Fotoğrafçılık Forumları
100 Km'de 3,68 Litre
Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.
Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).
407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!
Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.
Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı
#zyilmaz' tarafından 22.06.2007 18:07:00 tarihinde düzenlendi.
Vitesi boşa almak zaten sürüş emniyeti açısından kesinlikle yapılmaması gereken birşey.
Daha önce de yazmıştım, arabanın yol bilgisayarından da görebilirsiniz, ayağınızı gazdan tamamen çektiğiniz anda yakıt tüketimi 0 a düşüyor. Bunu sağlayan sisteme de cut off diyorlar. 0 derken tam 0 olmayabilir ama 0 a çok yakın bir değerdir mutlaka. Ne de olsa silindirlerin patlama yapması için rölantide bile olsa mutlaka yakıt gerekir.
Yavaş hızlanma ve yüksek vites kullanımı da yakıt tüketimini çok düşürüyor. Ben şehir içinde çoğu zaman 60 km hızdan itibaren 5.vitesi kullanıyorum, eğer yokuş falan çıkmıyorsam.
okyanusa katılıyorum,yeni nesil araçlarda vitesi boşa attığınızda daha fazla yakıt harcanır.ayağını gazdan çekmen yeterlidir.
pazarbey,otomobil almanlardan sorulur,bir aracı değerlndirirken bazı kriterler vardır.bu kriterlerden en iyi puanı almanlar alıyor.mercedes,bmw,audi,vw bu markalarda kötü araç bulamazsın
vw mi? İstersen bmw, audi ve mercedes ile anmayalım onu.
O ford, opel , citroen, pejo fiat, alfa vs arasında en iyi. Yoksa onlarla karşılaştırmak büyük hata.
güzelmiş yakıt tüketimi hakkaten ...
ama bir de adam gibi servis problemlerini cozseler
ha bir de sarkozy faktoru var , almıyorum vazgectim
Yok yok , az yakan arabadan hayır gelmez. Dünyanın en iyi en şöhretli arabaları en çok yakan arabalar olduğuna göre çok yakan araba almak lazım Nasıl mantık ama
Lamborghiniler şehir içinde 27 litre yakıyormuş mesela , Ferrariler de o civarda yakıyor Bir Mustangla Ankara dan İstanbul a gitmek için 2-3 kere petrolOfisine uğramanız gerekir. BP ye uğrasanız da olur, farketmez
v8 motorlu ve 400 beygir gücünde. Zaten bu İtalyan arabalarla Amerikan muscle car diye tabir edilen arabalar asvalta çıktı mı diğerleri efendi efendi yol veriyor
vw,opel,peugeot gibi markalar anlamsızlaşıyor.
nasıl yol vermesin bizim bi arkadaşın(dikkat edin tanıdık değil ) bmw 635 i varmış.Bununla amerikada otobanda gidiyormuş .Yanından bir bu acayip arabalardan biri belirmiş.Bmw ya biraz kapışmışlar bizimki yaklaşık 200 km/s hızla gidirken o araba bi gaza basmış yemin ediyor patinaj yaptı diye.Sonra kaybolup gitmiş.
Kesin corvette dir. Herkes mustang ı bilir ama asıl amerikan muscle car corvettedir. Linkteki dosyayı indir pazarbey, bir flaş dosyası var, mustangın orjinal ses dosyası. Bu araba yanından geçse sen korkmaz mısın Ben sağa çekerim valla
liiiiinkkkkk
aman abi gece vakti istemem doğru dediğin gibi korvet hatırladım şimdi
Bu Need For Speed bilgisayar oyununu bilirsiniz, dikkat edin oyunun ilk bölümlerinde vw,ople,fiat,peugeot filan olur. Bölüm geçtikçe İtayan ve Amerikan arabalar açılır.
Avrupa arabalar bence hep aynı, birbirinin taklidi, kasa yapıları çok benziyor. Bir kısmından nefret ediyorum. Renault Megane mesela, hiç sevmem o arabayı. Bora anlamsız bir araba bence.
Benim son zamanlarda hoşuma giden araba Honda City. Gemi gibi araba.
Linki indirme zaten pazarbey, villayı satıp bu arabadan almayı düşünebilirsin Ben varımı yoğumu satıp almak istiyorum bazen
Bende öyle hız lüks tutkusu falan yok.Navara alsam yeterb.Vela L200 .Gerisi hkaye benim için.
İlgili olabilecek konular
-
-
Frontier 350 Magazindeki Kağıt Boyunu Değiştirdim
19 May. 2023, 00:31 eray1011
092619 May. 2023, 00:32
eray1011 -