gacet
gacet (üye)
Bursa / Amatör

Yalçınlar Foto Ve Panasonic

Daha öncede size yazmıştım arkaaşar , Yalçınlar Foto. dan panasonic fz-7 fotograf makinası aldım, iki ay sonra ekranında 3 nokta belirdi bunlar fotograftada ortaya çıkıyordu, neyse sizden görüş alıp hemen tamire verdim. Tamire verdiğim gün 22.08.2006, bu günden sonra beni hiç aramadılar ve ben makinamın akıbetini öğrenmek için 3 hafta sonra yalçınlarla konuştum , bana 25 ekim gibi bir tarih verdiler , bu süreyi kabul etmediğimi söyledim. Daha sonra beni arayıp en geç haftaya tamir olacak dediler, tabiki olmamıştı,sürekli panasonic servisiyle konuşup size haber vereceğiz gibi bir cevap alıyorum, sürekli aranmıyorum. bugün azami tamir süresinin (30 iş günü) dolduğu gün. Bugün yine yalçınlara konuştum haftaya tamire alınacakmış ve yasal süresi önümüzdeki hafta salı günü doluyormuş ya ben yanlış hesaplıyorum ya da onlar..Varsayalım ki haftaya süresi doluyor, bunu 40 günde tamir edemedilerde 1 gündemi tamir edecekler ve bana ulaştıracaklar tabiki hayır sadece oyalama taktikleri. Neyse ben salı günü yalçınlar foto markete gidip makinamı isteyeceğim tabiki veremiyecekler. Yasal süreden dolayı yenisini talep edeceğim yine vermiyecekler. Bunun üzerine sizce ne yapayım bana görüşlerinizi bildirmenizi istiyorum . Ben valiliğin tüketici sorunları il hakem heyeti başkanlığına dilekçe yazmayı düşünüyorum sizin önerileriniz varsa lütfen bildirin arkadaşlar.

Türkiyede Yalçınlar foto market ve Panasonic gibi dev şirketler bunu yapıyorsa diğerlerini düşünemiyorum.

#gacet' tarafından 29.09.2006 18:22:09 tarihinde düzenlendi.

Tarih: 29 Eylül 2006, 18:20 - İp: 81.***.**2.26
fuem
fuem (üye)
İstanbul / Meraklı

Aldığınız üründeki hatalar için ilgili firmaya verdiğinizde tamiri için yasal süreç başlıyor diye biliyorum.

Yasal süreyi aşan ürünlerde Tüketici mahkemelerine başvurduğunuz da yetkili servis istediği kadar "kullanıcı hatası" raporu versin artık bu konudaki kararı Tüketici mahkemesinde ki bilir kişiler veriyor.Bilir kişide "kullanıcı hatası" derse yaptığınız mafraflar ve yıprandığınızla kalırsınız.

 

Tarih: 9 Ekim 2006, 15:12 - İp: 88.***.**2.29
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

""Aldığınız üründeki hatalar için ilgili firmaya verdiğinizde tamiri için yasal süreç başlıyor diye biliyorum.""

evet sevgili fuem doğru biliyorsun.ürünün arızalı olduğunu anladığın ve yetkili servise veya ilgili birime teslim edip eline makbuzu aldığın andan itibaren yasal sürec başlıyor.

Tüketici mahkemesindeki -bilir kişiler- mesleki ehliyeti olan bu konuda deneyimi olan kişilerden seçildiği için (çoğunlukla hizmet yeri yeterlilik belgesine sahip teknik servis çalışanları) onların vereceği karara saygı duymak gerekir ancak yinede o bilir kişinin =bilir= tarafından kuşkulanıyorsanız o zman ürünü 'işi bizzat fotograf makinesi ve video kamera tamiri ' olan bir servise incelettirebilirsiniz.
Ben bu tür ihtilaflı konularda tüketicinin iyiniyetine ve samimiyetine baktığım gibi teknik servisinde tutum ve davranışına bakıyorum.

 

Tarih: 9 Ekim 2006, 17:03 - İp: 88.***.**0.160
gacet
gacet (üye)
Bursa / Amatör

Ben hala bekliyorum, panasonic bana bir şeyi iyi öğretti o da sabırlı olmayı, evt hala gelmesini bekliyorum, sanırım biraz daha bekleyeceğim ne de olsa alıştık, 850 YTL verip makina satın alıyorsun 2 ay kullanıyorsun ve ondan sonraki 3 ay kullanamıyorsun sebebi arızalı ve tamirde. Demekki dedikleri tarih doğuruymuş 25 ekim e kadar beklerim herhalde. zaten ne kaldıki. Tek isteğim makinam tamir edilsin ve ben yeni fotograflar çekeip ve sizlerle paylaşayım.
Guleryuz arkadaşım, yanık pixel nedir tam olarak bilmiyorum ama böyle bir durumda herhalde beni bu kadar ( yani yasal sürelerinin dolması kadar) bir süre bekletmezlerdi , bu bir arıza değil derlerdi. Ama ben makinamı aldığımda o dediğiniz yanık pikesl ya da herhangi başka bir durum yoktu bu sonradan ortaya çıkan bir durum. ve tamamen arıza durumuna giriyor. sizin vermiş olduğunuz örnekteki gibi, ben arabayı aldığımda üzerinde çizik yoktu ve yolu düzgün tutuyordu, ama şimdi üzerinde çizikler ortaya çıktı ve yol tutuşu bozuldu,

Yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkürler umarım sevindirici bir haberle sizlere dönerim ...

 

Tarih: 10 Ekim 2006, 02:38 - İp: 85.***.**8.22
gacet
gacet (üye)
Bursa / Amatör

Ben bugün makinama kavuştum arkadaşlar, şaun incelediğim kadarı ile arıza tamir edilmiş gibi görünüyor. Bütün yorumlarınız için teşekkür ediyorum .

Bu arada bursada ki panasonic dijital makina sahipleri ,tekofaks ın yetkili servisi digital makina tamiri yapmaya başlamış sanırım, ilgililere duyurulur.

 

Tarih: 12 Ekim 2006, 20:59 - İp: 85.***.**4.216
ilhamid
ilhamid (üye)
İzmir / Amatör

arkadsımıza geçmiş olsun diyorum.Ancak satın alınan bir urun arızalandgında ,urunun satın alınan yere tamir için gönderilmesi de yeni mod oldu.niçin satın aldıgınız firmaya urunu gönderiyorsunuz.zaten garantı belgesinde teknk servis ismleri yazıyor.siz aldıgınız yere göndereceksiniz onlarda lutfedıp,teknıkservise gönderiyorlar.bu zaman kaybından başka bir şey degil.

 

Tarih: 15 Ekim 2006, 13:11 - İp: 85.***.**5.121
icelikcan
icelikcan (üye)
Ankara / Amatör

ben de bir hafta kadar önce yalçınlar ankara mağazasından bir panasonic Fz50 aldım
aynı hafta teknik servisten kusurlu raporu almamıza ve tüketici derneğinin de çabasına rağmen tüketici mahkemesine başvurmak zorunda kaldık. ayrıca şunu da belirtmek istiyorum, tüketici derneğinden, yalçınlar adını duyduktan sonra yapılan ilk öneri "vakit kaybetmeden mahkemeye başvurun" oldu.

 

Tarih: 6 Mart 2007, 22:55 - İp: 85.***.**9.168
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

sevgili içelikcan,
FZ 50 makinenin seri numarasını verir misin? Ben ankarada panasonic fotograf makinelerinin ve video kameralarının yetkili servisiyim..konuyu araştırmak istiyorum.

Makinene kim ne gibi bir kusur buldu ve çözüm olarak ne üretti? Panasonic gibi müşteri memnuniyetini son derece önemseyen bir marka için ve Yalçınlar gibi köklü bir kuruluşun adının geçtiği bir konuda ben "Tüketici derneğinin hemen mahkemeye başvurun " diyeceğini sanmıyorum zira tüketici şikayetlerini yakından takip ediyorum.Size o öneriyi yapan olsa olsa o iş hanının çaycısıdır.

 

Tarih: 6 Mart 2007, 23:28 - İp: 85.***.**2.79
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

murat abi eski yazılarda "servis kargo parsını" müşteri kendisi öder diye yazmıssın.. Bu tam tersi değil miydi?

Ben en son jölemi begenmediğim için distribütöre yolladım istanbula karsı ödemeli yolluyorum dedim bi şey demediler.. Müşteri memnuniyeti açısından mı yaptılar yoksa
Geçen gün bilgisayarcı tanıdıgımızda bu firmaların insiyatifine kalıyo cogu zaman demişti

Asus'un distribütörü çizgi elektronik, yurtiçi kargo ile ücretsiz yollayabilirsiniz diye belirtmişti, sanırım anlaşmalı oldukları için..

BenQ'u da kapıdan aldırtıp kapına kadar getirtiyormuş diye duymustum..

Sanırım tamamen firmaların insiyatfine bağlı bir durum

 

Tarih: 6 Mart 2007, 23:51 - İp: 88.***.**9.232
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

evet sevgili bisquit,
Yasaya göre müşteri arızalı ürününü servise bizzat kendisi servis yoksa temsilcisine temsilci yoksa malı satın aldığı yere kendisi teslim etmekle yükümlü.Ama uygulamada çoğu firma kargo parasını kendisi ödüyor (masraf gösterip vergiden düşüyorlar ) bunu müşteri memnuniyeti adına yapıyorlar.

 

Tarih: 7 Mart 2007, 02:57 - İp: 85.***.**2.79
bisquit
bisquit (üye)
Antalya / Meraklı

sağol murat abi

 

Tarih: 7 Mart 2007, 11:57 - İp: 88.***.**0.144