olympustr
olympustr (üye)
İstanbul / Firma

Olympus Türkiye

Sayın Net Fotoğraf Sitesi Okurları,

Site bünyesinde bulunan dijital kamera forumlarında resmi distribütörlüğünü yaptığımız Olympus markası ve firmamız Beyaz Bilgisayar hakkında bazı forum üyeleri tarafından asılsız iddialar ortaya atılmakta, hayali çalışan isimleri verilmekte ve kasıtlı bir karalama kampanyası yapılmaktadır.

Buradaki asılsız iddialar kesinlikle doğru bilgileri içermemektedir.

Olympus Avrupa ve Beyaz Teknoloji işbirliği ile garanti kapsamında ürünlerde birebir değişim imkanı yasal süre olan 2 yıl boyunca kullanıcılara sunulmaktadır. Garanti dışı olan ürünlerde ise tamir bedeli alınarak yeni Olympus makine kullanıcıya sunulmaktadır.

Olympus ve Beyaz Teknoloji müşteri memnuniyeti politikası çerçevesinde bu prosedürü 2004 yılından beri uygulamaktadır.

Lütfen Olympus makinalarla ilgili her türlü sorunuzu [email protected] veya http://www.beyazteknoloji.com adresinde bulunan Erişim Formu aracılığı ile şirketimize ulaştırınız. Teknik Destek birimimiz tarafında en kısa sürede sorunuza cevap verilecektir.

Saygılarımızla.

BEYAZ TEKNOLOJİ
Olympus Türkiye Distribütörü

Tarih: 19 Eylül 2005, 14:01 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma



#burkay' tarafından 01.01.2011 22:07:05 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 27 Ekim 2005, 12:08 - İp: yok
bitpire
bitpire (üye)
İstanbul / Amatör

Sevgili Burkay;

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın belirlediği şartlara uyup uymamaları, bu şartları yerine getirmek için bir takım maliyetlere katlanan diğer firmalara karşı elbette haksız rekabet anlamına gelir. Ama bu biz tüketicilerden çok firmaları ilgilendiren bir durum. Tüketicileri ilgilendiren kısmı dediğin gibi tamir bedelini hangi kriterlere göre belirledikleri. Eh burada da diğer markalara yakın bir fiyat politikası belirledilerse tüketici açısından hangi kritere göre belirledikleri de çok önemli değildir. Aslında olay çok basit.

Yine Olympustr'nin cümlesinden hareketle:

"Garanti dışı olan ürünlerde ise tamir bedeli ALINARAK yeni Olympus makine kullanıcıya sunulmaktadır."

Benim Beyaz Teknolojinin yöntemini beğenmem tamamen Olympustr'nin yukarıdaki cümleyi yazarken herhangi bir el sürçmesi olmadığı ve tamir bedeli olarak bahsettiği ücretin makul ve mantıklı sınırlar içinde olduğu varsayımına dayanmaktadır. Yoksa elbette diğer markalarda 100-150 YTL civarında olan bir parça değişimi için 800 YTL ücret talep edip size fiyatı 900 YTL olan yeni makine veriyorlarsa ve bunun adını da "tamir bedeli alınıp yerine yeni makine verilir" koyuyorlarsa bu elbette kandırmacadır.

Yok eğer tamir bedeli olarak talep ettikleri ücret aynı parça için diğer markaların talep ettiği ücret seviyelerinde ise ve sizden 100-150 YTL ücret ve 3 yıldır kullandığınız makinenizi alıp yerine şu an 900 YTL olan aynı makinenin yenisini veriyorlarsa (Hoş 3 yıl önceki makine hala üretilmiyordur ya mesela)Olympustr haklı demektir ve benim "çok iyiymiş" diye kastettiğim budur.

Eğer tamir bedelini 100-150 YTL. olarak belirleyip yeni makine bedelinden bunu düşüp yeni makine veriyorlarsa da Pozitif haklı demektir. O zaman da Olympustr'nin "yanlış yazmışım" diyerek o cümleyi

"Garanti dışı olan ürünlerde ise tamir bedeli DÜŞÜLEREK yeni Olympus makine kullanıcıya sunulmaktadır."

şeklinde değiştirmesi lazım.

Yukarıdaki üç önermeden biri mutlaka doğrudur. Hangisinin doğru olduğunu Olympustr'nin açıklaması lazım.

Tahminimce şu sıralar 1YTL'ye bolca tavuk koyuyorlardır.












#bitpire' tarafyndan 27.10.2005 16:25:16 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 27 Ekim 2005, 16:10 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma



#burkay' tarafından 01.01.2011 22:09:00 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 27 Ekim 2005, 17:34 - İp: yok
wide
wide (üye)
İstanbul / Meraklı

burkay beyaz bilgisayar ile aranda ne sorun var bilemiyorum ancak bu sayfaları alet etmen sıkıntı veriyor.

 

Tarih: 30 Ekim 2005, 16:08 - İp: yok
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma



#burkay' tarafından 01.01.2011 22:09:37 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 30 Ekim 2005, 20:20 - İp: yok
oguzce
oguzce (üye)
İstanbul / Firma

Ben bu konuda mümessilin tutumunu destekliyorum. Bizim birkaç müşterimiz bu hizmetten yararlanmıştır. Beyaz Teknoloji ürünleri yenisiyle değiştir miştir. Üstelik de ürün garanti belgesinde daha önceki distribütör firmanın kaşesi olmasına rağmen. Müşterilerimiz de bu hizmetten fazlasıyla memnun kalmıştır. Bir şu var: Kompakt dijital kameralar hızla değişiyor ve yeni modeller çıktıkça eskilerin pazar değeri kalmıyor ve bunların tamir edilme maliyetleri bazen yeni ürün fiyatlarına yaklaşıyor, yasalar farklı bir üslup emrediyor olsa da böyle bir uygulamanın hem tüketici açısından (daha hızlı hizmet alması ve yatırımını koruması açısından) hem satıcı ve hem de distribütör firma açısından daha karlı olduğunu düşünüyorum.Bir de diğer markalardaki servis hizmetlerinin kalitesizliğini dikkate almak gerek... Nihayi tüketici için hangisi daha iyi? kamerasının yenilenmesi mi: ya da parça bekliyoruz, bu arıza garanti kapsamında değil şu kadar ödeyeceksiniz... vs. vs. bi sürü gerekçe ile makinasından nefret edecek raddeye kadar psikolojik harp koşullarına maruz bırakılması mı?

 

Tarih: 27 Ocak 2006, 21:20 - İp: 85.***.**1.49
flassv
flassv (editör)
Afyonkarahisar / Haber Fotoğrafçısı

Arkaşlay amayı pekiyi beceremem ama okumayı severim ve ifadelerede çok dikkat ederim
"Olympus Avrupa ve Beyaz Teknoloji işbirliği ile garanti kapsamında ürünlerde birebir değişim imkanı yasal süre olan 2 yıl boyunca kullanıcılara sunulmaktadır. Garanti dışı olan ürünlerde ise tamir bedeli alınarak yeni Olympus makine kullanıcıya sunulmaktadır. "

"Garantili malı degerience yada kazık atarak değiştirdiler.Yasaları umursamadılar yada ugun kılıf buldular olympus makineleri seven biriyim dün ardaşım elinde e 10 olduğunu ve tamir ettirmesi gerektiğini söyledi
arkaşımın derdi çözülür türkiyede bolca satıldı paraçasını gerekirse yurt dışında getirtir.

Ya benim yurdum insanı 200 eu ödeyip aldığu compack makineyi kime nasıl tamir ettirecek.


Offfff Offff lütfen bilinçli davranlım makine alırken.

 

Tarih: 28 Ocak 2006, 13:52 - İp: 85.***.**1.174
mrtksn
mrtksn (üye)
Ankara / Amatör

makina garanti kapsamı dışında kaldıktan sonra arızalandığında sadece tamir bedeli ödenerek yapyeni makina verdiklerini bilsem canon değil olympus alırdım

nekadar harika değil mi? fotoğraf makinanın üzerinden 4 yıl geçmiş, her tarafı ypranmış, tuşlar arası pislikle dolmuş,dönen lcd ekranın tutunduğu yerler yıprandığı için sallanmaya başlamış,objektifin oynar parçaları tozla dolmuş,bağlantı kablolarının takıldığı yerler yıpranmış artık temassızlık yapmaya başlamış ama tüm işlevlerini yerine getiriyor; e zaten alet 5mp, gereğinden fazla büyük fotoğraflar çekiyor,oysa ki siz alt tarafı 10x15 baskılar yapıyorsunuz, yeni makinaya ihtiyacınız yok ama bu makinanın da eskimiş görüntüsünden kurtulmak istiyorsunuz; o zaman ne yapmalısınız? makinanın bir arıza yapmasını tabi ki! deklanşöre sağlam bi şekilde basın ki düğme bozulsun, sonra servise götürün 15-20 ytl(tabi maliyeti alıyorlarsa sadece) lik düğme parasını sizden alsınlar ve makinanın yenisini size versinler... bu konu için amerikalıların çok güzel bir sözü vardır: Too good to be true

 

Tarih: 28 Ocak 2006, 18:32 - İp: 195.***.**4.219
flassv
flassv (editör)
Afyonkarahisar / Haber Fotoğrafçısı

sevgili mrtksn okuma okuduğunu anlma sorunu sizdevar galiba yada konuya tam vakıf olmadınız 2 yıl içinde gereçekleşen arızalar için.geçerli sonrası ??????

 

Tarih: 1 Şubat 2006, 10:55 - İp: 85.***.**0.100
mrtksn
mrtksn (üye)
Ankara / Amatör

zaten sonrası için bahsediyorum, anlayabildiğim kadarıyla ortada garanti süresi dolduktan sonra tamir ücreti ödenerek yeni makina alınabileceği iddiası var;
bunu da şurdan anlıyorum:

olympustr demiş ki: Olympus Avrupa ve Beyaz Teknoloji işbirliği ile garanti kapsamında ürünlerde birebir değişim imkanı yasal süre olan 2 yıl boyunca kullanıcılara sunulmaktadır..Garanti dışı olan ürünlerde ise tamir bedeli alınarak yeni Olympus makine kullanıcıya sunulmaktadır

şimdi benim bildiğim kadarıyla, tabi bunu yine idrak edememiş olabilirim; ürünler 2 şekilde garanti dışı kalır: kullanıcı garanti şartlarına uymazsa veya ürünün garanti süresi sona ererse.

şimdi kalın(bold) harflerle yazılmış cumleden ne anladığıma bi bakalım(simulasyon yapıyoruz bu kez daha net olsun diye);

+merhaba, ben Olympus türkiye distribütörüyüm, size nasıl yardımcı olabilirim
-olympus süper mega Xc Pic 897 makinam arızalandı ancak garanti süresi doldu yani garanti dışı kaldı
+anlıyorum, garanti süresi dolmamış olsaydı size yeni makinanızı verecektik para almadan, ancak ürününüz garanti dışı kaldığı için bunun tamir bedeli olan 30 yep yeni türk lirasını öderseniz size yeni bir fotoğraf makinası veririz, çünkü biz size dedik ki
Garanti dışı olan ürünlerin tamir bedeli alınarak yeni Olympus makineyi kullanıcıya sunuacağız
-buyurun 30 yep yeni türk lirası ve arızalı olan makine
+ah çok teşekkürler, hemen size yeni makinanızı vereyim
-teşekkürler, iyi günler


tabi tamamen idrak sorunu da olabilir bu bilemiyorum ama okuyabilme ve okuduğunu anlama'nın önemi konusunda sonuna kadar arkanızdayım




#mrtksn' tarafyndan 01.02.2006 12:16:58 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 1 Şubat 2006, 12:02 - İp: 144.***.**1.153