Fotoğrafçılık Forumları
100 Km'de 3,68 Litre
Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.
Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).
407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!
Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.
Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı
#zyilmaz' tarafından 22.06.2007 18:07:00 tarihinde düzenlendi.
BEn asla sürat yapmam hep 90-100 arasında.Çoluğumun çocuğumun Allah korusun karşı taraftakinin günahına giremem. Olmaz olmaz dememek lazım.Olursa 90 km de firene basınca hemen 60 a düşülür.Bu ise çarpışma testi hız ı olup yaralanma bile olmayabilir.
En güzeli... Herkes boyle olsa keşke. Dediğin gibi Kendi canından ote karşındakinin de canını yakıyorsun.
arabanın hafifliği konusunda haklısın
hatta bu bana biraz dert oluyor,
yüksek süratte viraja sert girersen arkası savruluyor
niyetim bundan sonra yine VW ama bu kez golf düşünüyorum
daha oturaklı bir araba
çarpışma anında arka koltuktaki küçük bir çocuk tam 400 kg ağırlına ulaşıyormus,
büyük insan ise ortalama bir fil ağırlığına ulaşıyormuş bu yüzden kemer şart,,,
dizel araçlar benzinli araçlara nazaran biraz daha pahalıdırlar. sebebi ise motor malzememlerinin daha dayanıklı(çok yüksek basınca dayalı çalışma sistemi olduğundan) olması istenmesi....
dizel araçların motor parçaları daha pahalıdır..bakımları daha ücretlidir..bozulma veya yolda bırakabilirliği benzinli motorlara göre biraz daha fazladır...
konfor olayını zaten hiç konuşmuyorum benzinli araçları tek geçerim..
gürültü açısından da dizel araçlar pek uygun değildir...
dizel araçların kullanımı biraz dikkat ister benzinli kadar rahat kullanılmazlar..
eğer bir ilaç mümessili değilseniz yada habire yollarda yolculuku etmiyorsanız(ki yollardan kasteetttiğim şehirlerarası yoldur..) dizel araç almanın ÇOKTA AVANTAJI yoktur..
başta ödeyeciğiniz 10 milyar farkı ödemeden aynı modelin benzinlisini alarak çok rahat bir şekilde araba sahibi olup konforu tercih etmek tercihimdir..
not:bir araç yılda ortalama 10000-20000 km arası yol katetmektedir..
eğer siz yılda bu rakamları aşıp örneğin 50000-60000 km yapıyorsanız dizel araç sahibi olun yoksa yukarıda yazdıklarımdan ötürü çokta KARA geçmiş olmazsınız
birde hocahh abime cevap...
bir motor eğer boşta gidiyorsa viteste olan motordan daha fazla yakıt yakar
ek bilgi...
Yeni nesil araçlarda vitesi boşa almanın hiçbir anlamı yok. Zaten araçlarda cut off sistemi diye birşey var. Gazdan ayağınızı çektiğinizde yakıtı kesip yakıt tüketimini 0 a indiriyor.
Son araba alırken 307 bulmuştum bir aylık. Ne kadar tamirciye galericiye sorduysam aman peugeot tan uzak dur dediler. Bu arabalar niye bu kadar kötü nam saldı anlamadım. Gerçi şekil olarak güzel ama malzeme ve işçilik kalitesi çok vasat görünüyordu.
Bende şehir içinde en fazla klima açık zamanlarda 140 yakıyorum. Şehirlerarası 90-110 km hızla 100-110 lira arası, 140-150 km hızla da 125 lira falan yakıyor. Daha yeni yoldan geldim. 300 milyonluk benzinle 2530 km yapmışım.Çoğu zaman 130-140 arası hızla.
BEn pejonun fabrikasında yıllardan beri çalışan birisi ile tanışmıştım.Fransada çalışıyor kendisi. Pejonun elekronik aksamı fazla olan modellerini almayın demişti oda.Mekanik olanlardan alın demişti.
adam demiş yani.. dSlr almayın, Slr alın demeye getirmiş..
elektonik parçası az olan kaldımı artık..
Olmazmı.Var tabiki.Elekronik klima alacağınza manuelli olanı, lekrikli cam yerine manuel.Fal n gilan işte
Fransız malı neticede.İtalyan malından sonra en kötü 2 mal.
İlgili olabilecek konular
-
-
Frontier 350 Magazindeki Kağıt Boyunu Değiştirdim
19 May. 2023, 00:31 eray1011
092319 May. 2023, 00:32
eray1011 -