Fotoğrafçılık Forumları
Erkayalar'a Teşekkür
4 sene önce amerikadan aldığım faturası vesairesi bulunmayan Canon digital fotoğraf makinemin sensörü 1 ay önce bozuldu.
Erkayalar'a götürüp bıraktım ve tamir için bir fiyat istedim. 1 hafta sonra mesaj attılar "makineniz tamir edilmişir. Tutar 0.0 YTL diye". Yanlıştık mı var diye Gittim "sensörü bozuktu değiştirdik, ücrete tabi değildir, güle güle kullanın" dediler..
Yurtdışından 4 sene önce alınan, faturası olmayan, olsaydı bile garant süresi 2 yıl önce dolmuş olacak olan makinemi 1 haftada ücretsiz olarak, parçasını değiştirerek tamir eden ve bu işlem sırasında bir kere dahi "faturası nerde" demeyen veya herhangi başka bir belge istemeyen Erkayalar'a teşekkür ederim..
Bende kararı görsem mutlu olucam avukatım halen yazılmadığından bahsetti size nasıl geldi bilmiyorum...
Seneler önce erkayalar banada bir güzellik yapmıştı.. temizlikci kadın 28-90 lensimi yere düşürmüş içindeki mekanizma langır lungur oynuyordu mercekler yerinden çıkmış durumdaydı, lensi tamir için erkayalara bıraktım 2 gün sonra arayıp ürününüzü ücretsiz olarak tamir ettik gelip alabilirsiniz dediklerinde şok olmustum..
Huzurlarınızda burdan yeniden teşekkür etmek istedim.
Keşke tr fiyatlarını daha makul yapsalardıda dijital slr ımıda onlardan alsaydım.
canon böyle bir sorun oldugunu belirttikten sonra ve bu uygulmanın ücretiz bir sekilde tamir edilecegini resmi olarak bildirdikten sonra, hukuksal olarak kullanıcı mahkemeye verme hakkı da yok mudur? iş ne kadar yokuşa sürülürse sürülsün..
Herkese merhabalar...
Verilen linklerde ki şikayetleri okudum, bunlar herkesin başına gelebiliyor. Herkes emin olsun Canon açıklama yapsın yada yapmasın Erkayalar üstüne düşen görevi fazlası ile yerine getiriyor.Ben teknik serviste çalışan arkadaşlarımın konulara yaklaşırken tutumunun kullanıcının mağduriyetini gidermek olduğunu işi yokuşa sürmek olmadığına eminim.
Bazı sayfalarda okuduğuma göre S2 optik arızalanma sonucu 142 Euro ücret talep edilmiş.
Buna karşılık panctom o plastik parçaya 260YTL mi istediler oha falan gibi yazılar yazmış.Yani geçenlerde "ocaklılar" abinin açtığı konu aklıma geliyorda "çok bilen bizler".
Yani belli bir süre buraya takılıp,dpreview.com,lets go dijital gibi inceleme sitelerini gezerek birşeyler öğrenip sonra makinanın arızasına bile neredeyse karar verebilecek düzeyimi gelindi yada sorunun nasıl çözüleceği, yada fiyatın ohaca olduğu.
Yani o plastik kırılan dişliler değişmiyor.Bir CCD arızası olduğunda,Shutter arızası olduğunda yada Optik sistem ile ilgili dişlilerde bir aşınma kullanımı etikleyen durumlar gerçekleştiğinde, optik sistem komple bir ünitedir, ve komplesi değişmesi en sağlıklı yöntemdir. Neden en sağlıklı yöntem Çünkü yepyeni bir ünite takmak diğer aşamalarda doğabilcek durumların önünü kesmektir.aynı zaman da da yapılan değişim işleminin de değişen parça için tekrardan yeni bir garanti kapsamını başlatcağı için en sağlıklı yöntem ünitenin değişimidir.Yani lens hatası var dişliler yerinden çıktı oturt bunu yerine olmuyor.Yada sağlıklı olmuyor.Yada biz sağlıklı olmayan yöntemlerle makinaları tamir edip o tamirat üzerinden yeni bir garanti vermeyi uygun bulmuyoruz.
Bir diğer değinmek istediğim konu, yani her gelen müşteri ilk söylediği şey valla düşürmedim.Makina satın alıp 1 saat sonra gelip ekranı kırık bir şekilde valla biz bir şey yapmadık diyen müşteriler bilirim ben.Kaldıki sattığım her makinayı Saat tarih ayarını yaparım tüm ayarlarını en iyi şekilde ayarlarım ve fotograf çekip kaydedip kaydetmediğini video çekip sesi kaydedip kaydetmediğine kadar test eder veririm.
Bunu neden yaparım kendimi garanti altına almak için.Çünkü makina ilk fabrikadan geldiği halde bile çalışmadığı durumlarla karşılaştığım olmuştur.
Aslında bazen şunuda düşünüyorum tüketici koşesi varda üretici köşesi yok.Yani hep müşteri haklıdır mantığımı hakim bu sitede.Bu sitede kişiler kimliklerini amatör, firma şu bu diye sınıflandırıyorsa bende ahlaksız,çirkin müşteriler hakkında burada içimi dökeyim.
Mağazaya teknik servise gelip makinayı 1 yıldır kullanan ve arızasını anlatırken 1 yıl önce aldığı tarihten itibaren anlatmaya başlayanlar var biliyormusunuz.Dolayısıyla teknik servisteki robot değil insan, ama o kişinin biraz bunalmış olduğu anı görüp, bunu bile kendine koz olarak kullanan insanlar var.
Hakkını yemeyelim Teknik serviste sıra beklerken önündeki kişinin yaklaşımından rahatsız olup teknik serviste kayıt alan kişiye son derece rahatlatıcı ve onun durumu anlayarak yaklaşan kişilerde var.
Karşınızdaki insanı aynnanız gibi görün, ve nasıl görünmek istiyorsanız o şekilde davranın emin olun ayna gibi anında yansıtacaktır.
Tabi bunlar genlde gözden kaçan, bunun gibi anlatmak la bitmeyecek bir sürü şey var.
Ama yazılan şikayetlere bakıyorum da kullanıcı hatası gibi gelmişse teknik servisimize ben teknik servisteki arkadaşlarıma güvenirim.Öyle değilse o kişi neden size öyle desin ki.O kişi bu konuyla ilgili eğitilmiş ve doğruları yapılması söylenmiş kişidir.Ama kullanıcı bu konuda yalancı olabiliyor çünkü işin ucunda makinasını ücretsiz tamir ettirme işlemi var.
Erkayalar garantili ürünlerinin fiyatlarından hep şikayet edilir bu konuya girmeyeceğim tartışılabilir bir konu.Ancak fazlasıyla hizmet alabileceğinizi ve haklarınızın yenmeyeceğini belirtirim.Verilen teknik servis fiyatını hak yemek çok mok gibi eleştiriler tamamen kişinin kendi yorumudur.Listede ne yazıyorsa S2 nin optik ünitesinin fiyatı, o alınıyor ve yeni ünite takılıyor parça garantisi de ayrıca veriliyor. bu bir örnekti.
Kim dikkat etti bilmiyorum ama genelde Avrupa ABD yada diğer ülkelerde Satılan ürünlerde yanına 30 sayfalık ürün tanıtım kitapçığı verilirken, ayrıca satılan kameranızı daha fazla tanıyın kısmı ücretli satılırken, Erkayalar bunu ücretsiz olarak vermektedir.
Bazıları diyor ya kitapçık istedik 20YTL istediler.Kusura bakma ABD den aldıysan kameranı, Canon un bile parayla verdiği hizmeti Erkayalar kuruşuna kadar alır.,
Uslup konusunda şirket çalışanı olduğum halde pozisyonum gereği kullanmamam gerekn uslublar kullanmış ağır söylemlerde bulunmuş olabilirim,ama dediğim gibi bizler robot değiliz bizlerde insanız işe birde bu tarafından bakın.İş yerim hakkında bir ürünü ücretsiz sorununu giderdiği halde teşekürün çok görüldüğü yazılar okursam bunlar beni üzer, üzdüde.
Uzun lafın kısası Bir ürünün parça değişimi yada herneyse yapılacağı işlemle ilgili fiyat çoksa neden bu kadar yüksek olduğunu soruşturun, teknik servisteki arkadaşlarımız ünitenin komple değiştiği için fiyatın böyle olduğunu söyleyeceklerdir.
Ama siz bunu sormadan forumda cevap arasanız, burada kendince yorum yapan Oha bu kadar da olmaz plastiğe istedikleri paraya bak lafına kanarsanız böyle negatif konuşmalar ortaya çıkar.
Şu konuyada dikkat çekmek isterim, kişilerle olan sosyal ilişkileriniz onlara olan davranışlarınız size sizin tavrınız olarak geri döner.Ben uzun zamandır bu sitedeyim ve bir çok eski üye bilirki ben ERKAYALAR çalşanıyım.Bir sorununuz olursa rica edin yardım isteyin bizde elimizden geleni yapalım.
Bana; zaten o ERKAYALAR' ın adamı şöyledir böyledir dendi.Ama onu diyene bile gelsin düzgünce itamlarda bulunsun yardımcı olurum.Ben işimi düzgün yapan yapmaya çalışan birisiyim,lütfen herkes yorumununu da bu çerçevede yapsın.
Not: Örnekler verirken kesinlikle kimseyi hedef almadım,sadece tüketiciye hizmet veren taraf olarak yaşadıklarımı anlattım, ve kişilerin kendi ithamlarını kullanarak hatırlatmalar yaptım.
Herkese Saygılar.
sevgili eos,
bir dokun bin ah işit ...
http://forum.netfotograf.com/tuketici_sorunlari.asp?msg_id=7783
bu sorunlar hepimizin başında sadece sizin değil...Dün servisimize bir makine geldi adam makineyi dört tane kışlık çorabın içine koyarak kendimce sağlam paket yapmış çorapları çıkarırken bir şey dikkatimizi çekti :üm çoraplar tek ti yani diğer çorabı kendisinde bırakmış ..Makinede bir not "çoraplar yeni yıkandı lütfen geri gönderin " aklı sıra çorapları çift olarak gönderse biz burda giyeriz yurdum insanı işte..
bak yarın buraya bir belge ekleyeceğim o da bir müşteri o da bir yurdum insanı...
eos bir şey sormak istiyorum.
tam tarih htırlamıyorum 1 sene kadar önce canon kompak makinemin(a510) lensini örten o küçük yapraklar takılma yapıyordu. bunun için biçilen fiyat 30 liraydı.. Bunun için de tüm lens komple değişiyor muydu yoksa? yoksa o küçücük yapraklar 30 lira mı gerçekten?
bunun 30 lira oldugunu nasıl öğrenmiştim. antalyadaki kale kapısındaki merkezinize elimde garanti belgemle gitmişti. garanti sürem dolmamıştı. ürün servisten geldikten sonra 30 lira diye fiyat biçilmişti. tekrar faturamla ve garanti belgemle gittiğimde ücret ödemeden aldım. sanırım değişen parçalara 6 ay garanti veriyorsunuz. 1 yıl sonra aynı sorun tekrar olustu gerçi yadırgamıyorum 4 5 arkadasıma a500 ve 600 serisi makine aldırdım bu problemi yaşadılar.. Kronik bir problem midir bu?
gerçi yapraklar yarım açılıp foto cektiğinizde kazara, güzel fotolar da cıkmıyor değil arada facebookta bi kız arkadasım profilinde yapraklar tam acılmadan cekilmiş foto koymuş. a610'du o makine de
bu arada kompak makine sensörünü temizleme ne kadar tutuyor? sanırım sensörde toz birikti bendeki kompak alette. ya da öncelikle şunu sorayım. aşağıdaki lekeler tozdan mı kaynaklanıyor yoksa sensörde mi bir sorun var?
http://img231.imageshack.us/my.php?image=bblf9.jpg
http://img369.imageshack.us/my.php?image=aapq8.jpg
selam burkay abi.
Ben satışta olduğum halde daha önceden PC sektöründe teknik servis olarak çalışmış biri olarak nelerle karşılaştım hatırladıkça bazen gülüyorum.İnsanın mizah anlayışı bile değişiyor.
Aslında değinmek istediğim Makina satın alan ve sorun yaşayan kişiler için hep kendilerinin haklı olduklarını sanmaları.Tersi durumlarda mümkün tabi, ancak durum bence eşit bile değil.
Teknik servis hataları yada teknik servislerden dolayı yakınmalar diyelim adına , eminim ki kullanıcı hataları, kullanıcı yalanları, kullanıcı ahlaksızlıkları 2 katıdır.
Selam bisquit
Yapraklar ile ilgili bir bilgim yok ancak toz ve nemden kaynaklanıyor sanırım.Tek başına değişiyor diye biliyorum.Ancak şunuda demeliyim ki merkez ofiste o parçalara değişimde heleki erkayalar ürünü ise ücret alındığını sanmıyorum.
Kompakt makinalarda sensör temizleme diye bir şey olmaz.Sensör kirlenme problemi genelde DSLR makinalarda olur.Kompakt makinalar da Optik kısım ile sensör bir bütündür.Ama fotograflarınız da ki lekelerin sebebi ile ilgili bir yorum yapamayacağım o kadar teknik kısmından anlamıyorum.Ancak kırmızı noktanın ölü piksel,beyaz yada siyah noktaların kirlenme olduğunu biliyorum,sizin fotograflarınız daki lekeler gerçekten değişik bir şey.Anlayamadım.
#e0s' tarafından 13.10.2008 04:26:58 tarihinde düzenlendi.
Antalyada'ki merkezinizden istanbuldaki servise gönderildikten sonra gelen, yapılan işlemi gösteren kagıtta,30 lira olarak görünüyordu.
Aşağıdaki fotoğraftaki lekeler bir anda oldu. Ölü piksel olsa bu kadar fazla oluşur mu tek tek ve grup şeklinde sanki çamur sıçramış gibi.
Burukay foto Murat bey ayıbımı açığa vurdu tüh benmde yerin dibine geçtim.pazartesi oldu salı oldu çarşamba oldu demekki kararada hoşuna gitmeyen bişey var. Hala sitede göremedik. Merakla bekliyoruz. Tüketicinin hakkının nasıl olması gerektiğini.
#kiziltuğ' tarafından 16.10.2008 00:57:42 tarihinde düzenlendi.
İlginç ya, ben bu yazılanları okuduktan sonra spot ürünler bana daha cazip geldi.. Yani firmadan alsam da, makinedeki arıza genellikle benim suçumdan kaynaklandığı için, spot üründe olduğu gibi ücret ödeme şansım, spot alıp makinenin hiç bozulmaması oranından daha fazla.. O zaman firmadan daha pahalıya almaya gerek yok.. örneğin amerikadan sıfır kutuda gelen spot bir ürün 1000 ytl, bu firmada 1800 ytl.. diyelim ki ikisi de yere düşürdüm bozuldu.. garanti dışı kaldığı için ikisinde de parça fiyatını ödemek zorundayım..
O zaman spot alıp, artan parayı ileride oluşacak bir kaza için sigorta gibi saklamak en mantıklısı geldi bana.. O zaman firmadan almak sadece "arızalı ürün almama" garantisi veriyor bana.. Bence bu konfor için 800 ytl gibi fark çok fazla..
Örneğin Eos 5D 24-105mm kit ile birlikte Türkiye fiyatı 7000 YTL civarı, amerika'dan geldiğinde 12 taksitle 4700 YTL.. iki ürün de yere düşse, aynı servis ücretini ödeyecek.. Sizce kim karlı?
Düşünce yapımın yanlış olduğunu biliyorum.. Kimseyi özendirmeyi de düşünmüyorum.. Ancak bizdeki firmalar hala "müşteri her zaman haklıdır" düşüncesini bile sorgulayabiliyorsa.. ( Ki Amerikada bir ürünü alır, yaklaşık 1 ay kulanır ve isterseniz ürünü geri iade edebilirsiniz) Bence ödediğim parayı haketmiyorlardır.. Ödediğim fazla para bana hizmet olarak geri dönmek yerine firmaların ödediği vergi ve ithalat gideri olarak gidiyor gibi görünüyor..
Ülkemizde Amerikadaki rahatlık olsa eminim suistimal olur, hem de hat safhada olur..(En komiğinden Burhan Altıntop tiplemesinin ücretsiz ayakkabı değişimi yaklaşımı gibi) Ama biryerlerden de başlamak gerek değil mi..
Ben 3000 ytl ucuza aldığım ürünü arızalandığında, 30 dolar kargo ücretiyle, oradaki firmaya gönderebilir (orada oturan bir satıcı yada tanıdık olsa daha iyi olur tabiki).. ve tabiki de garantisini tepe tepe kullanabilirim..
Bakın alakasız olacak ama Ford Focus marka arabamın yanında ekipman olarak pek bişey gelmedi, bende öylesine fordun tüketici köşesine bunu maille yolladım.. 1 ay sonra amerikadan bana paspas, silecek gibi bir hediye seti geldi.. Türkiyeden değil.. Amerikadan... Bence hizmet budur...
İlgili olabilecek konular
-
Baki Kılıçarslan Anam Türküsü Bozlak
24 Kas. 2024, 21:05 prodersler
03524 Kas. 2024, 21:05
prodersler -
-
Ülkelere Göre Araba Markaları Ve Logoları
22 Kas. 2024, 15:47 prodersler
04922 Kas. 2024, 15:47
prodersler -
Caz'ın Kadrajı'nın Bu Haftaki Konuğu Cenk Mirat Pekcanattı
15 Kas. 2024, 13:35 miratcenk
024715 Kas. 2024, 13:35
miratcenk -
4x6 Vesikalığı 10x15 Kağıda Action
25 Eyl. 2007, 23:47 adzs
171725731 Eki. 2024, 14:09
mucahit2331 -