Fotoğrafçılık Forumları
Sony’de Müşteri Memnuniyeti Yok...
Herkese Merhaba;
Haziran ayının ortasında reklam ve tabela işleri yapan bir arkadaşıma gidip Sony W40 fotoğraf makinesi aldık. Çocuk işi gereği kullanıyordu bas-çek olarak. Geçen hafta makineyi alıp yanıma geldi, makinenin objektifi arızalanmış. Bana getirdiğinde ogjektif yarım kapalı vaziyette idi. Kendisi yokken birlikte çalıştığı arkadaşlarından biri kullanıyormuş sanırım kendinden habersiz. Ve tam kullandığı sırada cihazın pili bitmiş ve objektif yarım açık kalmış. Daha sonra bizim arkadaş şarj edip makineyi çalıştırmış ama nafile. Objektif hamle yapıp bir iki tıkırdıyor ama yerine gecmiyor. Sanıyorum kullanan arkadaş, öyle bir sey oldugunu soylemesede panikleyip eliyle objektifi yerine oturtmak istemiş bilgisizliğinden. Yani benim tahminim o.
Neyse makineyi alıp Adana'daki Sony servisine götürdü arkadaş benim talimatımla, adam makineye bakmadan biz bunları yapamıyoruz demiş ve zaten bu arıza garanti kapsamı dışında 350 ytl verirsen yollarız objektifi değiştirirler demiş. Arkadaşım da bunun üstüne yanıma geldi ve ben de durum karşısında Sony'i aradım. Cihazı tekrar servise götürmemi istediler ve takibini yapacaklarını söylediler. Bende ürünü götürdüm ve servise bıraktım. İlk bomba burada patladı, adam benden 40 ytl kargo parası istedi. Her şekilde bu parayı ödeyecekmişim, makineyi tamir etselerde etmeselerde. PEki demiş arkadaş mecburiyetten. Neyse bugün telefon ettiler makinenin lens halkaları arasındaki dişlinin kırıldığını ve bunun kullanıcı hatası olduğunu bildirdiler. Arzu edersek 240 ytl bedelle bu dişliyi değiştirebilirlermiş arkadaşlar. KArgo ile etti mi 280. Ben de makinenin yenisi kaç para ki dedim, işinize gelirse dediler...
Şu an her şekilde 40 ytl ödedik zaten 10*15 boyutunda bir makine için ki bunun kargo bedeli 10 ytl tutmaz. Ki tutsa bile bu ücreti benim ödemem gerekmez bence. Adana daki servisin basit bir TV tamircisi ise bu benim sucum değil çünkü. Öte taraftan ben bu onarımın bu kadar tutacagına inanmıyorum çünkü 10 ytl tutmayacak kargo için benden 40 ytl isteyen adamlara güvenmiyorum. Sözün özü bu adamlarda müşteri memnuniyeti diye bir şey yok. Biz de esnafız, müşteri hatası olsa bile ufak tefek şey oldu mu müşteriden bir şey talep etmeden hallederiz işi. E hadi müşteri hatası sende garantiden yapmayacaksın, makine ücreti kadar para talep edilir mi, günah değil mi ? Sözün özü Sony sizi resmen enayi yerine koyuyor, bu nedenle Sony alacak arkadaşların sonrasında teknik servisler ile sorunlar yaşayabileceğini bilmesini isterim...
Sonuçta sağolsun ben durumu Burukay-Murat Bey'e ilettim, canını sıkma yolla hallederiz dedi. Bende yarın servisten gidip geri isteyeceğim makineyi ve Burukay'a yollayacagım. Yanlış anlaşılmasın, Burukay Murat Abi'ye teşekkürler yardım talebi için, onlardan çok daha iyi ve hızlı bir şekilde yapabileceğine inanıyorum. Samimiyetine de diyecek lafım yok. Ama burada bir soru işareti yok mu? Aldığım yeni ürünü Sony'de değil de başka bir yerde servise sokuyorum ?
bu forumda,sony memnuniyetsizliği ile ilgli çok mesaj var.Daha dogrusu sony demeyelim de sony turkiye diyelim.
Dunesa nerdesin dunesa......işte bu linki tılayın
Servis seni kandırmış..Sen makineni en yakın yetkili servise evraklarıyla birlikte teslim etmek durumundasın eğer servis yoksa malı satın aldığın yere teslim edersin ama sen den hiç bir ad altında para talep edemezler ...bunu mutlaka Sony e bildir o servisin kulağını çeksinler..
40 ytl ye kargo parası mı olurmuş ??
taşrada sony servisi denenler genelde vestel televizyon tamircileri. bir sürü markanın servisini almışlar bir şekilde. sony markasının türkiye de muhattap gösterdiği bir firma yok. o nedenle yoldan geçeni servis yapmışlar. öte yandan bu servislerin dijital fotoğraf makinesi tamir yetkileri yok. tek yapacakları ürünü sizden alıp istanbul a yollamak.
ha şu da var, sony bir firmayı muhattab gösterse türkiye de iyi olur muydu o da ayrı konu. JVC türkiye de vesteli muhattab gösteriyor mesela. o nedenle hayranı olduğum bu markanın hiçbir şeyini alamıyorum. sony telefonları satan muhattab firma KVK mesela. telefon bozulsun, bunu nemli yerde şarj etmişsiniz diyebiliyorlar. her şey kullanıcı hatası onlara göre.
bunun dışında tamir için istenen para normal. çünkü bir arkadaşım hp marka makinesinin üstüne oturmuş, objektfi krılmış. 250 ytl ödedi yanlış hatırlamıyorsam. bir diğeri pentax marka makinesini betona düşüdü, lc ve lens dağıldı. o da 350 civarı bir şey ödemişti.
bu arada arkadaşınız ilk başta makineyi şarj edememiş anlaşılan. makine objektifi kapatmak istemiş ama enerji yetmemiş gibime geldi.
İzmit Sony servisi ccd sensörü arızalanan Sony F717 yi servise kabul ettikten 17 gün sonra arızası giderilmiş olarak teslim etti. Kargo-arıza teşhiş vs. adı altında hiçbir ücret ödemedik. Verilen hizmetten ziyadesiyle memnun kaldık.
Hocam HP o kadar para istedi diye onu baz almanız yanlış. KAldıki adamlar objektifi değiştireceğiz demediler. Sadece dişliyi değiştireceklermiş... Tekrar söylüyorum enayi yerine koymaya çalışıyorlar, adam açık bir dille işine gelirse dedi. KAldı ki makinenin yenisi kaç para?
- 1
İlgili olabilecek konular
-
Müşteriye İnfo Yapma Sitesi Ve Uygulaması (tamamen Ücretsiz)
23 Şub. 2021, 15:11 ozgurozkan123
0135323 Şub. 2021, 15:12
ozgurozkan123 -
Turknet Nasıl İnternet Hızı İyimi Müşteri
25 Mar. 2020, 15:12 prodersler
0142125 Mar. 2020, 15:13
prodersler -
Klasfoto. Com Müşteri Tecrübesi(olumsuz)
01 Tem. 2015, 18:28 mtdmrc1608
4448010 Oca. 2018, 03:46
april-_-day -
-
Dekoratif Çerçeve Ve Müşteri Des. Operat
10 Haz. 2014, 12:37 prodersler
1205515 Haz. 2014, 22:45
cuneytmuzaffer -
Dijital Görüntülerin Müşteriye Verilmesi
08 Eyl. 2009, 01:41 damla43
27682712 Mar. 2010, 08:34
doktor12 -