Fotoğrafçılık Forumları
100 Km'de 3,68 Litre
Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.
Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).
407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!
Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.
Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı
#zyilmaz' tarafından 22.06.2007 18:07:00 tarihinde düzenlendi.
Yeni nesil Honda Tasarım olarak güzel ama hybrid modelinde dikkatimi çekti 1,4 Motor. Kasaya göre çok düşük gözüküyor bu motor.
Hybrid Civic'te 80bg benzinli motor, 20bg elektrikli motor var. araba sabit hizla giderken ya da dururken sadece elektrik motoru calisiyor. hizlanirken, yokus cikarken vs. benzin motoru devreye giriyor. elektrik motoru da arabanin fren sistemiyle sarj oluyor feridunb'nin dedigi gibi. yani frenlerken cikan enerji bosa gitmemis oluyor bu araba ile dururken ve sabit hizla giderken bedavaya getiriyorsunuz yani bu aracta yakit tuketimi maliyet olarak ayni siniftaki dizellerle ayni. gecenler gazetede Turkiyede 20-25 kisinin kullandigini okumustum. o paraya ben olsam dizel yerine bunu tercih ederdim.
frenden sarj olayi cok guzel, benim yukarida soyledigim az fren kullanma tezini curutmus adamlar
uzun yolda fren yapmayınca şarjımız biterse ne olcak
nasıl olsa elektriklii diye benzinde az aldıysak, aha kaldıkmı yolda
hade bakem eşşeğin bilmediği hibrit karnını ağrıtmasın
atakan birak bu zihniyeti biraz teknolojiye, bilim-kurguya yakin ol vesselam
Ben Hala kavrayamadım frenden şarj taktiğini...
Frene basınca nasıl şarj oluyor?
normalde fren yapinca balata diski sıkıştırıyor, arabanin sahip oldugu enerji isi enerjisine donuyor. frenden sarjda ise bu enerji dinamoya gidiyor, tabi bu kadar basit degildir bu Caponlar birsuru ayrintisini vs. yapmistir
Alternatörü dönderen ve elektrik motorunun jarj olmasını sağlayan benzin motor mu yoksa arabanin sahip olduğu kinetik enerji mi?
Bi türlü çözemedim ya
Hadi diyelim benzin motoru, Frene basılıyor ve motor kavrama noktasından ayrılıyor alternatöre geçiyor. Altarnator jarja başlıyor ama motor normal devrinde ve yine yakıt tuketiminde
Frene Basınca aracın kinetik enerjisini kullanıyor dersek, Fren mesafesi ne kadar olacak? Frene ne kadar süre basmak gerekecek?
Çok mu soru sordum
Bu fotoğrafı,
Buffalo için ekliyorum.. TVR SAGARİS
Sagaris,latincede savaş baltası demekmiş..
Tamam..Tamam.. Bunuda Rokomet için ekliyorum.. Acımasız olmayın...
bende bir peugeot 307 1.4hdi kullanıcısı olarak aracımı servise götürdüğümde pahalı yedek parça dolayısıyla kızıyorum ama
her benzinciden çıkışta öpesim geliyor canım arabamı
o bahsettiğiniz honda varya
hani şu her yeri elektronik olan ,
aynen windows gibi binlerce hata verecektir eminim
ehuehuehee
artık kapata aça gidersiniz
hele birde içinde cep telefonu çalarsa
#warrior_tr' tarafından 02.02.2008 16:49:03 tarihinde düzenlendi.
İlgili olabilecek konular
-
-
Frontier 350 Magazindeki Kağıt Boyunu Değiştirdim
19 May. 2023, 00:31 eray1011
092619 May. 2023, 00:32
eray1011 -