almak.

Madde 4:
İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur.


Bak Pazarbey bu maddeyi yazmış ayrıca altında açıklamasını da yazmış. Burada tamir süresi filan demiyor, bu yazılanların hangisinden istersen hakkını arasın diyor. Gayet açık ve net. Yazdılarınızın hiçbirinde, tüketicinin ürünü teknik servise götürmesi zorunluluğundan bahsetmiyor, böyle birşey söz konusu değil. Bahsedilen şey, arıza tamirinin başladığı süre, o kelimeleri istediğnizi kadar irdeleyin, neresinden bakarsanız bakın, durum değişmeyecek .

Bu arada Billuri;
Eğitim kariyerin oldukça başarılı. Buca Anadolu Lisesi, Ege Üniversitesi Elektrik Elektronik gayet güzel. Saklanacak şeyler değil tabi bunlar aksine gurur duyulacak bir eğitim kariyeri. Tebrikler, Allah herkese böylesini nasip etsin

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 09:48 - İp: 78.***.**5.148
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili t yaman seninle nerede anlaşamadığımızı anlamıyorum??

Bulunduğun ilde bir Yetkili servisin varolduğunu kabul ederek :
Arızalı ürünü öncelikle yetkili servise götürmelisin.
Bir ürünün arızalı olup olmadığını teşhis etme ve karar verme yükümlülüğü yetkili servise aittir.
Örneğin Teknosa mağazalarında Teknoasist ler vardır.Bunların görevi yetkili servislik yapmak değildir.Bunların fotoğraf makinelerine yetkili olarak müdahale etme olanağı olmadığı gibi arızalı olup olmadığını da tesbit etme yetkjileri yoktur.
Bunlar sadece müşteriye ürünü kullanma kılavuzunda yer alan bilgileri ve teknik özellikleri size anlatmakla cihazı kullanmakta varsa yardıma ihtiyacınız bunları gidermekle yükümlüler.Siz bu ürün arızalı diyorsanız Teknoasistin hayır değil deme yetkisi yoktur.


Ücretsiz Tamir Yükümlülüğü

Madde 13- Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporla belirlenir.

Tüketiciler, bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir.


Hizmet Yükümlülüğü

Madde 15- İmalatçı-üretici veya ithalatçılar, garanti belgesi ile sattıkları malların bakım onarım ve kullanımına ilişkin satış sonrası servis hizmetlerini yeterli olarak vermek ve bunun için gerekli tedbirleri almak zorundadır.




#burkay' tarafından 01.12.2008 10:31:40 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 10:24 - İp: 88.***.**3.234
t_yaman
t_yaman (üye)
İzmir / Amatör

1-Gold bilgisayar ancak malı satın aldıktan sonra geçen ve yasal olarak malı iade etme hakkınız olduğu sürece muhatabınızdır. (ilk 15 gün)
Bu süre dolduktan sonra gold bilgisayarla aranızda bir bağ kalmaz.Kaldı ki burada sözü edilen ürünün satın alma tarihi üzerinden 8 ay geçmiş.


Sevgili Burkay;
Anlaşamadığımız ve bence haksız olduğunuz konu bu.

Eğer ulaşımı daha zor değilse, ürünü satıcı yerine teknik servise götürmenin, tamir süresinin aynı gün içinde başlaması açısından daha mantıklı olduğuna katılıyorum. Ancak bunun mecburiyet olduğuna katılmıyorum.

Üstelik bakın kendiniz de eklemişsiniz;
Madde 13- Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

Satıcı garanti süresi içinde ücret talep etmeksizin tamirini yapmak ya da yaptırmak zorundadır. Eğer arıza tesbiti yapamıyorsa, malı teknik servisine satıcı götürür ve tesbitini yaptırır. Arızası yoksa da müşteriye der ki: Mal sağlam, yapacak birşey yok. Müşteri de ürünü satıcıya getirdiğinden beklediğiyle kalır, o kadar. Ancak satıcı "bu ürünü bana değil teknik servise götüreceksin, ben bunu almam" diyemez (garanti süresi boyunca), üstünden varsın 8 ay geçsin, hiç önemli değil. Burada hiçkimse, Teknoasistler ya da benzeri istasyonların tamir etme yetkisi ve bilgisi var demiyor. Mesela makinenin lensi çatlamıştır, kullanıcı gösterir, oradaki eleman da bakar "doğru çatlamış" der, yollar makineyi teknik servise. Gerisine teknik servis karar verir.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 10:43 - İp: 78.***.**5.148
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili t yaman billuri örneğinden devam edersek : billurinin bulunduğu ilde yetkili teknik servis var dolayısı ile yasanın amir hükmü gereği başvuru önceliği yetkili servistir. Bu önceliği kullanmazda aracılarla iş görürsen o zaman da

"Bu kadar güzel fotoğraf makinesi üreten bir firmanın ciddiyetsiz ve niteliksiz; amatörce işleyen tedarikçiler, distribütörler yüzünden müşteri kaybetmesi çok yazık...Pentax daha ciddi distribütörlerle çalışana dek bu markadan uzak duracağım.
Hem Gold Bilgisayardan hem de özellikle Bükey Fotoğrafçılıktan şikayetçiyim.. ""

diye konu başlıkları açıp şikayet etme hakkın olmaz.

Burada hem fikir miyiz?

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 11:18 - İp: 88.***.**3.234
t_yaman
t_yaman (üye)
İzmir / Amatör

Sevgili Burkay;
İnanın bana sizinle hemfikir olup bu konuya daha fazla yazmak istemiyorum ama maalesef cık. Hemfikir olamıyorum Sebep şu;

Şimdi ben Bükey Fotoğrafçılık kötü filan diyemem, kendim bir şikayetim yok, hatta Türkiye de Pentaxı Pentax yapan firma bence de ve çok olumlu eleştiriler okudum. Ayrıca tanıdığım kadarıyla çok kişilikli ve kaliteli insanlar. Bir Pentax kullanıcısı olarak Pentaxı bıraktıkları için çok üzüldüm.

Burada Billuri arkadaşımız Gold yerine Bükey e de makinasını verse birşey değişmeyecekmiş, çünkü diyor ki ben makinamdan memnunum, madem parça sağlayacaksınız, saylayın parçayı diyor. Servis süresi çok uzun geldi, 30 işgününü aştılar da o sebeple Bükey ya da Gold şöyle böyle dese size hak verirdim.

Billuri makinasından memnunmuş ve aynısını istemiş. Gold ve Bükey bunu sağlayamamış ve Billuri bu durumdan rahatsız. Eeee haklı. Zaten Bükey den olan şikayeti, makinasının aynısından sağlayamaması üzerine. Gold dan şikayeti ise elemanlarının yardımcı olmamasından (15 işgününü geçmiş ama makine vermemişler) kaynaklanıyor yoksa Gold genel merkezi aslında durumu kabul etmiş ve kendilerini yönlendirmiş. Firmaların ikisi de iyi niyetli davranmış, sadece Gold un bir elemanı pişkinlik yapmış, eh bundan da Gold sorumlu. Bükey parçayı sağlayamamış. Aslında burada şu var ki Gold makinayı neden Beyaz Bilgisayara göndermemiş ve yenisini istememiş onu anlamadım, çünkü tamam Bükey parçayı sağlamak zorunda, makinenin yenisini getiremiyor ama. Beyaz Bilgisayar getirsin o zaman, yeni distribütor Beyaz Bilgisayar değil mi? İşte bence burada koordinasyonu Gold sağlamalıydı yoksa tüketici oradan oraya koşar durur.

Mesela ben bu tip konularda pek zorluk çıkartmam, karşımdakinin iyi niyetine bakarım. Ama bakın bende Pentax LX analog makina var. Bunu al yerine K20D vermeye kalk ortalığı yıkarım. Tercih meselesi.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 11:50 - İp: 78.***.**5.148
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Burada Billuri arkadaşımız Gold yerine Bükey e de makinasını verse birşey değişmeyecekmiş, (bu yargıya nasıl vardın bilmiyorum)

Bükey compact makineleri optikelektronik firmasına (sunay beye ) tamir ettiriyor Dslr lere ise Nazmi bey bakıyor ).
(Biz 2006 senesinde sunay beyle birlikte almanyaya Pentax merkezine birlikte giderek 1 hafta boyunca orada kurs gördük.)

ben sunay beyin elinde yedek parça olmadığı durumlarda sıfır sağlam bir makineyi yedek parçaya ayırarak arızalı ürünü en kısa sürede tamir ettiğini çok iyi biliyorum.

Dolayısı ile senin "Bükey e de makinasını verse birşey değişmeyecekmiş,
cümlene benim katılmam mümkün değil.

(ayrıca Orhan Bükey ve sevgili eşleri Canan hanım son derece nazik insanlardır ve asla böyle bir mağduriyte izin vermeyeceklerini de biliyorum.)

#burkay' tarafından 01.12.2008 12:13:48 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 12:09 - İp: 88.***.**3.234
t_yaman
t_yaman (üye)
İzmir / Amatör

Bükey Fotoğrafçılığı arayıp ve gerçekten ürünün Türkiye'de olup olmadığını sorduğumda; bana Pentax'ın distribütörlüğünü bıraktıklarını; bundan sonra sadece teknik servislere parça sağlama şeklinde hizmet vereceklerini söylediler.

Buradan vardım. Yani zaten Bükey'i arayıp sormuş. Bükey sadece parça sağlayacaklarını söylemiş. Gold bilgisayar kendi mi tamir etmeye kalkmış makinayı. Ya da arkadaş Bükey i arayıp sormuş işte, yapabilecekleri birşey olsa "getir makinayı" derlerdi.

Orhan Bey ve Eşi Canan hanım bence de çok nazik insanlardır herhalde de bunun konuyla bir alakası yok. Sizin Sunay beyle Almanya Pentax merkezinde almış olduğunuz kursunda bir alakası yok konuyla.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 12:28 - İp: 78.***.**5.148
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Sevgili t yaman ,

Bükey Fotoğrafçılığı arayıp ve gerçekten ürünün Türkiye'de olup olmadığını sorduğumda; bana Pentax'ın distribütörlüğünü bıraktıklarını; bundan sonra sadece teknik servislere parça sağlama şeklinde hizmet vereceklerini söylediler.

Billuri bükeyi arıyor ve pentax optio a30 elinizde var mı diye soruyor.(neden sorduğu konusuna girmiyorum.) onlarda hayır yok biz artık pentax ithal etmiyoruz sadece parça getirtiyoruz diyor unda garipsenecek bir durum yok.

Billuri bunu sormak yerine acaba gold bilgisayara " arkadaşlar benim makinem şu an nerde hangi servise teslim ettiniz diye sorsa acaba ne yanıt alacaktı? Gold bilgisayar gerçekten makineyi teslim aldıktan sonra yetkili servise göndermiş mi ki yada hangi servise gönderdiyse de ne zaman göndermiş????


Bu arada yine bir not :Erkayalar sitesinde bir uyarı var "Gold bilgisayardan satın aldığınız Canon makineler Erkayalar Garantili değildir.
Acaba billurinin satın aldığı pentax makine yasal ithalat mı yoksa paralel ithalatmıydı?




#burkay' tarafından 01.12.2008 14:09:11 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 14:07 - İp: 88.***.**3.234
t_yaman
t_yaman (üye)
İzmir / Amatör

Sevgili Burkay;
Billuri ile Bükey Fotoğrafçılık arasında ne gibi bir diyalog geçti onu bilemem. Bence Billuri telefonda durumu Bükey Fotoğrafçılığa anlatmıştır ama bu sadece tahmin, bunun cevabını ancak kendisi verebilir.
Gold Bilgisayar paralel ithalat ya da resmi ithalat yapmıştır onu da bilemem. Konu ile ne alakası var? Varsayalım ki paralel ithalat yapmış, teknik servisi garantisi Bükey de olmasın. Muhattap hala Gold Bilgisayar. Bu durumda Bükey e gitmeyerek daha da iyi yapmış derim. Varsayımlar üzerinden konuşmaya gerek yok, konu iyice dağılıyor.
Nerede anlaşamadığımız sormuştunuz ben de size "satıcının sadece 15 gün sorumluluğu var" şeklindeki yorumunuza katılmadığımı söyledim. Değişen birşey yok.

 

Tarih: 1 Aralık 2008, 14:39 - İp: 78.***.**5.148