Fotoğrafçılık Forumları
D90 16-85 Vr Renk Sorunu
Selamlar,
Donanım d90 16-85vr.Sorun renlerin soluk çıkması ile ilgili.Manuel modda settings:Vivid - sharpening7-9 arasında ve saturation 9 .akşam üzeri temiz bir dağ havası.saat 5 civarı.eksik olan nedir?
Teşekkürler.
Selam, nasılsın.
Renklerin soluk olması aslında görece bir kavram. Exif bilgilerini içeren örnek bir fotoğrafı burada yayınlayabilirsen daha fazla kişi yardımcı olabilir. Kolay gelsin.
Selam,
Teşekkürler iyim.Zaman sorunum var işlerimden dolayı ama yakında daha fazla iletişimde olacaz sanırım :D
Forumda yayınlayabildiğimi bilmiyordum.Ekleyecem
Sağol.
En iyisi örnek görmek ana bakın bakalım sorun asağıdaki sebepten olabilir mi ??
TIKLAYIN
Paperman slm,
verdiğin link deki bilgiler için teşekkürler.
buraya fotoğrafı nasıl koyabiliyorum.?foto ekleden olmuyorda başka yolu yordamımı var?
yardım ltf.
http://img40.imageshack.us/img40/2131/dsc0811v.jpg
beyaz dengeleri otomatikdeydi diye hatırlıyorum.
mode:M
setting:Vivid - sharpening7-9 arasında saturation 9 f:7.1 enstantane:1/160 ıso:280
#hoko' tarafından 18.08.2009 07:38:57 tarihinde düzenlendi.
renklerdeki sorun nedir anlamadım,gayet,hatta fazlasıyla iyi gorunuyor renkler..
Keşke biraz büyük yükleseydiniz de detayları daha iyi gorseydik .
Gaijin'in dediği gibi renkler öyle kötü değil ama sizin istediğiniz canlı bir çimen yeşili görmek , anlıyorum .
Picasa gibi bir program kullanıyorsanız , gölge ve ışığı aynı anda açın - kontrastın arttığını göreceksiniz .
Yine aynı programda "saturation" u arttırın , yine yeşil daha canlanacaktır tahminimce ...
----------------------------
Çekerken daha iyi nasıl çekerim derseniz ... Bol bol orman içi/civarı fotoğraf çeken ( isterseniz bir bakın profile ) ve yeşile takık biri olarak cevaplıyayım ...
Malum , herkesin dediği gibi fotograf çekilirken en önemli şey ışık ...Doğru ışığı bulduktan sonra ne çekerseniz çekin güzel çıkıyor . Demek ki sizin durumunuzda ışık tam kıvamında değil ...Nasıl bulurum derseniz de cevabı yok ....Bazen aynı yerde 1-2 saat kaldığınızda ışığın nasıl değiştiğine , sonuçları nasıl etkilediğine şahit olabilirsiniz .
Çimenler,ağaçlar kuvvetli bir yağmur sonrası ıslak ve hava da iyice kapalı olsa ortaya bambaşka bir ışık çıkar mesela . Öte yandan ıslak ama aydınlık ise bu defa da fazlaca yansıdığından yine renkler iyi çıkmayabilir .
Sizin durumunuzda ışık öyle bir açıya / ana denk gelmiş ki - atıyorum - biraz çimenlerden yansımış olabilir . Bir çok orman/ağaç fotografında yaprak yansımalarından yeşilin tam kıvamında ve canlı gözükmeyip yerini donuk bir tona bırakabildiği gibi .
Çekime gidip de , sırf ışığın gözüme hoş gelmediği , oluşturduğu yeşilin donukluğunu beğenmediğim için yürüyüş yapıp,hava alıp döndüğüm çok olmuştur . Ağaçların arasından sızan biraz fazla ışık , ön/orta/arka planlar arası ışık farkları, gölgeler tüm sonuçları bozmaya yetiyor .
----------------
Fotografınız konusunda fazla bilgi yok ama tele ile çektiniz ve crop yaptıysanız , yaz aylarındaki hafif buharlaşmadan/pustan nasibinizi almış olabilirsiniz ... Tele yaptıkça pusun renkleri alıp götürme etkisi artıyor .
Bir etken de kadrajdaki çimen ile uzaktaki atların /arka planın pozlanma değerinin farklı olması diyebiliriz ...Atlar çok koyu kalmasın diye yakın plan yeşiller mecburen biraz aydınlık pozlanıyor . Sizinkinde de yeşil parlama noktasına yaklaşmış . 1/2 veya 2/3 stop az pozlasanız , yakındaki çimenler daha yeşil çıkacağından eminim ama bu sefer arkadaki atlar ve ağaçlar koyu kalacaktır . Kısacası kadraj içindeki ışık eşitliği de önemli ...
Ben bütün olasılıkları yazdım ; bunlardan sadece biri etkili olduğu gibi hepsinin azar azar etkisi olabilir .
Fotograf çekerken ,ideal pozlama için LCD ekranınızda " Highlights " açık olsun , yani patlayan yerleri göstersin . Ona bakarak , highlights yanıp sönmeden çekmeye çalışın .
Canlı renkler konusunda son olarak .....Ortamdaki ışık ve renkler gözünüze hoş gelirse , bunu fotografa yansıtma ihtimaliniz var - ugraşın , elinizden geleni deneyin . Ama baktınız , gözünüzle bile ortada kayda değer görülen bir renk yok , boşuna gidip onu makinanız ile yakalamaya, fotograflarda yansıtmaya çalışmayın . Vakit kaybı olur .
---------------------
Pozlamayı öğrenmek için yapıyorsanız tamam ama kendinizi her durumda manuel çekim yapmaya zorlamayın . Manuel'de makinanın ölçtüğü ışığa , makinayı siz eliniz ile ayarlıyorsunuz - yani ortada S veya A moddan farklı bir şey yok . Bırakın bu işi makina yapsın , size diğer önemli şeylere kafa yormaya vakit kalsın . Otomatik S veya A'da çekip "Pozlama müdahelesi" yapın , yeter . Kadrajınızı ,alan derinliğinizi , Af noktanızı - gerçekten fotoğrafınızda fark yaratacak şeyleri - düşünün .
Beyaz ayarını da bırakın otomatikte - etrafta yanıltıcı ışıklar yoksa ..
Önce basit ama teknik olarak kusursuz fotograf çekmeyi öğrenin . Hiç bir konuda - ne durumda ne yapılır - teknik tereddütünüz kalmasın . Sitede görüyorum , eline makinayı aldıkları gibi , artistik şahaserler yaratmaya uğraşıyor bir çok yeni başlayan- alt yapıyı , gerekli teknik kusursuzluğu oluşturmadan ....
Çok uzattım , farklı konulara değindim ama hazır başlamışken ( makinayı alma hikayenizi de biliyorum ) yazayım , dedim ...
#paperman' tarafından 19.08.2009 03:10:14 tarihinde düzenlendi.
Gaijin ve Paperman e katılıyorum.
M modunda çekim yapmak için zorlamaya bence de hiç gerek yok, ben sadece manuel lenslerde mecburiyetten kullanıyorum, diğer zamanlarda genelde A modu çok kullanışlı oluyor.
Renklerde bana da anormal bir durum var gibi gelmedi, gayet hoş görünüyorlar, ama fotoğraf küçük tabi.
İlgili olabilecek konular
-
3 Lens Nikon 50mm F/1. 8 Nikon 85mm F/1. 8 Sigma 50mm F/1. 4
08 Şub. 2021, 14:03 hknbjk
2263911 Şub. 2021, 13:15
hknbjk -
-
Canon 16-35 Is 2 Ve Is 3 Arasındaki Fark
20 Eki. 2020, 12:34 fresnel
0158020 Eki. 2020, 12:34
fresnel -
Canon 16-35 Is 2 Ve Is 3 Arasındaki Fark
20 Eki. 2020, 12:24 fresnel
0133720 Eki. 2020, 12:24
fresnel -
Sony A7 Rııı İle Nıkon D850 Tercihi
27 Eki. 2019, 16:21 afrikalı
2186131 Eki. 2019, 06:48
afrikalı -