Fotoğrafçılık Forumları
100 Km'de 3,68 Litre
Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.
Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).
407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!
Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.
Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı
#zyilmaz' tarafından 22.06.2007 18:07:00 tarihinde düzenlendi.
okyanusa bende katılıyorum.lüks araçlarda mercedesin üzerine araba yok.hem lüks ve hemde sağlam araçlar üretiyor.en basit vidası dahi özeldir bu arabanın.bunu alacak maddi gücün yoksa vw en mükemmel seçimdir.2004 yılından beri iki tane ayrı kasaya:eski ve yeni olmak üzere iki ayrı kasadan oluşan passat modellerini aldım.yılda ortalama yaptığımız km en az 30.000 dir.mükemmele yakın araçlar olduğunu söyleyebilirim.fiyatının üstünde kaliteye sahiptir.iki ay önce aracımı ş.urfa servisine götürdüğümde ordaki yetkili arkadaşlar sıkıldığımı görünce gel abi yeni motora sahip golf ile bir test yapalım dedi.aracın üzerinde 1.4 ve 140 hp gücünde bir motor vardı,sormayın gitsin.tek kelime ile müthiş bir motor diyebilirim.spor otomobil tutkunları için çok ama çok ideal bir motor.ikinci viteste 100 km,yi buluyor,3 cü vitese alıp gazı biraz körüklediğinde arabanın o hızda bir patanaj yapmadığı kalıyor.motora hayran kaldığımı gören arkadaş abi buda birşeymi birde aynı bu motordan 170 hp olanınında olduğunu söyledi.
işte makine yukarıdaki...
eee Almanlar yapıyor.Japonlar da peşlerinden geliyor.
Mekanik dedin mi Almanyaya döneceksin.
katılıyorum
benim alet 2001 model, 130 000 km de canavar gibi gidiyor hiç bir sorun çıkarmadı ve araştırmalarıma göre en az 200 000 km ye kadar sorunsuz gider diyorlar
gerçi bende 200 000 km yi görmez ama
Benim bir akrabam hep derki.Mercedes hem zengin hemde fakir arabasıdır.Pahalı ama araza yapmaz
Ayrıca bu adamın mercedesi vardı sattı passat aldı.Aralarında nasıl bir fark var dedim.Valla yiğenim passat altımdan çıkıverecekmiş gibi geliyor dedi. Sonra golf aldı.O nasıl dedim. Valla yiğenim içinde deprem oluyor gibi dedi.
En son raw4 aldı.Mercedesle bu nasıl dedim.Bu iyi yiğenim dedi.
VW göreceli olarak iyidir tabi. Ucuzların en iyisi. En kötüsüde opel.
maşallah arabanın değişmedik yeri kalmamış,toplama bilgisayar gibi..
birde 13000 istemiş ki bey amca son takladan sonra ruyasından uyanamamıs galiba
abi aslinda olacak biraz daha para temiz bir 190E alacaksin Mercedes benim asil niyetimde o vardi ama daha ekonomik olur diye BMW dusundum. bu kadar yorumdan sonra vazgectim vallah neyse bakalim Golf 94 model civari iyi birseyler buluruz belki. Toyota da iyi de cok para
bugun arkadasin 96 Carina'siyla birkac isimi hallettim vallaha Passat gibi araba tavsiye ederim (11-12bin civari hem de) 2000 motor ve cok seri. yol tutusu da Corolla'ya gore kat kat iyi, donanim desen bi sunroof yok arabada
Corona için bir testte okumuştum.Arabaya girerken başınızı çapmadı iseniz başka hiçbir sorun yaşamıyorsunuz diyordu.
İlgili olabilecek konular
-
Dünyanın En Büyük Kilise Binaları Google Earth 3d
19 Ara. 2024, 16:12 prodersler
07119 Ara. 2024, 16:13
prodersler -
-
Frontier 350 Magazindeki Kağıt Boyunu Değiştirdim
19 May. 2023, 00:31 eray1011
094119 May. 2023, 00:32
eray1011 -