Fotoğrafçılık Forumları
D5000 Yardım
D5000 aldım ürün çekimleri için fakat
Odaklanmayı ve resimdeki gibi blanıklıgı gideremiyorum bu konuda bana yardımcı olabilirmisiniz
Fotoğrafı 29mm odakta F:4,5 değerinde ve ISO: 200'de çekmişsiniz.
Tavsiyem ürün fotoğraflarını lensi yaklaşık 50mm'ye getirip çekmeniz. Bu her türlü geometrik bozulmanın önüne geçecektir. Ayrıca diyaframı biraz daha kısık kullanmanız, objenin tamamının net olmasını sağlayacaktır. F:11 gibi bir değerin altına inmemeye çalışın. tercihen daha iyi bir aydınlatma ve tripod kullanın. ISO'yu yükseltmeyin.
Kolay gelsin.
Bence fotograf gayet net. Bundan iyisi Şamda kayısı
Ayni makine bende de var, isigin yeterli olmadigi cekimlerde odaklanmada zorluk cekiyorum. Ayarlari cok iyi bilmenizde yarar var, deneme yanilma ile cok kaliteli ve guzel cekimler alabilirsiniz diye dusunuyorum. Scene moduna gecip uygun ayari bulabilrsiniz.
Odaklanmayı kapatma gibi bir şansım varmı .
Sorununuz odaklamayı kapatmak ya da açmak değil. Sorun çok net. Fotoğrafta netlik kayışın olduğu yerde, ön ve arka kısımlar ise bulanık çıkmış. Diyaframı açık kullandığınız için alan derinliği kısıtlı kalmış.
Netleme noktalarını tümünü seçili hale getirip, yukarıda yazdıklarımla aynı fotoyu bir kez daha çekip yükleme şansınız varsa aradaki farkı göreceksiniz.
Makine tercihen tripod'a bağlı ve AV modunda (tripod yoksa, bir cismin üzerine oturtup zaman ayarını kurun, o şekilde çekin.)
Zoom: 50mm
Netleme noktası: Tümü seçili
ISO: 100
f: 11
Flaş: kapalı.
WB (beyaz ayarını) mümkünse seçerek yapmaya çalışın. Ortam aydınlatmasında kullanılan ışık cinsine gçre seçin, karar veremiyorsanız auto'da kalsın.
Bu terliği bu kadar YAKIN MESAFEDEN , BU AÇIDAN , BU OBJEKTİF ile tamamı ( burundan topuğa - yazılar dahil ) net çıkacak şekilde çekemezsiniz .
En pratik çözüm terliği yandan veya çapraz çekmektir . Şu an diyelim 30 cm derinliğinde bir alanı net tutmaya çalışırken , açınızı değiştiriseniz bu aralığı 10-15 cm'e indirebilir istediğiniz sonucu bu lensle de alırsınız . Terliğin yandan veya çapraz görüntüsü , estetik olarak tatmin eder mi onu bilmem .
Fotoğrafçılıkta " Alan derinliği " konusunu araştırır , internetteki alan derinliği hesaplama tablolarını sökebilirseniz dediğimi daha iyi anlarsınız .
Asıl çözüm olan ve ürün fotoğraflarında kullanılması ideal olan Tilt-Shift lens konusuna girmiyorum - o seviyede olmadığınızı farz ederek .
#paperman' tarafından 13.12.2010 02:13:27 tarihinde düzenlendi.
Glorfindel,
Flaşın kapatılmasına lüzum yok, flaş açıkken de çekim yapabilir. Son 10-15 sene zarfında üretilen makinalarda (en azından tecrübe ettiğim Sony/Minolta makinalarda) flaş sabit bir şiddetle çakmıyor, dolayısıyla A modundayken de flaşı kullanabilir. ( Canon terminolojisinde A=Av modu ) M yani manuel moddayken flaş sabit şiddetle çakar.
Flaşla ilgili esas problem, özellikle böyle çekimler için çirkin bir aydınlatma olmasıdır. Işık cisme tam karşıdan sert bir şekilde düştüğü için ne perspektif kalır ne de tonlama. Beri taraftan zayıf bir ortam aydınlatması kullanılsa, F11 gibi dar diafram değerleriyle tripod şart olacak. Tripod hem hantal hem de pahalı. Bu durumlarda en pratik çözüm wireless flaş bence. ( D5000 wireless flaş sürebiliyor mu bilmiyorum. Sadece üst seviye Canon Nikon makinalar wireless sürebiliyor, bütün Sony/Minoltalar wireless sürebiliyor )
altantrz,
Cisimler uzaktan perspektif olarak daha güzel görünür. Dolayısıyla 55-200mm falan gibi bir objektif, özellikle yüzük saat vs. gibi küçük şeyler için macro objektif en faydalı şeydir.
Bütün lenslerin diaframları kısıldıkça önce keskinliği artar, fakat belli bir değere gelince keskinlik "diffraction" denen bir fiziksel olay yüzünden yeniden azalmaya başlar. İşte bu diafram değerinin kırınım noktası lensin fokal uzunluğu büyüdükçe artar mesela 24mm lens için bu değer F8 ise, 50mm için F11, 100mm için F16 falan (değerler tam doğru değil, bununla ilgili tabloları internette bulmak mümkün)
antika, tamamen haklısın. Ben sadece arkadaşta harici flaş olmadığı düşüncesiyle söyledim. Malum bu mesafeden dahili flaş patladığında arkadaş netlik sorunu yerine gölge sorunu yaşayacak. Elbette ki en doğrusu difüzörlü, yansıtmalı harici flaş kullanması ama sanırım eldeki imkanlar bu kadar.
Glorfindel,
Arkadaş madem kaliteden bunca ödün vererek film yerine dijital kullanmayı tercih etmiş, o zaman hiç değilse dijitalin yüksek ISO avantajını kullansın, ISO 400'e kadar DSLRlarda birşey farketmiyor, dolayısıyla üstündeki flaş F8 veya F11'de bile işe yarar, en azından ortam ışığına bir katkısı olur. Bana sorarsan büyük baskı yapılmadığı sürece modern makinalar ISO 1600'de bile gayet makul çekimler yapıyorlar.
Beleş dolaylı flaş tüyosu :
Küçük el aynası, aliminyum folyo parçası veya bir CD gibi yansıtıcı birşeyi flaşın önüne yerleştirilmek suretiyle dolaylı ışıklandırma sağlanabiliyor. Ben denedim, oluyor.
ürün cekimlerini bu işi bilen birine teslim etmek, hem daha ekonomik olur hemde daha iyi sonuc verir...
yok illaki ben yapacagım diyorsanız ısıklandırmaya para harcamanız yerınde olur.
boyle tek ampul ısıgında estetik (enazından aa ben bu terlikten almalıyım dedirtecek kadar) fotograflar cekemezsiniz.
heryerde netlik saglamak için diyaframı yuksek tutmak zaten ısık ihtiyacı doguracaktır.
bunun dısında photoshop ogrenmenizde faydalı olur.
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-
Hiti 525l Termal Baskı Hakkında Yardım
04 Oca. 2025, 13:30 megavision
012804 Oca. 2025, 13:30
megavision -
Canopus Nhx-e2 Drivers Lazım Yardımcı Olurmusunuz Arkadaşlar
09 Kas. 2022, 11:18 yavuzkayseri
0138909 Kas. 2022, 11:19
yavuzkayseri -
Nikon D5000 Yerine Nikon D3200 D7000, Canon 600d, Sony A58
27 Oca. 2022, 20:01 muharremuzun
1212919 Eki. 2022, 18:24
fedayi_86 -
-
Bunu Nasıl Yapabliirm Yardımcı Olurmusunuz
15 Haz. 2021, 18:47 xpia
1145316 Tem. 2021, 13:09
kayahanakcay -