Fotoğrafçılık Forumları
Portre Fotografta Kompozisyon
merhaba,
bir süredir araştırıyorum ama yanıtını bulamadığım bir konu var, sadece yüzü ve belki vücudun bir kısmını kapsayacak bir fotograf için belirli ilke yada kurallar nelerdir? yüzün nereden bölünmesi gerekir yada buna benzer şeyler..
teşekkürler..
Bunu yaptığımda insanlar dalga geçiyorum sanıp kızıyorlar ama, gene yapacağım.
Bu konu öyle 2-3 cümle ile anlatılacak birşey değil. Hani bir hap olsa da yutunca bütün teknikleri öğrensek. Bol bol okumak lazım.
http://www.google.com/#sclient=psy&hl=en&safe=off&q=portre+foto%C4%9Fraf+kompozisyon&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=2304850557947867
Fotoğrafta -bence- öğrenme sırası şu şekildedir:
Çekim teknikleri - makine kullanma kılavuzu - kompozisyon.
Kolay gelsin..
çekim teknikleri ve makina kullanımı hakkında atolyelere katılmıştım, kompozisyon konusunda da bilgim var fakat aynı aramayı daha önce yapmama rağmen pek işe yarar bir şey bulamadım
genel olarak kompozisyon değil sorum portre hatta sadece yüz bölgesi için geçerli kural yada ilke varmıdır varsa nelerdir
yinede teşekkürler
Aslında bir kural ya da bir ilke yoktur bana göre. Bir duyguyu, bir ifadeyi ya da sadece bir durumu nasıl vermek istiyorsak o şekilde vermeliyiz. Kimse o portrenin doğruluğunu sizden daha iyi bilemez. Çünkü çeken sizsiniz. Ne hissettiyseniz odur.
Diğer yandan en azından benim -yüz- portresi çekerken dikkat ettiğim bir iki şey var elbette. (çizgi içine aldım çünkü bazıları vesikalık çekmeyi portre çekmekle aynı şey sanıyor, portre çok çok geniş bir alan).
Mesela, bir boşluk kalacaksa görüntüde gözlerin baktığı tarafta kalsa iyi olur. Geriye doğru boşluk kafa karıştırabilir. Hareket hissi veren uzuvlarda kesilme dikkat dağıtmayacak şekilde olursa daha iyi olur. Yani gözün baktığı yere doğru giden kolu el hizasından keserseniz çok sevimsiz görünebilir. Bir yeri kesecekseniz eklemin hemen önünden ya da arkasından kesmeye çalışabiliriz (omuz, dirsek, bilek gibi). Orta bir yerde kesilen görüntü rahatsız edebilir.
Işık çok çok önemli portrelerde. Doğal ışık en güzelidir. Tercihen yanal ışık kullanılabilir. Yani sabah ya da akşam ışığı. Öğlen tepeden gelen güneş aşırı yüksek kontrast oluşturur, keskin gölgeler konuyu çok itici hale getirebilir. Flaş kullanılacaksa asla makinenin dahili flaşını kullanmayın. Doğrudan surata vuran flaş portreyi berbat eder. Çevrilebilen tepe flaşları idealdir. Tavana ya da yan duvarlara verilecek ışık çok iyi sonuçlar verebilir. Doğrudan yüze vuracaksa da diffuser kullanmak ışığı yumuşatır.
Fotoğrafın doğallığı çok önemli. Kişi en güzel pozu doğal olduğu anda verecektir. Poz veriyorsa bile "facebook" için poz veriyor olmadığı anda çekmeye çalışın. Gülerken, somurturken, hatta kızarken bile çok ilginç portreler elde edilebilir. Mesela bir tanıdığın portresini çekiyoruz. Ona poz verdirip, 2 dk boyunca makinenize ayar yaparak sinir ettiğinizde dayanamayıp verdiği tepki sırasında çekilecek bir portre çok başarılı birşey olabilir.
Daha elbette binlerce şey söylenebilir. Bol bol okuyup pratik yapın derim.
Kolay gelsin..
boyle belli kurallar standart duz portre için var.
kuralda denemez aslında denge unsurları.
portrede odak noktası gozlerdir.
fotograftada odak noktasındaki ne ise altın noktaya yerleştirilir.
altın nokta karenin dikey yada yatay 3 e bolunmesiyle elde edilen kesişim noktalarıdır.
unlu ressamların portrelerine bakarsanız altın noktaya riayet edildigini goruruz.
butun bunlar dısında, mesela yuzu nereden keseceginize dair bir kural yok. kadraj tamamen fotografcının gorsel becerisine gore olusturulur.
yani kendi kuralını kendin yarat diyebiliriz
bunun için once baskalarının kurallarını ogrenmek gerek
kompozisyon hakkında kitaplar okuyup,once işin abc sini ogrenmek, ardından bolbol fotograf izleyerek gorsel dengeyi kavramak (bilincaltıylada ilişkilidir sanıyorum) ve bol bol fotograf cekerek bunu pekiştirmek iyi olacaktır
kurallar işi temelini oluşturur. asıl önemli olan senin bu kurallara kendi yorumunu getirebilme becerindir. fotoğraf ve fotoğrafçılık son dönemde iyice coştu. bence işin temellerini öğren ve ardından yapılmış işlere bak. mutlaka bişeyler aparsın. ve bu kadar çok şeyin üstüne birde kendi yorumunu/bakış açını ekledin mi İŞTE BUDUR diyebileceğin fotoğraflar çekebilirsin.
öğrenme süreci sancılıdır ama keyiflidirde
çok teşekkür ederim yanıtlarınız için, arayıpta bulamadığım bilgileri verdiniz..
portre çekmek istiyorum ama 2-3 yıldır cesaret kazanamadım hala bu konuda insanlarla konuşmak ve onları rahatsız etmeden çekmek konusunda cesaret bulamıyorum, bir model bulursam arkadaşlardan biri mesela, uzun süre çekim yapmaya çalışıyorum doğru anı yakalamak için onlar doğal hareket edip işlerine devam ederken..
bu konuda bir sorum daha olacak, yüz yapısına göre nasıl bir açı belirlemek lazım? yuvarlak yüz daha dikdörgen yada üçgen v.s...
İstediklenizin yanıtı var, Gaijin ip ucunu vermiş.
Portre için uzun yıllarını vermiş klasik ressamların eserlerine bakın.
Bir kaç saniyelik deklanşör basmak yerine belki haftalarca kadraj araştırması yapıyorlardı. Internetten kolayca bulursunuz örneklerini.
Yüze göre lens seçimi yapılabilir, farklı odak uzunlukları farklı kompresyon etkisi yapar. 85-135 mm arası en klasik seçimlerdir. Ancak daha uzun odak mesafeleri portre ve büst çekimlerinde çok etkin olurlar.
Temel olarak bu tür çekimlerde geniş açı kullanılmaz.
- 1
İlgili olabilecek konular
-
Portre İçin 5d Markııı Mu Yoksa D800 Mu Almaliyim?
05 Şub. 2017, 21:18 direnkarakass
1266023 Mar. 2018, 19:10
ksondas -
-
Doğal Işıkta Portre Çekim Rehberi
04 Ara. 2017, 17:19 omaryayla
0566004 Ara. 2017, 17:20
omaryayla -
Portre Fotoğrafçılığı İçin En Uygun Hangisi?
01 Şub. 2017, 21:11 sonyyci
1238703 Şub. 2017, 17:54
mete007 -
Canon 700d Portre Çekimlerde Flaşı Kapatamıyorum
21 Oca. 2016, 16:45 yukselzorlu
3238120 Nis. 2016, 15:07
bulo -