Fotoğrafçılık Forumları
Canon Ps A610 Ve Erkayalar
Arkadaşlar merhaba;
2005 yılında aldığım PS A610 makinam tıkır tıkır çalışırken geçenlerde lcd ekran siyah oldu.Tüm modlar, menü seçenekleri vs görünüyor ancak ekran siyah, çektiğim fotoğraflar da aynı şekilde siyah.Hafıza kartında daha önceden çekilmiş fotoğrafları görebiliyorum. Bu sorun forumda defalarca işlenmiş.Ancak benim sormak istediğim farklı.Konuyu hem buradan hem de yabancı sitelerden takip ettiğimde, bir çok A610 kullanıcısının aynı problemle karşılaştığını, sorunun CCD ya da shutter arızası olabileceğini tespit ettim.Malum, Canon bir çok modelinde ccd sorununu kabul etti ancak A610 için böyle bir durum söz konusu değil.Erkayalar ile birkaç kere telefonda görüştüm.Başta fena ayak dirediler.Makinam garanti kapsamında olmadığı için şayet ccd sensör arızası var ise bunu 120 TL gibi bir rakama tamir edebileceklerini söylediler.Daha sonra yabancı bir sitede Kanada'dan bir bayanın makinasını ücretsiz tamir ettirdiğini okudum. Bu bayan aynı durumdaki CANONzedelere "ücretsiz tamir konusunda sonuna kadar ısrarcı olmayı" tavsiye ediyordu. Geçen hafta sonu Erkayaları tekrar aradım ve A610 larla ilgili tüm dünyada büyük problemler olduğunu, yaşadığım problemin aynısını binlerce insanın da yaşadığını, Canon gibi dev bir markanın A610lardaki ccd sorununu ne zaman kabulleneceğini ya da bu durumla ilgili herhangi bir tedbir alıp almayacağını sorduğumda servisteki bayan telefonda bu tip bilgileri veremeyeceğini, bunun firma prensibine aykırı olduğunu sert bir dille ifade ettiğinde aramızda ufak bir tartışma yaşandı. Beni düşündüren konu, karşımdaki servis çalışanının "makinanızı bize gönderin, şayet ccd problemi varsa biz bunu ücretsiz değiştiriyoruz ama bunu telefonda söylememiz yasak" gibi bir ifade kullanması dikkatimi çekti. Daha düne kadar A610 larda hatalı ccd söz konusu bile olamaz diyenler, problemin ccd arızası olması durumunda bunu ücret talep etmeden düzelteceklerini söylerek A610lardaki ccd sorununu gayri resmi de olsa kabullendiler bir anlamda. Makinamı hemen kargoya vererek Erkayalara gönderdim. Telefonuma bugün gelen sms sonrası Erkayalarla yaptığım görüşmede yetkili kişi makinamdaki sorunla ilgili olarak "operatör yapraklarının temizlenmesi gerekiyor" dedi. (tam emin olmasam da optik yaprak yerine operatör yaprakları gibi yanlış bir ifade kullandı, işin teknik kısmını o kadar bilemiyorum. Talep edilen ücret (arıza ccd sensörde olmadığı için) 100 TL. Kendilerine tamir için onay vermedim ve makinamı geri göndermelerini istedim.
Merak ettiğim konu; bahsettiğim arıza ile bu yaprakların bir ilgisi olabilir mi? Çünkü ben hala Erkayaların para sevdası yüzünden ccd de olan bir arızayı başka yerdeymiş gibi göstererek bedavaya hizmet vermeme çabası olabileceğini düşünüyorum. Şayet bu arıza operatör ya da optik yapraklardan kaynaklanıyor ise bunların temizlenmesi karşılığı istenen 100 TL makul bir fiyat mı?
100 tl mi??
bu makinenin sıfırı kaç lira zaten?? kaldı ki sıfırı bile yok artık piyasada.. kibarca bir "ohaa" demek istiyorum
kesinlikle yaptırmayın bence.. canon seviyorsanız gidin 260 tl verip sıfır canon a590is alın.
eski makinenizden çok daha gelişmiş ve iyi bir cihaz.. titreşim önleme modu yeter zaten..
makineyi bize gönder ben sana yardımcı olurum.
murat özdemir www.burukay.com
Sayın Burkay;
Sitenize yazdığım mesajı cevapsız bırakmadığınız için teşekkür ederim.Makinamı Erkayalardan alır almaz sizinle temas kuracağım. Şu an için onarımını reddettiğim makinamı Erkayalardan geri alabilmek için mücadele vermekteyim.
Makinam bugün elime ulaştı. Erkayalardan gelen kargoyu dosdoğru Ankara'ya, sayın Burkay'a gönderdim. Murat Bey'den haber beklemek kalıyor artık
yaklasık 2.5 sene kadar önce yaprak değişimini 30 liraya yapıyordu erkalayar.
Makinam burukaydan geldi. 80 TL'ye tamir edildi. Gerçi kargo masraflarını dahil edince, fiyat Erkayalarınkiyle aynı seviyeye geldi diyebilirim (toplam 96TL). Ancak burukay fotoğrafçılık müşteri boşuna zaman kaybetmesin diye vizör ayarını yapmadan göndermiş. Ne gerek var değil mi müşteriyi durduk yere birkaç hafta daha bekletmeye. Ülkemizde müşteri memnuniyetini sağlamak bu kadar zor olabilir mi diye artık sormuyorum. Çünkü müşteri memnuniyetinin müşterinin kendisinden başka kimsenin umurunda olmadığına ne yazık ki kanaat getirdim. Herkes cebine giren paraya bakıyor sonuçta.
vizör ayarı yapılmadan mı?
nasıl yani?
hayır yapmadım sevgili panctom,
lcd ekranı olan bir makinelerde vizör ayarı yapmayı gereksiz buluyorum..
ancak burdaki makine sahibi ilerde eğer makinesinin ekranı kırılırsa o zaman vizöre gerek duyacağını telefon görüşmesinde belirttiği için bir ara ankaraya uğradığında o ayaraı yapacağım..
#burkay' tarafından 14.05.2009 19:43:30 tarihinde düzenlendi.
- 1
İlgili olabilecek konular
-
Psd Erkekler İçin Takım Elbise Kostüm 2
21 Oca. 2016, 17:48 byalicoban88
41441506 Oca. 2024, 09:06
afnzh -
-
Canon Eos 1d Mark İv İş Görecek Seviyedemi ??
30 Eki. 2022, 00:48 thief_88
077230 Eki. 2022, 00:48
thief_88 -
Nikon D5000 Yerine Nikon D3200 D7000, Canon 600d, Sony A58
27 Oca. 2022, 20:01 muharremuzun
1205119 Eki. 2022, 18:24
fedayi_86 -