okyanus.
okyanus. (üye)
İstanbul / Profesyonel Fotoğrafçı

Panasonic Fz20 Nasıl

Arkadaşlar selam..

Panasonic fz20 yi bizzat kullanan arkadaşlara özellikle sormak istiyorum. Makineden memnunlar mı ? Renklerin doğallığı nasıl özellikle. Makinenin özelliklerini zaten biliyoruz. Ancak ben kullanıcı arkadaşların şahsi fikirlerini, memnun oldukları ve olumsuz buldukları yönleri öğrenmek istiyorum.

Sayın ocaklılar bu forumu okur ise (sanıyorum kendisi bu makineyi kullanmakta idi) ona özellikle bir sorum olacak. Diğer bilgisi olan arkadaşlardan da yanıt beklerim tabi ki . Bu makinenin oldukça uzun bir zoom menzili var. Yaklaşık en uçta yanlış hatırlamıyorsam 432 mm gibi. Ve makine tüm zoom boyunca 2.8 diyafram açıklığı sağlayabilmektedir. Artı 5 cm makrosu var. Şimdim böyle bir lensi dslr için tek başına lens olarak almaya kalksak ( böyle bir lens varmı bilmiyorum ) yani 432 mm civarında 2.8 diyafram verebilecek bir lens, ve makrosu da minimum netleme mesafesi de 5 cm olan bir lens astronomik bir fiyat olmaz mı ? Buna rağmen yaklaşık 1 milyar liralık bir makine de böyle bir lens nasıl bulunabiliyor. Slr makine lensleri ile compact ya da slr like makine lensleri arasındaki fark nedir ki maliyet unsuru bu kadar değişebiliyor.

Ayrcı 5 cm makro, en geniş açı da yani yaklaşık 36 mm de ki minimum netleme mesafesi galiba. Peki aynı oranda büyütmeyi sağlamak için 432 mm de, objeye ne kadar uzakta durarak aynı çekimi yapabiliriz.

Saygılarımla

Tarih: 19 Haziran 2005, 21:45 - İp: yok
droral
droral (üye)
Ankara / Amatör

Merhaba Okyanus, ben bu makinayı yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Fz20' yi almadan önce yaklaşık 7-8 ay okumadığım yerli ve yabancı site, inceleme yazısı kullanıcı yorumları ve forum kalmadı diyebilirim. Bu okuduklarımdan fz20'nin çok iyi bir makine olduğu kanısına vardım. Elbette ufak tefekkusurları vardı: düşük ışıkta EVF'nin ve LCD'nin kullanılamaması, EVF'nin ebadının küçük, çözünürlüğünün düşük olması ve buna bağlı manuel zoom'un pek işe yaramadığı, ergonomisinin zayıf olması, hacminin büyük olması gibi...Ama çoğu kullanıcı bununla yaşamayı öğrenmiş gözüküyordu. Ben de bu sele kapılarak bu makinayı edindim. Allahtan yurtdışından bir şekilde edinebildim. ÇÜnkü bu makina için en büyük iddia, bu özelliklerde , üstelik Leica objektifli bir makinanın çok makul fiyata olmasıydı. Tabii bu yurtdışında böyle, Türkiye'de biliyorsundur bu makina DSLR fiyatına yakın.
Herneyse, ben makinayı edinmeden önce elime sadece 2-3 defa aldım ve yaklaşık 3 dakika kullanabilme fırsatım oldu.

 

Tarih: 19 Haziran 2005, 23:27 - İp: yok
droral
droral (üye)
Ankara / Amatör

Şimdi gelelim benim izlenimlerime: Ben makinanın ebadını seviyorum, elime oturması hoşuma gidiyor. Menüsü gayet kolay ve kullanışlı. Gelgelelim ergonomisi beni gerçekten rahatsız ediyor. Bazen düşünüyorum acaba bunu yapan japon mühendis acaba hiç bu makinayla fotoğraf çektimi diye? Düğmelerin yerleri bence kesinlikle yanlış. En basitinden EXPOSURE düğmesi sağ başparmak için çok uzakta , EVF'den bakarken düğmeyi bulamıyorsun. Aynı şekilde flaş açma düğmesi kelimenin tam anlamıyla saçmasapan yerlerde...EVF gerçekten çok küçük (hele bir önceki makinam Kodak DX6490' dan sonra) ve çözünürlüğü düşük. Düşük Işıkta beklediğimden daha iyi çıktı. ÇÜnkü low- light boost özelliği yok. Ancak iyi aydınlatılmış bir odada bile M (manuel) modunu kullanman mümkün değil, çünkü EVF ve LCD'de hiç bir şey göremiyorsun.

#droral' tarafından 19.06.2005 23:42:55 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 19 Haziran 2005, 23:47 - İp: yok
ocaklilar
ocaklilar (üye)
İstanbul / Amatör

okyanus,

tekrar merhaba. Ben 8800 kullanıyorum.

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 00:05 - İp: yok
droral
droral (üye)
Ankara / Amatör

Beni en çok rahatsız eden şeylerden birisi de WB. Yine bence otomatik ve preset ( ki bunların içinde nedendir bilinmez floresan ayarı yok) ayarları tat vermiyor. Ben sürekli custom WB ayarı yapma ihtiyacı hissediyorum. Bunların dışında gayet keyifli bir makina, renkler doygun ve canlı. Ve tabii bahsetmeden geçemeyeceğim: NOISE!...Resimleri çok büyütmeye kalkışmazsan farkedilmiyor ancak 80 ISO'da bile ne yazık ki noise var. Mega OIS bence çok başarılı. AF 'u ve kayıdı oıldukça hızlı bir makina (açılışı hariç). Manuel focus çok işe yarıyor diyemem. AF zaten yeterince başarılı bir, ikincisi EVF bunun için gerçekten yetersiz. Ayrıca ekranda mesafe göstergesi olmadığı için focusu bir kere kaçırınca tekrar bulmak zor olabiliyor. Çünkü fokus halkasının başı ve sonu yok sürekli dönüyor.
Flaşı gerçekten çok güçlü ama ben ihtiyaç olduğunda manuel bir kafa flaşla yanstılmış ışık vererek kullanmayı tercih ediyorum. Yine bence kızaklı flaş bağlantısının olması çok güzel.(TTL olmasa bile..)
Ben FZ20'den memnun muyum? Değilim diyemem, memnunum da diyemem. Ancak özellikle yabancı forumlarda bu makinanın biraz abartıldığını düşünüyorum. Ben bu makina için ayrıca wide, tele ve makro lensler getirttirdim . Şu anda makina bana, ben makinaya alışıyoruz.

Aklıma şimdilik gelenler bunlar. Düşündükçe ilave ederim.
Senin ayrıca soruların olursa mail atabilirsin.
Saygılarımla...

#droral' tarafından 20.06.2005 00:51:13 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 00:26 - İp: yok
sephia
sephia (üye)
İzmir / Amatör

merhaba okyanus...
bende uzun süren ( yaklaşık 3 ay ) bu makinayı yabancı sitelerden çok dikkatli inceleyerek aldım...daha sonrasında mağazalarda bizzat elime alarak inceledim...ve sonunda 1 hafta önce aldım...
ben makinanın perfonmansından şu ana kadar oldukça memnunum...
dış çekimleri harika...bahsettiğin gibi zoom oranı muhteşem...macro çekimleri mükemmel...kısacası bu makina çok güzelllll...
diğer arkadaşımın size verdiği cevabada katılıyorum...ergonomisinde bahsettiği hatalar var...ama bir süre sonra parmakve el alışıyor...
bana göre en kötü yanı karanlıkta LCD den bir şey görememen...bunu da bir şekilde çözüyorsun...
özetle bu makina kim ne derse desin muhteşem...seveceksin...

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 00:35 - İp: yok
droral
droral (üye)
Ankara / Amatör

Gelelim lens soruna: Senin sorunu cevabı CCD boyutunda gizli. Kompakt dijitallerin CCD boyutları DSLR lere göre oldukça küçük. Bundan dolayı kompaktlarda 35mm ye göre daha küçük odak uzaklığı olan objektifler kullanılabiliyor. CCD'nin ufaklığı objektif açısından avantaj gibi görünse de noise açısından ciddi bir dezavantaj. DSLR bir makinada 5cm'den makro çeken aynı zamanda 432mm tele çekim yapan bir objektif bulman mümkün değil. DSLR makinaların objektif yapıları daha farklı. Aynı kompakttaki gibi zoom özellikli olabildiği gibi sabit odaklıları da var ve çekim amacına göre genişten teleye, makrodan balıkgözüne farklı tiplerini bulman mümkün.( Bu saatte ancak bu kadarını açıklayabildim)
Saygılarımla...

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 00:54 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

panasonic fz20'nin ornek fotograflarini google'dan "fz20 samples" yazip bulabilirsin; pbase sayfalarinda binlerce fotograf bulabilirsin bu makineyle cekilmis..
..
fz20'nin evet, 432mm'de dahi f/2.8 aperture degerine sahip.. ki bu bir SLR makineye takilan lens olsaydi 3-4 bin pound'dan baslayan fiyatlara bulunabilirdi ancak.. peki nedir bu isin sirri da bu kadar ucuza satilan bir makinede boylesine bir lens kullaniliyor?
fiyat farkliligini daha iyi anlamak icin isin temel nedenlerine inelim.. nedir bir lens alinirken gozetilenler ve nedir lensi pahali kilan?
sen de biliyorsun ki, bazi lenslerde ozel bilmem su element kullanilmis falan denir.. ozel UD element gibi.. bu elementlerin kullanildigi lensler daha pahali oluyor.. mesela canon'daki L serisi lensler.. bu lenslerin bize verdigi ise; daha keskin fotograflar (ki bu konu cok onemli, daha sonra deginecegim), daha iyi renkleri ortaya cikarmasi, fotograflardaki flare problemlerini azaltmasi, distortion problemleri (ki bunlar barrel distortion ve pincushion distortion.. barrel distortion genellikle genis acida karsilasilan bir problem; lensin genis aciya getirildiginde fotografdaki nesnelerin yanlara dogru egimli gorunmesi.. pincushion distortion ise tele zoom'da gorulur; ki fotografdaki nesnelerde ice dogru egilmis gibi gorunurler.), chromatic aberration (lense gelen degisik dalga boyuna sahip isik kumeleri yuzunden, bu isik degisikliklerine olan objektifdeki focus farkli noktalardan saglanir.. isigin dogru bir sekilde kirilmasi cok onemli; ki bu durumda ayni kendi gozumuzle goruyormusuz gibi goruntu alabilelim.. insan gozu; normal olarak 400-700 nm dalga boyundaki isik kumelerini algilayabilir, ki bu araliktaki degerler bildigimiz renklerdir.. hatirladigim 100 nm degeri icin, cerrahlarin kullandigi maskeden gecebilecek isik parcaciginin dalga boyu.. bunu biz goremeyiz.. 400nm'nin hemen altinda ultraviole isik geliyor mesela.. neyse... iste lensin bu isik kumelerini biraraya getirmesinde bazi hatalar olur, ki bunu biz renklerin etrafinda farkli renk sacaklanmalari seklinde goruruz.. gunesin geldigi yone dogru lensi dogrultup cekim yaptigimizda, objelerin etrafinda purple renginin oldugunu goruruz mesela.. iste bu olayi aza indirgemek de cok onemli.. en az "circle of confusion" -ki bu konuya birazdan deginecegim- sayesinde bu problem asilabilir.. )..

SLR lenslerin mekanik ozellikleri, compact'lardaki lenslere gore cok daha karmasiktir..

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 06:16 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

..
neyse konuya geri donelim..
compact kameralarin lensleri genel olarak isiga daha az hassasiyete sahiptirler.. ki sen de bilirsin; bircogunun -en fazla- f/8 'e kadar kisilabilir diyaframi.. veya biraz daha fazla.. ama bir slr lensi ile f/90'lara kadar gider.. bu da depth-of-field konusunu gundeme getiriyor tabii..

senin de bildigin gibi dusuk aperture degeri, depth-of-field'i maksimum yapmak icin gereklidir.. peki depth-of-field compact kameralarla yapilamaz mi?
depth-of-field'in miktarini belirlemedeki etkenler; kullanilan lens'in aperture degeri, fotografi cekilen objenin lense olan uzakligi ve lens ile sensor -ki droral da bu konuyu bir sekilde acikladi- arasindaki uyumdur..

oncelikle, fotograflardaki keskinlik ile baslamak istiyorum.. herkesin dilinde bir keskinlik var; "aman iste cok sharp bir lens" denip duruyor.. peki bu sharp'lik neye gore belirleniyor? circle of confusion, diger bir degisle kabul edilebilir keskinlik... makinenin pixel sayisi cok fazla degilse cok buyuk print alamayiz, degil mi? degil..iste bir A4 kagidina basilmis print'e belli bir uzakliktan bakildiginda (ki bu uzakligi ben 40 cantimetre olarak biliyorum A4 kagidina bakarken; fakat bazi yerlerde 60-70 cantimetre olarak soyleniyor), bundan sonrasi sharp olmayacak diyecegin son nokta, circle of confusion'in en az oldugu noktadir.. normal bir insan gozuyle en fazla 0.25mm buyuklugu farkedebilir.. bir slr'dan cikacak filmin 24x36mm olarak kabul edersek ve bunu 21x30 cm boyutunda buyutursek (A4 kagidi, temel olarak circle-of -confusion hesaplamada dikkate aliniyor) 8.33 kere zoom yapmis oluyoruz.. insan gozu 0.25mm'den daha kucuk birimleri farkedemedigine gore; 0.25:8.33= 0.03mm buluruz ki bu da 35mm kamera icin circle-of confusion'dur..; kabul edilebilir keskinligin olusabilmesi icin 0.03mm'den daha buyuk pixel carpikliklari olmamalidir ki 8.33 kere buyutuldugunde bile farkedilemesin.. yani en fazla 0.25mm olmayacak kadar..
neyse.. iste sensor buyuklugune bagli olarak yapilacak genisletmede (ki A4 kagidina 40 cantimetreden bakiyoruz); eger ki bir compact makine kullanilmis olsaydi, sensor boyutuna bagli olarak (mesela 36mm degil de 6mm bir kenar sensorde..) bir kenarin 6 kat daha fazla genisletilmesi manasina gelecekti.. 8.33 kat degil de 50-60 kat buyutulmus olacakti.. (60 kat dersek mesela; 0.25mm/60=0.0041 olarak buluruz..) iste fazla buyutmeden kaynaklanan bir kayip olacaktir..

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 06:18 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

yani soyle dusun; dslr makinelerdeki herbir pixel, sensorun buyuklugunden oturu bir compact makineye oranla daha buyuktur.. dolayisiyla herbir pixeli daha az oranda buyuterek daha buyuk print alinabilir.. oysaki compact bir kamerayla 10 kat daha fazla buyuttugumuz icin pixelleri kayiplar olacaktir..
.. compact makinelerdeki aperture degerleri hakkinda sunu eklemek lazim.. compact makinelerdeki sensor buyuklugu; 35mm yani 24x36mm bir sensore oranla kac kat daha kucukce; o halde bir 35mm makinede kullanilan lensin aperture degeri de o oranda azalmis gibi deger kazanir.. mesela 5 kat daha kucuk sensoru bulunan bir compact makinenin f/2.8'deki degeri ile saglanacak depth-of-field miktari, 35mm kamerayla f/14 ile alinmisla aynidir.. (5x2.8=14)
yani compact bir makinenin f/2.8 degeri o kadar da genis aperture demek olmaz bir DSLR ile karsilastirildiginda..
circle of confusion'dan bahsettim cunku circle of confusion, hyperfocal mesafe ile birebir orantili.. hyperfocal mesafenin formulu;
hyperfocal mesafe=f.f/a.c
a burada aperture.. f ise focal uzunluk..
eger ki 35mm bir kamera ve lensi kullanilmis olsaydi; f icin 80mm diyelim mesela.. aperture degerine f/11.. o halde
hyperfocal mesafe= 80.80/11x0.03 = 19 metre.. hyperfocal mesafesine yapilan focusun sonucunda, bu mesafenin yarisindan sonsuza kadar net ciktigina gore; 9.5 metreden itibaren net cikacakti..oysaki bir 1/2.7" lik bir compact'i ele alirsak;
hyperfocal mesafe= 12.6x12.6/11x0.0047 =3.7 metre olarak bulurduk.. yani 1.6 metreden itibaren net cikacakti eger ki 3.7 metre otesine focus yapildiginda..
bu ornekten anladigimiz su; depth-of-field compact kamerayla daha yuksek.. ama depth of field'in (alan derinliginin) daha az olmasi istenir cogu durumda..
mesela bir slr lensi ile f/8 bile kullanilsa 400mm icin, depth-of-field cok az olabilir.. mesela bir kusun fotografinda; kusu tamamen background'dan arindirabiliriz.. oysaki bir compact olsaydi, daha onceden de soyledigim gibi f/2.8 bile kullanilmis olsaydi, slr'in f/8'deki sonucu ile karsilasamayacaktik.. ..

...

sonuc olarak buyuk sensoru sadece slr makinelerde bulabiliyoruz.. compact makinelerdeki hizli lensler, aslinda o kadar da hizli sayilmazlar (genis aperture).. aperture ile oynama imakanlari az.. isiga karsi daha basit bir tepki gosterirler slr lenslerine oranla.. daha fazla alan derinligi saglarlar.. lensler sabittir, degistirilemezler.. fokus hizlari bir slr lensi kadar hizli ve kesin degildir..
ve herseyden onemlisi bir slr makineden cikan sonucu bir compact ile alamazsin; compact'den lensini cikarip da slr makineye takma sozkonusu olmadigi icin kiyaslama yapma biraz mantiksiz olur..

ama sonuc olarak bir fz20'deki 432mm'de f/2.8 ile calisabilmesi cok iyi bir ozellik.. tabii bir slr lensi ile karsilastirilamaz, ama, diger compact makinelerin cogundan daha iyi oldugunu soyleyebiliriz.. genis aperture degeri, OIS ozelligi yabana atilir degil tabii.. ve sonucta bir LEICA lens..

umarim soruna bir sekilde aciklama getirebildim.. biraz uzun ve karmasik oldu ama..

#dadanagast' tarafından 20.06.2005 06:19:37 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 06:19 - İp: yok
dadanagast
dadanagast (muhtar)
Yurtdışı / Amatör

"Ayrcı 5 cm makro, en geniş açı da yani yaklaşık 36 mm de ki minimum netleme mesafesi galiba. Peki aynı oranda büyütmeyi sağlamak için 432 mm de, objeye ne kadar uzakta durarak aynı çekimi yapabiliriz."



compact ve dslr'lardaki gorunen mesafe yine farklidir..

gorunen mesafe'nin formulu;
gorunen mesafe= aradaki uzaklik x (sensor buyuklugu/mercegin kac milimetrede oldugu)
..
5 santimetre macro cekim denilince ne olur?
1 cantimetre genisligindeki bir objeye 5 cantimetre uzakliktan baktigimizda diyelim ki fotograf karesi o obje ile doluyor..
o halde;
10mm= 50mmx (8mm/36) gibi yani.. yani buradan sensor buyuklugunun yaklasik 8mm olabilecegini esitsizlikten gorebiliriz.. (bu arada 8mm'yi attim, ama tuttu hani..)
..

bir DSLR olsaydi ne olacakti ayni focal uzunlugunda bakilinca? (dslr olarak bendeki 350D'yi aldim..)
10mm= x. (23/36)
x=15 cantimetre olacakti..
..
bu su demek; eger ki bir dslr kullanmis olsaydin, ayni sekildeki bir macro icin o kadar da yakin durman (5 cantimetre gibi) gerekmeyecekti.. cok daha uzaktan ayni macroyu alabilecektin.. yani dslr'lara takilan objektiflerin 5 cantimetre macro mesafesi olmasina gerek yok; zaten uzak mesafeden cekebilen macro makbuldur..
..
soruna donelim; her ne kadar gercek cevabi bimesem de (yani teknik verilerini fz20'nin) soyle dusunebiliriz:
10mm gorunecek mesafe icin= x. (8/432)
buradan da x'i 540mm olarak buluruz, yani 54 cantimetre.. eminim buna yakin bir rakamdir.. cunku senin istegin ayni oranda buyutmeyi saglamak.. 10mm gorunebilmesi icin 54 cantimetre uzakta durmak gerekir..
..
buradan aslinda birseyi daha gormus oluyoruz... sensor buyuklugu fotografin son halinde de onemli.. cunku crop faktoru yuzunden.. fz20'de 432mm zoom var ama 432mm'de cekilmis bir fotografdan arta kalan cok ama cok daha az olacaktir bir slr makineden cikana gore..
son olarak da slr makineler sana daha hizli shutter speed'i kullanmana musaade ederler.. compact makinelerdeki sinirlidir.. yani yuksek aperture yine bir yerde sinirli kalacak..
..

 

Tarih: 20 Haziran 2005, 06:55 - İp: yok