Fotoğrafçılık Forumları
Sony Dsc R1 İlk İzlenimler 1. Bölüm.
Arkadaşlar merhaba.
Bu hafta içinde almış olduğum Sony dsc-r1 için ilk izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Orijinal kutusunun içinden Şarj adaptörü,power kablosu,NP-FM50 model şarj edilebilir pil,objektif kapağı (lens hood),lens camını koruma başlığı,usb kablosu,video kablosu,omuz askılığı,türkçe kullanma kılavuzu ve 2 adet yazılım cd leri çıkıyor.Ayrıca makinenin yanında birde deri çanta veriliyor.R1 almayı düşünenlere tavsiyem bu deri çantayı pazarlık sırasında 50-60 ytl. fiyattan indirim yapabilirlerse almasınlar.Kullanımı hiç rahat değil onun yerine kullanımı daha rahat bir çantayı 10-15 ytl.ye dışarıdan alabilirler.
Yaklaşık 926 g. ağırlığı olan makinenin daha önce compact sınıfı makine kullananlara ağır geleceğini belirtmeliyim.
Benim şuan slr sınıfı bir makinamda olduğu için ağırlık konusunda bir sıkıntım olmadı.
Dış yapısı oldukça kaliteli siyah plastikten yapılmış olup tuşların yerinde ve kullanımında bir kaç günlük alışmadan sonra bir sıkıntı ile karşılaşmadım.
Elektronik vizörü (EVF) LCD ekrandaki tüm bilgileri gösteriyor.Geniş ve parlak evf de görüntüde piksel noktacıkları oluşmuyor.235.000 pixel ile görüntü kalitesi DSLR in optik vizör kalitesini aratmıyacak derecede iyi.Sony bu konu üzerinde bayağı çalışmış.
Serbest açılı LCD ekran 2" olup makinanın üst tarafında bulunuyor.Makinayı ilk defa görenlerin en çok şaşıracağı nokta burası.Kullanımı oldukça rahat ama 2.5" gibi olsaydı çok daha iyi olabilirdi.Çünkü insanlar bu makinaları live preview yüzünden alıyor.
LCD de isteğe bağlı olarak ekran 9 a bölünüp kılavuz cizgileri çıkartılabiliyor.Bu özellikle ufuk çizgisini tutturmakta zorlananların ve çektiği objeyi foto üzerinde istediği yere yerleştirmede kullanacakları yararlı bir özellik.
Ayrıca LCD ve EVF de yine isteğe bağlı olarak ışık histogramı,3 renk histogramı (kırmızı,yeşil,mavi)ayrı ayrı renkler için,birde zebra deseni çekim bilgileri ile birlikte gösterilebilmekte.Bu zebra fonksiyonu çekilecek fotoğraftaki aşırı parlak yerleri yatay çizgiler halinde gösterip çekim öncesi ışık patlamalarını uyararak aşırı pozlamalar için ayar imkanı sağlıyor.
R1 de tek tuşla bas çek ten başka tüm ayarlar manuel olarakta yapılabiliyor.24mm. 120mm.lik 5* Carlzeis T* sınıfı lensi ve DSLR makinalarda bulunan APS-C boyutlu sensörü (21.5-14.4mm.) R1 i diğer dslr-like sınıfı makinalardan ayıran en büyük özelliği.Kaliteli lensi renk kaymalarını ve fotoğrafın köşelerinde ki bozulmaları en aza indirirken keskin görüntüler de verebilmekte.CMOS sensörlü R1 büyük sensörü ile dslr kalitesinde noise performansı sunabilmekte.
Manuel focus ve zoom objektifin üzerindeki ,üzeri kabartmalı plastikle çevrili iki geniş bilezikle yapılabilmekte.
R1 profesyonel dslr e göre en büyük zaafı olan seri çekim ve raw formatlı çekimlerdeki yavaşlığını 2 ay kadar önce piyasaya çıkan msx serisi memory stick pro hafıza kartları ile gidermiş görünüyor.
Diğer memory stick kartlarına göre yazım hızı iki kat arttırılmış bu kart makine alımında tercihiniz olsun.Yaptığım testlerde 24 mb. lık raw +10mp.fine jpeg görüntüsünü 1.5 saniyede,seri çekim modunda deklanşöre tek basışta 3 adet 10mp.fıne jpeg görüntüyü 2sn. de çekip tekrar çekime hazır hale geldiğini gördüm.
Bu değerler R1 in piyasaya ilk çıktığında yapılan testlerine göre yaklaşık iki misli daha hızlı olduğunu gösteriyor.İlerde daha hızlı hafıza kartları ile bu performansın artacağı aşikar.
MSX serisi kartlar şuan için extrem111 cf kartlarından daha hızlı, alacakların dikkatine.
0.68.sn açılış süresi 0.0075 sn. deklanşör gecikme süresi ile R1 açılır açılmaz aynı saniye içinde çekime başlıyabiliyor.
Etkili 8-9 metre flaş menzili olan R1 1/2000 e kadar flaş senkronunu sağlıyor.Bu özelliğin bir çok dslr de olmdığını ve gece çekimlerinde ki en büyük artısı olduğunu görüyoruz.Karanlık ortamlarda auto focus flaşın hemen yanında bulunan ve turuncu renk te ışık veren bir lamba sayesinde yapılıyor.Bu ışığın 5-6 metre ye kadar hızlı bir focus daha uzağında ise focus ta gecikme ve zorlanma söz k
As Dostum,
Beni birazcık anladı isen konumuz foto olunca yoğunlaşma fotolanandan çok fotolayan ve fotolama şekline oluşuyor. Yani işe odaklanıyorum. Bana sorarsan aşırı parlak ve yansıması bol objeler sana göre değil sanatını yıpratıyor. Yani bir anlamda ayna vazifesi gördüğü için objenin netlik ve derinliğini göstermekte zayıf kalıyor gibi. Mesela Efes çekimlerinde netlik ve derinlik kendini iyice belli ediyor. Hele o gül fotoğrafındaki sanat ve teknik seviyesi sunuşu Parlak yüzeylerde o kadar ön plana çıkmıyor gibi geldi.
Bana sorarsan sanatının incelikleri baktığın objede kalarak objektifte görünsün. Parlak yüzeyler elbeteki bir görsellik ssağlıyor Ama sanatının iceliklerini de Kadraj dışına atıyor .
NAÇİZANE FİKRİM...
Selam herkese...
As bu yamaha chopper senin mi?
Bu arada motorun yansımasından senin görünüşünü çıkarmaya çalıştım ancak nafile...
Bazı kısımlar büyüteç gibi,ışık kırılmaları falan var.Tam net görünmüyorsun.
#pino_ccio' tarafyndan 04.06.2006 22:43:13 tarihinde düzenlendi.
Ben pinoccio'nun söylediğinin tam tersini düşünüyorum, parlak yüzeyler ve krom ürünler çekilmesi en zor şeylerden biridir, inanmayan bu linke baksın, ne kadar incelik istediğini anlasın. o yüzden motosiklet çekimleri için as'ı tebrik ediyorum, ışık kullanımı dört dörtlük olmuş
Osmanlı motor arkadaşımın,bende yansımadan görünmüyeyim diye özellikle dikkat etmiştim.
Pino motorun aşırı parlak olduğunu biliyorum,arkadaşımla motoru çekim öncesi o hale getirmek için 2 saate yakın uğraştık,Parlatmak için yurt dışından getirtilmiş özel bir solüsyon kullandık,amaç zaten fotoğraflarda o parlaklığı ön plana çıkartmaktı.Gerçi biraz boşa uğraştık.Çünkü çekimlerin tam ortasında yağmur başladı,o yüzden daha ilginç pozlar çıkartamadık.Anlıyacağın 2 saatlik uğraşı boşa gitti.
Murgur teşekkür ederim bu şekilde parlak yüzeylerin çekimi çok zordur.Yansımalar makinanın netlik ayarında bozulmalara yol açıp makinayı yanılttığı için çoğunda manuel netlik yapılıyor.Ayrıca diğer tüm ayarlar da manuel oluyor.Bir de tabii çekenin yansımada görünmemesi için yapılan uğraş farklı tabii.
Murgur verdiğin link içinde teşekkürler.Evet orada da bu tip çekimlerin zorluğu bayağı detaylı anlatılmış.Zaten reklam için profesyonel fotoğrafçıları en çok bu tip çekimler zorluyor.Biz de amatörce bir şeyler yapmaya çalıştık.Zaten bende tüm ayarları manuelde uygun değerleri tutturmakta zorlandım.
Kastettiğiniz aslında burası olsa gerek...
http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Principles/Primary_Reflectors/Transmission_vs._Reflection_with_Umbrellas/index.html
Ama birde buna bakın. Çünkü ben metalden bahsetmedim. Ben parlak yüzeyli bol yansıtmalı objelerden bahsettim. Aşağıdakilinke bakınca anlarsın neden bahsettiğimi...
Hatta mümkünse AS yenilesin fotoyu...
http://forum.netfotograf.com/dslr_slrlike_reviews.asp?msg_id=8738&offset=550
Pino ne demek istediğini anladım ama bu gibi motorların çarpıcı tarafları parlaklıkları olduğuna göre bence o ön plana çıkartılmalı.
Aşağıda iki fotoğraf var.Birisi reklam için yani satış amaçlı profesyonel çekim (cyborgcycles) diye bir siteden buldum,diğeri siyah Yamaha benim çekimim,sence hangisi daha parlak duruyor.
#as' tarafyndan 08.05.2006 02:02:40 tarihinde düzenlendi.
Pino tabii fotoğrafları incelerken ışık koşullarını göz önüne al,benim fotoğrafımda hava maalesef kapalı idi,yani ışık zayıf idi.
İlgili olabilecek konular
-
Sony Ccd-tr502e Pal Handycam Kristal Sorunu
28 Eki. 2024, 23:57 romantikhaydut
233029 Eki. 2024, 15:14
romantikhaydut -
Sony Zve-10 İçin Lens Önerisi
27 May. 2024, 10:30 zeynelvardar
0113027 May. 2024, 10:30
zeynelvardar -
-
Nikon D5000 Yerine Nikon D3200 D7000, Canon 600d, Sony A58
27 Oca. 2022, 20:01 muharremuzun
1213619 Eki. 2022, 18:24
fedayi_86 -
Sony Up Cr-10l Snaplab Termal Fotoğraf Baskı Makinesi
25 Ara. 2021, 20:32 mtuncel06
0292525 Ara. 2021, 20:33
mtuncel06 -
Canon Eos Rp Den Sony A7r III E Geçmek ???
12 Şub. 2021, 10:30 arkonac
1317214 Şub. 2021, 16:41
mete007 -