Fotoğrafçılık Forumları
Tren Gelir Hoş Gelir
''Demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan'' diye haykırarak marş söyleme hakkını kanımca bir tek Sultan Abdülhamit ve M.Kemal Atatürk hak etti ülke tarihinde.
Trakya'dan Halep'e uzanan demiryolu Abdülhamit'in eseri. Tahttan alaşağı edilmeseydi devamını da getirecekti.
Daha sonra M.Kemal Atatürk döneminde demiryollarına hayati önem verilmiş.Ekonomisi ve dış satımı buğday,hayvancılık ve şeker üretimine dayalı bir ülke o zaman İstanbul'dan Mersin'e,Ankara'ya,Sivas'a,Erzurum'a,Kars'a uzanan demiryolu inşa etmiş.
Ne olduysa da ondan sonra olmuş. Türkiye'nin demiryolu macerası bunlarla sınırlı kalmış.
Bedelini her sene binlerce insan hayatını yitirerek ödüyor. Otobüslerde ömrümüz tükeniyor. Neyse ki son yıllarda havayolu taşımacılığında büyük adımlar atıldı.Uçak İstanbul sosyotesinin değil herkesin ulaşım aracı oldu. Ama yeterli mi , elbette değil.
Tren sanki karayoluna ve havayoluna rakipmiş gibi yansıtıldı, ''komünist ülkelerin ulaşım aracı ''diyen politikacılar oldu.
Bu zihniyet yüzünden İstanbul'dan Mardin'e 24 saatte gidiyorsunuz, Ankara -İstanbul arası 5 saat çekiyor, Ankara-Samsun yine 5-6 saat....
Tren havayoluna ya da karayoluna rakip değil, onları tamamlayıcı bir unsur.
*Tren hızlıdır. En yavaşı bile hızlıdır. Eğer hızlı trenleriniz varsa kısa ve orta mesafelerde uçaktan bile hızlıdır. Ankara'dan İstanbul'a uçakla gitmek için 1 saat önceden Esenboğa'da olmanız gerekli. Uçağın İstanbul'a inmesi ve sizin Yeşilköy'den şehir merkezine gelmeniz ciddi zaman alıyor.
Ama Ankara'daki gara şehir merkezinden ulaşmanız dakikalarla ifade edilir. 2-3 saatte İstanbul'a inersiniz ve indiğiniz yer de sonuçta şehrin göbeği.
*Tren güvenlidir. Ciddi insan hatası olmadıkça Trende son derecede güvenlisiniz.Çok çok enderdir tren kazası ve tren kazalarında 10 senede ölen insan sayısı iki otobüsün kafa kafaya girmesiyle kıyaslanamayacak kadar azdır.
*Tren ucuzdur. Her şeyden önce tren yolunu kendi öz kaynaklarınızla yaparsınız. Asvalt dökmek için Irak'a petrolün atığı için milyon dolarla ödemezsiniz. Bir tren senelerce hizmet verir ve her seferinde yüzlerce yolcu taşır. hızlı trenler elektrikle çalıştığı için çevre kirliliği yaratmaz ve petrol kullanmadığınız için dışa bağımlı olmazsınız.
50 000 ton yükü tek seferde çeken trenler var ve bu 1000 tane Kamyonun çektiği yükten fazladır!!!
Bir hızlı tren yerine göre 300-500 yolcuyu taşır ve bu rakam 6 tane Mercedes 0403 ün taşıdığından fazladır!!!
Tren çok daha düşük yapım maliyetine sahip karayollarına göre. Ülkenin güzelim sahillerini,ormanlarını,ovalarını yok etmenize gerek yoktur.
*Tren modern toplumların ulaşım aracıdır.Otobüs terminalalrinde sefil olmazsınız. ''Abi nereye'' sözlerine aldırış etmek zorunda değilsiniz. 10 saatlik yolu 20 saatte alma ihtimaliniz yok. ''kalk sen oradan bayan yeri orası ''gibi ilkel bir zihniyetle uğraşmazsınız. ''kaptan şurda inecek var, şurda binecek var, şurda yemek molası ver gibi saçmalıklarla uğraşmazsınız.
*Tren romantiktir.Yolu bile güzeldir.En ilkelinden en modernine hepsi de güzeldir.
*Tren karayolu taşımacılığının dışa bağılmlılığına alternatiftir. Bir o403 yarım milyon dolar!!! Bir neoplan 1,5 milyon dolar bildiğim kadarıyla . Ve Trabzon dan İstanbul'a kalkan bir Neoplan 50 yolcu taşıyabiliyor sadece ve bu yolu 16-17 saatte alıyor!!!
Tüm bunları unuttuk ve 60 senelik bir ölü toprağından sonra trenler yeniden doğmaya hazırlanıyor.
-Ankara-Eskişehir hızlı tren hattı tamamlandı ve şu an hızlı trenler test ediliyor şu an.
-Ankara-Konya hızlı tren projesi
-Ankara-İstanbul hızlı tren projesi devam devam ediyor.
Tüm bunlar tamamlandığında Ankara-İstanbul sadece 3 saate inecek. Ankara-Eskişehir 1 saate inecek.
Bunlar yeterli mi? Elbette değil, Ankara-Samsun ve Samsun-Trabzon , Ankara -Gazi Antep ve ötesi,Ankara-Adana-Mersin;Ankara-Erzurum gibi hatların da yapılması gerek.
http://www.tcdd.gov.tr/index_tr.htm
Projelerin detayları burada.
Evet, umarım bir gün Ankara'dan
güzel yazı..
Hicaz demiryolunun Şam istasyonunu görmüştüm yazın... keşke tamamlanabilseydi dediğim bir proje bu...
ilgilenenler için bir link vereyim...http://www.youtube.com/watch?v=uyyXw7o7dVg
***
güzel yazmışsın buffalo...çocukken yaptığım İzmit-İstanbul arası tren yolculuklarını hatırladım... belki 15 sene olmuştur trene binmeyeli çok severdim tren yolculuklarını... ama bi o kadar da korkardım; trene binerken çok dikkatli olmam gerektiğini her binişimde hatırlatırdı bizimkiler inip binerken ayağı sıkışan/kopan insanların hikayeleri eşliğinde tünellerden geçerken gözlerimi kapardım neden bilmiyorum kaç tünel olduğunu saymak, tünellerden ne kadar yolumuz kaldığını hesap etmek güzeldi ama inip binerken korktuğum gibi kapkaranlık tünellerden geçerken de korkardım birazcık bunun sebebi ise dışardan kötü adamların taş atıp camları kırabileceğini ya da ateş edebileceklerini düşünmemdi o sıralar öyle haberler mi duyuyordum şimdi tam hatırlayamıyorum yine de çook severdim tren yolculuklarını... katılıyorum dileklerine buffalo, umarım dediğin gibi olur...
bu arada... yazın Şam'da çektiğim, galeriye eklerim bi ara diye düşündüğüm bi fotoğrafım vardı, kısmet burayaymış
üniversiteyi afyonda okurken eski sevgilim sayesinde tanışmıştım tren yolculuğuyla.eskiden zannederdim ki çok uzun sürüyo sıkıcı ve bi o kadarda tehlikeli olduklarını sanırdım trenlerin ama bindikten sonra öle olmadığını anladım.afyon-ist. arası hep trenle yolculuk etmeye başladım.tren yolculuğu çok zevklidir bilen bilir zaten hem manzara hem konfor açısından.inşallah daha ii olur.
Hicaz Tren İstasyonu / Şam
Japonyaya bakıyoruz.. Adamlar dünyanın en iddialı otomobil üreticisi.. fakat demir yollarındaki başarıları övgüye değer.. "Shinkansen" (yanlış yazıyor olabilirim) trenleri günde onbinlerce (belki yüzbinlerce) kişiyi Ankara-İstanbul arasından daha uzun mesafelere taşıyor..
Atam, izinde gidememişiz..
durum, bundan sonra düzelse keşke..
Eskiden bir arkadaşım vardı. (çünkü uzun yıllardır görüşmüyoruz) Babası TCDD'de mühendisti. bir lafı hiç aklımdan çıkmaz
"herşey sürtünme kuvvetine bağlı"
Tren demir raylar üzerinde hareket ettiği için sürtünme kuvveti oldukça azalıyor. Tüm faydası burdan geliyor diye düşünürken zaman içinde TCDD nin niye ulaşımda pek varlık gösteremediğini anlamaya başladım. Kurum olarak sürtünme kuvveti çok fazlaydı. Bir devlet kurumu olarak ulaşımdan trilyonlarca lira kazanan özel şahıs şirketlerine sürtünüyordu en başta. Sonra arpalık haline gelen dev işçi kadrosuna sürtünüyordu. Sonra teknolojiye sürtünüyordu.
Geçenlerde izlediğim diskaviri cenılda bir Demiryolu makinası tanıttılar. anlatımlarına göre 100 işçinin 3 ayda yapacağı işi bu makine 4 çalışanı ile 20 günde yapıyormuş. 96 kişinin işsiz kalması gerek. işsizlikle boğuşan türkiyenin böyle bir lükse ihtiyacı varmı yokmu tartışılır.
"eğitim şart" klişesi abdülhamitin demiryoluna kadar uzanır. askerliğim sırasında gördüğüm manzara ve olaylar insanı dehşete düşüren cinsten. zanınında büyük bir servet ve emek harcanarak yapılmış demiryolunun rayları sökülüp dağıtılmış, evlerin çatılarından dereüstü köprü olana kadar pek çok alanda kullanılmış anadolu insanı tarafından. Halbuki o demiryolunu koruyup sabır edip onun sayesinde hayat standartının artacağını eğitim dışında nasıl anlatabileceksiniz o insanlara.
istanbula gidişlerin en çok yemekli vagonlarını seviyordum. yaslı binip şen indiğim olmuştur o trenden.
siz hiç bir kasabadan geçerken hareket halindeki trenden inip, yiyecek ve içecek alıp sonra koşarak bindiniz mi..
Trenle fotoğraf gezisi organisazyonu yapalım mı ?
ne kadar da güzel olur rokomet
***
Mustafa İpek Abi doğu ekspresiyle bir fotoğraf gezisi projesinden bahsetmişti bize bursa nf buluşmasında... ne durumda şu anda bilmiyorum ama...
Konuyu açıp kaçtı demeyin, bir sigara içeyim demiştim Geldim
Ayvil, eskiden TRT nin tek kanal olduğu dönemde eğitici kısa filmler olurdu, onların birinde yoldan geçen trene çocuklar taş atıyordu ve içerdeki adam taş nedeniyle ölüyordu .
Bir başka videoda trene binen adamı uyutup parasını çalıyorlardı.
TRT amca nedense o zaman ürkünç bir tren modeli çiziyordu bize.
Fotoğraflar için teşekkürler. O tren yolu bir bakıma bizim acıklı tarihimizin hikayesi aslında
Cyaxar yeni sevgilin vardır umarım
Recomment evet her şey sürtünme kuvvetine bağlı.Trenle fotoğraf turu iyi olur aslında
"bam teli" dedikleri böyle bir şey ola gerek...ben yol yapmayı pc nin hd ni yükseltmeye benzetiyorum...ve hiç bir zaman yetmiyor...bu memlekete akıllı bir adam gelipte yapılmakta olan yolları hemen durduracak...ne kadar mümkünse mevcut yollara harcanan parayı kısacak...ve bu kaynakla öyle bir seferberlik başlatacakki...öyle "usuletle-suhuletle" olacak iş değil bu...
Şu Demiryolu bir de Antalya'ya uğrasa hiç fena olmaz hani.
Antalya Türk turizminin gözbebeği olmasına rağmen bir tren garımız bile yok
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-
Tren Ve Lokomotif Vektörel Resimleri
29 Ağu. 2015, 01:50 prodersler
0158029 Ağu. 2015, 01:50
zbkdygn -
Yarışma Hangisi Sizce Birinci Gelir
16 Oca. 2015, 23:31 anilsemerci
1145717 Oca. 2015, 04:05
paperman -
-
Uv Filtrenin Fotoğraf Kalitesine Etkisi
18 Nis. 2011, 16:57 muzafferacar
7377120 Nis. 2011, 02:35
ozansan -