Fotoğrafçılık Forumları
Bükey Fotoğrafçılık? Tekrar Düşünün
Yaklaşık olarak 8 ay önce Gold Bilgisayar'dan Pentax Optio A30 fotoğraf makinesi aldım. O sıralarda distribütör firma Bükey Fotoğrafçılıktı.
Ürünüm 1.5 ay önce arızalandı. Teknik servise verdim. Ürünüm 1.5 aydır teknik serviste parça bekliyormuş. En sonunda ben de 30 işgünü dolduğu için yasal hakkımı kullanıp yeni bir ürün talep ettim.
Gold bilgisayar bana ürünün artık Türkiye'ye gelmediğini ve muadil bir ürün verebileceklerini söyledi. Makinemin aynısından istiyorum. Bu yüzden de başka marka bir fotoğraf makinesi almayacağım.
Bükey Fotoğrafçılığı arayıp ve gerçekten ürünün Türkiye'de olup olmadığını sorduğumda; bana Pentax'ın distribütörlüğünü bıraktıklarını; bundan sonra sadece teknik servislere parça sağlama şeklinde hizmet vereceklerini söylediler.
Kısacası, Şu an ben TAM ANLAMIYLA ortada bırakılmış durumdayım. Madem Bükey Fotoğrafçılık parça tedariği konusunda hizmet verecek, makinem neden 1.5 aydır teknik serviste parça bekliyor?
Bu kadar güzel fotoğraf makinesi üreten bir firmanın ciddiyetsiz ve niteliksiz; amatörce işleyen tedarikçiler, distribütörler yüzünden müşteri kaybetmesi çok yazık...
Pentax daha ciddi distribütörlerle çalışana dek bu markadan uzak duracağım.
Hem Gold Bilgisayardan hem de özellikle Bükey Fotoğrafçılıktan şikayetçiyim..
Billuri, öncelikle bu durumdan dolayı üzüldüm ve kesinlikle de haklısın. Eğer hakkını tam alamadığını düşünüyorsan TÜKODER e başvurmanı öneririm, gerçekten çok etkili olabiliyorlar, ben şahsen şahit oldum. Şikayetvar.com diye bir site de var, onlar da irtibata geçiyor ilgili firmayla ama pek etkili olmadığını söyleyen de var.
Umarım sorunun kısa sürede hallolur
Ben de bildiklerimi sıralayım.
1- Gol bilgisayar alıcı ve üretici arasında bir köprüdür bu doğru ancak o köprü malı sattıktan sonra yıkılmaz, tam tersi aldığı katma değer ücreti karşılığı satış sonrası hizmet vermekle yükümlüdür. Eğer siz isterseniz direk imalatçı ile iletişime geçebilrsiniz, tercih sizindir.
2- Muadil ürün konusunda eğer ellerinde yoksa yada getirtmeleri mümkün değilse, bence biraz anlayış gösterin, göstermezseniz de hakkınızdır göstermezsiniz, para iadesi talep edersiniz. Satıcı da işini imalatçı ile çözer. (Aynı arabamıza birşey olduğunda paramızı sigorta şirketinden aldığımız gibi, sigorta şirketi de eğer kusur karşı tarafınsa onu hukuki yollarla borçlandırır.)
3- arızanın anlaşılamaması noktasında ise verirsiniz müşterinin eline bir form kendi doldurur, meramını isterse sayfalarca yazar, zor bişey değil.
4-Kendini tüketici mahkemesi heyet başkanı gibi gören ve haksızsın! (bence bile demeden) diyebilen teknik servislerin olduğu ülkede yaşıyoruz.
eyvah ki ne eyvah....
sevgili billuri benim zaman sorunum olduğu için yapamıyorum rica etsem bana sanayi ve ticaret bakanlığının ilgili sayfasından senin durumuna uygun yasa maddelerini burada benimle paylaşır mısın?
Bu arada konuyu açarken "bükey fotoğrafçılık ? Tekrar düşünün " derken farkında mısın en son yazdığın yazıda "beyazbilgisayardan bahsetmeye başladın bile..
çünkü yasaya göre yeni distributör eski distributörün sattığı ürünlere servis hizmeti vermek zorunda.
#burkay' tarafından 24.11.2008 01:40:09 tarihinde düzenlendi.
haksız olan birine başka ne denebilir ki?
Bükey Fotoğrafçılık? Tekrar Düşünün diyen bir kişi daha karşısında muhatabın kim olduğundan bile haberdar değil kaldı ki Bükey fotoğrafçılık bu ülkenin duayen firmasıdır ..
Ve ükey fotoğrafçılık hiç bir şekilde "Bu kadar güzel fotoğraf makinesi üreten bir firmanın ciddiyetsiz ve niteliksiz; amatörce işleyen tedarikçiler, distribütörler yüzünden müşteri kaybetmesi çok yazık...
bu yargıyı hak etmeyecek kadar büyük bir firmadır..
Doğrudur burası sanal alemdir ama netfotoğrafta kendi yaptığın hatadan /veya tercihten dolayı hiç kimseye çamur atma mecrası değildir.
Önce aynaya bakmak gerekiyor sen kendine "haksızsın " denilmesine dahi tahammül edemezken yılların Koskoca Bükey fotoğrafçılığa ciddiyetsiz .niteliksiz gibi laflar etmeyi kendinde hak olarak görebiliyor ve diğer insanlarıda yanıltmakta beis görmeyebiliyorsun
vah ki ne yazık eyvah ki ne eyvah bu böylece tekerleme gibi sürebilir...
MEseleyi akşam kadarinceleyeceğim ve birşeyler yazacağım. Şu anda duruşmalara giriyorum.
Sn. Burkay evet bence de Bükey Fotoğraf ülkemizde ender yer alan yetkili ve konusunda uzman servislerimizin başındadır. Buna itirazımız yok, başlık da bana göre maksadını aşmıştır. Buna da eyvallah.
Ama şunu bilmenizi isterim ki ne Bükey Fotoğraf ne de zatınız hak verme veya haksız ilan etme yetkisine sahip değilsiniz. Bu iş için belirli seviyede hukuk eğitimi almış insanlar var, onlar ancak sizden görüş isterler, siz de BÜKEY FOTOĞRAFÇILIK OLARAK BİZCE MÜŞTERİ HAKSIZDIR dersiniz. Biter mi bitmez... İlgili kanunlar okunur savunmalar yapılır heyetler kurulur ve karar verilir.
Ben sizin işinizde ustalığınızı sorgulamam, ama siz kendinizi başka meslek erbaplarının yerine koyarsanız ben buna itiraz ederim, çünkü ben de bir müşteriyim bir tezgahtarın bana teknik servis hizmeti vermesini nasıl reddedersem, sizin de hak verip alma yetkinizi reddediyorum.
Selamlar.
Pazarbeydeki netfoto aşkına hayranım.
Duruşmalara girerken bile topiklere yazmayı ihmal etmiyor.
Pazarbey netfoto seninle gurur duyuyor.
Madde 15:
İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır
Madde 4:
İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur.
İmdi...
Tüm bunların ışığında;
Öncelikle burkay yeni ithalatçınında servis ve yedek parça sunma zorunluluğu konusunda haklı. Sadce bükey değil beyaz bilgisayarda garantili olarak satılan bu mala gerekli hizmetleri vermek zorunda.
Aynı şekilde kanun hükmü gereğince ithalatçı veya üretici kadar satıcıda malın ayıplarından sorumludur.Bu sorumluluk müşterek ve müteselsil bir sorumluluktur. YAni tüketici zaranının herhangi birinden giderilmesini isteyebilir.
Ben arıza halinde servise başvurmak en akıllıcası. ancak satıcıyada başvurmak mümkün.Pekçok büyük satcı (teknosa, vatan, gold vs) bu tür durumlarda direk kendilerini muhatap aldırıyor. Ancak bazı satıcılar mal bizden çıktı git servisle muhatap ol diyebiliyor.
MAlın garanti süresi içinde tamir edilememesi halinde malın misli ile değiştirilmesini veya bedelinin iadesini talep etme hakkı tüketiciye aittir.
BEnim meseleye gelince. Fotoğraf konusunda yeterli bilgiye sahip olmayan teknik servis elemanları tarafından benim sorunumun ne olduğu bile anlaşılamadı maalesef. Halende anladıklarını sanmıyorum. Fakat makinayı yakma konusunda Valilik iznininde çıkması üzerine malı değiştirmeyi kabul ettiler. Gx20 çıkacağınıda söylediler.Mağduriyetimin giderilmesi adına sembolik bir rakam karşılığında veya bedelsiz olarak değişimin yapılabelineceği söylendi. ancak 400 dolar artı kdv istendi. Ki bu rakam bence çok fazla.
Şimdi paramı iade edecekler.Ancak ben bundan sonrada uğradığım manevi zarar ve objektifleri yarı fiyatlarına satmam nedeni ile uğradığım zararı talep edeceğim.
Malın parasının iade edilmesi halinde bile büyük zararım var.
İlgili olabilecek konular
-
Fotoğrafçılık Telegram Topluluğu
30 Ara. 2020, 13:59 fotopirilti
0212630 Ara. 2020, 14:00
fotopirilti -
Fotoğrafçılık Hakkında Yeni Bir Site
20 Şub. 2020, 14:21 mehmetcoban1
0179920 Şub. 2020, 14:21
mehmetcoban1 -
-
Fotoğrafçılık Ve Kameramanlık Bölümü
26 Eyl. 2019, 01:22 kalpsizkra
1221226 Eyl. 2019, 21:56
mete007 -
Fotoğrafçılık Ve Hikaye Anlatımı Farklı Şeylerdir
03 Ağu. 2019, 12:07 miratcenk
0185403 Ağu. 2019, 12:07
miratcenk -
Köy İlkokulunda Fotoğrafçılık Projesi
18 Ara. 2018, 22:41 nazimzengi
1210125 Şub. 2019, 12:12
fotoalbumleri -