ercan43
ercan43 (üye)
İstanbul / Amatör

Lcd Ekran Garanti Dışı

Nikon 5000 makinamın LCD ekranında beliren nokta lekeler için Bugün Sirkeci Karfo Karacasulu şirket merkezine gittim ve teknik servisteki ustalara makinayı gösterdim. Ancak LCD ekranın garanti kapsamı dışında olduğunu üzülerek öğrendim.
Benim yeni öğrendiğim bu hususu nikon sahibi arkadaşlar büyük bir ihtimalle biliyorlardı. Ama bilmeyen arkadaşlara bu bilgiyi paylaşayım dedim. Evet, tekrar edeyim, LCD ekran nikon'da garanti dışı. Diğer markaları bilmiyorum...

Tarih: 3 Mayıs 2012, 22:23 - İp: 82.***.**7.250
fgfhgkfhvkhvyh
fgfhgkfhvkhvyh (üye)
Aydın / Amatör

Çok geçmiş olsun Ercan Bey, ürüne,garanti sahibi olmak için fazladan para verip ,üstüne bir de saçma sapan bahanelerle ürünün garanti dışında olduğunu duymak çok sinir bozucu.İsterseniz şu linke bir göz atın.Lekeler çok problem oluyor ise yedek parçayı dışarıdan temin edip herhangi bir serviste daha ucuza onarım yapabilirsiniz

http://www.ebay.com/itm/LCD-Screen-Display-Backlight-for-Nikon-Coolpix-S560-S620-S630-D5000-P80-P6000-/390386337674?pt=Digital_Camera_Accessories&hash=item5ae4d6c78a

iyi günler...

#e_f_e' tarafından 04.05.2012 12:34:26 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 4 Mayıs 2012, 12:33 - İp: 31.***.**7.147
liteon
liteon (üye)
İstanbul / Amatör

Eğer kullanıcı hatası değilse yapmak zorundalar. LCD de ürünün bir parçası sonuçta. Eğer garanti dışıysa bunu garanti belgesinde ve garanti şartlarında belirtmeleri gerekiyor. Öyle bir ibare olduğunu sanmıyorum. Bu tür sorunları zorluk çıkarmadan, kullanıcının canını sıkmadan derhal halletmeleri gerekirken böyle davranmaları ayıp.

 

Tarih: 4 Mayıs 2012, 12:47 - İp: 78.***.**9.33
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

Yaklaşık iki ay kadar önce 5D markII kullanıcısı bir arkadaşım katıldığı yarışmadan Nikon D7000 kazandı. Makinayı kızına hediye etmeyi düşünüyordu. Karfo garanti etiketli ürünü Üniversitedeki kızına göndermeden önce yaptığı kontrolde, kronik hatalı fokus sorununu kontrol amaçlı 15-20 kare çekim yaptı. Kontrolde makinanın hatalı fokus yaptığını görüp, ürünü karfoya gönderdi.

Gelen cevap neydi biliyormusunuz
Fokus sorunu kullanıcı hatası imiş. Lensi ücreti karşılığı makinaya göre kalibre etmek için ücret talep ettiler..

Neyse lens ücret karşılğı kalibre edilip makinaya göre ayarlandı.
Lens ve makina gönderilirken 18mm de hatalı fokus yapıyordu, kalibrasyondan sonra 18mm. de sorun çözülürken, lens 80-105 mm. arasında hatalı fokus yapmaya başladı. Durumu Karfoya ilettiğinde 18mm. de doğru fokusluyorsa, 105mm. de de doğru fokuslar yapılabilecek bir şey yok dediler. Arkadaşım 50 çekimdeki makinayı satmak zorunda kaldı.

 

Tarih: 5 Mayıs 2012, 00:35 - İp: 88.***.**7.134
liteon
liteon (üye)
İstanbul / Amatör

Buradaki mağduriyetlere bakılırsa nikon distribütörü "Bizden ürün alıp fazladan garantiye para vermeyin; spot ürün alın." diyor.

 

Tarih: 5 Mayıs 2012, 13:04 - İp: 78.***.**9.168
ercan43
ercan43 (üye)
İstanbul / Amatör

Arkadaşlar ilginize teşekkür ederim. Sorunumla ilgili Carfo yetkilisi ile tartışmadım ama lcd ekranın neden garanti dışında kaldığı konusunda söyledikleri mealen şöyle:
"LCD ekran bozulması mekanik arızaya girmiyor. LCD ekran, makina dışında bir parça. Dolayısıyla nemden, sudan, tozdan ve dış etkenlerden etkilenme ihtimali yüksek. Bilhassa vizörden bakarken yanağın ekrana değmesi veya yapışması sonucunda terden ve nemden etkilenmektedir. Bu nedenle garanti dışıdır."
Evet, özetle böyle...
Bu demektir ki, Nikon makinamı satarsam sonraki makinam nikon olmayacak.

 

Tarih: 9 Mayıs 2012, 14:58 - İp: 82.***.**7.250
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

Ercan bey Nikon servisinin yaptığı bu açıklamaya sadece pes diyorum.
Çok merak ediyorum, bu sitedeki Nikon kullanıcısı bir arkadaş ne zaman çıkıp ben makinamdaki falanca arızayı yetkili serviste garanti kapsamında ücretsiz yaptırdım diyecek.

Bu adamların Dijital fotoğrafçılık fuarında sorunlu makina sahiplerine göstermiş olduğu tepkileri, yaptıkları davranışları görseniz, bir daha Nikon nun önünden geçmezsiniz. Japon Nikon bu durumdan haberdar mı, neden bu konuya el atmıyorlar merak ediyorum. Bakın Canon ne yaptı. Erkayaları sıradan bir bayi yapıp Türkiyeye ofis açtı. Evet makinaları yine Erkayalar tamir ediyor ama garanti ile ilgili kararı Canon kendisi veriyor. Bu kararda dünyadaki genel uygulamalarla aynı. Yani garantiden doğan maliyeti Canon üstlendiği için, Erkayalar Nikon servisi gibi artık herşeye kullanıcı hatası demiyor. Sırf bu servis olayı yüzünden dslr aldığımda markası Canon olacak. Tabii garantili alırsam

 

Tarih: 10 Mayıs 2012, 01:06 - İp: 85.***.**6.202
ercan43
ercan43 (üye)
İstanbul / Amatör

Bundan sonraki makinamın nikon olmamasına karar verdim. Nikon'u bırakıyorum...

 

Tarih: 12 Mayıs 2012, 23:27 - İp: 176.***.**8.212
burkay
burkay (bilir kişi)
Ankara / Firma

Eğer çalışanınıza " bak koçum bu masa senin burada tamir ettiğin makinelerden kazandığın işçilik ücretinin x lirası senin.Eğer bir makineyi garantiden tamir edersen ben para alamadığım için sana da para vermem..." derseniz O çalışan da beleşe makine tamir etmemek için hayal sınırlarını zorlayacak bahanelerle ürünüzü garanti dışına çıkarıp ücreti karşılığı onararak parasını alma yoluna gidecektir...

 

Tarih: 15 Mayıs 2012, 01:58 - İp: 46.***.**8.151
ferhatsonmez
ferhatsonmez (üye)
Ankara / Firma

Geçmiş olsun Ercan Bey...

 

Tarih: 2 Eylül 2012, 03:20 - İp: 217.***.**5.237
greenature
greenature (üye)
İstanbul / Amatör

merhabalar, bende yeni almak istediğim dslr için canon ve nikon arasında gidip geliyordum ama galiba canon daha sağlıklı bir seçenek olacak gibi görünüyor. çünkü garantili ürün almayı düşünüyorum.

 

Tarih: 13 Şubat 2013, 17:06 - İp: 78.***.**8.110