Fotoğrafçılık Forumları
S9500 Tekerlek Arızası Ve Positif
Merhabalar, 2,5 yıldır kullandıgım s9500 ün tekerlegi sonunda dün arızalandı. tekerlek işlevini tamamen ve birden yitirdi. ben de araştırma yaptım, nerede nasıl yaptırılır diye.
Buraya baktım, positif isimli kulanıcı kendini fujifilm türkiyenin temsilcisi olarak göstermiş. ve tekerlek arızasının garanti süresi dışında olsa bile bedelsiz giderildiğini yazmış. Daha sonra Fujifilm Türkiyeyi aradım, boyle birşey olmadıgını, şahsı bilmediklerini, ve 150 liralık bir bedeli oldugunu söylediler.
Konuyla ilgili forum su adreste:
http://forum.netfotograf.com/dslr_slrlike_reviews.asp?msg_id=18300
#highliner' tarafından 02.08.2008 02:54:41 tarihinde düzenlendi.
Ben de Positif Bey`in o mesajına güvenip şubat ayında makinamı Fujifilm`e yolladım. Üstelik makinam TR den alınmış ve TR garantiliydi ve halen garantisi devam etmekteydi. Ürünü aldığım bayiinin garanti kapsamına girmediği söylendi ve tekerlek değişimi için benden 100 YTL ücret alındı. Yani benim anlamadığım şey, TR den KDV ödeyip aldığım bir makine neden garanti kapsamına girmiyor? Üstelik kutusunun üstünde ithal edildiğine dair bandrol bile varken ben 100 YTL ödeyip, tekerlek değiştirmek zorunda kaldım. Spot makinaların bile tekerleği ücretsiz değişti diye burdan yazılar okumuşken, benim KDV ödeyerek aldığım ve halen garantisi devam eden makinaya 100 YTL ödemem gücüme gitti doğrusu...
#skkozan' tarafından 08.08.2008 16:07:49 tarihinde düzenlendi.
işte bu dusunulmesi ve cevaplanması gereken bir konu?
kullanıcı hatasıdnan kaynaklanan bir durum olduğunda ücretsiz değişim yapılmıyor diye bir ibare var yanlış okumadıysam eğer
Bana kullanıcı hatasından kaynaklandı denmedi üstad. Kaldı ki S9500 ayar tekerleği sorununun genel bir sorun olduğu bilinmekte. Yine Sn: Mustafa Bey`in mesajında belirttiği gibi: "Garanti kapsamında olmasa bile, S9500 ayar tekerleği arızası, Fujifilm Türkiye tarafından ücretsiz olarak onarılacaktır" ibaresi var.
Yukarıdaki bu ifadeye istinaden makinayı Sn: Mustafa Bey dikkatine servise yolladım. Makinamı Türkiye garantili aldığım ve KDV ödediğim halde ve halen TR garantisi devam etmekteyken ( Faturası, garanti belgesi vs vs hepsi var elimde) bana verilen yanıt şuydu: Türkiyeden aldığınız firma sebebiyle bu ürün garanti kapsamına girmiyor ve ücret ödemek durumundasınız.
Yedek Parça ücreti : 67.80
Bakım Onarım : 16.95
KDV : 15.26 olmak üzere, 100 YTL civarında bir rakamı hiç itiraz etmeden ödedim.
Yani benim gücüme giden kısım şu; ben S9500`ü ABD`den spot almadım, Türkiye`den KDV ödeyerek aldım. Ben ürünü alırken hangi bayiiden alacağımı nerden bilecektim ki? Şu bayiden alırsanız garantili, bu bayiiden alırsanız garantiye girmez diye bir ayrım olması beni şaşırttı doğrusu... Saygılar...
bu konuya Mustafa Beyin cevap vermesi daha uygun olacak aklıma gelen bir neden var ama bunu Mustafa Bey size söyleyecektir zaten.
eger kullanıcı o tekerleğe çok sert bir kuvvet uygulamazsa ya da sıvı dökmezse bozulması nasıl olabilir ki? yani nasıl bir kullanıcı hatası o tekerlegi bozar. benim okudugum şikayetlerin yüzde 95 i tekerlegin birden calışmaz hale gelmesi idi. bir parça kopuyormus galiba. İşin kötü tarafı bunu bile bile makinayı kullanıyorsunuz, hassassınız, ama yine de kırılıyor. çıldırtacak bir durum. Fujifilm gözümde çok deger kaybetti. mümkün olduğu kadar uzak duruyorum. Neden geri çağırmadılar fujileri. yada neden resmen değiştirilebilecegini duyurmadılar.
fujilerde o ayar tekerleği (radial switch) nin altından switchere giden bir plastik pim var o pim kırıldığı için switcher dönmüyor dolayısı ile de fonksiyonlar çalışmıyor.
O pim gerçekten çok zayıf imal edilmiş.siz isteseniz de istemesenizde tez kırılıyor.yani kullanıcı hatası diye bir şey olamaz siz zaten o makineyi kullanmak için aldınız.
İnterneti araştırın, S9500`ü olan bir çok kişide Ayar Tekerleği sorunu var. S9500`lerde üretimden kaynaklanan ayar tekerleği sorunu var sayın Fujifilm Yönetimi, tekrar ediyorum Ayar Tekerleği ( Mode Dial ) sorunu var. Lütfen sorun yokmuş gibi davranmayınız. Yabancı forumlara girin bakın, aynı sorun onlarda da var. Herkes aynı anda ayar tekerleğini mi bozuyor yani? Neden herhangi bir tuş ya da düzenek değil de herkesin ayar tekerleği bozuluyor? Belli ki hatalı üretim yapılmış. Size düşen görev; bu hatalı üretimi kabul edip, çözüm yolu aramaktı ama halen "bize yollayın bir bakalım, kullanıcı hatası mı değil mi" diyorsunuz. Yani benim makinam kullanıcı hatasından mı arıza yaptı? Peki şuna ne demeli; 1200 YTL verip aldığım makinamı, üretim hatası olduğu halde garanti kapsamında tamir ettiremedim.
Size bir örnek vermek istiyorum: Eos 40 D makinamı spot aldım. Sürekli dış çekim yaptığım ve zor koşullarda foto çektiğim için sensörüne toz kaçırdım. Canon yetkili bayii olan Erkayalar`a tel açıp durumu anlattım. Makinayı yollamamı istediler. Kargo ile yolladım. Kargo ellerine ulaştıktan 1 gün sonra bana tel açıp, makinamı adresime kargoladıklarını söylediler. Şaşırdım çünkü henüz sensör temizlik ücretini ödememiştim. Merakla sordum: henüz parayı ödemedim? Borcum ne kadar? Bana gülerek, borcumun olmadığını söyleyip güle güle kullanın diyerek telefonu kapadı. Kargo elime ulaştığında daha da çok şaşırmıştım çünkü kargo parasını bile ödemişler. İçimden " bari kargo parasını ödemeseydiniz yahu" diyerek mahçup bir halde evin yolunu tuttum. Spot makinamdan ücret almayan Erkayalar`a karşın, Garantili makinamdan ücret alan Fujifilm Türkiye... Gerisini size bırakıyorum...
#skkozan' tarafından 13.08.2008 20:24:04 tarihinde düzenlendi.
sev gili highliner ,
sen makineyi fuji filme gönder gerisini onlara bırak eğer sen den tamir parası isterlerse o zaman fuji den cem beyle görüşürüz.o gereğini yapar....
sen makineyi bir gönder hele servise bakalım...
Cem bey ile görüştüm. şu an süreç işlemede.
İlgili olabilecek konular
-
Zenit 122 Makinemin Arızasını Anlamadım.
10 Şub. 2020, 02:56 virnigrum
4200111 Şub. 2020, 23:52
virnigrum -
-
Nikon D80 Ekran Arızası +netleme Proplemi
04 Kas. 2015, 12:50 kenanhazar
2221410 Kas. 2015, 08:41
kenanhazar -