Fotoğrafçılık Forumları
400 D Çalışmıyo.. :((
merhaba fotoğrafseverler, dün akşam makinemden bilgisayara kablo yardımıyla fotoğrafları attım, ardından makinem kapandı ve bi daha açılmadı... ne yapmam gerekir,
benzer sorunları yaşayanınız varmı?
ürünü erkayalar teknik servisine yolladım, bakalım ne kadar fiyat çekicekler, çok olursa yeni fotoğraf makinesi için kolları sıvamak lazımm..
fotoğraf mainem erkayalar teknik servisine yolladım ve ulaştığına dair yanıt geldi. yaptıkları incelemede sigortasının yandığını tesbit etmişler ve tamir ücreti olarak 141 TL ücret talep ettiler fakat işin bununla bitmeyebileceğini, sigorta değiştikten sonra makine anakartının çalışmasını inceleyeceklerini, çalışmaması halinde anakart değişiminin sözkonusu olabileceğini söylediler... yani ek ücret olabilir..)
her ne ek ücret talep ederlerse etsinler ki sonucunda makineme veda edebilir yada yeni bir makine alabilirim, bu işten anladığım onsuz çok zor hayat..)
yaklaşık bir ay oldu fotoğraf makinem hala tekni servisten gelmedi, baştan 141 tl sirorta ücreti talep edilmişti, yaptıkları denemede çalışmadığını görmüşler ve anakarttan kaynaklanan problem olduğu için tekrar masraflandırdılar, bu sefer 404 tl isteediler, gecen hafta bu fiyata da onay verdim.. tamiri için parça beklediklerini söylüyolar, en az 2 hafta daha bekliicem galiba... yaz için kurduum bütün fotoğraaf hayallerim göçtü.. ben Canon teknik servisini çok yavaş buldum, makinelerinize iyi bakın Ellerine düşmeyin.. : ))
üç ay oldu neredeyse fotoğraf makine tamir edilmedi....
Erkayaları aradığımda , sürekli telesekreterden müzik dinletiyorlar...
ve bazı hatunlar çıkıp utanmadan " siz geçende aramıştınız ama.." deyip sanki 2. bir arama kredisinin olmadığını ima ediyolar...
aralarından birtanesi, makinenin anca 5-6 ay sonra tamir edilebileceğini söyledi...
parça yurtdışından geliyormuş...
heralde deveyle geliyor o parça...
o devede sanırım Afganistan tarafında kayboldu....
arkadaşlar herkesin tecrübesi var, benim de tecrübem bu; yaklaşık 5 ay fotograf makinesiz kalmak....
erkayalar bitmiştir gözümde, yaşasın eminönü yaşasın hayyam pasajı, yaşasın dükkan garantisi..
Istatistiki bilgi olması açısından makinanızın yaşını ve kaç shutter count'da olduğunu yazabilir misiniz - her ne kadar arıza farklı bir yerde olsa da ...
öncelikle büyük geçmiş olsun. size verdiklerini tadilat fişini yeniden okuyun. yanılmıyorsam 30 İŞ GÜNÜ içinde tamir edilmesi gerektiği ve değişen/onarılan kısmın 6 ay garantili olduğu yazmalı. Garantili ürünler için bu böyle ancak garanti dışı durumlar için yönetmelik nasıl bilmiyorum, bir araştırın isterseniz. tüketici hakları bunların burnundan fitil fitil getiriyor, dizüstü bilgisayarımın Cdrom unu tamir ettirirken tecrübe ettim.
bolubeyi ve paperman ilginize teşekkürler,
paperman makine Canon 400D 13000 çekimde ve nisan 2007de erkayalar garantili almıştım, arıza yaptığı tarihte garanti süresini geçeli 3 ay olmuştu, ben makineyi servise yollarken bunun bilincindeydim, verilecek fiyata razıydım. sonuçta fotoğraf sevdalısı biri iseniz yokluğunu aşmak için bunu göze alırsınız... herneyse
kargoya yolladım
servise vardı makinem...
aradım ve cihazın ellerine ulaştığını arıza tesbiti için birkaçgün beklemem gerektiğini söylediler...
arıza tesbiti yapıldıktan sonra, erkayalardaki sistemin cep telefonuma mesaj yoluyla arıza tesbiti ve tamir ücretini yollaması gerekiyormuş...
bekledim bir kaç gün...
mesaj filan yok..
aradım tekrar " iyi günler ben fatih makinem size yollandı ve arızası hakkında bilgi alıcam.."
konuştum hattaki bayanla, arıza tesbiti yapıldı dedi, arıza ücreti 161 lira...
onaylıyormusunuz --evet. size birkaç gün içinde arıza ile ilgili mesaj gelecek-- alaa tamamdır..
birkaçgün geçti, aradım; bilgilendirme yok daha, durum nedir?
"beyfendi sistem bozuk mesaj yollamıyor..."
"peki tamam ama makine tamir edildimi?"
"hayır arıza giderilemedi, yeni arıza tesbiti yapıldı anakart değişicek.. 414 lira onaylıyormusunuz?"
evet dedim...
"haftaya olur cihazınız bizde ödemeyi alırız, cihazınızı yollarız" dedi..
pek tabii tamam dedimm..
(bu arada yine sistemin mesaj olarak tamirini bildireceğini söylediler) ..
bir hafta gecti mesaj yokk..
aradım makine tamir olmadı parça bekliyoruz...
bir hafta daha..
tekrar aradım.. (birbuçuk ay kadar olmuştu)
"oldumu , hazırmı cihazı..."
"beyfendi siz gecendede aradınız ama dedimya; olmadı daha.. biz mesaj yollicaz"
"tamam da bi tarih verin en azından ona göre arıyım.."
"şimdilik çok yoğunuz bilemiyorum..."
"...?!....iyigünler"
Son olarak 10 gün önce aradım ve bayanın biri 4-5 ay sürer dedi...
Tamam garanti yok ama bi hizmet bu kadar uzun sürermi, bu insanlar kıytırık buzdolabı tamircisi değiller, sağlam bir firmanın disbrütörlüğünü yapıyolar, hizmet anlayışları bu ise çoook vahim..
HP bilgisayarı olan arkadaşım garantisi gecmesine rağmen, ürününü tamir edemiceklerini anlayan firma , yeni bir bir laptopu ücretsiz olarak vermişler, daha benzeri çok hikaye var...
Bilemiyorum çok bunaldım, telefonları da aramak istemiyorum artık, hep aynı şarkı çalıyo " ...only you..." değiştiyse, bileniniz varsa dinlemek için arayabilirim.. bari müzik dinleriz
Öncelikle geçmiş olsun. Makinenizin arızalanması yeteri kadar sıkıcı değilmiş gibi bir de böyle bir muamele görmeniz üzücü..
Yerinizde olsam şöyle bir yol izlerdim. Öncelikle İstanbul Sirkeci'de dükkanlarla irtibat kurardım. Ellerinde hurda 400D varsa anakartınızı (eminim daha uygun bir fiyata) değiştirirler. Oradan bulamazsanız ebay'de arayın. Pek çok marka model için yedek parça-çıkma parça satılır. Denk gelirse ve alabilirseniz yine İstanbul'da değiştirtebilirsiniz. Sirkeci'de bu işleri hakkıyla yapan insanlar var ve sitede bu kişilerin bilgilerini verebilecek pek çok arkadaş var. Yedek parça ve değişim yapacak yeri ayarladıktan sonra Erkayalar'dan cihazı geri alırdım yerinizde olsam. Bu arada umarım bir ödeme yapmamışsınızdır.
Tekrar geçmiş olsun.
Bence tüketici haklarına başvurun doğrudan. İşlemler için 5 lira pul parası ödeyip (2007 de o kadardı) bir şikayet formu dolduruyorsunuz o kadar. İlgili firma, adresi, şikayet, çözüm için talebiniz vs. doldurduktan sonra çok kısa bir zaman sonra firma size dönüyor Gerçekten bunu yapın, tüketici hakları sizi hiç yormadan hakkınızı arıyor ve söke söke alıyor. Benim 2,5 aydır yurtdışından gelmeyen cdrom mum -ne hikmetse- bu yola başvurduktan 3 gün sonra gelmişti.
bu yakınlarda birdaha ariyacam ama tabiki son olucak...
tüketici haklarına başvurmak güzel, lakin makine için ödenmesi gereken değerden kaçamiyacaz her halükarda, bu yüzden sirkeci esnafında çıkma anakart sorgulamakda düşünülebilir...tabi eğer makinemi geri yollarlarsa..
gerçekten çok teşekkür ederim verdiğiniz tavsiyelerden ötürü.
ben 10-22 lensi nasıl alırım onun derdine düşmüşken bu arıza patlak verdi..
bütün planlarım gitti, vardır bi hayır diyorum..
olacakları yazıcam buraya..
- 1
- 2
İlgili olabilecek konular
-
Yurt Dışı Çıkış Harcı Yatırma Vakıfbank Mobil
21 Ara. 2024, 20:42 prodersler
04621 Ara. 2024, 20:42
prodersler -
Yurt Dışı Çıkış Harcı (harç Pulu) Ödeme
21 Ara. 2024, 13:33 prodersler
04021 Ara. 2024, 13:34
prodersler -
Dünyanın En Büyük Kilise Binaları Google Earth 3d
19 Ara. 2024, 16:12 prodersler
07019 Ara. 2024, 16:13
prodersler -
-
Canon 600d Görüntü Görüntülenemiyor, Bilgisayarda Yeşil
16 Ara. 2024, 08:32 alarissa
015416 Ara. 2024, 08:32
alarissa -
Universal Şarj Aletleri İle Bataryalar Şarj Edilebilir Mi?
17 Eki. 2024, 23:54 bilgeakcay
256710 Ara. 2024, 18:56
bilgeakcay -
Caz'ın Kadrajı'nın Bu Haftaki Konuğu Cenk Mirat Pekcanattı
15 Kas. 2024, 13:35 miratcenk
135710 Ara. 2024, 15:18
miratcenk -
Hikayeli Gayri Dayanamam Ben Bu Hasrete Türküsü
09 Ara. 2024, 21:37 prodersler
07309 Ara. 2024, 21:37
prodersler -