Yasal uyarı

directorof
13 Nisan 2010

Şu kolundaki otel bandını photoshp'la kaybetseydiniz daha ii olurdu sanırım. Ama kadraj güzel. Tonlar da bir soğukluk var. İşlenmesi gereken bir fotoğraf...

profi
13 Nisan 2010

yorumlarınız için teşekkürler

sahsahsah
30 Nisan 2010

kırmızı bikini gözükmeseymiş aşağıda tadından yenmez miş buarada işaret parmağı da gözümden kaçmadı

simgekoca
23 Haziran 2010

öyle sanıyorum kı nü nün ne anlama geldiğini fotograf anlamamıs durumda
fotografınız ıcın sızı kutluyorum ama nü yü biraz daha ıı kavrayabılmek acısından cıkıs noktası olan resımdekı nü çizgisinden bahsedicem ve ayrımları yakalayabılmenızı temenni edicem

“çıplak olmak, insanın kendisi olmasıdır..
nü olmaksa başkalarına çıplak görünmektir; insanın kendisi olarak algılanmamasıdır.. çıplak vücudun nü olabilmesi için, bir nesne olarak görülmesi gerekri.. çıplaklık kendisini olduğu gibi ortaya koyar, nülükse seyredilmek üzere ortaya konuştur..

çıplak olmak açık olmaktır..
seyredilmek üzere ortaya çıkmak, insanın derisinin, vücudundaki kılların, bu durumda hiçbir zaman çıkarılıp atılamayacak bir örtüye dönüşmesi demektir.. nü hiçbir zaman çıplak olamayacaktır: nü'lük bir çeşit giyinikliktir..
sıradan avrupa nü resimlerinde asıl kahraman hiçbir zaman resimde görünmez.. o, resmin önündeki seyircidir ve erkek olarak kabul edilir.. her şey ona göre yapılmıştır.. her şey orada bulunmasından dolayı olmuş gibi görünmelidir.. resimdeki vücutların nüleşmesi onun içindir.. ama o, tanımı gereği bir yabancıdrı, giysileri üstünde olan birisidir..

...

resimlerde bazen kadının, erkek sevgilisinin sergilendiği de olur..
ne var ki, resimdeki kadının ilgisi hemen hemen hiçbir zaman ona yönelmez.. çoğu zamna kadın ona bakmaz bile; resmin dışına, kendisini kadının gerçek aşığı sanan kişiye -seyirci-sahibine- bakar..

sevişen bir çifti gösteren özel bir açık seçik resim türü daha vardı (özellikle 18. yyda).. bu resimlerin karşısında bile seyirci-sahip resimlerdeki adamı ya yok sayıyor ya da kendini onun yerinde düşlüyordu..
rönesans sonrası avrupasında cinsel imgelerin hemen hepsi önden gösterilmiştir - ya gerçekten önden verilmiştir, ya da öne yansıtılmıştır- çünkü asıl cinsel kahraman resme bakan seyirci-sahiptir..

...

avrupa nü sanatında ressamlar veseyirci-sahipler erkekti, nesne olarak işlnenen kişilerse çoğunlukla kadın.. bu ters ilişki kültürümüze öylesine sinmiştir ki, bugün bile sayısız kadının bilincine biçim vermektedir.. kadınlar kendilerine karşı, erkeklerin onlara davrandığı biçimde davranmaktadır.. kadınlar da erkeklerin onların karşılarında yaptıklarını yapıp kendi dişiliklerini seyretmektedirler..”
john berger, ways of seeing
sevgılerımle