Fotoğrafçılık Forumları
Teknosa'dan Ürün Almadan Önce...
daha once teknosada calısmıs birinin eksisozluk üzerinde yazdıgı yazıdan alıntıdır.faydalı olur umarım.
*****************************************
link
dinle arkadaşım, yaz arkadaşım, not al arkadaşım. türkiye'de 200 küsür mağazasıyla hizmet veren, sabancı güvencesiyle(!) insanlara teknoloji tedarik eden bir mağazadan alışveriş yaparken nelere dikkat etmek gerek diyorsanız, sütten ağzınızın yanmaması için buyrunuz;
* öncelikle mümkünse teknosa'dan alışveriş yapmayınız. ama eğer illa ben teknosa'dan alışveriş yapacağım aradığım ürün bir tek teknosa'da mevcut diyorsanız şu birkaç uyarı kulağınıza küpe olsun.
* mutlaka ama mutlaka diğer teknoloji mağazalarından fiyat kontrolü yapınız. vatan bilgisayar, bimeks, electro world, media markt, darty, best buy gibi birçok çeşit var önünüzde. alacağınız şey notebook, fotoğraf makinası, lcd tv ya da artık her ne ise. büyük olasılıkla çok daha ucuzuna alacağınız bir yer mevcuttur.
* her neyse farzedelim bir ürün beğendiniz ve almaya kadar verdiniz. yapmanız gereken ilk şey satış danışmanına sorabileceğiniz bütün soruları üstüne bastırarak sormanızdır. örneğin notebook alacaksınız, 'bluetooth özelliği var mı?' 'hdmi mevcut mu?' 'crysis'ı kesin oynatır mı?' 'yüz tanıma özelliği var mı?' v.s. gibi birçok soru yönlendirmeniz tavsiyedir. zira olurda üründe size var denilen bir özellik yoksa bu yanlış bilgilendirmeye girer ve 15 gün içinde yanlış bilgilendirmeden dolayı %15 para kesintisi olmaksızın iade almak zorundadırlar.
* %15 kesintiden de kısaca bahsedelim. teknosa'dan aldığınız ürünü ilk 15 gün içinde iade edebilirsiniz fakat aldığınız ürüne yapıştırdıkları etiketi cihazı kontrol etmek için evde illa ki açacağınızdan iade etmeye çalıştığınızda %15 para kesintisi olur ve size karşılığında iade çeki verilir. yani MECBUREN bizden alışveriş yapacaksın demeye getiriyorlar diyebiliriz. misal olarak açtınız ürünü ve bozuk çıktı. ürünü direk değişim yapmazlar ve teknik servisten iade değişim raporu almanızı isterler. bu yüzden böyle bir durumla karşılaşmamak için alacağınız ürünü iyice düşünün ve iade eder miyim sorusunu kendinize sorun, zira çoğu müşteri iade konusunda sıkıntı yaşamaktadır. böyle bir sıkıntı yaşarsanız da tüketici haklarına hiç çekinmeden başvurun, işin peşini bırakmayan müşterilerin olumlu yanıt aldığı, para kesintisi olmadan parasını aldığı çok kez görülmüştür.
* satış danışmanlarının size söyleyeceği 'efendim sonuçta 200 küsür mağazamız var istediğiniz yerden teknik servise bırakabilirsiniz, sabancı güvencesi bıdı bıdı' lafına içinizden rahatlıkla 'has***** ulan' diyebilirsiniz. zira halkı tırtıklamanın adı sabancı güvencesi olmuştur. kazık fiyatlar, bilgisiz elemanlar, kaba tavır v.s. ki siz bir ürünü teknik servise göndermeleri için bırakmak istediğinizde 'yani biz göndeririz ama kargo bekler ordan sıraya alır teknik servis çok uzun sürebilir. siz kendiniz götürürseniz daha kısa zamanda ürününüzü alırsınız' sözüne kanmayın. farkedecek süre 3-5 gündür, uğraşmak istemediklerinden böyle demektedirler. ürününüzü teknik servise götürürlerse de mutlaka geri geldiğinde raporunu alın. sonra hiç göndermeden olumsuz yanıt geldi demesinler!
* buraya özellikle çok dikkat etmenizi istiyorum. alacağınız ürünün mutlaka ama mutlaka kapalı kutu olduğundan emin olun. ve emin olana kadarda cihazınızı kuruluma v.s bırakmayın. teknosa'ya ürünler genelde sınırlı stoklarla gelir ve teşhir ürünlerinin satışı hemen hergün gerçekleşir. bu lcd tv'den tutun notebook ya da telefona kadar gider. satış danışmanı cihazı yanınızda açsın. ambalajlar orjinal duruyor mu, kutu daha önce açılmış mı, çizik-toz var mı, notebook ise kurulmuş mu v.s. tek tek kontrol edin ve gözünüzün önünde olsun cihaz. ürün dışardan kapalı kutu gibi gözükebilir, olsun siz yine de içini açın bantlardan, ambalajın katlanış şeklinde, aksesuarlarından sırayla bir kontrolünüzü yapın sonra ürünü kuruluma v.s'ye bırakın. ürününüzü alırken kapalı kutu olsun diye üsteleyin onlar gerekli mesajı alırlar zaten. eğer aceleniz yoksa 'isterseniz ödemeyi şimdi yapalım kapalı kutu nerde varsa getirin' derseniz direk olarak atlarlar ve avantajınıza olur. tabi gelen ürünün de yine yanınızda açılmasına, kapalı kutu olup olmadığına çok dikkat etmelisiniz. zira gelen ürün de teşhir ürünü olabilir ve ödemeyi yaptığınız için zorluk çıkarabilirler "abi tek kaldı zaten, bak kaç gündür uğraşıyorum" v.s bir sürü laf yaparlar durduk yere adama kafa atarsınız filan gerek yok.
* örneğin bir notebook aldınız ve ödemesini yaptınız, dediler yarım saat sonra gelin kurulum var. tamam geldiniz fakat adam sizden faturanızı istedi ve "abi yeaa faturada bir yanlışlık olmuş dedi ve faturadan bir şeyleri silip üstüne yeni kodlar yazdı. işte tam bu sırada anlayın ki siz gider gitmez bir çakallık dönmüş, ürününüz bir nedenden dolayı değişmiş. sonuçta adamlar yanınızda sıfır kutu açabilir fakat bu şekilde de size farklı bir ürünü yutturmaya çalışabilirler. böyle bir durumda ürünü tekrar inceleyin, nedenini sorun v.s v.s yani ayık olun.
* misal a marka bir ürün almaya gittiniz ve satış danışmanı size israrla b ürününü övüyor, a ürününü kötülüyor. bunun nedeni ya gerçekten a ürünü kötüdür -ki çok düşük bir ihtimal- ya da stoklarında olmadığından size b ürününü kakalamaya çalışıyordur satış danışmanı. bu yüzden alışveriş yapmadan önce donanımınız iyi olsun, az da olsa bilgi sahibi olun. hd nedir, full hd nedir, tepkime süresi nedir, dual-core, core2duo, i5 işlemci nedir, centrino2 platformu nedir, harddiskin 5400 rpm olması ile 7200 rpm olması arasında ne fark vardır, e-sata ne işe yarar v.b zilyon tane konu sayılabilir, alacağınız ürüne göre forumlardan, sözlüklerden, kullanıcılardan ve mağazalardan bilgiler alın ve alışverişinizi öyle yapın. zira teknosa elemanları size en DANDİK ürünü öyle bir anlatır ki "ulan ne makine aldım bee bu iş böyle olur işte" diye çıkarsınız mağazadan ama sonra ürünü her kullandığınızda teknosa çalışanlarından, sahibine tek tek sövmeye başlarsınız.
kısaca bu maddeler teknosa'dan alışveriş yapacaklara söylenebilecek tavsiyelerdir. teknosa genelde piyasadan yüksek fiyatlarıyla ve genelde bilinçsiz olan tüketiciyi kullananmayı amaçlayan bir yapı içerisindedir. bu iki üç yerden fiyat araştırması yapıldığında ortaya çıkacak bir sonuçtur. arada bir kampanyalı ürünler olabilir, böyle bir durumda da yine üstte belirttiğim gibi çok dikkatli olmanız menfaatinizedir. alışveriş yapmayı seven arkadaşlara ve okuyuculara sıkıntı yaşamamaları için yol gösterebildikse ne mutlu...
EDİT: VONDER'İN UYARISIYLA GOZDEN AKCAN KÜFÜRLER SİLİNDİ
#gaijin' tarafından 20.07.2011 16:30:38 tarihinde düzenlendi.
Geçenlerde bir arkadaş teknosa dan canon 600d almış bana getirdi bir bakayım diye.
Açtım bir iki kurcaladım makine ile tam 9876 tane fotoğraf çekmişler
Çocuğada sıfır parasına kutuda vermişler. Aldım telefonu elime aradım teknosayı saydım ağzıma geleni adama diyorum ki
Beyefendi bu makinenin belli bir perde ömrü var nasıl olurda teşhir ürünü sıfır fiyatına verirsiniz. Adam şey dedi ya öylemiymiş.
artık ayakmı yaptı gerçekten bilmiyormu anlamadım.
Yukarıda arkadaşımızın dediği haklı bir yerde personelleri çok deneyimsiz ama sonuçta ekmek parası bir yerde bazıları için ama teknosa kurs eğitim gibi birşey yapsa fena olmaz.
Bende arkadaşlara söyleyeyim birşey arkadaslar teknosaya ürünler stokla gelir yukarda dendiği gibi ve içlerinde 4 veya 5 tanesini teşhire ayırıyorlar genelde bir süre sonra kutuluyorlar aman dikkat
kesinlikle bilgisizler ve bir görevliye ses kayıt cihazı var mı dedim yok kalmadı dedi ya nasıl olmaz diye düşünüp mağaza içinde dolaşırken iki tane birden gördüm, kaç saat kayıt yapma özelliği olduğunu sordum başka birine ; sanki çok normal birşeymiş gibi bilmediğini söyledi.
bense görevinin bunları ezbere bilmek olduğunu sanıyordum..
teknosa çalışanlarından biriyle tanışsanız özel indirimde yapıyorlar bu da bilgilerinize yani ürünlerde pazarlık payı da var
Elinize sağlık. Çok iyi bi paylaşım olmuş. Umarım birine yardımcı olurda kazık olmaz
daha önce açılmış topiğimde var şu yazacağım konuda.
teknosadan ağzı yanmışlardan biriyim.. detaya girmeyecem hep benzer hikayeler......
kötülemeyi bildiğimiz kadar övmeyide bilelim..
Medyamarkt'tan bilmem kaç kez alışveriş yaptım (daha önce topiği açılmış konu)
hepsinde de ayrı memnun kaldım..
en basit memnuniyetim sıfır sorun çıkmasıdır.. alan razı satan razı durumu..
bunun ötesinde neler anlatırım neler
- Teşhirde olduğu için ucuzlamış ürünün sıfırını teşhir ürünü fiyatına vermesi (stok olmadığı için)
- 2 defa NEDENSİZ DSLR iadesi / para iadesi (Memnun kalmadım..! sebep bu)
- İstediğim ürün stoklara girdiğinde talebimden 3 ay sonra cep numaramdan aranıp haberdar edilmem (3 ay önce öylesine sormuşum)
- Hiç bir yakınlığım olmadığı halde, Medyamark çalışanı avantajından faydalanma
- İlgisizliğe ve bilgisizliğe 1 kere bile maruz kalmama....
ve şu an aklıma gelmeyen bir sürü güzellik..
şimdi düşünüyorum.. hani yerli malı kullancaz ya.. hani milli menfaatler falan fistan... topiğe konu yerli tekno market, acaba yerlileri mal yerine mi koyuyor..
-teknosa'yı görünce teknoloji aklıma geldi, danışmak istedim.
-(37" / 94) ekran, lcd/led tv almak istiyorum.
_________________________________________
-önerebileceğiniz modeller var mı? (1000-1500 tl. arası)
Makinemi Teknosadan almayı Düşünüyordum. Teşekkürler Bu Yazıyı İyiki Yazmışsınız.
arkadaslar merhaba;
öncelikle şunu söylemek istiyorum bilgisayarın başına geçip bu söyle şu böyle yazmak işin en kolay tarafı.Ama lütfen bilinçlenelim.öncelikle bu ülkede her büyük firmanın uymak zorunda olduğu bir Tüketici Koruma Yasası vardır ve bu yasaya göre hareket etmek zorundalardır.Yanı kimse kafasına göre ben bu ürünü iade alıyorum,sunu iade almıyorum diyemez.Arkadaşlar Ürünü satan firma o Ürünü üreten firma değildir,yani aldığınız mp3 çalar fotoğraf mak. tv vs.ne olursa olsun eğer arıza verecekse nereden alırsanız alın verecektir.Önemli olan sizin elinizde kaşelenmiş tarih imzası bulunan bir garanti belgesi ve faturanızın bulunması.Bu belgeler sizde olduktan sonra ürünü nereden alırsanız alın farketmez 2yıl boyunca ürününüzü ücretsiz onarmakla mükelleftir firmalar(Tüketici kaynaklı hatalar ücretsiz onarılmaz).Yani siz bunu Teknosa aracılığıylada götürseniz aynı götürüp elden yetkili servisine bıraksanızda aynı olacaktır.Eğer ürün onarılamazsa aynı veya üst modeliyle değiştirilmek zorundadır.En Önemli konuda şu arkadaşlar bu hiçbir yasada veya maddede yazmaz ama nereden ne alırsak alalım Unutmayalımki ürünü satın alıyoruz orada çalışan insanları değil..
Bence biraz pahalı ama muşterisini yarı yolda bırakmayan tek firma. Bi örnekte ben veriyim 1 yıl once aldığım mp3 çalarımın cıvata sının ustune gelen kapak kayboldu. yedek parçası bulunurmu diye sorduğumda yenisini verelim dediler ve sıfırladım mp3 çaları bolelerde var!!!!
adamın dibisin gaijin bi hs20 övdüler abı Allah bıldıgı gıbı yapsın onları canon mu nıkon mu derken hs20 aldık.. gercı tm hs20ye yönlendrdiler ama ben hs20yı baska yerden 300tl daha az paraya aldım.. ama benım aklımı celdıklerı ıcın yazıklar olsun..
fotoğraf makineleri bölümünde görevli BİLGİLİ electro world satış danışmanını fujifilm X-S1'i bana kitlemeye çalışırken , benim DSLR'yi ön planda savunmam sonrasında teknik bilgimle pert edişimden sonra hiç bir electro world ve teknosa elemanı benim muhattabım olamaz. hadi ben halen acemiyim , yahu sen bu ürünü teknik özelliklerini bilmeden kafadan sallamasyon satmaya çalışman ne be adam
İlgili olabilecek konular
-
Hangi Fotoğraf Makinesini Almalıyım?
06 Mar. 2023, 00:49 alperencnky
1163431 May. 2024, 19:07
compozer -
Ürün Çekimi İçin Beyaz Fon Perde Yerine Sotr Beyaz Güneşlik
28 Eyl. 2023, 22:43 bombom95
079728 Eyl. 2023, 22:44
bombom95 -
-
Capcut Videoyu Programa Çağırma Alma Nasıl Yapılır
12 Eki. 2022, 00:39 prodersler
097912 Eki. 2022, 00:40
prodersler -
Tiktok Ucuz Jeton Alma Ucuz Jeton Nasıl Alınır
16 Mar. 2022, 19:19 prodersler
0402716 Mar. 2022, 19:20
prodersler -
Premiere Pro Ürün Tanıtım Filmi Hazırlama Nasıl Ya
01 Mar. 2021, 12:35 prodersler
0159801 Mar. 2021, 12:36
prodersler -
Mhrs İle Aile Hekiminden Randevu Alma
20 Şub. 2021, 19:38 prodersler
0119220 Şub. 2021, 19:39
prodersler -
Mhrs Randevu Alma Mhrs Üye Olma
20 Şub. 2021, 19:27 prodersler
0138220 Şub. 2021, 19:27
prodersler -