Fotoğrafçılık Forumları
Nikon D70s Test İlk İzlenimler
Uzun bir araşatırma ve karar (yoksa kararsızlık mı desem ) devresi sonucunda Nikon D70S Body + Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro + Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro + Sandisk 1 GB Extreme III CF Kart + Cokin UV Fitre + VF Lens Temizleme Kiti aldım.
Makinanın kutusundan Body + Türkçe ve İngilizce kitapçıklar + Taşıma kayışı + Litium Ion Pil + Şarz aleti + Video out kablosu + Usb kablusu + LCD ve vizör koruma plastikleri ve CDROM çıktı (ne çok şey çıkmış yazarken yoruldum ).
İlk izlenimlere gelince; makinanın body'si gerçekten kaliteli duruyor ve çok ergonomik. Makina tam olarak ele oturuyor ve lens üzerindeki halkaları çevirirken bir sorun yaşanmıyor. Makina tek elle bile çok rahat kavranabiliyor. LCD parlaklığı ve çözünürlüğü gerçekten çok iyi. Henüz hafıza kartım gelmediği için çekim yapamıyorum. Yarın kartım geldiği zaman test fotoğrafları ve daha fazla detay ile tekrar incelemeye devam edeceğim.
#nightmare!' tarafından 10.07.2006 20:57:07 tarihinde düzenlendi.
Merhaba nightmare,
Nikonu çok severim, ama Canon kullanıyorum. Bu aralarda ihtiyacıma en iyi karşılık veren makine.
Polarize filtre yeterli olabilir, yaklaşık olarak 3 stop ışık kaybettiriyor, ama nd filtrelerden çok daha fazla kullanılır. Eğer yoksa önceliği ona vermelisiniz.
Mutlaka ND filtre isterseniz Cokin kataloğuna bir göz atın. Çok detaylı açıklama (renk ton değişikliği, ışık kaybolma değeri..) vardı kataloglarında. Kontrol etmedim ama internette olabilir.
Makinenizi keyifli günlerde kullanmanız dileği ile.
fatih abi merhaba.. mekanik perde ve blooming arasindaki iliskiyi biraz daha ayrintili anlatabilir misiniz? ornekler vererek olursa daha iyi olur; cunku, isin icine enstantane girdiginde hangi tarafi soyleyerek daha hizli, daha yavas oldugu karmasiklasiyor.. simdiden sagolun..
.......
nightmare merhaba..
nd filtreleri uc cesit; 0.3, 06 ve 0.9.. bunlarin anlami ise; fotografdaki en acik alanla ile en karanlik alan arasindaki pozlama farki.. 0.3 ND, sana 1 stop'luk avantaj verir; 0.6 ND 2 stop, 0.9 ND de 3 stop.. o yuzden cekim sartlarina bagli olarak hangi kuvvetde ND filtresini kullanacagin farkeder.. en iyisi her birinden birer tane almak..
mesela f/8'de cekince olusuyor ama f/22'de olunca bozulmuyor.. o halde, arada 8-11-16-22, yani 3 stop oldugundan 0.9 ND filtresi kullanmalisin.. ama biraz az aydinlik olan yerde 0.6 ND yetebilir, umarim anlatabildim..
Merhaba İlker,
yeterince açık yazmadığım için kusura bakma, okuyunca banada çok açık gelmedi.
Diyelimki mekanik hız 1/500, ve biz 1/2000 çekmek istiyoruz. Deklanşöre basınca perde açılır, sensöre enerji verilir. 1/2000 sn sonra enerji kesilir, ama perde hala (3 poz süresi fazla) daha açık kalacaktır. Her ne kadar sensöre enerji gitmiyor olsada, açık perdeden ışık gelmeye devam edecektir. Bu ışık sensörde elektriksel tepkimelere sebep olacak ve kayıt esnasında (daha uzun bir süre) bozulmalara sebep olacaktır.
Bu problemin sadece çok güçlü ışık kaynaklarnı çekerken oluştuğunuda belirteyim. Sebebi ise açık.1/2000 sn süreden sonra Diyafram seçilen değerden (mesela f16) en açık değerine (mesela f2.8) dönüşeceği için 3 poz süresince tam açık diyaframdan ve güçlü kaynaktan gelen ışık, görüntünün o kısmına gelen sensör bölgesinde daha çok tesirli oluyor(muş) . Bu bilgilerin daha detaylı tartışmaları Nikon sitelerinde var, bende oradan okudum.
Nikon D200 de, canon tüm digital modellerinde tüm hızlarda elektromekanik perde kullandığı için böyle bir sorunla karşılaşılmıyor.
Bu sorun ağırlıklı olarak güneş, veya nadiren şelale fotograflarında oluşabiliyormuş. Yüksek enstantane (hızlı) ve diyafram (kapalı) kullanırken dikkat etmek lazım. Mekanik hıza inince sorun yok.
Bu konuyu daha önce burada tartışmıştık. Fotograf örnekleride vardı. Bulup linkini eklerim.
@dadanagast, mffoto'nun dediği gibi bu problem yüksek perde hızlarında (1/8000 gibi) en fazla, düşük perde hızlarında (1/600 gibi) en az ortaya çıkıyor. 1/500 veya daha uzun pozlamalarda ise hiç problem kalmıyor. 1/500 veya daha uzun pozlamalarda diyaframı ne kadar kıssamda pozlama uzun olduğu için fotoğraf fazla pozlanıyor. Bunu önlemek için şimdilik bir tane polarize filtre aldım. Satıcı bana 3 stop az pozlama kazandıracağını söyledi. Birde parasoley kullanmamı söylediler. Parasoley + Polarize filtre ile 1/500 ve daha yüksek hızlarda çekim yapıp örnek fotoğrafları koyarım buraya. Sonuçta 1/500 üzerinde yine problem olsa bile 1/500 güneşin yanından geçen bir akbabayı çekmek için yeterli olur diye düşünüyorum .
@mffoto, verdiğin detaylı ve faydalı bilgiler için teşekkür ederim.
Selamlar,
Sözünü ettiğim link
http://forum.netfotograf.com/dslr_slrlike_reviews.asp?msg_id=8505&highlight=bozulma
Nightmare, mekanik hız senin dediğin gibi 1/500.
Güneşe karşı çekimlerde oluşan patlama sadece D70s e has bir durum değil. Nikon un SlR Like modellerinde de oluşan bir durum
Sağol xtolga, bunu bilmiyordum.
Bugün akşam polarize filtre ve parasoley ile tekrar çekimler yaptım. Sorun epey azaldı sanırım biraz daha uğraşırsam tamamen yokolacak .
İlk çekimler - 1/8000sn
İlk çekimler - 1/1600sn
Son çekimler - 1/8000sn
Son çekimler - 1/2000sn
#nightmare!' tarafyndan 10.07.2006 20:58:02 tarihinde düzenlendi.
Nikon D50 ile 1/800 F 14 ile çekim yaptım, böyle bir problem olmadı.
oncelikle nightmare, gunese dogru cekimler yapmaktan lutfen vazgec.. cok ama cok tehlikeli..
..
fatih abi tesekkur ederim.. daha one ben de buna benzer bir tartismaya rastlamistim sanirim, nikonians forumunda.. zannederim, nikon d70s ve d50'deki shutter sistemi mekanik degil elektronik.. d200 ve canon dslr'lardaki ise elektromekanik.. ama bu farkliligin sonuclarinin 1/2000'den sonra olustugunu okumustum.. tabii elektronik olmasinin yarari da 1/500'de flash sync yapabilmesi d70s'in..
İlgili olabilecek konular
-
-
Nikon F55 Türkçe Kullanma Kılavuzu
06 Ağu. 2006, 19:27 tekin43
3321712 Nis. 2023, 13:15
sametcan97 -