Fotoğrafçılık Forumları
Özelçekim Tekniklerimizi Paylaşalım
Sevgili dostlar;
Neden kendi basimiza buldugumuz veya bir ustadan ogrendigimiz cekim tekniklerini paylasmiyoruz?
Ornegin ben gunun birinde cok guzel bir manzarayi isiginin cok yuksek ve yanimda hic filtre olmamasina karsin gullandigim gunes gozlugunu objektifin onune tutarak cok guzel bir cekim yapmistim.
post process işlemleri de buna dahil ise ben de bir iki teknikten bahsedebilirim.
temel olarak bracketing teknikleri.
1-focus bracketing: yüksek alan derinliği
alan derinliğini istediğim kıvama getirebilmek için kullandığım bir teknik. tripod veya sabitleme iyi olur.
sadece bir kaç stop yükselterek bölgesel alan derinliğini iyi bir kıvama getirdikten sonra, kompozisyonu belirli fokal bölgelere bölerek her birini ayrı ayrı çekmek, ve bunları bir editing programı yardımı ile birleştirmekten ibaret.
artıları, özellikle görünür diffractiona sebebiyet vermeden yüksek alan derinliği elde etmek, ve hatta düşük ışıkta elde bu tür bir çekimi yapıp birleştirerek yüksek alan derinlikli bir görüntü elde etmektir.
2-exposure bracketing: yüksek pozlama derinliği
yine bir bracketing şeklidir. tek karede farklı pozlama değerleri kullanmayı sağlar. mesela çok aydınlık bir gökyüzü, ve bu ışığın sert gölgesinde kalmış bir tepeyi siyaha ve beyaza düşmeden çekmek için başka çare yoktur.
ortama göre 15 EV ye kadar (insan gözünün menzili de budur. fazlasına gerek yok.) farklı değerler pozlanır ve bilgisayarda birleştirilir.
umarım yardımcı olur.
paylaşı54rsak özel olmaz
Aslında paylaşırsak daha güzel ve o şekilde özel olur.. siteyi okudukça... daha çok şey öğreniyorum....
aslında orhanın tutarsız davrandığını düşünüyorum . cevat ın fotoğrafcılarla ilgili yazdığı konuya bakınca anlaşılıyor anlatabildim mi
Eğer stüdyo ortamında çook uzun bir pozlama yapacaksam; örneğin 10s. gibi. Buna 2.s. daha ekliyorum. 12 s. oluyor. Işığı kapatıp deklanşöre basıyorum. Ayna kalkıyor, perde açılıyor. 1. saniye geçince, Işığı açıyorum. 10.s pozlama yapıyorum. 11. s. geldiğinde ışığı kapatıyorum. Perde kapanıyor. Ayna iniyor.
Böylece Ayna ve shutter hareketleri ışıklandırmalı sürenin dışında kalıyor. Sarsıntı yine var, ama ışıksız kısımda. Bu yüzden sarsıntı hiçbir şekilde netliği azaltamıyor.
Patenti bana ait. Ben keşfettim. İsmini de "mükemmel hareketsizlik" koydum.
- 1