sarucabey
sarucabey (üye)
Kocaeli / Meraklı

Pilleri Dolu Tutmanın Yolu Yokmu?

Arkadaşlar S2nin 4 adet yedek pillerini şarj ediyorum ama piller kullanılmadığı zaman şarjı bitiyormuş bunun sebebi nedir? Önlemenin bir yolu falan yokmu?

Tarih: 8 Mart 2006, 20:19 - İp: yok
metalik
metalik (üye)
Ankara / Amatör

Arkadaşım bende 4 pilli yedekte bekletiyorum. şöle halledebilirsin.. yedek pillerinide iki gune bir makinaya tak çalıştır biraz zahmetlil ama sonuc alıyorsun..(dikkat et pilleri karıştırma!!)en iyisi dönüşümlü kullanmak. ama artık ben 4 tane yedek alkaline pill alıyorum yanıma daha kolay ve guvenli en azından şarjı bitmiyor..

 

Tarih: 8 Mart 2006, 23:04 - İp: 81.***.**6.55
mastertr
mastertr (üye)
Zonguldak / Amatör

NiMH pillerin avantajı yüksek akım kapasitesi (yani güçlü).
Dezavantajı ise kendi kendine boşalmaları.
Bu konuda sanırım yapacak birşey yok.

 

Tarih: 9 Mart 2006, 10:01 - İp: 194.***.**0.97
sarucabey
sarucabey (üye)
Kocaeli / Meraklı

havası alınmış bir ortamda (paket içinde) bekletildiği zaman bitmezmiş diye birşey duymuştum. Ama deneme imkanım olmadı

 

Tarih: 9 Mart 2006, 10:09 - İp: 194.***.**9.29
mastertr
mastertr (üye)
Zonguldak / Amatör

havayla ilgisi yok, pilin kimyasal yapısıyla ilgili bir olay. yanlış bilgi almışsın. ya nicd gibi zayıf akımlı piller kullanacaksın ki yeni makinelerin çoğu yüksek akım ile doğru çalışıyor, ya da alkalin kullanıp atacaksın

 

Tarih: 9 Mart 2006, 13:34 - İp: 194.***.**0.97
excel
excel (üye)
İstanbul / Amatör

GP nin sürekli ceryanda tutulmak üzere tasarlanmış bir cihazı var.Bu alet el feneri şeklinde ve aynı zamanda ışıldak görevi görüyor.Sürekli ceryanda tutuyorsun,elektrik kesilince otomatik devreye girip fener kısmı ışık vermeye başlıyor.Çok düşük amperde doldurduğu için pilleri üzerinde sürekli tutmanın zararı olmadığını söylüyor,doğal olarak şarj süresi 14-15 saat...Fakat bunun hiç önemi yok çünkü üzerindeki dolu pilleri alıp boş pilleri doldurmak üzere alete takıyorum...üzerindeki piller doluncaya kadar elimdeki pillerin bitmesi mümkün değil zaten....Aletin adı GP Power Bank
Torch 4-in-1
Hayırlı olsun.

#EXCEL' tarafyndan 09.03.2006 17:39:46 tarihinde düzenlendi.


#EXCEL' tarafyndan 09.03.2006 17:45:56 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 9 Mart 2006, 17:27 - İp: 85.***.**4.171
mastertr
mastertr (üye)
Zonguldak / Amatör

şarj aleti bulunan ortamlarda kullanılabilir, yada paraya kıyıp 15 dakikada şarj edenlerden alınabilir, ama çok pahalı

 

Tarih: 10 Mart 2006, 00:12 - İp: 85.***.**9.179
SWING
SWING (üye)
İstanbul / Amatör

Ama hızlı şarj da (15 dk) pilin ömrünü tüketiyor.

 

Tarih: 11 Mart 2006, 02:22 - İp: 85.***.**6.97
mastertr
mastertr (üye)
Zonguldak / Amatör

yoo, benim bildiğim ömrünü azaltmıyor...

 

Tarih: 11 Mart 2006, 17:27 - İp: 88.***.**0.64
ayda
ayda (üye)
Sakarya / Amatör

SWING-------- Kim demiş hızlı şarz pillerin ömrünü tüketiyor diye bu millet PALAVRA 1- DOLMUŞ 2 sadece 2 icat etmiştir vede AZİZ NESİNİN dediği gibi bu milletin %80 i APTALDIR afedersin bendende 19 puan daha koyayımda tam olsun bu millet ne diyorsa onun tersini yap benden sana tavsiye birzamanlarda RENAULT ilk çıktığında ayyyyy bu arabalar önden çekiş bir darbe yedimi çöpe at gitsin derdiler ne oldu şimdilerde bir kamyon ile bir otobüs kaldı önden çekiş olmıyan

 

Tarih: 12 Mart 2006, 11:49 - İp: 85.***.**7.248
SWING
SWING (üye)
İstanbul / Amatör

PİLLER ve BATARYALAR

-- Nİ-CD PİLLER HAKKINDA GENEL BİLGİLER --
Batarya Tarihi :
İlk pratik olarak kullanılabilen pil günümüzden 200 yıl önce Alessandro Volta tarafından yapılan gümüş-çinko pildir. Voltanın bu keşfinden kısa bir süre sonra Johann Wilihelm Ritter ilk şarjlı pili buldu. Ancak jeneratörlerin gelişmesi ve şarj cihazlarının olmaması tekrar doldurulabilir pillerin gelişmesini olumsuz etkiledi. Bundan sonraki önemli adım ise 60 yıl sonra George Leclanche'nin karbon-çinko pili bulmasıdır. Bugün kullandığımız pillerin atası budur.



ilk Kurşun-Asit Bataryalar :
Aynı yıllarda Plante kurşun asit piller üzerine çalışıyordu.Onun bu çalışmaları Hawker Energy Products'ın çalışmalarına çok benziyordu.gelecek 20 yıllık zamanda Faure ve diğerleri bunları geliştirecek ve günlük kullanıma başlanacaktır.Daha sonra otomobil sanayiinde kullanımıyla iyice gelişecektir.

İlk Nikel-Kadmiyum Bataryalar :
Nikel elektrot ve Alkalin sistemler kurşun asit bataryalardan 30 yıl kadar daha sonra ortaya çıkmaya başladı.
Edison 1890 yılında şarj edilebilir alkalin pili yaptı. İsveçli araştırmacı Waldmar Jungner ilk küçük Nikel-Kadmiyum pili yaptı. İkinci Dünya savaşı sırasında almanlar hafif ve kapasitesi yüksek NiCd pilleri havacılık sanayiinde kullanmak amacı ile geliştirdiler. Avrupalı araştırmacılar ilk gerçek anlamdaki NiCd pili 1950 yılında geliştirdiler.

Temel Batarya Teknolojisi :
Bataryalar elektrik enerjisini depo eder.Batarya terimi bir adet üniteyi temsil eder. Ancak bu ünite içinde bir ya da birden fazla hücre (cell ) bulunabilir. Celler bataryanın yapı taşlarıdırlar.Bataryalar genellikle birden fazla hücrenin birleşmesinden oluşur.
Her batarya 3 temel öğeden oluşur. Anot (pozitif kutup),Katot (negatif kutup) ve kimyasal reaksiyonu sağlayan elektrolittir. Diğer anlamda elektrolit elektrik enerjisini depolayan ve geri veren kısımdır.

İdeal Batarya :
İdeal bataryada aşağıdaki özellikler olmalıdır.
1. Yüksek enerji yoğunluğu olmalıdır.
2. Taşınabilir ve çevre şartlarına dayanıklı olmalıdır.
3. Uzun ömürlü olmalıdır.
4. Emniyetli olmalıdır.
5. Uygulama yeri için esneklik sağlamalıdır.
6. Şarj edilebilir olmalıdır.

Batarya Tipleri :
Bataryalar şarj edilemeyen ve şarj edilebilen tip diye ikiye ayrılır.
Şarj edilemeyenler bir kere kullanıldıktan sonra tekrar kullanılmazlar.
Şarj edilebilen bataryalar binlerce kez şarj edilip tekrar kullanılabilir.

Şarj Edilemeyen Bataryalar :
Şarj edilemeyen bataryaların birçok tipleri vardır. En yaygın olanı çinko-karbon olanlarıdır.
En önemli yanları ucuz olmalarıdır.
Alkalin-manganez bataryalar günümüzde bu pillerin yerini yüksek kapasiteleri nedeniyle almışlardır.
Cıva-çinko ve çinko-kadmiyum bataryalar ise saatlerde, tıp alanında, işitme cihazlarında çok kullanıldılar.
Ancak çevreyi çok kirletmeleri yüzünden diğer bataryalarla değiştirildiler. Hava-çinko bataryalar düşük güçlü uygulamalar için özellikle modern işitme cihazları ve tıbbi cihazlar için çok kullanıldılar.

Ayrıca şarj edilebilir hava-çinko bataryalar gelişim sürecindedirler.
Termal bataryalarda şu anda askeri ve bilimsel alanlarda kullanılmaktadır.
Bunların yanında birçok batarya çeşidi olmasına rağmen Lithium bataryalar ön plana çıkmıştır. Her boydaki lithium piller günümüzde mikro elektronik güç uygulamalarında aratan oranda kullanılmaktadır.

Şarj Edilebilir Bataryalar :
Şarj edilebilir bataryalar 3 tipte üretilir.
Birincisi otomobillerde kullandığımız ve akü dediğimiz açık tip bataryalardır. Atmosfere açık olan bu bataryalar kullanım sırasında atmosfere hidrojen gazı verirler ve bu yüzden su azaldığı için suya ihtiyaç duyarlar. Bakım istemeyen bataryalarda sadece elektrolit fazla olup bu yüzden servis ömürleri boyunca bakım istemezler.
İkinci tip şarjlı bataryalar yarı açık yada yarı kapalı bataryalardır. Bu tip bataryalarda kullanılan elektrolitlerde atmosfere gaz salarlar. Ancak bu tip bataryaların elektrolitleri jel türündedir.
Üçüncü tip bataryalar tamamen ka

 

Tarih: 13 Mart 2006, 08:58 - İp: 85.***.**2.171