Fotoğrafçılık Forumları
Trafik Güvenliği Bakanlığı ,acil !
Son dönemde trafik kazalarında acaip bir artış var. BUnda en büyük sebep tabiki kullanıcılar. BEnim kazaların önlenmesi için öngürdüğüm bazı tedbirler var. Bunların acil olarak uygulanması gerektiği kanaatindeyim.
1-Öncelikle Trafik güvenliği bakanlığı veya genel olarak bir güvenlik bakanlığı oluşturulmalı. Trafik ve genel anlamda acil olarak satandartlar uygulamaya konulmalı.
2- Arka koltuklarda emniyet kemeri zorunluluğu olmalı.
3-Tüm otobüs ve minübüslerde emniyet kemeri takma zorunluluğu getirilmeli.
4-Çocuk koltuğu zorunluluk haline getirilmeli. Bİzim anne ve babalarımız maalesef dünyanın parasını sigaraya ona buna verir ama 100 liraya bi çocuk koltuğu almaz. Alanda monte etmeden çocuğu oturtur.
5-Cahelat seviyesine yakın eğitim düzeyindeki trafik polislerimiz eğitilmeli. Zira kendilerini hiçbir zaman emniyet kemerini takmış vaziyette görebilmiş değilim.
6-Gece gündüz far yakma zorunluluğu getirilmeli.
7-Kamyon ve kamyonutların arka ön ve yanları otomobil gibi alçak araç çarpmalarında alta almayacak seviyede alçaltılmalı. Zİra pekçok kazada ölüm sebebi kamyonların arkadan altına girmedir.
8-Mucırlı asfalttan vazgeçilmeli, incede olsa sıcak asfalt atılmalı, geçilemesi bile mucırlar silindirle yola tamamen yapıştırılmalı, kalanlar temizlenmeli.
9-Bizim yol mühendislerimizin mühendislikle hiç alakası olmadığından mümkünse yurt dışından yol mühindisleri getirtilmeli. Virajlar, adalar vs ince ince hesaplatılarak apılmalı.
10-Hiç ama hiç kimseye ayrıcalık tanımamalı, trafik suçu işyelen herkes en ağır biçimde cezalandırılmalı. Bir hukukçu olarak hakim ve savcıların ayrıcalık istemesini hukuk adına utanç verici buluyorum. Bu sebeple hakim savcı milletvekili, bakan başbakan hatta cumhurbaşkanıda olsa bu konuda ayrımcılık yapılmamalı, toplumda trafik polisinin affı olmadığı izlenimi uyandırılmalıdır.
11-Çocuklarını ön koltukta oturtan veya kucağına ön koltukta alan anne ve babalar sadece ceza ile kurtulamamalı, trafik güvenliğini tehlikeye sokmaktan ayrıca ceza almalı.
12-10. maddedede belirttiğmi gibi sigara yasağı nın delinmezliği hususunda olduğu gibi trafik kurallarına uymamanın çok ağır neticeleri olacağı kanaati toplumda işlenmeli ve hiçbir ayrımcılığı mahal vermeden cezalar kesilmeli.
13-Araçların teknik yeterlliği müsamaha gösterilmeden sağlanmalı.
14-Eğitimsiz şöförlerimiz için eğitim seferberliği başlatılmalı, televizyonların en yüksek izlenme saatlerinde bunlar gösterilmeli.YAbancı bir video vardı bunun gibi etkileyici videolar olmalı.
15-Üretilen ve ithal edilen araçların çarpışma testlerinde yeterliliği husususnda aşırı hassasiyet gösterilmeli. Ford connect ve transit çarpıştığında nasıl oluyorda transit yarısına kadar göçüyor anlamak mümkün değil. DEmekki aynı firma farklı dayanıklılıkta araçlar üretebiliyor ve bunlar aynı güvenlik düzeyinde olmayabiliyor. Bu tür üretimleri asla izin verilmemeli. Türkiye tofaş macerasını çok acı biçimde yaşadı.
-çocuk koltukları da ucuz çin malı olmasın da..Eskiden ecnebiler [konsoloslukta çalışanlar] de görürdük . Arabalarının sağ ön koltuğuna taktıkları ,, çocuklarını sağlam avrupa malı koltuka oturtup her yere gezmeye giderlerdi..Kalabalık olunca o koltuk arkaya monte edilirdi ama sağlamdı koltuklar..
Şimdi pencereden yarı bellerine kadar sarkıyorlar günümüzün çocukları,ebevenyleride buna izin veriyor..
Bir de lüx hundayi minibüsle tam gaz gidenlere ne demeli perde takıp filan..Trafik kuralına uyan hele hiç yok..Panelvan minibüsler ile aileli ailesiz tam gaz 150 km üzerinde seyredenler dolu..Yeni kamyonlar hakeza..Yolda atakan da gördü zati..
Şikayet etsen sana ne derler gene hep..
Issız yolda avrupa da yola gofret kağıdı benzeri şey atsan arkanda resmi ekip gelip ceza kesebiliyor kamera kayıtları bile olaraktan, cezası 160 avro..Nasılsa kimse görmez diyemiyorsun..,yersin cezayı keş olaraktan..
Bir de trafik kazası oldumu o yola saçılan parçalar cam kırıkları vidalar vs partiküller yol sathında kalır, katır kutur üzerinden geçirirler,,hani sana da yandan veya aralar kenara çekilse de vaka üzerinden geçmen için devam et derler ya, yahu o parçalardan biri diğer arabaların tekerine girip ileride lastik patlaması yüzünden başka kazaya sebeb olur, neden yolu iyice temizlemezler, yolu o an da olsa hemen konrollü ulaşıma açarlar-temizlemek şart kimin görevi ise, heryerde oluyor bu olay otobanda da sahilde de her yerde..
En çok kızdığım olay da parçalansın parçalanmasın davlumbaz ve de tampon kalması, ne kadar tehlikeli iş..
Kamyonlarda branda olayı da unutuldu bu aralar, denetleme şart..
Huyundayı gibi eski peynir ve zeytin tenekelerinin geri dönüşümü yoluyla yapılan çevreci otolar teşvik edilmeli.
O değil de sabah sabah milli oldum. Otobanda gebze bitimi istanbul a girerken ortada bir köpek geziniyordu. Bir o yana bir bu yana öndeki araçlardan kaçtı ama benim arabanın sağ köşesinden kaçamadı. Dikiz aynasından köpeği arkada ayakları havada vaziyette yolun üstünde gördüm en son.
Şu memleketi birde köpek cenneti olmaktan kurtarsalar. Otoyol zaten kedi köpek leşi doluydu ezilmişi az önce ezilmişi vs. gibi ürün skalası geniş bir mantaliteyle. ESkiden opel manta vardı.
Bir de memlekette acayip öküz var. Bir kez daha şahit oldum. Önümüzdeki hafta bir kez daha şahit olacağım büyük ihtimalle.
Abi davlumbaz demişsin de. Benim davlumbaz da kırılmış köpeğe çarpma neticesi. Yola devam etmiştim ses geliyordu. İndim baktım davlumbaz kırılmış tekere sürtüyordu. Söktüm tornavida mukabili.
Sağ ön sis lambası sağlam ama lambanın içinde bulunduğu kutu kırılmış bağlantı yerlerinden. Onları da almak lazım peşin satan mukabili.
Eskiden gençler 18 yaşında milli olur idi.
Bizim yol mühendislerimizin mühendislikle hiç alakası olmadığından...........
Aha işte buna imzamı atarım. Bizim burda geçenlerde bir SALAK mühendis ne yaptı bakın..
-Tüm otobüs, minibüs, otomobillerin tek yolu olan bir ana cadde var.
-Bu cadde bir noktada 90 derecelik açıyla dönüyor.
-tam o dönüş yerinin köşesi otobüs durağı.. yaya kaldırımları ise uygun büyüklükte..
-yolda tam sınır genişlikte.. azcık daralsa trafik felç olur.
AHA BİZİM SALAK MÜHENDİSİN İCRAATI:
Baktım birgün kazıyorlar o köşeyi.. Aha ne göreyim!!
Yaya kaldırımını hangar gibi genişlettiler. Yol ise oldu daracık.
SONUÇ:
Otobüsler veya minibüsler.. Hatta özel otomobiller orda durunca trafik felç..
Hatta durmasalar bile sıkışmalar yaşanıyor.
İŞTE KOMİK AN.. aMA ÇOOOK KOMİK :
Bu olay sadece 1 GÜN SÜRDÜ.
Hemen o kaldırımı parçalayıp kaldırdılar.
Yolu eski haline getirdiler.
ağlasam mı sinirden, gülsem mi....................
oraya yapılan masraf doğru ÇÖPEEEEE.........
Bu kadar SALAK olur mu üniversite birtirmiş adamlar yahu
[> <]
Okyanus emmi, senin köpek ve muadili olayında başına geleceğini hissettik gali..
Dikkat et yolda filan ,hele karanlık yollarda..Uçmakdereden aşağıya pek zaman insanlar uçmuş idi lakin araçta uçmuştur orada zamanında..[şarköy-uçmakdere,yani]
Köpek davlumbaz ile teker arasına kilitlenir ise diğer yola veya şarampole gitme ihtimalin fazladır..Kemer kurtarır,kemersiz olursan tahtalıköy mukabili..
pazaremmi dediklerin güzel şeyler, trafik güvenliği bakanlığı gibi bir birim olsa direk kesinlikle çok faydası olur kazalar konusunda.
artık eskisine göre araçlar daha güvenli. ama psikologlara göre araç sürücüsü aracın güvenlik seviyesi arttıkça daha fazla hız yapmaya başlıyorlarl ve trafikte daha fazla risk alıyorlar. insanlara ait ne kadar kusur teknolojiyle giderilse de geri kalan riski insanoğlu yine alacaktır. bugün volvo araçların güvenlik kitinde otomatik frenleme sistemi dahi var, çarpışma riskinde sürücüyü uyarıyor ve kaçınılmaz olduğunda frenliyor. ya da caponların yaptığı uyku durumunda yüze soğuk hava üfleyen teknoloji. hava yastıkları, etkili fren sistemleri, savrulma engelleyici teknolojiler vs.vs.vs. sürücü bunlara ne kadar fazla sahipse aldığı risk de o derece artıyor. bu yüzden benim fikrimce trafikte en az sorumluluk sürücüye verilmeli. bunun yapılması için en önemlisi denetleme mekanizmasının aksamadan çalışması olmalı.
görsel işitsel medyayla trafik konusunda eğitim zaten çok geç kalınmış bişey bizde. avrupa ve amerikada bunun üzerine yapılmış çizgifilmler var. sürekli trafik kazalarından görüntüler vermekle ve istatistik rakamlar vermekle halk bilinçli hale gelmez. ya da gecenin bir yarısındaki trafik güvenliği programları. bunlara çok daha fazla önem verilmeli.
Valla ayarcanlı bilmiyorum ama kurulmalı b.irşeyler. İnsanımız maalesef son derece cahil. En cahillerde en okumuşlardan çıkıyo.
Kumköy ağabey çocuk koltuğu şyart. Büyüklere de kemer.
Bunların tamamını yapalım. Ama kaza olursa o zaman artık diyelimki bu kader.
Hız asla yapmayın. Bugün teyzemen kızları geldi. Yolda yepyeni arabanın lastiği yolda gidirken yanmış. Bi ara 130-140 a çıktık diyor. Eğer o hızda yansa ve patlasa neler olabileceğini düşünebiliyormusunuz. Aha köpeköldürenin önüne köpek çıkmış. Duramamış ve vurmuş. Kimbilir kaçtı hızı. BÖylesi şeyleride hesap etmeli. Asla ve asla limitleri aşmamalı.
kemer kesinlikle kullanmalı. şehir içinde düşük hızlardaki kazalarda bile ne derece yaralanmaları kırıkları engelliyor. çocuk koltuğu kullanmamak zaten fecaat! anne-baba nasıl korkmuyorlar çocukları arabada rasgele getirip götürmeye. ya da nasıl bir güvendir bu böyle? hiç kaza yapmayacaklarını zannediyorlar. bu sonuçta yetişkin insan değil ufacık çocuk. ufak bir kazada bile çok fazla zarar görebilir.
en güzeli çatır çatır döşemek cezayı. hatta çocuk koltuğu alana kadar arabayı parka çekeceksin yakalayınca. çok acımasz oldu galiba ama böylesi gerek insan hayatı bu
Rokomet ağabeyin bi küfürü vardı. Aynen ondan yazmalı aslında buraya.
Geçen bizim oğuzkaan takmamış kemerini. Hafif bir fren yaptım. Küt ön koptuğun yemek tablasına. Bissürü ağladı. Biraz daha şiddetli olsa kırılacak kafası.
Herkes de amma uzun yazmış ha. En güzeli hiç okumamak
İlgili olabilecek konular
-
Trafik Para Cezası İndirimli Ödeme
10 Ağu. 2022, 18:19 prodersler
088310 Ağu. 2022, 18:19
prodersler -
Gençlik Ve Spor Bakanlığı Sürekli (kadrolu) İşçi P
08 Ağu. 2022, 17:36 prodersler
095108 Ağu. 2022, 17:36
prodersler -
-
Trafik İşaretleri Ve Zeytin-zeytinyağı V
02 Oca. 2014, 10:03 prodersler
0221502 Oca. 2014, 10:03
zbkdygn -