muzafferacar
muzafferacar (üye)
Manisa / Meraklı

Nikon D90 I D7000 İle Değiştirmek

Değerli üyeler bir kaç evvel Nikon D90 almıştım ve severek de kullanıyorum. Ancak kısa süre önce D7000 alan bir arkadaşım aklıma girdi. Daha doğrusu D7000 in kendisi aklıma girdi

D90 a göre artıları Magnezyum alaşımlı gövdesi olması, 16.2 MP lik yeni sensörü ki bir çok sitede en yüksek puanları almış bu sensör (gerenk dinamik aralık, gerek iso başarımı gerek color reproduction açısından)

Beni özellikle 39 noktalı yeni AF sistemi cezbetti. Ciddi bir esneklik sağlıyor çünkü. Saniyede 6 kare sürekli çekim hızı, 1/8000 shutter hızı, çift hafıza kartı alması ki birine jpeg diğerine RAW atayabiliyorsunuz, bu gibi özellikleri ile D90 dan bir adım ileride bir makine.

Video anlamında da ciddi artıları var ama ben onlarla pek ilgilenmiyorum açıkçası.

Bu makineyi kullanan ya da tanıdığı birileri kullanan değerli üyelerden d90 ile kıyaslama rica edeceğim. 1.000 TL civarı bir fark ödeyerek almaya değer mi?

Tarih: 10 Mayıs 2011, 10:13 - İp: 62.***.**2.1
turk
turk (üye)
Balıkesir / Meraklı

Sn. Buzlucam;
Sn. paperman ve sn. ozansan Nikon D7000 de sorun başkaydı demişler ama ilk mesajımda yazdığım photodigital fuarındaki D7000 kullanıcısı (makinası spot olan) vatandaş bu sorunun kendi makinasında olduğunu söylemişti. Ben o ana kadar D7000 ve K5 lerdeki bu sensör hatasının nasıl bir sorun olduğunu detaylı bilmiyordum. O arkadaş makinasında kısık diyaframlarda gök yüzünde sanki kuş sürüsü varmış gibi fotoğraflar çektiğini ifade etmişti.

Ben bir panasonic kullanıcısı olarak soruna firma bazında bakmadan, sadece aldatılan tüketici gözüyle bakmaya çalıştım.

Sn. Paperman ve Ozansanında bu sensör sorununu daha yeni öğrendiğini düşünüyorum.

Fuarda D7000 sahibi ile yaptığımız sohbetten sonra Flaş ürünleri satan bir firmada Pentax ın reklamlarını gördük ve oraya gittik. Orada pentax ın fuara katılmadığını öğrendik. Sebep olarakta ithalatçı firmanın ithal ettiği 200 adet K5 in 194 nün detaylı incelemesinde bu hatayı gördüklerini ve makinaları iade ettiklerini, ellerine sensör hatası düzelmiş yeni makinalardan gelmediği içinde fuara katılmadıklarını öğrendim.

D7000 kullanıcısı arkadaşta kendi makinasında aynı sorundan bahsedince ona, Türkiyeye gelen bir çok D7000 de de aynı sensör hatasını duyduklarını, ama hiç iade duymadıklarını, orada flaş satan firma yetkilisi söyledi. (yalandır- doğrudur bilmem, orada ifade edilenleri anlatıyorum)

Fuar dönüşünde bu sensör sorununu araştırdığımda, sorunun sadece K5 lerde değil D7000 lerde de olduğunu öğrendiğim bir çok şikayeti internette okudum.

Örnek linkler:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1034&message=38381453
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1008050
http://blog.robynalman.com/post/4915602573/the-continuing-saga-of-my-nikon-d7000-oil-spot-issue
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1685312
http://nikonrumors.com/forum/topic.php?id=3524&page=2
http://www.disboards.com/showthread.php?p=41342225

Kısaca özetlemem gerekirse bir önceki mesajımdada bahsettiğim gibi, sanırım 2 firmada ( Nikon ve Sony ) pestij veya masraftan kaçınmak adına ürünlerine sahip çıkmayıp, hatalı D7000 leri geri toplamak yerine, makinaları satmaya devam edip tüketiciyi mağdur ediyor diye düşünüyorum.


Ancak Sn. Paperman ve sn. Ozansan birer Nikon kullanıcısı olarak hala D7000 lerde bu sorun yok, bu hata başka, bu hotpixel hatası demeye devam ediyorlarsa bilemem. Sonuçta ben hiç kullanmadığımı ve detaylı bilmediğim bir makina hakkında duyup, gördüklerimi anlatıyorum. Bu bilgilerde hata olabilir.
Ancak yukarıdaki linklerde yer alan şikayetler ve örnek fotoğraflar, bunların hotpixel olmadığını, D7000 lerinde hatalı sensörlerle piayasaya sürüldüğünü gösteriyor.







#turk' tarafından 06.06.2011 01:10:27 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 00:49 - İp: 83.***.**5.17
ozansan
ozansan (üye)
Yurtdışı / Reklam Fotoğrafçısı

Aksine ben pentax k5 almayi dusunen birisi olarak ilk ciktigi zamanlar bu makinayi herseyiyle takip ettim ve sorunun resmi olarak kabul edildigi zamani falanda gayet iyi biliyorum.Yani bu soruna eski degiliz.

Nikonun sensorunde sorun yasayanlarinda belirttigi gibi olay Pentaxdaki sorunla hicbir sekilde benzerllk gostermiyor.Tamamen mekanizmadaki yaglarin zamanla sensore bulasmasi sorunu gibi bisey Nikonunki.

Pentaxin sorunu tekrar belirteyim,hepsindede ayni sekilde ve ayni bolgede bulunan bir uretim hatasi idi.Yani bariz bir sekilde ayni hata tekrarlanmis ve ayni yerde olusmus.

Nikonda sensorlerde bu hata degil ama mekanizmanin sensoru kirletmesi gibi bir hatadan bahsetmek daha dogru olur.

Biz demiyoruz ayrica Nikon hatasiz superdir falan,benim tartistigim mevzu Pentax ve Nikonun sorunlarinin ayni karekterdeymis gibi tartisilmasi.

Benim herzaman tavsiyem,bir makinanin ilk ciktigi zamanlar hemen gidip PS3 alir gibi alinmamasidir.

Alirsaniz ,uretim hatti olgunlasmamis bir urunun hatali ciktilarina magruz kalma olasiligida buyuk oluyor.Kalite kontrol duzeyinde bile neyi kontrol etmeleri gerektigi belirli zaman sonra olgunluga ulasinyor ve akabinde kusursuz makinalar ortaya cikmaya basliyor.

Hem parasal yonden,hemde boyle hatalar yuzunden ilk cikan serileri almak her zaman riskli ve keseye zarar acikcasi...

Ayrica Nikon Japan boyle bir sorunu yada sorunlari ucetsiz olarak hallettigini acikliyor ama Turkiyedeki cakallar bundan kimseyi haberdar etmiyor yada boyle bisey yapmiyorsa,sorun Nikonda degil ordaki cakallardadir diye dusunuyorum.

#ozansan' tarafından 06.06.2011 02:45:43 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 02:39 - İp: 221.***.**3.132
buzlucam
buzlucam (üye)
Yurtdışı / Meraklı

en buyuk sorun turkiye deki ithalatçı ve servislerdir OZANSAN bu konuda çok haklı.....
OLYMPUS u 2.5 yıl kullandım uzerinde bir tane bile leke olmadı (f20 vs)ne yağ ne başka birşey sensör temizleme sistemide mükemmel çalışıyor.. Yinede nikon un özensizliği var bu konuda... Çok prestij kaybetti çok...



#buzlucam' tarafından 06.06.2011 10:35:18 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 10:19 - İp: 85.***.**6.12
najdorf
najdorf (üye)
Ankara / Meraklı

Ortaya çıkan bir şey varsa o da nikon türkiyeye güvenilemeyeceğidir. Nikonun prestij kaybettiğini düşünmüyorum. Çok başarılı bir model olan D90 dan sonra yine efsane olacak bir model çıkarmayı başardılar. Makinenin ufak tefek sorunlarını da en kısa sürede halledeceklerdir. Asıl prestiji önceki modele sadece dandik bir döner ekran ekleyip bunu millete yeni model diye yutturan canon firması kaybediyor.


#najdorf' tarafından 06.06.2011 14:27:59 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 12:29 - İp: 78.***.**2.51
buzlucam
buzlucam (üye)
Yurtdışı / Meraklı

hangi ufak tefek sorun acaba ? bir makinanın odaklama sistemi düzgün çalışmazsa, sensöründe lekeler olursa mekanizma sistemi oraya buraya yağ sıçratıp görüntüyü bozuyorsa, çok sık hot-dead pixel sorunu yaşıyorsa ve servisi hiç bu sorunların üstüne basmıyorsa BİR FOTOĞRAF MAKİNESİNDEKİ BUYUK SORUN NE OLMALI NAJDORF NE KISA SÜRESİNDEN NE UFAK TEFEK SORUNUNDAN BAHSEDİYORSUN 8 AY OLMUŞ PİYASAYA ÇIKALI ZATEN BİR MAKİNANIN ÖMRÜ NE KADAR 2. MODEL GELENE KADAR... YUKARIDAKİLERİN HANGİSİ UFAK TEFEK SORUN.... 3500 TL LİK FOTOĞRAF MAKİNESİNİ TEKERLEĞİN ALTINA TAKOZ OLSUN DİYE ALMADIK HERHALDE..


#buzlucam' tarafından 06.06.2011 14:42:20 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 14:36 - İp: 85.***.**6.12
najdorf
najdorf (üye)
Ankara / Meraklı

Bahsettiğiniz sorunların hepsi aynı makinede çıkmış ya da her makinede çıkıyormuş gibi anlatmanız yanıltıcı oluyor. Yurtdışında yaşasaydınız en basitinden makineyi iade ederdiniz olur biterdi. Sorun türkiye servisinin işgüzar bilgisiz ve açgözlü olmasında. Bu makinedeki teknolojik yeniliklerin yanında bahsettiğiniz sorunlar devede kulak kalıyor. Yoksa bütün forumları didik didik taradıktan sonra illaki kötü bir şeyler bulunur. Hot pixel ciddiye alınacak bir problem değil, dead pixel pek karşılaşılan bir sorun olmamakla birlikte her markanın her modelinde çıkıyor. Yağ problemi mekanik olduğundan zaten makineyi iade alıyorlar (burada almazlar o ayrı). Ayrıca back focus problemi yaşayıp da makineyi serviste kalibre ettirmeyenlerin bile büyük çoğunluğu af fine tuning sistemi ile bu problemden kurtuldular. Anlayacağınız takoz niyetine kullanmıyorlar makinelerini.



#najdorf' tarafından 06.06.2011 16:34:05 tarihinde düzenlendi.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 15:20 - İp: 78.***.**2.51
buzlucam
buzlucam (üye)
Yurtdışı / Meraklı

özellikle şu cümlene daha çok katılıyorum;
'''Sorun türkiye servisinin işgüzar bilgisiz ve açgözlü olmasında''''

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 15:25 - İp: 85.***.**6.12
muzafferacar
muzafferacar (üye)
Manisa / Meraklı

Yani bu uzun yazışmalardan sonra ortaya çıkan sonuç Türkiyede yapılan tüm düzenlemelere tüm yasal altyapıya rağmen halen adamakıllı bir Tüketici Hakkı ortamı oluşmuş olmaması. Üreticiler elbette hata yaparlar, üretilen ürünlerde üretim bandından kaynaklı ya da kronik sorunlar olabilir. Ancak sonrasında iade hakkı gibi, ücretsiz onarım hakkı gibi mevhumlar tam güvence altına alınmamışsa layığıyla çalışmıyorsa bu sorunlardan bahsedilmeye devam edecektir. Bir de tabi aşırı vergi uygulamaları ürün fiyatlarının yurtdışı koşullarından inanılmaz yüksek olmasına dolayısıyla "kaçak" ürün kavramının ortadan kalkmamasına neden olduğu için Garanti, satış sonrası servisleri gibi kavramlardan uzak kalmamıza neden oluyor. Ürün fiyatları elbette global koşullara üretim maliyetlerine bir çok başka faktöre göre belirlenir ancak dikkate alınan önemli bir unsur da ilgili ülkenin satınalma gücüdür. Ve dolayısıyla bu nedenle bir çok ürün gelişmiş ülkelerde ülkemize göre pahalıdır çünkü o ülkelerin satın alma gücü yüksektir. Ancak ülkemiz hem satın alma gücü anlamında gerilerdeyken hem de inanılmaz yüksek KDV, ÖTV ve gümrük vergileriyle bir ürün yurt dışında satıldığı fiyatların 2 katına ulaşıyor.

Konumuzdan gidersek biz arkadaşıma D7000 i kapalı kutu 2.500 TL ye aldık 18-105 kit olarak. Bu fiyatlara yani 1.500 USD civarında spot ürünleri halen bulmak mümkün. Geçenlerde Mediamarkt a uğradım. D7000 satış fiyatı 4.300 TL idi. Yani 2.700 USD civarında. Göz var izan var. Garantili diye bu ürünü alacaksınız sonrasında backfocus sorunu için servis servis gezip muhatap bulamayacaksınız. Ürünü iade etmek istediğinizde mümkün olmayacak. Şikayet etseniz kimi kime şikayet edeceksiniz. Bu olayın hiç bir tarafında hakkaniyet olmadığı gibi açıkçası ayıptır günahtır da. Ancak bu tam olarak Nikon'un hatası mıdır onu ayrıca irdelemek tartışmak gerek. O zamanda aldığınız Garantili ürünün bile bir bakıma Garantisi olmayınca neden Garantili ürün alasınız ki değil mi?

Yani olayın farklı boyutları da var. Neticede son derece masum ve haklı bir talebimiz var. Beğendiğimiz makineyi alıp sorunsuz olarak zaten az sayıda zevki kalmış şu hayatta en azından şu hobimizi şu zevkimizi gönlümüzce yaşayabilmek ama o da bu gidişle pek mümkün olmayacak gibi.

Son olarak da bu yazdıklarımı Nikon'a özel yazmadığımı belirtmek isterim. Sitede bir çırpıda flaşı istemsiz patlayan, flaş yuvaları eriyen ve garantiden yararlanamayan onlarca üye yorumu bulunabilir. Bu bence firmaların değil ülkemizin, yasal düzenlemelerin, tüketici bilinç seviyesinin ve dağıtıcı ithalatçı firmaların sorunudur.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 18:29 - İp: 62.***.**2.1
muzafferacar
muzafferacar (üye)
Manisa / Meraklı

Flaşları istemsiz olarak patlayan ve flaş yuvaları eriyen Canon lardan bahsetmek istemiştim. Ancak bu da Canon'u tükaka yapmaz. Diğer hususların Nikon'u yapmadığı gibi.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 18:32 - İp: 62.***.**2.1
buzlucam
buzlucam (üye)
Yurtdışı / Meraklı

işte böyle Muzaffer hocam...... daha ne yazalım.

 

Tarih: 6 Haziran 2011, 19:44 - İp: 78.***.**0.82